Klienty Čedoku bude na Madagaskar a Zanzibar vozit Dreamliner v barvách Neosu
Boeing 787-9 Dreamliner v barvách italského dopravce Neos. Autor: Anna Zvereva from Tallinn, Estonia, https://commons.wikimedia.org
Přidáním dodatečných kapacit reaguje cestovní kancelář na zvýšenou poptávku po letech do exotiky.
Smartwings by opět měli začat přemýšlet o B787 či A330. Dřív půjčenou A330 létali Polsko, teď se pro minimálně 1 letadlo otevřel trh i v ČR.
Stejně by mě zajímalo, jak by SW dnes vypadali, pokud by před těmi x lety ten Dreamliner koupili.
Vytíženost na 3 dny.. ty další 4 by dělal ten Dreamliner co? Pak při jednom kusu nemáte zálohu v případě problému/údržby etc. Ono to není tak jednoduché jak se na první pohled může zdát.
Mohl by například létat na dalších linkách nebo charterech…
Ze by treba do Malagy kam leti 180 cestujicich leteli s A330? To by se urcite vyplatilo
Nemyslel jsem Malagu, ale stačí se podívat na půlnoční lety z PRG (především Egypt), další zemí je například Bulharsko (Burgas), Řecko (Heraklion). A pokud se bavíme o zimním letovém řádu, mohlo by letadlo být právě využíváno pro cestovní kanceláře do exotických destinací…
jako že fakt kvůli shorthaulům do řecka a bulharska si budou kupovat wide body?
hele, to těm lidem nevysvětluj. Řešilo se to tu nedávno, taky ve spojení s Čedokem a pořád je to to samé 😀 Pár lidí má pocit že je letadlo jak auto a když neletí, může být na kanálu 😀
Do Antalye a Burgasu odlétají tuto sezónu 2 kusy 737 ihned po sobě
dobry … a je to kazdy den? a je to cely rok? a opravdu si ma nekdo kupovat hyperdrahe letadlo na hoblovani burgasu? co se tu clovek nedozvi.
navic, hoblovat letadlo, ktere ma udrzbu pocitanou na dlouhe lety, na kratkych linkach, taky neni zrovna to prave orechove.
na kterych?
jasně, já bych obnovil linku PRG-BTS, a točil bych to 2x denně s A330 😀 bezva nápad… že jo?
Proc jen BTS? Jeste Vary, Budejice, Ostravu,..
ve Varech je krátká RNW, Budějky nemají potřebný papír… Ostrava by šla, ale nebude to moc levný?
V sezoně by se uživily i dvě zmiňované letadla. Mimo sezonu exotika + pravidelná linka + pronájem i s posádkou. Manageri od QS jsou velmi schopní, né jednou ukázali.
dve widebody? a proc ne rovnou sest? 😀
kde na to chodite.
10 ať je to hezky kulaté číslo 😀
Nevím jestli stačí jeden, asi by jich muselo být více. Ale pravda je ta, že by to asi uživili. Jak přes léto, tak přes zimu.
peosim, konkretne, na cem by uzivili vic dalkovek. a pokid mozno konkretne 🙂
rádi tomu tady říkáme „vlhký sen českého koupáka“ 😀
Zkuste se zamyslet nad dalším využitím a provozními náklady a pak řešte, jestli by QS mělo mít velké letadlo nebo ne… díky
Možná se ten čas blíží, ale ještě nenastal. Kdyby nastal a bylo pro to letadlo využití přes celej týden, tak on by ho už do tý Prahy někdo poslal, aby ho tam měl bázovaný a jen to s ním odlítal. Dnes by v případě, že by to vyšlo ani nebyl problém si pronajmout od někoho komplet A330 s posádkou a mít virtuální Čedok Air i se samolepkou na letadle. Ale protože nic z toho se neděje, tak trh ještě dostatečně na takový dobrodružství nevyrostl.
Jiste nekdo namitne, ze dalkove letadlo v CR je nesmysl, ze Air Traveller? Je to videt, proto se prodavaji kapacity. Trevl toto proste zaspal.
Davide , z Vašeho komentáře to působí jako hrozně jednoduchá záležitost. Zavést dálkový typ do flotily. Jenomže to není jen najít volné letadlo a domluvit se s majitelem na pronájmu. Tam to celé začíná. Ty částky, které se platí ještě předtím, než letadlo vůbec sedne do PRG jsou šílené. Zmíním jen ceny na pronájem motorů , pojistka atd , atd. Pokud zavedete nový typ , znamená to , školení pro posádky, pozemní personál, zejména školení pro techniky , nákup nového nářadí, přípravky, a opět plno dalšího. Mohl bych tady pokračovat a vyjmenovávat plno dalšího, co stojí nemalé peníze. Pokud ta… Číst vice »
je to presne tak. to bohuzel ovsem “experti” jako david, vubec nechapou.
Přiznám se že nejsem letecký expert. Ale ve Vaší odpovědi cítím něco jako od nás z vedení ČD. A to proč ne a ne a nikdy se to tak nedělalo. Pak jsou ČD prostě pozadu a SW taky. Přitom bych rád letěl na dovču s SW, než s Italy apod.
Tak zůstaňte nadále u vlaků….:)) bude to lepší. Musíte vzít v potaz cenovky v letectví vs vlaky, dále soukromý podnik vs státní. Ono je něco jiného soukromý podnik vs státní. V tom státním to buď vyjde a nebo ne. V soukromém musíte přemýšlet trošku dopředu. Tam se to ve státní kase neztratí :)))
On se vám snaží vysvětlit reálné trable a rizika. Nestačí že něco chcete, musí to ekonomicky fungovat. Se ziskem, tady nejsou žádné dotace. Widebody letadlo stojí několik miliard Kč, denní náklady na provoz jsou násobné oproti 737, to letadlo se nesmí zastavit ve dne v noci, aby to fungovalo. Rizika selhání jsou veliká. Když máte malou flotilu co v případě servisu a závad? Když nemáte na stole byznys plán na absolutní jistotu takového CELOROČNÍHO provozu, tak míříte ke ztrátám. Zrovna u charterového dopravce se musí myslet i na to co budu s letadly dělat z zimě mimo sezónu (jistě ho… Číst vice »
dobře psaný…
ad hoc prinajmy na konkretni destinace a lety je preci necomuplne jineho.
trevl naopak moc dobre vi, co dela.
to, ze na par letu prodas kapacitu velkeho letadla nema nic spolecneho s tim, jestli ji zaplnis 7 dnu v tydnu cely rok.
odpoved zni – nenaplnis.
Tak nemame na elektrinu a plyn nebo mame na dovolenou v exotice? Jsem z toho zmateny….
Pravděpodobně jste si spletl webové stránky nebo nevím jak to souvisí s B787-9 na charterovych letek pro CK Čedok.
Jak tak čtu poslední zpravodajství, tak exotickou dovolenou bude možné ušetřit na elektřině, pokud si doma všechno vypnete.
Lidi maji prachy, i na energie i na dovolenou v exotice
Pobytem v exotice zas ušetří za el. a plyn doma:-). Třeba to vyjde i levněji, než kdyby pekli cukroví doma:-D
Takový pobyt v Egyptě bude v zimě o dost lákavější než v minulosti 😀
To máte blbý, jestli nemáte na energie.
Vozit po dálnici nebo jen po runway na letišti? 😀 Každopádně super, že udrží vysoký standard se 787.