,,V Německu s tím potíž není, neboť se tam nevypravuje zelenou baterkou“ – je to lež, jako věž. Vlaky EC vypravuje vlakvedoucí zelenou baterkou!!!
Robert R7
3 let
Myslel som si že takéto blbosti vymýšľame len my na Slovensku 😀 a keď bude na stanici pobehovať vecer pes so zeleným svietiacim obojkom??? Ten tiež výpravy súpravu 😂😁😁
Prokousat se tím dá práci, ale jde to. I zkouška brzdy od tohoto výrobce mne zaujala. Ale zpět k zelenému světýlku. Chápu to správně jako signalizaci při nakládce? Tzn nesvítí za jízdy? Když tak mně opravte…
Miroslav Zikmund
3 let
V kolika stanicích je prováděna „výprava“ vlaku návěstí ODJEZD dávanou výpravčím ? A není to klidné zelené světlo, ale pohybující se světlo ….
U vlaků doprovázených členem obsluhu vlaku dává zaměstnanec návěst „souhlasím s odjezdem“ ve dne zeleným terčíkem, v noci bílým světlem (včetně zastávek).
U vlaků bez doprovodného personálu ze zastávky odjede vlak v době stanoveného odjezdu, ve stanici je návěstí ODJEZD návěst dovolující jízdu – například bílé kmitající světlo, žluté světlo a ZELENÉ světlo na hlavním návěstidle ….
Matoucí bude jakékoli světlo jak žluté, tak červené, ale i bílé nebo modré ….. barvy používané při návěstění ….
V poměrně dosti stanicích, tam kde jsou skupinové odjezdy.
Nemluvě o tom že v mnoha dalších stanicích jsou trpaslíci, mezi kterými a DK je oblouk a fíra z půl kilometru ve tmě včas nepozná zda mu volno návěstí trpaslík z půl metra nad zemí nebo vagon metr nad zemí.
Vjížděl na výstrahu, trpaslíka má v zorném poli určitě. (Kdyby trpaslíka neviděl, tak je to vina SŽ jak umísťuje návěstidla) Tedy vjel na výstrahu, vidí červený a zelený bazmek a nemá jistotu že ten zelený je jeho trpaslík.
Pokud má opakovač, tak je riziko ještě menší.
Jan. Novák
3 let
Ve Stéblo, ale to zelené světlo nebylo na vagónu. Onen průvodčí a potvrdilo to i několik cestující, kteří ho také zahlédli, se objevilo někde v blízkosti kanceláře výpravčího. Chybou ovšem tehdy bylo, že vlakvedoucí dal avízo na lokomotivu aniž sám cokoliv viděl a strojvůdce, který také nic neviděl rozjel vlak, navíc projel navěstím, které bylo nastaveno na stůj a prořízl výhybku, kterou měl výpravčí nastavenu pro příjezd vlaku od Pardubic. Vlak od Pardubic se nepodařilo zastavit v Semtíně a srážce se již nedalo zabránit, i když výpravčí vyběhl na perón a signalizoval, zastavit všemi prostředky.
Předpokládám že stejně jako GPS lokátor pomocí solárního panelu a baterie.
Sirokko
3 let
„Blikne nám zelená někde od dopravy a odjedeme“?
Pánbůh s námi! 🙄
Jiří Kocurek
3 let
Tak si říkám, ře návěstidlo bývá přece 3 metry nad kolejnicí a ne 3/4 metru. A fíra snad má seznání k tomu, aby věděl, kde jsou trpasličí návěstidla a kde ne. A na koridoru snad opakovač s přenosem kódu.
Jestliže bych se rozjížděl ze stanice, a měl pochybnosti o návěsti, tak pojedu pomalu, abych dokázal včas zastavit. Podobně na křižovatce, kde je přednost zprava, do té se taky nebudu řítit.
normálně to asi bude složité si to splést…ale proč takovou blbostí to riskovat. nevím co s tím DU může reálné dělat, ale tenhle rizikový prvek, co nic moc nepřináší bychom mohli eliminovat…
To dával znamení k odjezdu výpravčí zeleným světlem a ne návěstidlo čtyři metry nad zemí. Taky po té nehodě u Stéblové, což si dobře pamatuji, stáhli z prodeje všechny baterky s barevnými sklíčky a už se neprodávaly.
Ve Stéblové to znamení zeleným světlem určitě nedával výpravčí, čekal přece na příjezd motorového vlaku od Pardubic. Tam totiž byla a nevím jestli ještě není jednokolejná trať a vlaky se míjely právě ve Stéblové. CHyba byla hlavně na straně vlakvedoucího a strojvůdce, který neviděl nic a rozjel vlak.
To zelené světlo mělo pocházet od průvodčího disponujícího baterkou s červenou, modrou a zelenou clonkou. Tehdy standardní výbava personálu ČSD. Po „Stéblové“ byly tyto baterky zakázány …..
Já bych řekl, že chyba byla na straně předpisů, kdy se úkoly dublovaly. Odjezdové návěstidlo měl kontrolovat vlakvedoucí, topič i strojvedoucí. Podobně návěst výpravčího mělo vidět víc lidí. Obávám se, že se několikrát stalo, že se nepodíval každý zvlášť.
Vzhledem k tomu, že vídám trpasličí návěstidla hodně až na posledních kolejích, bych na seznámení nesázel. Podle mě se to nedá takový objem naučit. Pak prostě v mlze zazmatkujete stylem: Jsem ve Všetatech a tady jsou nějací trpaslíci, a přitom bude teprve v Brandejse.
Strojvedoucí má seznání na stovkách kilometrů tratí. Žádat po něm , aby si pamatoval přesné místo každého trpasličího návěstidla, je sice lákavé – určili jsme viníka, problém vyřešen, svět je krásný – ale také absurdní.
Pane Kocurku, viděl jste někdy tzv. trpasličí návěstidlo? To vám sahá s bídou po pás a zřizuje se i jako návěstidlo hlavní.
Míla
3 let
Strojvůdci ví, co parazitních světel je podél trati… každé další takové navíc je zátěž! Ať ze silničního provozu v těsné blízkosti, odrazy na moderních skleněných zastávkách, neodstíněné noční osvětlení, …
OK příklad je na stanovišti Vectron, kdy po rozjezdu zhasne indikace směru.
Tady je jednou naloženo a zkontrolováno, tak snad jen kontrolní tlačítko by stačilo… Jako stavoznaky na vodu, atd…
Světýlko o minimálním výkonu vyzařující většinově v úhlu 90°proti koleji je šílený bezpečnostní problém.
A kolik, že vidíme zelených a žlutých na souběžných silničních „semaforech“, zcela zřetelných, výkonných a natočených ve směru jízdy vlaku?
Co na to DÚ?
Koná?
To máš sice pravdu, ale takto tomu někdo dal papír a je zarážející, jak bleskurychle DÚ koná tam, kde jaksi nemá zrovna moc práv…
Vzpomeň na vydání předběžného opatření ve Varnsdorfu o zákazu provozu Uerdingenů, ačkoliv chyba byla úplně jinde.
Ficus
3 let
Železničář je podivnost sama, která bez dotací státu nemá šanci přežít, ať se světlem nebo bez.
Máme století elektroniky, divim se, že na dráze nemávaj po sobě pochodněma. Jejich rozpočty by měli zveřejňovat, abychom my platící, měli pojem o černých dírách. Jsou stejně důležití jak myslivci s rybářema, a stejně tak, obejde se bez nich dnes každej.
Tak ta poslední věta je dobrý vtip, kdyby se veškerá doprava přesunula na Silnice, tak máme hned pěkně ucpané silnice, a prodloužení cestovního času na některých relacích.
a to jsou horice město? každé město musí mít přece alespoň jeden semafor… (podle toho se pozná význam sídla…viz ten super semafor v Bucovicich, který neustále vytváří kolony)
Pane Ficus máte špatně napsáno jméno. Místo F tam dejte P a pak háček nad cé. Hezký den
roman
3 let
„Zelené světlo na vagonech má zřejmě indikovat jejich naloženost. “ To nikdo na drážním úřadu neumí cizí jazyk nebo neumí používat Google překladač? Vedle světýlka je napsané že kontroluje zatížení podvozku. 🙂
vysvětlete mi rozdíl mezi naložeností a zatížením podvozku vagonu, prosím. pokud pomineme, že je naložená jen jedna strana vozu a druhá ještě ne…tam rozdíl fakt nebude
Tu fotku s cedulkou jsme získali a doplnili do článku až dodatečně.
qwertz
3 let
hezke. Lokomotivy 380 nemohly do nemecka mozna jen kvuli konkurencnimu boji, a tady name po kolejich jezdi destiky mozna stovky vagonu imitujici zelene navestidlo a nic se nedeje…
A místo barevných světel se zavedou dvě podsvícené desky. Horní „Stůj pyčo“ a dolní „Jeď pyčo“…
Ondra
3 let
Světlo zelené barvy, které neslouží k signalizaci „volno“, je samozřejmě blbě. Ale co třeba asymetricky rozsvícené bílé konce na mašině (návěst „obsazené hnací vozidlo“), ten se nedá za zhoršené viditelnosti splést s návěstí „posun povolen“?
Když se na Slovensku měnily zákony a zavedlo se tam „semaforové“ PZZ (jako v Německu a Rakousku), tak prý nějaký potentát ze ŽSR si stěžoval, že si to fírové mohou splést se Stůj.
Luboš
3 let
On v té Stéblové byl jiný velký problém.Ani fíra,ani topič nesledovali odjezdové návěstidlo.Jinak by na trať nemohli vyjet.To,že „řízli výhybku nemuseli zaznamenat
Označník
3 let
Smím se zeptat, strojvedoucí kterého dopravce odjíždí na základě “bliknutí zelené odněkud od dopravy”? Lecos se z té citace dá vydedukovat (nákladní dopravce působící mj. v Německu), ale stejně, z té představy mě mrazí víc než z nějaké bludičky ve výšce náprav.
martin
3 let
a jak teda vypravuji vlaky v Nemecku, kdyz ne zelenou baterkou?
V+JČ: 2 kreténské komentáře místo 1 odpovědi, která asi vůbec není tak všem jasná a zřejmá, jak se dementi snaží předstírat. Podle plusů u původní otázky je nás dost, koho by to zajímalo.
Chápu obavy, ale lze reálně si zaměnit stabilní zelené světlo v úrovni několika desítek cm nad zemí s pohybující se baterkou ve výšce cca 1,5 metru? Já si to nějak nedokážu představit. Vždy když někde jsem křižoval, tak jsem zastavil u dopravní kanceláře abych viděl na výpravčího a že jeho návěst odjezd patří se 100% určitostí mě. Když už jsem měl nějaký delší vlak a musel jsem zastavit dál od dopravní kanceláře, tak mě ve 100% případů vypravil přes radiostanici. Mě tohle přijde trošku přehnané…
Uznávám, to je věc která mi nedošla že by mohla nastat. Ale zas je tu seznání tratě a stanic a to by musel být sakra kumšt aby ten vůz se světýlkem stál v úrovních odjezdových návěstidel a ještě k tomu aby to trpasličí návěstidlo bylo potmě (protože červená musí být vidět) Ale končím s argumentací proti… Ono se dá tisíci důvody okecat proč to zelené světélko vadí i nevadí a i proč strojvedoucí to návěstidlo „přehlédl“ a projel.
Tak já doufám, že DÚ to prošetří. Pokud to lze u tohoto typu vozu zhasnout, tak nařídí v provozu (a nebo v celé ČR) zhasnout. Jeli funkce (zatím) neznámá, tak se dopátrá účelu, a bude se to používat jen za tímto účelem a nebo vůbec. Taky to může být indikace pro kontrolu brzdy, kdy dosud běžně používané vozy s kotoučovými brzdami mají zelené clonky a při kontrole musíte celý vlak obejít, tady se to třeba Němci snaží zjednodušit.
Nakonec to dopradne tak, že na světla dají žlutá nebo modrá stínítka nebo kontrolní světla odpojí při průjezdu před ČR a některé další státy.
Bohužel se ukazuje fakt, že zatímco kamión vyrobený téměř kdekoliv v Evropě může jezdit po celé Evropě i světě. V německu vyrobený nákladní vagón má v ČR omezený provoz.
Na první pohled to vypadá blbě ale na druhý pohled mi přijde od Němců celkem nedomyslene že po železnici nechají jezdit desítky náhodných zelených světýlek a ještě to pouští do Evropy.
Jelikož ty vozy můžou dojet až bůhví kam na Slovensko nebo do Maďarska a tam ty zelený světýlka dokáží udělat taky zmatek.
Takže to není jenom o ČR ale o nedomyslenem nápadu z Německa.
Zrovna tohle od nich byl obecně dost blbý nápad. Naše železnice má spoustu jiných nedostatků, na druhé straně také zatím nebyla drasticky ořezána a podíl na přepravách jsme měli alespoň donedávna i poměrně slušný.
To světýlko tam není určitě od toho, aby snižovalo podíl železniční dopravy v ČR. Vlastník vozů asi dobře ví, proč je důležité mít přehled o případném přetížení vozu. Jestli někdo někde udělal chybu, tak to bylo v rámci posouzení té změny. Předpokládám, že to tam nedali jen tak, aniž by se třeba na EBA nezeptali.
To není úplně pravda. U kontrolek v autě taky není pozitivní signál (myslím ty červené). Proto se mají po zapnutí zapalování rozsvítit, aby bylo zřejmé, že signalizace funguje.
Čili stačí i negativní signál s testem funkčnosti.
Však u osobních vozů, kde se dodělávala indikace u dveří, taky svítí jen při otevřených dveří. Tak jak navrhuje komentující nade mnou, tak tlačítko pro test funkčnosti,
a ukazovalo by to jen negativní stav.
Protože pak byste mohl požadovat ještě 2 světlo vedle, co kdyby toto mělo závadu a ukazovalo, že je vše ok a ono nebylo. Opravdu, jak v seriálu Teorie Velkého třesku – A má ta kontrolka, zkontroluj motor, někde kontrolku?
Na stanovišti mám kontrolku požár a taky nikde není pozitivní signál, u kontrolka je v pořádku.
OK, já se s vámi nehádám. Pokud chápu správně, tahle LEDka ale svítí/bliká furt. Pokud ne, je OoO. Čili debata o pozitivním či negativním signálu je zbytečná.
No, tak buďto to vyřadit u nás úplně, nebo udělat úpravu, že bude pouze blikat a nebo svítit při přetížení a vedle tedy test funkčnosti. Jinde taky není potřeba pozitivní signál.
A naopak, co u nás je v pohodě, tak v Německu je problém. Prostě každá železniční síť má svá specifika. Například Němec nezná všechny návěsti pro el. provoz, které máme my, tak se, po dohodě, v příhraničí nepoužívají. Či jsou situace, za kterých by Němec už nejel, ale u nás se stále jede.
Obrana národních společností před zlotřilými kapitalisty, kteří by snad chtěli brát práci socalistickým soudruhům. To sice v roce 1989 oficiálně padlo, ale dráha má setrvačnost geologického pochodu. Viz zabezečovačka Praha – Beroun.
tak ji nevymenili, když řešili GO celé tratí misty i se změnou trasovani (malou, ale přesto).
Ze to už opravene mělo být, o tom žádná…
ale to by byl řev…rozvrtat novou zabezpecovacku po pár letech…a stejně…
vlivem bordelozniho historického vývoje jsou dodnes na železniční síti tak vtipné rozdílné zabzar jako elektromechanika s mechanickým navestidle a ETCS, brzy snad někde ve výhradním provozu. do toho různé ty releovky, polo/auto bloky a hradla, jak se v tom má laik vyznat, kolik toho vůbec je. doplněné navíc o provoz dle D3…
To zní hezky, ale kdo se komu podřídí? Jiná návěstidla známe my, jiná Němci, Švýcaři, atd..? Bude Němec ochoten rozšířit svoje předpisy o návěsti pro elektrický provoz, které on nezná, nebo Švýcar změní jejich grafické zobrazení? Němec zná PZB, my ne. Na silnici prostě víceméně platí červená = stůj, oranžová = pozor, zelená = můžeš jet, je mi jasné, že jsem to krapánek zjednodušil, ale celá Evropa taky nemá jeden silniční zákon, který by platil všude. Ale třeba PN Švýcar má kombinace ve kterých je blikající červená, my máme blikající bílou. I tvar návěstidel je kolikrát jiný. Jde o to,… Číst vice »
Ohledně LS/PZB… Bylo by možné říct cosi ve smyslu „na jízdu pod ETCS není potřeba znalost PZB?“
Představuju si tři papíry
0) typová zkouška na mašinu.
1) Licence – platná po celé Evropě.
2) Zkouška na množinu tratí – na evropské koridory jedna (ETCS,…). Na lokálky cca kopíruje dnešní „státní specifika“, jak se jezdí s PZB,…
3) Seznání s konkrétní tratí.
Ano, ale až verze L3 umožňuje zrušení fyzických oddílů, do té doby budou na tratích návěstidla, a když máme rozdílné tvary a rozdílné návěštění, tak to problém neřeší. Švýcar má stahovačku oranžovou desku s černým pruhem, my modrou s bílým pruhem, ač to zní jako detail, tak to všechno chce sjednotit.
Představu máte pěknou jen co je pravda, ale neřeší to to, kdo se komu podřídí, co naše slavné foukací rozkazy, atd…?
Takže papíry by, v případě cizince u nás nebo našeho strojvedoucího v cizině, byly 4, ještě jazyková zkouška.
Neznám ETCS tak dobře, ale ono zobrazuje i návěsti pro elektrický provoz, apod…?
No, já bych řekl že jo, byliny zvláštní pustit na trať fíru, který vlastně neví, jaké návěstidlo míjí.
Třeba že tam má zobrazený pískáček nebo tabuli před zastávkou?
Tak to rozhodně nemá.
Z el. návěstí tam je jen jakési bezpohlavní „neutral section“, což může být stahovačka, vypínačka nebo vypněte trakci.
Má třeba Vídeňskou úmluvu (na kterou stejně ČR v jistých bodech dlouhodobě dlabe) a Ženevskou úmluvu. Naopak železnice dlouhodobě takový papír postrádala. Flikování probíhalo na úrovních národních (pro více provozovatelů) a bilatelárních (pro mezistátní provoz).
Ano, proto se potkáváme s víceméně podobnými značkami na silnicích, ale stejně pak je vnitřní zákon, který upravuje povinnou výbavu auta, atd…
Máte pravdu, že to dráze chybí, proto říkám, že se to bude blbě dohánět, protože každý stát si zajel to své, a kdo ustoupí a upraví podobu svých návěstidel? Je mi jasné, že pokud nato dojde, tak my, pochybuji, že by Němec byl ochoten se přizpůsobit nám.
Proč by Němec zaváděl návěsti které nezná – jaká to je, co znamená a jaký je důvod mít ji na Českých koridorech?
Foukací rozkazy – to vážně jinde neznají jízdu podle rozhledu, nestačilo by to trochu zobecnit?
Červená vs bílá a pn – existují podobné/zaměnitelně návěsti s odlišným významem? Obráceně možnost stejnou věc navěstit různými způsoby snad nevadí.
Úplně stejná otázka opačného gardu, proč je my máme rušit, když se běžně používají?
No, pokud vím, tak foukací rozkazy se dost kritizují, proč raději nezastaví provoz (jako Němci).
No u nás blikající červená není, pokud vím, ale nevím, jestli Švýcaři blikající bílou nemají k něčemu přiřazenou. A nemělo by vézt sjednocení k zjednodušení, než k rozšíření? Jde i o tvar a případně i barvu.
I když asi jsme jen v teoretické rovině, protože nevidím, jako reálné, že by fíra vezl vlak z Německa, přes Česko a Slovensko až do Maďarska.
Úplně zastavit provoz versus zkoušet jestli se najde fíra střelec odvážný jet s tramvají – považuji za lepší druhou možnost, ale nepočítat s tím že se někdo najde.
Vést vlak z Německa do Maďarska, to bych viděl jako možnost, nevím jestli by se dopravcům hodila (dneska je plánované na každé čáře měnit lokomotivu i posádku, tomu odpovídající pobyty a rychlost proti kamionu jedoucímu najednou). Rozhodně usnadnit jízdu vlaků přes hranici, sjednotit podmínky mašin(schvalování už je podobné, jsou vícesystémové mašiny… To jde dobrým směrem) i fírů.
Kamion jedoucí najednou má zas povinné přestávky, takže 1 mašina Německo – Maďarsko je reálné, ale 1 fíra asi ne, to spíš střídání na ose, aby to ujeli rychleji.
Podmínky po fíry, jsou ale jistě i předpisy.
U nás blikající červená znamenala „celý vlak vjel do zádržných brzd“ a byla použita pouze ve vjezdové skupině ve Vršovicích. Zajímavé je, že D1 ji neznala (byle jen ve staničním řádu), ale stejně ojedinělou návěst „Jednokolejný / dvoukolejný provoz“, použitou jen v Krasíkově, pozdější D1 – snad od roku 1987? – uváděla. Blikající červená znamená v Itálii „rychlost 30 km/h“ (vjezd odbočkou) a v Belgii zase „stůj“ u koleje v nesprávném směru (včetně staničních – prostě v tom směru, kde se běžně jezdí opačně). Švédové zase nemají žlutou, výstraha je u nich kmitající zelená. Takže sjednocení návěstí je opravdu velmi… Číst vice »
spíš to ukazuje, že v železniční oblasti nejsou společné předpisy ani na vozidla ani „dopravní předpisy“
nějaké první dohody o dopravních značkách aj. v silniční dopravě jsou snad už z 30. let? u železnice se to sice řešilo taky už dávno – ale v určitých omezených oblastech – vozy pro mezinárodní oběh. návěstní soustava a zabezpečovač se dávají alespoň nějak do souladu posledních cca 5-10 let…a toho řevu u toho…
A v ČR vyrobená mašina má omezený provoz v Německu a jinde. Dtto v Itálii vyrobené pindolíno
Od lesa
3 let
Tuhle v Kolíně jsem potkal vůz řady 810 s omotaným vánoční řetězem různých barev kolem madla pod čelním oknem. Když jsem mladému … (řidiči) podotkl, že by to asi nemělo být, tak mi odvětil, že mu Drážní úřad může vylízat pr….
Ano, tohohle exota už jsem párkrát potkal a to skutečně není fíra. A omlouvám se všem slušným řidičům, ať už řídí cokoliv, že jsem tohle individuum hodil do jednoho pytle s nimi. Ono si řada lidí neuvědomuje, co taková světýlka mohou způsobit. A reakce některých … zde mne nechávají chladným. Nezmohli jste se vážení na papíry na mašinu, tak slintáte. Taková to rádoby nevinná věc může totiž nadělat hromadu paseky. Podobný nešvar jsou různé reflektory podél tratí, které praží fírům do obličeje. A to nejen od soukromých vlastníků (třeba Škoda auto před Řepovem od Bousova), ale i Správy železnic. Nedávno… Číst vice »
Světýlka na mašině rozhodně obhajovat nebudu.
Ale Vaše arogance, kdy se snažíte povyšovat nad ostatní strojvedoucí tím, že je nazýváte řidiči je pro mě prostě nepřekousnutelná. Stejně tak jako když napíšete: „Nezmohli jste se vážení na papíry na mašinu, tak slintáte.“ … bez ohledu na to, jestli je to pravda, nebo jestli vůbec někdo o ty papíry měl zájem.
Naštěstí pane Od lesa takových arogantních sebestředných řidičů, pardon strojvedoucích je minimum, pokud teda vůbec tím řidičem/strojvedoucím jste.
Nad nikým se nepovyšuji, jen se poslední dobou rozmnožilo příliš individuí, která nemají za pákama co dělat.
Samozřejmě, že ne každý po papírech touží, ale bohužel, kde kdo tady plácá nesmysly, protože za tím nikdy neseděl a nedochází mu, co se děje.
Ale povyšujete. Kdo rozhodl, že Vy za ty páky můžete? … A stejný úřad rozhodl, že i ty individua, která popisujete za ně můžou. To že Vy máte představu, že by to tak nemělo být neznamená, že máte pravdu.
A myslíte, že je opravdu vhodné takto psát o svých kolezích veřejně? Nebylo by vhodné to nejdřív řešit interně a tím nepoškozovat povolání jako takové?
No to mi připomíná jak sedím v noci na stavědle a fíra mi přímo svítí do okna dálkovýma, když stojí ve stanici a na výhybky pak vidím takový velký hnědý. Jako ono to tak není příjemné furt jim vysvětlovat že to musí vypnout jinak neodjedou…
Ať je to jak chce, člověk, kterému jsou DÚ a jím vydávané dokumenty „u prdele“, je vážným kandidátem na příští mimořádku. A že se toho v poslední době děje až příliš…
A co je na tom špatně, od toho DÚ je , aby zamezil různým kreativním zlepsovakům a některým řidičům vysvetlil pravidla hry a pokud je nechtějí respektovat, tak tu nemají co dělat, protože ohrožují ostatní. Drážní předpisy jsou psané většinou na základě mimořádných událostí a ve snaze předcházet případným možným rizikům, což někteří mladší řidiči nechtějí respektovat a v předpisech vidí akorát buzeraci.
Co se týká zelených světýlek, tak je to docela průser, protože při souhře mimořádných událostí opravdu může dojít k neštěstí a jak je známo nehoda je vždy souhra mimořádných událostí.
Někteří lidé mají prostě pocit, že oni jsou měřítkem všech věcí a když je někdo upozorní, že tomu tak není, a že ohrožuje ostatní, tak je označen za bolševika.
Třeba je na tom špatně to že to hned jde hrát na DÚ? Nemáme nad strojvedoucím ještě někoho co se vozidel týče?
Nenapadá Vás třeba že „mladí“ se snadno dostanou k předpisům z jiných zemí a pokud si je srovnají tak mohou být ty české zbytečně složité?
Mě ale z těch pár příspěvků příjde že od lesa je frustrovaný a hledá záminku jak komu kde za co udělat zle. Takové to dítě s notýskem co donášelo třídní.
A tak budem buzerovat turisty s čelovkou na hlavě, že si to musí 50 metrů od kolejí sundat, aby to náhodou někdo nepovažoval za přivolávačku, když se to blbě „sečte“ s červenou na „klacku“.
A jelikož zavdí zelená metr nad zemí, tak by mohla vadit i bílá metr nad zemí. Takž u přejezdu dopravní značka „Cyklisto zhasni světla.“
Aneb co všechno se dá vymyslet, aby se nemusel dělat pořádný zabezpečovač.
Bohužel takovýmto způsobem tu přemýšlí příliš mnoho lidí aby se to mohlo někam rozumě vyvíjet. Čím víc blbostí je regulováno podle něčí vůle, která ale je jenom jeho názor (Ani kdybyste měl milion výsledků z modelů, vzorců a nevím čeho, tak rozhodnutí je jen a pouze vaše), tím méně prostoru tu je pak pro zkoumání jiných cest a vývoj efektivnějšíchř řešení (Systém bez regulace bude hledat jak něco udělat efektivněji, většinou podle času, nebo peněz, které jsou jenom jiným vyjádřením času), protože daná regulace omezí množinu řešení. (A velmi těžko se pak ruší)
,,V Německu s tím potíž není, neboť se tam nevypravuje zelenou baterkou“ – je to lež, jako věž. Vlaky EC vypravuje vlakvedoucí zelenou baterkou!!!
Myslel som si že takéto blbosti vymýšľame len my na Slovensku 😀 a keď bude na stanici pobehovať vecer pes so zeleným svietiacim obojkom??? Ten tiež výpravy súpravu 😂😁😁
Neboj, Robert. Kokotiny se vymýšlejí na celém světě.
Pro ty co se zajímají o vozy, stačilo brouzdat po síti 5 minut, zde máte odkaz na ty zelené světla na podélníku vozu řady Snps, proč tam jsou a jak fungují, je tam i video. https://ausd3cmqtirx6mrdeqq4b42tmi–pjm-co-at.translate.goog/waggontracker/load-monitor/
Prokousat se tím dá práci, ale jde to. I zkouška brzdy od tohoto výrobce mne zaujala. Ale zpět k zelenému světýlku. Chápu to správně jako signalizaci při nakládce? Tzn nesvítí za jízdy? Když tak mně opravte…
V kolika stanicích je prováděna „výprava“ vlaku návěstí ODJEZD dávanou výpravčím ? A není to klidné zelené světlo, ale pohybující se světlo ….
U vlaků doprovázených členem obsluhu vlaku dává zaměstnanec návěst „souhlasím s odjezdem“ ve dne zeleným terčíkem, v noci bílým světlem (včetně zastávek).
U vlaků bez doprovodného personálu ze zastávky odjede vlak v době stanoveného odjezdu, ve stanici je návěstí ODJEZD návěst dovolující jízdu – například bílé kmitající světlo, žluté světlo a ZELENÉ světlo na hlavním návěstidle ….
Matoucí bude jakékoli světlo jak žluté, tak červené, ale i bílé nebo modré ….. barvy používané při návěstění ….
Tak se to světýlko udělá sytě růžové…
V poměrně dosti stanicích, tam kde jsou skupinové odjezdy.
Nemluvě o tom že v mnoha dalších stanicích jsou trpaslíci, mezi kterými a DK je oblouk a fíra z půl kilometru ve tmě včas nepozná zda mu volno návěstí trpaslík z půl metra nad zemí nebo vagon metr nad zemí.
Vjížděl na výstrahu, trpaslíka má v zorném poli určitě. (Kdyby trpaslíka neviděl, tak je to vina SŽ jak umísťuje návěstidla) Tedy vjel na výstrahu, vidí červený a zelený bazmek a nemá jistotu že ten zelený je jeho trpaslík.
Pokud má opakovač, tak je riziko ještě menší.
Ve Stéblo, ale to zelené světlo nebylo na vagónu. Onen průvodčí a potvrdilo to i několik cestující, kteří ho také zahlédli, se objevilo někde v blízkosti kanceláře výpravčího. Chybou ovšem tehdy bylo, že vlakvedoucí dal avízo na lokomotivu aniž sám cokoliv viděl a strojvůdce, který také nic neviděl rozjel vlak, navíc projel navěstím, které bylo nastaveno na stůj a prořízl výhybku, kterou měl výpravčí nastavenu pro příjezd vlaku od Pardubic. Vlak od Pardubic se nepodařilo zastavit v Semtíně a srážce se již nedalo zabránit, i když výpravčí vyběhl na perón a signalizoval, zastavit všemi prostředky.
Pokus výhybkáře dojet vlak na kole rovněž nebyl úspěšný. Chtěl ho zastavit otevřením kohoutu průběžného potrubí…
Z čeho se to vlastně napájí?
Předpokládám že stejně jako GPS lokátor pomocí solárního panelu a baterie.
„Blikne nám zelená někde od dopravy a odjedeme“?
Pánbůh s námi! 🙄
Tak si říkám, ře návěstidlo bývá přece 3 metry nad kolejnicí a ne 3/4 metru. A fíra snad má seznání k tomu, aby věděl, kde jsou trpasličí návěstidla a kde ne. A na koridoru snad opakovač s přenosem kódu.
Vy poznáte, zda je světlo ve tmě vzdálené stovky metrů půl metru nebo tří metry nad zemí?
Jestliže bych se rozjížděl ze stanice, a měl pochybnosti o návěsti, tak pojedu pomalu, abych dokázal včas zastavit. Podobně na křižovatce, kde je přednost zprava, do té se taky nebudu řítit.
To ovšem z pohledu rychle jedoucího vlaku v protisměru zlepší situaci jen částečně…
A jak by jste si to představoval ve stošedesátce na konci směny a v noci? Nemáte vůbec ponětí o čem píšete.
V kterém lokomotivním depu jste jako strojvedoucí zaměstnán?
Nepíše se v článku i o vypravení baterkou? Výpravčí jí obvykle nemává 3+ metry nad TK
Ale 1,5 – 2 metry.
Když ale výpravčí vypravuje vlak, tak tím světlem mává do strany. Nebo ne?
normálně to asi bude složité si to splést…ale proč takovou blbostí to riskovat. nevím co s tím DU může reálné dělat, ale tenhle rizikový prvek, co nic moc nepřináší bychom mohli eliminovat…
A co trpaslíky?
Můj příspěvek má tři řádky, na tom třetím je jedno slovo.
Ti vám vlezou všude.
To dával znamení k odjezdu výpravčí zeleným světlem a ne návěstidlo čtyři metry nad zemí. Taky po té nehodě u Stéblové, což si dobře pamatuji, stáhli z prodeje všechny baterky s barevnými sklíčky a už se neprodávaly.
Ve Stéblové to znamení zeleným světlem určitě nedával výpravčí, čekal přece na příjezd motorového vlaku od Pardubic. Tam totiž byla a nevím jestli ještě není jednokolejná trať a vlaky se míjely právě ve Stéblové. CHyba byla hlavně na straně vlakvedoucího a strojvůdce, který neviděl nic a rozjel vlak.
To zelené světlo mělo pocházet od průvodčího disponujícího baterkou s červenou, modrou a zelenou clonkou. Tehdy standardní výbava personálu ČSD. Po „Stéblové“ byly tyto baterky zakázány …..
Já bych řekl, že chyba byla na straně předpisů, kdy se úkoly dublovaly. Odjezdové návěstidlo měl kontrolovat vlakvedoucí, topič i strojvedoucí. Podobně návěst výpravčího mělo vidět víc lidí. Obávám se, že se několikrát stalo, že se nepodíval každý zvlášť.
Vzhledem k tomu, že vídám trpasličí návěstidla hodně až na posledních kolejích, bych na seznámení nesázel. Podle mě se to nedá takový objem naučit. Pak prostě v mlze zazmatkujete stylem: Jsem ve Všetatech a tady jsou nějací trpaslíci, a přitom bude teprve v Brandejse.
Strojvedoucí má seznání na stovkách kilometrů tratí. Žádat po něm , aby si pamatoval přesné místo každého trpasličího návěstidla, je sice lákavé – určili jsme viníka, problém vyřešen, svět je krásný – ale také absurdní.
A teď návěstidla autobloku jsou 1 – 1,6 km od sebe. Jenže některá nejsou vidět…
Pane Kocurku, viděl jste někdy tzv. trpasličí návěstidlo? To vám sahá s bídou po pás a zřizuje se i jako návěstidlo hlavní.
Strojvůdci ví, co parazitních světel je podél trati… každé další takové navíc je zátěž! Ať ze silničního provozu v těsné blízkosti, odrazy na moderních skleněných zastávkách, neodstíněné noční osvětlení, …
OK příklad je na stanovišti Vectron, kdy po rozjezdu zhasne indikace směru.
Tady je jednou naloženo a zkontrolováno, tak snad jen kontrolní tlačítko by stačilo… Jako stavoznaky na vodu, atd…
Souhlas, úřad to řeší oprávněně.
Jde vidět, že náš DÚ opravdu „koná“.
Světýlko o minimálním výkonu vyzařující většinově v úhlu 90°proti koleji je šílený bezpečnostní problém.
A kolik, že vidíme zelených a žlutých na souběžných silničních „semaforech“, zcela zřetelných, výkonných a natočených ve směru jízdy vlaku?
Co na to DÚ?
Koná?
Není zase důvod do toho bordelu přidávat další. Přitom by stačilo, kdyby to světýlko fungovalo jen na stlačení tlačítka, ne trvale.
To máš sice pravdu, ale takto tomu někdo dal papír a je zarážející, jak bleskurychle DÚ koná tam, kde jaksi nemá zrovna moc práv…
Vzpomeň na vydání předběžného opatření ve Varnsdorfu o zákazu provozu Uerdingenů, ačkoliv chyba byla úplně jinde.
Železničář je podivnost sama, která bez dotací státu nemá šanci přežít, ať se světlem nebo bez.
Máme století elektroniky, divim se, že na dráze nemávaj po sobě pochodněma. Jejich rozpočty by měli zveřejňovat, abychom my platící, měli pojem o černých dírách. Jsou stejně důležití jak myslivci s rybářema, a stejně tak, obejde se bez nich dnes každej.
Tak ta poslední věta je dobrý vtip, kdyby se veškerá doprava přesunula na Silnice, tak máme hned pěkně ucpané silnice, a prodloužení cestovního času na některých relacích.
Pche.
Jak kdo. Takový kančí guláš nebo pstruh na másle…
Nebo losos na provensálském koření…
že nepožadujete skácení silničních semaforů a vyjmutí řízení křižovatky regulovčíkem z předpisů. Asi létate vrtulníkem, že, panáčku?
Zkuste to říct v Hořicích. Tam když v autoškole učí semafory, tak kvůli tomu jezdí do Hradce Králové…
a to jsou horice město? každé město musí mít přece alespoň jeden semafor… (podle toho se pozná význam sídla…viz ten super semafor v Bucovicich, který neustále vytváří kolony)
Tak to je asi Litvínov naprosto bezvýznamným sídlem (24.000 obyvatel), protože semafor nemá ani jeden! 🙂
Seš jenom provokatér, tedy nemám čas….
Pane Ficus máte špatně napsáno jméno. Místo F tam dejte P a pak háček nad cé. Hezký den
„Zelené světlo na vagonech má zřejmě indikovat jejich naloženost. “ To nikdo na drážním úřadu neumí cizí jazyk nebo neumí používat Google překladač? Vedle světýlka je napsané že kontroluje zatížení podvozku. 🙂
Tušíte o čem ten článek je?
Roman netuší..
vysvětlete mi rozdíl mezi naložeností a zatížením podvozku vagonu, prosím. pokud pomineme, že je naložená jen jedna strana vozu a druhá ještě ne…tam rozdíl fakt nebude
Tu fotku s cedulkou jsme získali a doplnili do článku až dodatečně.
hezke. Lokomotivy 380 nemohly do nemecka mozna jen kvuli konkurencnimu boji, a tady name po kolejich jezdi destiky mozna stovky vagonu imitujici zelene navestidlo a nic se nedeje…
*emitovat
Ne, oni návěstidlo napodobují, tedy imitují.
já jsem blbec. Pardon.
emituji zelene svetlo
imituji zelene navestidlo
pravda. Má chyba.
Popílit semafory u silnice!
A místo barevných světel se zavedou dvě podsvícené desky. Horní „Stůj pyčo“ a dolní „Jeď pyčo“…
Světlo zelené barvy, které neslouží k signalizaci „volno“, je samozřejmě blbě. Ale co třeba asymetricky rozsvícené bílé konce na mašině (návěst „obsazené hnací vozidlo“), ten se nedá za zhoršené viditelnosti splést s návěstí „posun povolen“?
Tak při posunu musí jet strojvedoucí takovou rychlostí, aby včas dokázal před překážkou zastavit. Nebo se pletu?
Tak jasně, že „na bílou“ to nerozjede tak jako „na zelenou“. Ale i jako pomalý posun se může dostat někam, kde se sám stane překážkou.
Vozidlo “ jete „?, nebo “ jede “ ?
Co to má být za otázku?!?
Jste trouba 🙂 Ano, skutečně jede, ale pokud má jet, tak to je správně. Jed je třeba na krysy 🙂
Když se na Slovensku měnily zákony a zavedlo se tam „semaforové“ PZZ (jako v Německu a Rakousku), tak prý nějaký potentát ze ŽSR si stěžoval, že si to fírové mohou splést se Stůj.
On v té Stéblové byl jiný velký problém.Ani fíra,ani topič nesledovali odjezdové návěstidlo.Jinak by na trať nemohli vyjet.To,že „řízli výhybku nemuseli zaznamenat
Smím se zeptat, strojvedoucí kterého dopravce odjíždí na základě “bliknutí zelené odněkud od dopravy”? Lecos se z té citace dá vydedukovat (nákladní dopravce působící mj. v Německu), ale stejně, z té představy mě mrazí víc než z nějaké bludičky ve výšce náprav.
a jak teda vypravuji vlaky v Nemecku, kdyz ne zelenou baterkou?
Zkus hádat jak, pokud použiješ hlavu, tak určitě tě napadnou min. dvě varianty vypravení vlaku….
Úplně normální dotaz, toto není odborný web o železnici.
Božičku růůžovou…
V+JČ: 2 kreténské komentáře místo 1 odpovědi, která asi vůbec není tak všem jasná a zřejmá, jak se dementi snaží předstírat. Podle plusů u původní otázky je nás dost, koho by to zajímalo.
Nejspíš zvoláním „Marsch hinaus, du Mistvieh!“
Zajímavé, že to vadí až teď.
Chápu obavy, ale lze reálně si zaměnit stabilní zelené světlo v úrovni několika desítek cm nad zemí s pohybující se baterkou ve výšce cca 1,5 metru? Já si to nějak nedokážu představit. Vždy když někde jsem křižoval, tak jsem zastavil u dopravní kanceláře abych viděl na výpravčího a že jeho návěst odjezd patří se 100% určitostí mě. Když už jsem měl nějaký delší vlak a musel jsem zastavit dál od dopravní kanceláře, tak mě ve 100% případů vypravil přes radiostanici. Mě tohle přijde trošku přehnané…
Stačí mlha.
Jako že je mlha, mezi mnou a dopravní kanceláří stojí nákladní souprava a já si najednou všimnu zeleného světýlka a rozjedu se? Bůh s námi.
A s nějakým trpasličím návěstidlem se to zaměnit nedá? Mlha, oblouk, vlak po druhé koleji, …
Uznávám, to je věc která mi nedošla že by mohla nastat. Ale zas je tu seznání tratě a stanic a to by musel být sakra kumšt aby ten vůz se světýlkem stál v úrovních odjezdových návěstidel a ještě k tomu aby to trpasličí návěstidlo bylo potmě (protože červená musí být vidět) Ale končím s argumentací proti… Ono se dá tisíci důvody okecat proč to zelené světélko vadí i nevadí a i proč strojvedoucí to návěstidlo „přehlédl“ a projel.
Ať to signalizuje cokoliv, tak to také může mít i druhou poloho, kdy to svítí červeně. A když se to světlo změní, …
Ale samozřejmě to tak být nemusí.
Tak já doufám, že DÚ to prošetří. Pokud to lze u tohoto typu vozu zhasnout, tak nařídí v provozu (a nebo v celé ČR) zhasnout. Jeli funkce (zatím) neznámá, tak se dopátrá účelu, a bude se to používat jen za tímto účelem a nebo vůbec. Taky to může být indikace pro kontrolu brzdy, kdy dosud běžně používané vozy s kotoučovými brzdami mají zelené clonky a při kontrole musíte celý vlak obejít, tady se to třeba Němci snaží zjednodušit.
Tak to má dle jiných indikovat zatížení podvozku, brzdu beru zpět.
Přesto se to může stát. Důkaz: už se to stalo.
Ale tam byla mlha jako kráva a jestli mezi dopravnou a tím vlakem, co se rozjebal, stál vlak, co takhle svítil, tak se ničemu nedivím…
Stačí kladivo ….
Nebo černý pytel
A co to světlo na za funkci..
Přečti si článek…
Kontroluje zatížení podvozku, na fotce je popis
Je otázkou, jak to bude českým ukecaným „demokratům“ dlouho trvat, než se to změní…
Welcome to EU
Nakonec to dopradne tak, že na světla dají žlutá nebo modrá stínítka nebo kontrolní světla odpojí při průjezdu před ČR a některé další státy.
Bohužel se ukazuje fakt, že zatímco kamión vyrobený téměř kdekoliv v Evropě může jezdit po celé Evropě i světě. V německu vyrobený nákladní vagón má v ČR omezený provoz.
Na první pohled to vypadá blbě ale na druhý pohled mi přijde od Němců celkem nedomyslene že po železnici nechají jezdit desítky náhodných zelených světýlek a ještě to pouští do Evropy.
Jelikož ty vozy můžou dojet až bůhví kam na Slovensko nebo do Maďarska a tam ty zelený světýlka dokáží udělat taky zmatek.
Takže to není jenom o ČR ale o nedomyslenem nápadu z Německa.
Ono to krásně ukazuje, v jakém stavu naše železnice je. Co pro jiné problém není, tady u nás může způsobit těžkou dopravní nehodu.
A v jakém stavu je? Prostě máme nějaký systém a nějaké bezpečnostní zvyklosti. Určitě by se našlo něco, co funguje u nás na bylo by špatně v Německu.
Zrovna tohle od nich byl obecně dost blbý nápad. Naše železnice má spoustu jiných nedostatků, na druhé straně také zatím nebyla drasticky ořezána a podíl na přepravách jsme měli alespoň donedávna i poměrně slušný.
To světýlko tam není určitě od toho, aby snižovalo podíl železniční dopravy v ČR. Vlastník vozů asi dobře ví, proč je důležité mít přehled o případném přetížení vozu. Jestli někdo někde udělal chybu, tak to bylo v rámci posouzení té změny. Předpokládám, že to tam nedali jen tak, aniž by se třeba na EBA nezeptali.
A to byl problém dát tam jen červené světlo v případě přetížení?
To by problém asi byl – nebylo by poznat jestli je zátěž ok nebo světlo mimo provoz. Potřebuješ pozitivní signál.
To není úplně pravda. U kontrolek v autě taky není pozitivní signál (myslím ty červené). Proto se mají po zapnutí zapalování rozsvítit, aby bylo zřejmé, že signalizace funguje.
Čili stačí i negativní signál s testem funkčnosti.
Však u osobních vozů, kde se dodělávala indikace u dveří, taky svítí jen při otevřených dveří. Tak jak navrhuje komentující nade mnou, tak tlačítko pro test funkčnosti,
a ukazovalo by to jen negativní stav.
Protože pak byste mohl požadovat ještě 2 světlo vedle, co kdyby toto mělo závadu a ukazovalo, že je vše ok a ono nebylo. Opravdu, jak v seriálu Teorie Velkého třesku – A má ta kontrolka, zkontroluj motor, někde kontrolku?
Na stanovišti mám kontrolku požár a taky nikde není pozitivní signál, u kontrolka je v pořádku.
OK, já se s vámi nehádám. Pokud chápu správně, tahle LEDka ale svítí/bliká furt. Pokud ne, je OoO. Čili debata o pozitivním či negativním signálu je zbytečná.
Tam je dvoubarevná Ledka která mění barvy dle zatížení podvozku, případně bliká.
No, tak buďto to vyřadit u nás úplně, nebo udělat úpravu, že bude pouze blikat a nebo svítit při přetížení a vedle tedy test funkčnosti. Jinde taky není potřeba pozitivní signál.
A naopak, co u nás je v pohodě, tak v Německu je problém. Prostě každá železniční síť má svá specifika. Například Němec nezná všechny návěsti pro el. provoz, které máme my, tak se, po dohodě, v příhraničí nepoužívají. Či jsou situace, za kterých by Němec už nejel, ale u nás se stále jede.
A je důvod, aby bylo všechno specifické, proč předpisy nesjednotit?
Obrana národních společností před zlotřilými kapitalisty, kteří by snad chtěli brát práci socalistickým soudruhům. To sice v roce 1989 oficiálně padlo, ale dráha má setrvačnost geologického pochodu. Viz zabezečovačka Praha – Beroun.
tak ji nevymenili, když řešili GO celé tratí misty i se změnou trasovani (malou, ale přesto).
Ze to už opravene mělo být, o tom žádná…
ale to by byl řev…rozvrtat novou zabezpecovacku po pár letech…a stejně…
vlivem bordelozniho historického vývoje jsou dodnes na železniční síti tak vtipné rozdílné zabzar jako elektromechanika s mechanickým navestidle a ETCS, brzy snad někde ve výhradním provozu. do toho různé ty releovky, polo/auto bloky a hradla, jak se v tom má laik vyznat, kolik toho vůbec je. doplněné navíc o provoz dle D3…
To zní hezky, ale kdo se komu podřídí? Jiná návěstidla známe my, jiná Němci, Švýcaři, atd..? Bude Němec ochoten rozšířit svoje předpisy o návěsti pro elektrický provoz, které on nezná, nebo Švýcar změní jejich grafické zobrazení? Němec zná PZB, my ne. Na silnici prostě víceméně platí červená = stůj, oranžová = pozor, zelená = můžeš jet, je mi jasné, že jsem to krapánek zjednodušil, ale celá Evropa taky nemá jeden silniční zákon, který by platil všude. Ale třeba PN Švýcar má kombinace ve kterých je blikající červená, my máme blikající bílou. I tvar návěstidel je kolikrát jiný. Jde o to,… Číst vice »
Ohledně LS/PZB… Bylo by možné říct cosi ve smyslu „na jízdu pod ETCS není potřeba znalost PZB?“
Představuju si tři papíry
0) typová zkouška na mašinu.
1) Licence – platná po celé Evropě.
2) Zkouška na množinu tratí – na evropské koridory jedna (ETCS,…). Na lokálky cca kopíruje dnešní „státní specifika“, jak se jezdí s PZB,…
3) Seznání s konkrétní tratí.
Ano, ale až verze L3 umožňuje zrušení fyzických oddílů, do té doby budou na tratích návěstidla, a když máme rozdílné tvary a rozdílné návěštění, tak to problém neřeší. Švýcar má stahovačku oranžovou desku s černým pruhem, my modrou s bílým pruhem, ač to zní jako detail, tak to všechno chce sjednotit.
Představu máte pěknou jen co je pravda, ale neřeší to to, kdo se komu podřídí, co naše slavné foukací rozkazy, atd…?
Takže papíry by, v případě cizince u nás nebo našeho strojvedoucího v cizině, byly 4, ještě jazyková zkouška.
A zajímají strojvedoucího jedoucího pod ETCS barevná návěstidla? Nemá návěst zobrazenou na desce mašiny?
Neznám ETCS tak dobře, ale ono zobrazuje i návěsti pro elektrický provoz, apod…?
No, já bych řekl že jo, byliny zvláštní pustit na trať fíru, který vlastně neví, jaké návěstidlo míjí.
Třeba že tam má zobrazený pískáček nebo tabuli před zastávkou?
Tak to rozhodně nemá.
Z el. návěstí tam je jen jakési bezpohlavní „neutral section“, což může být stahovačka, vypínačka nebo vypněte trakci.
Co jsou foukací rozkazy? Kontrola na požití alkoholu?
Rozkaz k opatrné jízdě z důvodu zhoršených povětrnostních podmínek.
Má třeba Vídeňskou úmluvu (na kterou stejně ČR v jistých bodech dlouhodobě dlabe) a Ženevskou úmluvu. Naopak železnice dlouhodobě takový papír postrádala. Flikování probíhalo na úrovních národních (pro více provozovatelů) a bilatelárních (pro mezistátní provoz).
Ano, proto se potkáváme s víceméně podobnými značkami na silnicích, ale stejně pak je vnitřní zákon, který upravuje povinnou výbavu auta, atd…
Máte pravdu, že to dráze chybí, proto říkám, že se to bude blbě dohánět, protože každý stát si zajel to své, a kdo ustoupí a upraví podobu svých návěstidel? Je mi jasné, že pokud nato dojde, tak my, pochybuji, že by Němec byl ochoten se přizpůsobit nám.
Proč by Němec zaváděl návěsti které nezná – jaká to je, co znamená a jaký je důvod mít ji na Českých koridorech?
Foukací rozkazy – to vážně jinde neznají jízdu podle rozhledu, nestačilo by to trochu zobecnit?
Červená vs bílá a pn – existují podobné/zaměnitelně návěsti s odlišným významem? Obráceně možnost stejnou věc navěstit různými způsoby snad nevadí.
Úplně stejná otázka opačného gardu, proč je my máme rušit, když se běžně používají?
No, pokud vím, tak foukací rozkazy se dost kritizují, proč raději nezastaví provoz (jako Němci).
No u nás blikající červená není, pokud vím, ale nevím, jestli Švýcaři blikající bílou nemají k něčemu přiřazenou. A nemělo by vézt sjednocení k zjednodušení, než k rozšíření? Jde i o tvar a případně i barvu.
I když asi jsme jen v teoretické rovině, protože nevidím, jako reálné, že by fíra vezl vlak z Německa, přes Česko a Slovensko až do Maďarska.
Úplně zastavit provoz versus zkoušet jestli se najde fíra střelec odvážný jet s tramvají – považuji za lepší druhou možnost, ale nepočítat s tím že se někdo najde.
Vést vlak z Německa do Maďarska, to bych viděl jako možnost, nevím jestli by se dopravcům hodila (dneska je plánované na každé čáře měnit lokomotivu i posádku, tomu odpovídající pobyty a rychlost proti kamionu jedoucímu najednou). Rozhodně usnadnit jízdu vlaků přes hranici, sjednotit podmínky mašin(schvalování už je podobné, jsou vícesystémové mašiny… To jde dobrým směrem) i fírů.
Kamion jedoucí najednou má zas povinné přestávky, takže 1 mašina Německo – Maďarsko je reálné, ale 1 fíra asi ne, to spíš střídání na ose, aby to ujeli rychleji.
Podmínky po fíry, jsou ale jistě i předpisy.
Blikající červenou si dovolují hned zarezervovat pro návěst „zastávka na znamení“.
U nás blikající červená znamenala „celý vlak vjel do zádržných brzd“ a byla použita pouze ve vjezdové skupině ve Vršovicích. Zajímavé je, že D1 ji neznala (byle jen ve staničním řádu), ale stejně ojedinělou návěst „Jednokolejný / dvoukolejný provoz“, použitou jen v Krasíkově, pozdější D1 – snad od roku 1987? – uváděla. Blikající červená znamená v Itálii „rychlost 30 km/h“ (vjezd odbočkou) a v Belgii zase „stůj“ u koleje v nesprávném směru (včetně staničních – prostě v tom směru, kde se běžně jezdí opačně). Švédové zase nemají žlutou, výstraha je u nich kmitající zelená. Takže sjednocení návěstí je opravdu velmi… Číst vice »
spíš to ukazuje, že v železniční oblasti nejsou společné předpisy ani na vozidla ani „dopravní předpisy“
nějaké první dohody o dopravních značkách aj. v silniční dopravě jsou snad už z 30. let? u železnice se to sice řešilo taky už dávno – ale v určitých omezených oblastech – vozy pro mezinárodní oběh. návěstní soustava a zabezpečovač se dávají alespoň nějak do souladu posledních cca 5-10 let…a toho řevu u toho…
A v ČR vyrobená mašina má omezený provoz v Německu a jinde. Dtto v Itálii vyrobené pindolíno
Tuhle v Kolíně jsem potkal vůz řady 810 s omotaným vánoční řetězem různých barev kolem madla pod čelním oknem. Když jsem mladému … (řidiči) podotkl, že by to asi nemělo být, tak mi odvětil, že mu Drážní úřad může vylízat pr….
A co jako???
Starej se radši o sebe.
Ideálně se i sám pohřběte, podle této teorie. 🙂 Na druhou stranu, souvislá řada různých barev je s návěstí zaměnitelná snad jen v podroušeném stavu.
Vezmi si tabletky.
on měl ale pravdu
V čem? Že jeho zaměstnavatel může vyfasovat flastr za jeho hloupé jednání?
Jeden řidič potkal druhého řidiče a na vánoce se pohádali. Pohádky ne konec.
Snad fíra.
Pan Od lesa psal o řidičích.
Ano, tohohle exota už jsem párkrát potkal a to skutečně není fíra. A omlouvám se všem slušným řidičům, ať už řídí cokoliv, že jsem tohle individuum hodil do jednoho pytle s nimi. Ono si řada lidí neuvědomuje, co taková světýlka mohou způsobit. A reakce některých … zde mne nechávají chladným. Nezmohli jste se vážení na papíry na mašinu, tak slintáte. Taková to rádoby nevinná věc může totiž nadělat hromadu paseky. Podobný nešvar jsou různé reflektory podél tratí, které praží fírům do obličeje. A to nejen od soukromých vlastníků (třeba Škoda auto před Řepovem od Bousova), ale i Správy železnic. Nedávno… Číst vice »
Světýlka na mašině rozhodně obhajovat nebudu.
Ale Vaše arogance, kdy se snažíte povyšovat nad ostatní strojvedoucí tím, že je nazýváte řidiči je pro mě prostě nepřekousnutelná. Stejně tak jako když napíšete: „Nezmohli jste se vážení na papíry na mašinu, tak slintáte.“ … bez ohledu na to, jestli je to pravda, nebo jestli vůbec někdo o ty papíry měl zájem.
Naštěstí pane Od lesa takových arogantních sebestředných řidičů, pardon strojvedoucích je minimum, pokud teda vůbec tím řidičem/strojvedoucím jste.
Nad nikým se nepovyšuji, jen se poslední dobou rozmnožilo příliš individuí, která nemají za pákama co dělat.
Samozřejmě, že ne každý po papírech touží, ale bohužel, kde kdo tady plácá nesmysly, protože za tím nikdy neseděl a nedochází mu, co se děje.
Ale povyšujete. Kdo rozhodl, že Vy za ty páky můžete? … A stejný úřad rozhodl, že i ty individua, která popisujete za ně můžou. To že Vy máte představu, že by to tak nemělo být neznamená, že máte pravdu.
A myslíte, že je opravdu vhodné takto psát o svých kolezích veřejně? Nebylo by vhodné to nejdřív řešit interně a tím nepoškozovat povolání jako takové?
No to mi připomíná jak sedím v noci na stavědle a fíra mi přímo svítí do okna dálkovýma, když stojí ve stanici a na výhybky pak vidím takový velký hnědý. Jako ono to tak není příjemné furt jim vysvětlovat že to musí vypnout jinak neodjedou…
Tak to nám, kteří si fakt ani papíry na mašinu dělat nechtěli, tu tu paseku jistě rád objasníte, když se umíte tak krásně arogantně vyjadřovat.
Z elektrického hlediska mne napadá tak vyhořelá pojistka, pokud to nemá na nezávislý akumulátor.
Aby sis nekákl do kalhot kvůli takové blbosti! Nemám slov…
Ať je to jak chce, člověk, kterému jsou DÚ a jím vydávané dokumenty „u prdele“, je vážným kandidátem na příští mimořádku. A že se toho v poslední době děje až příliš…
Nebo si prostě Pán Od lesa ten příběh upravil a ve skutečnosti to měl být on kdo měl vylízat pr… ,ale zdálo se mu to nedůstojné.
Přesně tak.
Mno Drážní úřad má cca 113 zaměstnanců, to bude dlouhá polízanice
Je tam asi 70% zaměstnanců na sekci infrastruktury. Vozidlářů po škrtech v minulosti je tam mnohem méně.
Právě jste svým bonzem zavdal kontrolním orgánům důvod k další buzeraci. Nepochybuji, že to „někdo“ čte.
A co je na tom špatně, od toho DÚ je , aby zamezil různým kreativním zlepsovakům a některým řidičům vysvetlil pravidla hry a pokud je nechtějí respektovat, tak tu nemají co dělat, protože ohrožují ostatní. Drážní předpisy jsou psané většinou na základě mimořádných událostí a ve snaze předcházet případným možným rizikům, což někteří mladší řidiči nechtějí respektovat a v předpisech vidí akorát buzeraci.
Co se týká zelených světýlek, tak je to docela průser, protože při souhře mimořádných událostí opravdu může dojít k neštěstí a jak je známo nehoda je vždy souhra mimořádných událostí.
Někteří lidé mají prostě pocit, že oni jsou měřítkem všech věcí a když je někdo upozorní, že tomu tak není, a že ohrožuje ostatní, tak je označen za bolševika.
V tomto světě je už příliš mnoho jedináčků.
Na železnici zaměstnává řidiče snad pouze SŽ …
Třeba je na tom špatně to že to hned jde hrát na DÚ? Nemáme nad strojvedoucím ještě někoho co se vozidel týče?
Nenapadá Vás třeba že „mladí“ se snadno dostanou k předpisům z jiných zemí a pokud si je srovnají tak mohou být ty české zbytečně složité?
Mě ale z těch pár příspěvků příjde že od lesa je frustrovaný a hledá záminku jak komu kde za co udělat zle. Takové to dítě s notýskem co donášelo třídní.
Kdo ví, zda nemáš ten notýsek ještě pod polštářem.
A z čeho frustrovaný? Že nefandím salámistům?
Nevím, z čeho jste frustrovaný, ale zdá se že z něčeho ano.
A tak budem buzerovat turisty s čelovkou na hlavě, že si to musí 50 metrů od kolejí sundat, aby to náhodou někdo nepovažoval za přivolávačku, když se to blbě „sečte“ s červenou na „klacku“.
A jelikož zavdí zelená metr nad zemí, tak by mohla vadit i bílá metr nad zemí. Takž u přejezdu dopravní značka „Cyklisto zhasni světla.“
Aneb co všechno se dá vymyslet, aby se nemusel dělat pořádný zabezpečovač.
Bohužel takovýmto způsobem tu přemýšlí příliš mnoho lidí aby se to mohlo někam rozumě vyvíjet. Čím víc blbostí je regulováno podle něčí vůle, která ale je jenom jeho názor (Ani kdybyste měl milion výsledků z modelů, vzorců a nevím čeho, tak rozhodnutí je jen a pouze vaše), tím méně prostoru tu je pak pro zkoumání jiných cest a vývoj efektivnějšíchř řešení (Systém bez regulace bude hledat jak něco udělat efektivněji, většinou podle času, nebo peněz, které jsou jenom jiným vyjádřením času), protože daná regulace omezí množinu řešení. (A velmi těžko se pak ruší)
No hlavně jestli jste si jistej, že vy „bonzujete“ jen tam kde to nikdo nečte/neslyší.
Mno na tramvajích byly taky. Ale tam se dušoval přímo DPP, že vypapírováno má.
Ono je to zakázané i aut. Ale policie po tom moc nejde. I když některé náklaďáky mají kabinu, jak disneyland. Ale na technické to musí dolů.