Přivaděč z Děčína k D8? Veřejné projednání přilákalo odpůrce stavby, řeší se tři varianty
Silnice I/13 v Jílovém u Děčína. Foto: www.silnicezacek.cz
Přivaděč chce Děčín, proti je Jílové.
Přivaděč chce Děčín, proti je Jílové.
A týpci typu „voda z Tetčic“ sa neozvali???
Jen pro pořádek, nejedná se o čtyřpruhové monstrum, ale normální silnici I. třídy. Možná někde se dvěma stoupacími pruhy.
Odpůrcům všech řešení a ekodemagogům doporučuji týdenní relaxační pobyt ve stanu na křižovatce s ul. Vojanovou. Ono se to kecá, když tam člověk nebydlí.
A podobně by bylo třeba vyřešit napojení Děčína od Liberce. Kamenická ulice je na tom možná i hůř jak Teplická.
Ono stačí projít pěšky Podmokly a rychle zjistíte, že tady nejsme schopní naplánovat dlouhodobě smysluplně téměř nic.
A ještě je tu varianta Kozí dráha! Je skvěle udržovaná, v Podmoklech auta najedou a u dálnice sjedou z vlaku. Po silnici by jeli max 50, po Kozině to posviští 65km/hod, čili úspora času jasná.
Proč ten tendenční název článku? Nebylo by lepší „Přilákalo veřejnost k diskusi“? Odpůrce a příznivce to má vždy, co vás na tom překvapuje?
Ono je to ekonomické hodnocení často jen věštění z koule, ale něco mi říká, že při těch intenzitách ekonomika na 3km tunel fakt nevyjde. I ty kilometrové tunely tam budou asi o prsa…
Pan starosta z Jílového si může říkat co chce, ale určitě je spíše ve veřejném zájmu vést přivaděč v extravilánu kolem 5 tisícového města, než ho vést středem 90 tisícového města. Jestliže mu stávající silnice I/13 nevadí, pustil bych tam opět ty kamiony.
podle něj by ho však zřejmě nevyužívalo takové množství aut, aby se do něj muselo investovat
nebojte se! auta se naindukují!
Velký problém je že sjezd z d8 je neandrtálský. Po dostavbě kladrubské spojky bude i/ 13 od počátku dnešní 63 až po Knínice v peáži s D8. D8 je důležitá Mezinárodní cesta a proto se bude muset v peáži rozšířit nejméně na šestipruh a můk Knínice musí být vedena mimo kruhac se všemi sjezdy ve dvoupruhovem uspořádání, jinak by se Knínice mohly proslavit jako evropská superzacpa
Neslo by postavit na telese nepouzovane zeleznice? Na mape to vypada, ze to se obci z vetsi casti vyhyba.
Víte vůbec jaká je šířka zemní pláně jednokolejné trati? To by nestačilo ani pro dvoupruhovou silnici včetně krajnic, natož pro dálniční přivaděč.
A kromě toho, ta železnice už je zase používaná, takže ne.
tento dálniční přivaděč je plánovaný jako dvoupruhový, intenzity na čtyřpruh tam nejsou ani omylem
Cca před 10-15 lety se o tom otevřeně uvažovalo. Problém ale je, že by přivaděč vedl skrze Podmokly, což je v DC přirozeně nechtěná varianta. A také ta trať vede u všech sídel o něco blíže k obytným domům, než by vedl ten přivaděč. Co se šířky týče, tak by nemusel být až takový problém rozšířit pláň ze železnice pro silnici, ve srovnání s úplně novou liniovou stavbou.
„z vetsi casti vyhyba.“
Tam ale takový problé není. Největší problém je v té menší části, která vede středem města. Konktrétně Pivovarská ul. a okolí.
To ano, přes Jílové toho skutečně tolik nejezdí, protože ploužit se pomalu 15 kilometrů padesátkou je skutečně pocuc. Lepší je to fakt přes Ústí, sice delší, ale alespoň to pořád tak nějak utíká tou devadesátkou a skoro celé Ústí je na sedmdesatce.
souhlasím, z Liberce i díky průtahu v Děčíně je to nejpohodlnější jen na Ústí a pak Teplice než přes Jílové
trasa přes Ústí je o 3 km kratší a ještě se tím vyhnete zbytečnému stoupání 300 výškových metrů na sjezd z dálnice u Libouchce… Z Děčína na Prahu v neděli večer jezdím z Ústí podél Labe až do Lovosic, je to o další 3km kratší, ušetříte velké stoupání (kolem 400vm) a je to jen cca o 3min delší než přes kopec po nové D8
Myšleno tak ,ze z Děčína je nejkratší napojení přímo na dálnici opravdu přes Jílové. Souhlas že pokud jedete směr Praha tak se k Ústí přibližujete, ale dálnice je tímhle směrem vzdálenější.
Tohle platí při pokračování ve směru na Prahu. Ve směru na Německo je to přes Jílové 32,4 km a přes Ústí 39,2 km. V současném stavu. V případě vybudování přivaděče by se vzdálenost přes Jílové mírně zkrátila a časově by to vyšlo rychleji i ve směru na Prahu.
Nemáte pravdu. Od Nového mostu v DC je to na Německou hranici přes Jílové 31 km. Přes Ústí nad Labem (Severní terasu, kudy by neměly jezdit kamiony) 46 km. Přes Žižkovu ulici (Trmice) 52 km. Jezdit z Děčína do Německa přes Ústí je dopravní nesmysl.
To mě nenapadlo. Určitě nižší spotřeba na celkové vzdálenosti
Proč mám pocit, že to souvisí s Kozinou?
Nesouvisí. Stavba byla připravována dříve a bez ohledu na to, zda se zprovozní chabě využívaná lokálka či ne.
Jak by to mělo ideálně vypadat?
Hlavní je aby silnice byla co nejkratší a měla bezpečné čtyři pruhy a rychlost 90 km/h a víc bez kruhových objezdů, semaforů a přechodu. Jaká varianta už je vedlejší..
silnice bude mít 2 pruhy, budovat čtyřpruh na takové intenzity nedává smysl…
A jak je v uzemnim planu Decina preferovane pokracovani I/13 na Liberec? je to zavedeno na stavajici most nebo nekam zcela mimo stred Decina/Podmokel?