Příští zastávka Dědina. Tramvaje na novou trať vyjedou za deset dnů

Finální práce na tramvajové trati na Dědinu. Foto: PIDFinální práce na tramvajové trati na Dědinu. Foto: PID

Prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky přinese změny u některých autobusových linek.

119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vítek Novotný

A co to takhle protáhnout ještě kousek a mít konečně solidní spojeni na letiště? Tramvaj směřující přímo do centra by rozhodne byla lepší než to co tam je dnes

michal

Copak stavba je to pěkná,ale stavební firma co to stavěla rozmlátila těžkými auty všechny silnice okolo.Jděte se podívat na silnici U Prioru .Už předtím nebyla nic moc.Teď je z ní,ale tankodrom.

Martin

Nechci nic rikat, ale ty okolni silnice byly v zalostnem stavu uz predtim, podle meho bude nutne drive nebo pozdeji povrchy upravit i v okolnich ulici…

Pepa

Stavbu provází absolutní ignorace pravidel ohledně BUSpruh Evropská. Autobus zde stojí i 40 minut. Nikoho to nezajímá. Na netu jsou i fotky policie jak stoji v koloně… Policie, Ropid, město všem je to u zadku. Stačilo tam týden vybírat a hlavně vymáhat předpisy a bylo by vyřešeno. Smutné.

Vít

To jsem taky nepochopil, auta v bus pruhu, 119 zpožděná, ale nikdo s tím nic celé léto moc nedělal. Snad jen párkrát za celé léto tam probíhaly kontroly, ale blokování buspruhu už od Nové Šárky se tam dělo každý den, takže to bylo hodně málo.

Martin

To nemusi byt ani vyluka, deje se to bezne v cele Praze, treba Ceskobrodska je tim proslula…

Danny

Vždy když se postaví nějáké kolejové napojení, zaniknou/omezí se v určité míře autobusová spojení, která řadě lidí přinesou přestup/komplikace navíc, ale větší části populace nový stav pomůže. To je logické – veřejné služby nemohou pořád jen expandovat a když něco nového zavedete, nelze nechat původní stav. Samozřejmě se dá diskutovat, jak to udělat lépe, efektivněji, ale co člověk, to názor.

Jeffer

Tak nájdite tú väčšinu, ktorej sa služby zlepšia v tomto prípade. Z Dědiny na metro sa jazda predĺži (o zastávku viac) a zhorší sa prestup na Veleslavíně. O intervale nemá zmysel hovoriť, 225 jazdí v špičke po 6 / 7,5 minútach. Z Řep a Staré Ruzyně pribudne na Veleslavín v spojení prestup, podobne pri cestách z Kladna a do Záporna. Z Dědiny na letisko sa nemení nič. V noci sa (dúfam, že len zatiaľ) nemení nič. Nočná električka by od hluku dosť pomohla – rozbiehajúca sa SORka narobí dosť rámusu a pred polnočným odjazdom na konečnej odstavená 108 s bežiacim… Číst vice »

Juraj

Úplne by som to nedramatizoval. Z Dědiny do mesta po novom špičkový interval tram 4 min, s možnosťou priamej cesty bez prestupu do Dejvic, na Letnou i na Malou Stranu. Oproti 225 lepšia spoľahlivosť. Kto potrebuje pohodlnejší prestup na metro, popovezie sa na Bořislavku. Z Řep na metro je rýchlejšia 180 k Nemocnici Motol. Z Ruzyně existuje kombo 108+168 k metru na Petřiny. Jediná oblasť, kde sa to mierne zhorší, sú Jíviny. Aj tam je stále bus spojenie 168+347+365 do Motola, alebo k linke 22 na Bílé hoře. Asi sa nájde malé % veľmi špecifických ciest, kde to bude vyžadovať… Číst vice »

Jeffer

Len aby tu dve linky zostali – to sídlisko zase tak veľké nie je a električka je, rovnako ako autobus, na jeho úplnom okraji. Ráno ľudia využívajú rovnako intenzívne 191 aj 225, tj. dva krátke autobusy na rôzne smery (nehovoriac o o niečo menej využívaných tých istých linkách v protismere) a teraz miesto jedného z nich dostanú dve dlhé električky jedným smerom v kratšom združenom intervale. Tzn. navýši sa kapacita jedným smerom, ale s nedostatkom kapacity tu problém nebol. Takže rovnakú muziku za menej peňazí by urobili oprava ulice a trolejbusové drôty. K spoľahlivosti 225: Jasné, niekedy ráno mešká aj… Číst vice »

M19

A kam by ten trolejbus jezdil? Co by nahradil? Nebo kam až by ty troleje vedly?

Horst

I kdyby měla tramvaj půl hodiny výpadek, tak je stále zajištěno spojení na metro A – linka 191 na Petřiny. Případně nebýt líný a dojít na ul. Evropskou na linku 119.

Horst

Vzhledem k tomu, že jízdní doba mezi Sídlištěm Na Dědině a metrem A na Veleslavíně je u busu i tram dle JŘ totožná (6 minut) nevidím žádné zhoršení pro obyvatele sídliště. Navíc dvě linky tramvaje budou rozhodně jezdit častěji než jedna linka busu. A to především mimo špičku a o víkendech. Navíc 225 není zrovna linka u které je pravidelnost zrovna častým jevem. Pro starší lidi pohodlnější jízda bez přestupu třeba na Bořislavku (Dlouhý lán) kam obyvatelé sídliště jezdí na polikliniku. Jediné mínus i přes častější spojení bych viděl v tom, že ne všechny spoje jsou nízkopodlažní. Ale to si… Číst vice »

Jarda

Prošel jsem si pěšky celý úsek -a byl jsem zděšený jak str7ašně zprasený to je!!!! Co mám konkrétně na mysli??? Konkrétně to, že silnice a kolej ve směru do cengtra je krásně rovná „jako když střeláš“, kdežto silnice a silnici kopírující kolej z centra je vlnitá lochneska…. To se opravdu nepovedlo a je to zprasenina nejvyššího kalibru – takhle NE, „soudruzi“ !!!!
Pro skalní mínusáře – nejdřív se tam jděte na tu obrovskou tragédii podívat – a až teprve pak – po shlédnutí stavu – teprve případně mínusujte, děkuji!

Martin

Dobry den, byl jsem tam cca pred mesicem a prislo mi to v pohode…

Jarda

Tak se tam jděte, příteli, podívat ještě jednou – tentokrát doporučuji i s brýlemi- a zaměřte se na úsek kolem ohybu zprav i zleva kolem obchodního domu Delta a od Delty směrem k těm vysokým panelákům… Připadá mně to navýsost nepravděpodobné, že byste si toho nevšiml – spíš jste to nechtěl vidět – kdy kolej do centra je rovná jako vedlejší silnice a kolej z centra je tu výškově pod, tu nad a tu zase pod a zase nad úrovní koleje vedoucí do centra… stejně jako ta přilehlá vlnitá silnice ve směru z centra podél parkoviště od Delty kolem těch… Číst vice »

Martin

Myslite vertikalni vyskovou polohu (klesani/stoupani), toho jsem si vsiml, ze je tratova kolej nize, ale to je take cely teren…
Co se tyce silnice, tak ta jeste nemela povrch, kdyz jsem tam byl.
V cem je konkretne problem co se tyce mozne jizdy tramvaje? Ja myslel, ze myslite nerovnosti v posunu koleje v horizontalni rovine – to by melo byt v poradku.

Arlex

Nejspíš jste tam byl ještě před podbitím tratě.

V. F.

Ubožáku.

Jarda

Děkuji za názor, TETA…

Jelen

Zkrácení linky 225 nikomu nepomůže, nic nezlepší a fakt nevím, proč musí být cestující z Řep nebo staré Ruzyně nuceni 10 minut před přestupem na metro A ještě přestupovat na tramvaj. Ta tramvaj rozhodně nebude rychlejší a na Veleslavíně je pak i horší přestup na metro (od konečné autobusu v termimálu se nemusí přes světelný přechod). Tyhle změny jsou jen pro zlost a nevím, proč musí při každém prodlužování TT nastávat.

platamond

Ano 225 měla jet přes až k metru, ale mimo Sídliště Dědina, 191 přímo okolo nádraží a zbytky řešit minibusy, které se tam stejně jako úlitba OMH vesele prohání…

Frantík

Mně napadlo vést 225 ulici U Prioru a 191 Ruzyňskou, čímž by mohlo odpadnout objíždení 108 a přímo by jela na Šárku.

Kuba2

Nahrazovat už teď prázdnou 108 asi čtyřikrát kapacitnější 225, jenom aby se „zachránila“ je trochu marnotratnost. Ulice U Prioru je zralá na ukončení obsluhy, jen politicky se do toho nikomu nechce.

Martin

Usetrilo by to kilometry…

Arlex

Troufnu si ríct, že to není pravda. Když byla před rokem II. etapa výstavby a 191 jezdila kolem Prioru, tak ty zastávky byly celkem využívané. Na Brodecké autobus zastavil téměř vždycky a na jedné ze zbylých zastávek většinou taky. Spíš tam vidím neefektivní trasování v posobě esíčka 108, takže pokud by tam jezdilo něcp častěji a přímo z Petřin nebo Veleslavína, byla by tam poptávka větší.

Jeffer

191 z Vlastiny nemá zmysel presúvať – napája letisko na sídlisko, kde býva veľa ľudí na letisku zamestnaných.

Frantík

Dá se přestoupit na Dědině.

M19

A jezdí MHD kvůli lidem, nebo aby to dobře vypadalo na papíře?

Frantík

Ušetříte souběh a kilometry, přitom některým lidem obslužnost zlepšíte.

Kuba2

Z Řep jede k metru 180 a ze staré Ruzyně 108 a 168. Holt nemůžou být přímá spojení odevšad všude, pokud má být veřejná doprava ufinancovatelná.

Juraj

A není to už dnes z Řep rychlejší na metro k Nemocnici Motol, a ze staré Ruzyně na Petřiny?

Pat

Pšt, co tady kazíte stěžování si.

Twix

Ze Slánské, kde jezdí 180 i 225, asi ano, konec sídliště je bez debat. Zhoršení se týká starých Řep a okolí Lidlu. Spíš než o metro A jde třeba o přestup na příměstské busy, tam je zhoršení podstatnější, byť se to týká méně lidí.

Daniel

Jsem z Řep a 225ku na Veleslavín využívám hojně protože alternativa je jet na Slánskou a přestoupit na 180 což vzhledem k přestupům a tomu že pak v metru musím urazit pár stanic navíc je přinejlepším ztráta cca 2-6 minut, když se dobře sejdou přestupy.

MHD

Výborně. Takže se tady opakuje scénář otevření TT na Libuš (165).

Juraj

A už víme, kolik lidí tím fakt jezdilo z Komořan až do Kunratic nebo na Háje? Protože z vlastní zkušenosti to mělo velmi silně úsekovou frekvenci, ale v celé trase to byl masochismus.

PetrH

Ano, i tam většině lidí TT pomohla.

Zbyněk

Tak a kde můžu vidět tu oddělenou cykloinfrastrukturu, tj. samostatnou cyklostezku, kterou se ohání mnozí pražští politici?

Kebab

V zahraničí. U nás to nejde, protože “vložte libovolný nesmysl”.

Orange pilled

Protoze parkovani v nasem kocourkove je dulezitejsi

MHD

Pěkný příklad libovolného nesmyslu 🙂

olda

Tak super, na Prahu 6 vede nové metro, teď nová tramvaj a brzy i nový vlak. A co další části Prahy? Třeba na východě? O prodloužení tramvají z Nádraží Hostivař směr sídliště Horní Měcholupy se mluví už 40 let, ale většinu dopravních investic schramstne protekční a nenasytná Praha 6. 🙁

Jiří Kocurek

Nový vlak? Být P6 protekční, tak tam není žádný vlak, kvůli P6 se fakt nestaví, P6 proti němu protestuje.

Adam Ř

desítku moc nesleduju, ale rozvoj tramvají na čtyřce blokují místní a místní zastupitelstvo, nikoliv dpp

Juraj

Horní Měcholupy mají přístup k S9, která nedávno dostala krásnou rekonstruovanou trať a nové zastávky, včetně Edenu.
Co konkrétně tam ve směrové nabídce chybí, resp. v čem by tramvaj byla o tolik lepší, oproti 125 a přestupu na vlak i metro?

DavidS

Mám takový pocit, že chybí kapacita 125 ve špičkách.

watslaw

Kapacita obecně ne, spíš ve špičkách trpí nepravidelnostmi a přeplněností prvního spoje ve vláčku.

Jarda

jaký má smysl souběžný bus s tramvají? :O

Jelen

Třeba takový, že bus jede někam jinam, než tramvaje? Proč mají cestující zbytečně přestupovat (přestup = další čekání a výrazné prodloužení cestovní doby), když mohou jet přímo?

Frantík

No jo a 165 takto zarizli…

Jeffer

No veď tu zarežú 225, takže zo Staré Ruzyně pribudne smerom na metro prestup na električku a cesta sa ešte predĺži tým, že električka má naviac zastávku Vozovna Vokovice a na Veleslavíně chýba vstup do metra zo zastávky električky smerom DC, takže treba po prechode prejsť Evropskou k výťahu a na schody aj Veleslavínskou. A ako je vidieť na mapke, tak stále platí, že nočná 91 na Dědinu jazdiť nebude, takže v noci na Šárce stále prestup medzi konečnou električky a spoločnou zastávkou na Evropské namiesto toho, aby 91 pokračovala na Dědinu a 910 po Evropské. Z tohoto hľadiska „všechno… Číst vice »

Horst

Z Ruzyně jezdí (sice s dlouhým intervalem) linka 108 a 168 – s přestupem na metro A – na Petřinách. Linkou 225 zas tolik cestujících z té oblasti nejezdilo a nejezdí. Ostatně je tam jen jedna zastávka víceméně na okraji staré Ruzyně – Staré náměstí. Tak ani ta obslužnost v současném trasování není nic moc.
Jinak tramvaj na Dědinu už byla v plánech při výstavbě samotného sídliště – nakonec však obsluhu zajišťovaly autobusy.

Jeffer

Máte na to tvrdenie nejaké údaje zo sčítania cestujúcich? Moje údaje sú z denného pozorovania 225, ktorá na Ciolkovského v rannej špičke prichádza zaplnená na odhadom 70–90 % sediacich cestujúcich (smer Veleslavín) a podobne v popoludňajšej špičke opačným smerom.

Horst

Zmiňujete oblast staré Ruzyně – k té se vyjadřuji.

Jarda

Protože ta tramvaj nejede až na (staré) letiště, ale jen k n3ové zástavbě postavené za sídlištěm dědina….
Sédliště Dědina bylo stavěno jako byty pro zaměstnance letiště…

Frantík

Minimálně na mapy.cz je ta trať označená jako až k Terminálu 3, tohle je takový dočasný mezistav jak Holyně (ale jednotku dočasnosti známe…)

Juraj

Je to připraveno na další prodloužení, ale nejdřív až v návaznosti na Terminál Dlouhá míle po zprovoznění vlaku na letiště.
Pak už by se to mělo protáhnout kolem T3 až na Padesátník.

Ono reálně už tam došlo k určité generační obměně a zaměstnanci letiště už netvoří většinu populace. Ti, kdo tam dojíždějí, mají k dispozici 191 na jednom konci a 119 na druhém.

ksz

Kilometry nových tramvajových tratí „v polích za Prahou“ jsou sice hezké, ale kdy se dočkáme pár set metrů na Václaváku ?

Frantík

To vypadá že je další v plánu. Případně ještě dřív bude trať na Járov…. ale pochybuju že k něčemu dojde příští rok.

jkjk

Se Svobodou asi nikdy. To se zase budou tramvajové tratě jen plánovat, jako před Scheinherrem.

vbb

Před Sch. se naplánovaly, za Sch. stavěly a po Sch. se otevírají. Kdo má slíznout smetanu?

medical examiner

S tím ovšem že scénář obřího plánu, který se pak bude realizovat na všech místech najednou se jeví jako krajně nepravděpodobný.
Napřed se zavede do horoucích pekel, a pak teprve se budou řešit 50 let trvající problémy v centru…

Twix

To není v polích, vede to skrz sídliště, teprve v poslední čtvrtině trasy je to z jedné strany nezastavěné ale brzy na to taky dojde.

Jiří Kocurek

Jinde vám řeknou že něco přes kilometr pěšky je normální přestupní vazba a že nemáte být zdechláci.

Martin

Uprimne ja jsem taky zvykly na vse u nosu, ale kdyz jsem pracoval ruzne po CR, tak ten kilak je nic, to date za chvilku…
A pokud je to na vsi, malem meste je tam rozhodne cistsi vzduch, nez kdyz se dusite v Praze, zvlaste v techto dnech…

Bobek

Myslíte tyto větrné dny? 🙂

Kuba2

A ta tramvajová souprava to od Muzea do Jindřišské taky dojde pěšky? Já jen že trať na Václaváku se rozhodně nemá stavět kvůli obsluze toho Václaváku.

medical examiner

Asi v příštím volebním období…

petr

Dobrý den, proč končí linka 91 stále v Divoké Šárce?

Frantík

Jezdí tam 910.

Jarda

Byl by tam na 3 zastávky noční dopravy souběh tram a bus – a místní se velmi obávají hluku z tramvají i přes den… No ale já si stejně myslim, že jen otázka času kdy si to rozmyslí a noční tramvaj 91 bude jezdit po novém úseku i v noci.. a navazující bus 910 na letiště bude jezdit po trase denní 119 po Evropské..

Frantík

Já teda doufám že na Divoké Šárce je dneska oficiální garantovaný přestup, tedy by skutečně se jednal o souběh (ve stejný čas). Pokud není, pak je samozřejmě neprodloužení tramvaje škoda.

Arlex

Protože se prý čeká na měření hluku a pokud vyjdou ve prospěch noční linky, pohede až na Dědinu.

Martin

No, to bude problem, zadna z tramvaji nesplnuje nove hlukove nocni normy… Spise bude castejsi to, ze na novych usecich bude jezdit v noci autobus…

Martin

Paradoxne hlucnejsi… ten tak prisne limity nema. Viz tehdy problem s Belehradskou ulici… Nevim zda je to u nas mozne, ale kdyby obcane nocni linku chteli, zda by jim ceske urady mohli vyjit vstric…
Nyni je to tak, ze pokud tam trat vedla v minulosti, lze pouzit stare limity…

Druha varianta, nakupovat tramvaje tiche, ktere limity splnuji a i takove existuji…

vbb

To máte těžké. Občané chtějí…
99 občanů může chtít a ten stý řekne „ne“ a vytáhne nějakou normu o hluku. Komu MUSÍ dát úřad za pravdu?

medical examiner

Což při spojení DPP a Scheißewerke Pilsen zní jako reálnější ta první cesta… 🙁

Frantík

No pozor, na nový Slivenec pojede noční. A to tam před prodloužením kvuli hluku byl limit 30 kmh.

Marek Kubík

Šíříte staré informace které již neplatí. 😉 Podařilo se změnit hlukové limity a díky tomu může jezdit do smyčky Slivenec linka 94 která původně měla končit na Barrandově.

Martin

Pokud to tak je, pak ano, ale mam pocit, ze zrovna do Slivence je to dal od zastavby, tedy je mozne tam vest nocni linku.
Obracene mam pocit to nejde, kdyz je zastavba a do ni se stavi trat.

Juraj

Od 1. ledna 2023 je v platnosti upravené nařízení vlády 433/2022 Sb., které hlukové limity pro noční provoz zvyšuje. Uvidíme, zda to bude stačit.

Martin

OK, deku vam i Kubikovi. Musim se na to podivat. 🙂

Josef J.

Nebo až se obyvatelé začnou hromadně dožadovat noční tramvaje.

Jack

Občany P6 nesmí v noci budit tramvaje! Tak to vyšlo podle průzkumu OMG ve 130 městech, kde použil MHD.

Martin

Troufam si rict, ze ta tramvaj co projizdi, dela mensi hluk nez ten projizdejici autobus (to same rozjezd a brzdeni).
Problem tram. je stacionarni hluk na konecne, tramvaj ma na strese elektrovyzbroj a i kdyz stoji, tak je v chodu – musi splnit hl. limity, bus vypne motor a hotovo.

PS: nemluvim o skodovkach…

Frantík

K tomu je dobré, že konečná je (zatím) v poli 😀

Martin

Ono to ale vazne plati, kdyz postavite sidliste a pak resite tramvaj na sidliste, lide protestuji kvuli hluku, parkovani, travniku, cemukoliv… a kdyz nejdrive postavite tram. trat v poli a pak se stavi sidliste, tak to lide berou jako lepsi dopravni obsluznost, atp., nikomu pak nevadi…

Hamtak

Jen takový malý detail. Obyvatelům Řep a Stodůlek se zhorší přestup na příměstské autobusy na Kladno, Slaný atd., kvůli zkrácené 225.

Twix

Ano, resp. větší význam to má asi obráceně, zhorší se spojení těm co přijíždějí příměstskými busy a dojíždějí na Řepy a Stodůlky.

Pat

Neznám ty trasy do detailu, proto se ptam: není pro tyhle vazby už teď lepší jet přes Zličín?

Twix

Ono záleží odkud kam přesně, ale může to tak být. Kolega jezdí ze Slaného na Stodůlky a i teď už preferoval dva přestupy na K Letišti a Zličíně oproti jednomu přestupu na Navigátorů, který teď už ani nebude možný. Pořád je ale dost míst co lépe obslouží ta 225 než cokoliv ze Zličína.

Jarda

225 je místní „vymeták“ jezdil jsem s ním z Řep do školy na Letiště ještě než byla zavedená linka 100 ze Zličína na Letiště po dálnici (-části DO), která se tehdy teprve stavěla… V současné době je víc než logické pro cesty do stodůlek ale i do Řep od Kladna a od Slaného přestoupit na jedné ze zastávek v oblasti Letiště na bus 100 jedoucí po dálnici směr metro B – Zličín. Přirozeným přestupním bodem pro busy ze Slánska a Kladenska je ale normálně metro A Nádraží Veleslavín.

Jeffer

Bývalý kolega jazdí z Kladna na Bazovského. Doteraz na jeden prestup na Divoké Šárce, prípadne za výluk už na Navigátorů.

Jirka P

Tam bude možná nejrychlejší jet vlakem na Zličín.

Petr Barta

Tramvajovy boom minuleho volebniho obdobi vrcholi, diky!

vbb

Dovolím si zkopírovat svůj vlastní příspěvek:

Před Scheinherrem se (tram. tratě) naplánovaly, za Sch. stavěly a po Sch. se otevírají. Kdo má slíznout smetanu?

LK

Dát ty spoje na Nové Vokovice zrovna na linku 300 mi teda přijde dost nepovedené. Už tak je na druhé straně větvení Kladno/Hřebeč a teď se tam ještě přidají tyhle krátké spoje, které ani s kladenskými nebudou propojené, to bude jízdní řád vypadat. Skutečně nešlo použít nějaké jiné, ideálně městské číslo?

Frantík

Asi by si někdo mohl stěžovat, že na městské lince nejsou samoobslužné terminály, tak si budou moct jízdenku koupit u řidiče…
U integrované dopravy by na čísle nemělo záležet, a podle mě by bylo ideální aby všechny zastávky v Praze byly v pásmu P (i 0).

Osamělý Vlk

Teoreticky ano, jenže to chce i odbavení. Jinak by mohlo přestat záležet na číslování a třeba linka 127 by mohla být dejme tomu v Příbrami. Jenže momentálně číslování ukazuje i na způsob odbavení.

starší pán

U spojů Nádr. Veleslavín – Na pastvinách – Nové Vokovice – Na pastvinách – Nádr. Veleslavín na lince 300 bude trochu sporné, ze které zastávky se už nutno prokázat jízdenkou řidičovi.

Frantík

Pokud nejede do Kladna, tak je to furt jízdenka ve směru do Prahy (všechny jsou v jednom z pásem P/0/B), čili asi potřeba není.

Jarda

N území hl. m-. Prahy se do všech busů řady 3XX n3astupuje bez prokázání se platným jízd5ním dokladem ve směru do centra, -a platným jízdním dokladem ve směru z centra.. Nicméně jsem se zatím neoficiálně řidičů jezdících na linkách 3XX dozvěděl, že i na linkách 3XX se od roku 2024 mají ukončit prodeje lístků a budou se používat jako busy řady 1XX a 2XX…. tedy jako běžné městské busy.. -Jízdenku si logicky pořídíme předplatným = Lítačkou a/nebo jednorázově z appky PID na mobilu nebo z automatu v metru…

Juraj

Předpoklad u těch vložených spojů je nástup všemi dveřmi. Podle Ropidu je důvod opravdu ten, že se využije volné vozidlo a řidič, které se zároveň nemusí dovybavovat jízdenkovým terminálem.

Jirka P

Podle nových jízdních řádů budou všechny v B (OK) ovšem pozor, kromě Divoké Šárky, která bude v P. To je kvalitní změna o_o (a to i když nedává moc smysl tam jezdit bez jízdenky pro P, jediný relevantní směr pro takovou jízdu je pokračování vlakem z Veleslavína).

Arlex

Pokud vím, tak se plánovalo že 225 ve Vokovicích nahradí prodloužená 116, která se měla na kruháči na Jenerálce otočit a jet ulicí Na Krutci přes stejnojmennou zastávku na Veleslavín, kde by se opět otočila a pokračovala do N. Vokovic. Předtím by ale bylo nutné ul. Na Krutci trochu upravit kvůli bezpečnému míjení vozidel, což se bohužel se stavbou TT nepovedlo zkoordinovat. Předpokládal bych, že ta 300 bude jenom dočasná a pak ji nahradí právě 116. Ale možná ta 300 lepší než původní záměr, kdy se ve zpravodaji PID ze září píše o zavedení linky 218 jen mezi Veleslavínem a… Číst vice »

Arlex

Tak oprava, když spoje nebudou do Vokovic zajíždět přímo, tak je to vlastně spíš horší než kdyby se zavedla 218, jak kvůli marpucimu značení linky tak i kvůli vysokému riziku zpoždění.

V. K.

Obsluha Nových Vokovic je něco strašného. Jezdí to tam jak někde na vesnici. Zas tak málo lidí tam zase nežije, ale autobus jezdí v sedle v hodinovém intervalu, ještě s tím že poslední spoj jede v 7 večer. O víkendu dokonce není linka 225 vůbec provozována.

Martin

A co tedy nova linka napr. s cislem napr. 132, vuz formou dodavky Stratos, mohl by od metra jezdit i na druhou stranu kolem zamku… Pro 12 sedicich cestujicich, by mohlo intervaly zkratit alespon ve spicce…

Arlex

Přesně, k zámku by se hodilo zavést auobus. A kdyby dojel ulicí Pod Novým lesem alepoň na Baterie, mohla by to pro někoho být lepší varianta cesty z Veleslavína do Střešovic bez nutnosti používat dlouhé eskalátory na Petřinách. A možná by taková linka šla i prodloužit ještě dál a obsloužit ulice, které jsou v současnosti bez autobusu (např. Šárecká nebo i z Kulaťáku ke Korunovační, kudy jezdí jen 108 k radnici a noční).

Jirka Z

Obsluha Nových Vokovic je dobrá tak akorát pro důchodce. Normální člověk než aby se zdržoval čekáním na autobus, tak těch pár stovek metrů ujde rychleji pěšky.

Jelen

A musí do Nových Vokovic vůbec něco jezdit? 225 tam jezdí jen ve špičkách a vozí tam akorát vzduch.

Jelen

Oprava, jezdí tam i v sedle, nicméně vzduch tam vozí i tak.

Arlex

Nemyslím si. Ačkoliv tam nejezdím moc často, tak většinou vezla tak 5-10 lidí. Někteří sice na Veleslavíně přistupovali, ale většinou lidi jedoucí do Vokovic přijížděli už z dřívějších zastávek. A opravdu si myslím, že v dnešní době není vhodné nechávat takhle velké oblasti bez obsluhy a určitě bych usiloval aby takovéhle linky jako do Vokovic nebo 216 jezdily celotýdenně.

Jelen

To ano, ale na druhou stranu, vzhledem k nízkému využití, když to má být teď jen jako napáječ na metro…za dobu intervalu současné linky 225 se dá z Nových Vokovic na metro bez problémů dojít pěšky.

S tou celotýdenní obsluhou souhlasím, nicméně 216 o víkendech jezdívala, zřejmě také nebyla moc využívána. Beztak jde jen o obsluhu tří zastávek, které jsou v docházkové vzdálenosti jiných. Staré Střešovice obsluhuje linka 108 s celotýdenním provozem.

Jeffer

A nie je ten dlhý interval ten hlavný problém? MHD mi dáva zmysel, keď môžem prísť na zastávku a „niečo za chvíľu pôjde“, teda interval max. 15–20 minút. Pri dlhších intervaloch už musím zložito plánovať (dorazím na miesto zrazu 25 minút vopred, alebo 5 minút po?) a potom možno naplánujem, že autom to bude pre mňa lepšie.

Frantík

No lidi hlavně dochází na metro…

Jeffer

Čo? To ako že dôjdú na to metro, tam si sadnú, zapnú počítač a pracujú? Ľudia majú nejaký cieľ a metro je len jedna z možností, ako sa k tomu cieľu dostať. A potom možno začnú počítať, že do cieľa idú 10 minút pešo, 15 minút metrom, 10 minút električkou, 10 minút autobusom a 5 minút pešo, k tomu sa pridá čakanie na prestupoch okolo 5 minút každý (i keď s obľúbenou disciplínou odjazdu spoja zo spoločnej zastávky práve v momente, keď za ním zastavuje iný to môže byť podstatne viac) a vida, ono je to hneď hodinka na úsek,… Číst vice »

Juraj

Tak Praha má nějaké standardy dopravní obslužnosti, a ty určují docházkový čas 10 min k MHD. Problém spíš je interval a dny provozu.

Jestli ta nízká obsazenost není spíš důsledek toho, že se na MHD v daném místě nedá spolehnout. Pokud vím, že domů busem dojedu jen jednou za hodinu a večer/o víkendu vůbec, pak auto dává větší smysl. Jak mám jednou auto, je menší motivace používat MHD.

Podobně je na tom třeba Kazín, kde sice v PD jezdí minibus linky 243, ale večer a o víkendu nic.