LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Příští rok bude potřeba 27 tisíc nových pilotů, tvrdí výrobce simulátorů. Nezačínejte teď s výcvikem, varují odboráři

Kokpit CRJ-550. Foto: United AirlinesKokpit CRJ-550. Foto: United Airlines

Podle výrobce simulátorů bude už v roce 2022 potřeba tolik pilotů jako v roce 2019.

Zpět na článek
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Typičtí špatně informovaní optimisti, možná tak za 5 – 10 let.

GPGP

Totální nesmysl, lidi schudnou, tzn. jejich bohatství se vrátí do roku 2015, tzn. budou i méně létat a spíše peníze šetřit.
Tuto studii má dělat tespektovaná agentura a né výrobce který si tím přihřívá polívčičku….
Možná bude potřeba 27.000 pilotů, ale staronových, ale v průběhu cca. 5 let.
Nikdo se teď nebude zadlužovat, aby si udělal zkoušku….

poletucha15

Naprostou drtivou vetsinu tech „potrebnych“ pilotu pokryje v podstate jen EU trh kde jsou doslova desetitisice nezamestnanejch pilotu.

noerf

Například v Číně se vnitrostátní lety vracejí vcelku rychle k normálu.
Obecně věřím tomu, že v Asii, Africe a jižní Americe budou během dvou let více pilotů než dosud. V Evropě to bude výrazně méně, což bude dáno jednak ekonomických stavem dopravců a jejich krachy či redukcí, vliv ekologických hnutí a do budoucna možné propojení VRT tratí jednotlivých států v evropě, které umožní v řádu hodin přesuny po evropě.

Apex

VRT sice možná umožní přesuny v rámci hodin tam (i když velmi pochybuji, že kdy umožní, abych se v řádu 4-5 hodin dostal z jednoho konce Evropy na druhý), kde povedou přímé tratě/koridory, ale nikdy nebudou mít flexibilitu letecké dopravy ve schopnosti přímo propojit jiná sídla než významné metropole… Příklad: teoreticky asi bude jednou možné jet VTR z Prahy do Paříže, ale když budu potřebovat třeba do Toulouse, tak to nejspíš nikdy přímo nepůjde… A v tomto je letecká doprava prostě mnohem praktičtější a rychlejší se svojí možností propojení i menších sídel a regionů.

Já, kdo jiný

Zase propagace předraženého nesmyslu?

Apex

Nevím, o propagaci čeho píšete. Jak vlaky, tak letadla mají své místo a rámci systému dopravy, ale myslet si, že vlaky vše spasí je prostě naivní.

Jan Sova

No ony ty letecké terminály mimo centra taky nejsou dvakrát levně realizovatelné. Na ekologii tady skoro nikdo neslyší, ale přestaly nám létat „přelevněné“ lety nad hlavama a už i zapršelo….

Apex

Ale ty terminály v naprosté většině případů stojí a fungují již dnes. Ostatně, kolik se za posledních 30 let postavilo nových letišť? A hlavně, ve většině případů je jak výstavba, tak údržba financována z peněz uživatelů, nikoliv z daní.

beija

Hmm, myslíte i letiště v Evropě? A co předimenzování výstavby mnoha letišť takovém Španělsku vletech 2004-2008, kde třeba v takové Pampaloně létala jedna linka denně( jedna ATR z MAD) v roce 2014..Tam to rozhodně neutáhli uživatelé. 😉 Před koronou se provoz trochu zlepšil..Cca na úroveň Brna.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pamplona_Airport
A jen pro zábavu pro ty, co umí španělsky – vylíčení předchozí krize ve Španělsku v souvislosti s výstavbou nevážnou formou:
https://www.youtube.com/watch?v=N7P2ExRF3GQ

Apex

Tak kdyby se ekonomika a bohatství lidí vratilo jen k roku 2015, tak to by bylo super… Tehdy se opravdu o moc méně nelétalo. Obávám se, že to bude mnohem horší.

Já, kdo jiný

A když má někdo lítání rád? Tak ať si aspoň udělá PPL a čeká, co dál. V Příbrami za to chtěli 135 tisíc.
Ať to dělá modulově a při zaměstnání. Nepotřebuje žádné ČVUT.

Koudy

Tak podle včera zveřejněné studie Eurocontrolu se podle data uvedení vakcíny počítá s návratem letectví na hodnoty roku 2019 až mezi lety 2024-2029. CAE provozuje dost komerčně agresivní letecké školy, takže tam by samozřejmě byli sami proti sobě, kdyby to přiznali.

Tomas

vsechny tyhle studie jsou jen … odhad. vesmes PR vydavaniciho, a cele je to postavene … na nicem.

tim bych v zasade vubec neargumentoval.

Martin

Veľmi správna pripomienka. Statfor, ktorý v Eurocontrole predikuje prevádzku sa za minimálne posledných 10 rokov ani raz netrafil. Je to len skupinka draho zaplatených bruselských úradnikov, ktorí nenesú za nič zodpovednoať a ich predpovede sú nepresné.

Jakub

„Britské odborové sdružení dopravních pilotů naopak zejména mladé lidi varuje, aby teď s pilotním výcvikem začínali.“ – vážně?

Kubrt

On je to vzkaz členům, že vedení na ne myslí. Skutečný obsah to nemá.

Tomas

cemu nerozumite?

Dominik

V tomto případě mi můj šestý smysl říká věřit spíše sdružení balpa. Návrat do normálu pravděpodobně pár let potrvá. Ale nejsem odborník a můj názor není podložen žádnou studií, jen můj pocit:-)

Tomas

pravda bude, jako vždy , někde mezi ..

prodejce simulátorů … ten je na jedné straně spektra (noví piloti = potřeba simulátorů)
odboráři … ti jsou na druhém konci (noví piloti = ohrožení práce současných pilotů)

Jiří Kocurek

odboráři … a pak brečí nad tím, že mladým se nechce dělat v oboru. Přitom oni sami je odháněli ode dveří.

Šejdr

Odboráři v čele s Dufkem by vám vysvětlili, že je to v pořádku, protože polovina pilotů za nic nestojí a měli by zkrachovat. Odboráři přece rozumí ekonomice lépe než ekonomové, mají totiž vystudovanou vysokou školu života, někteří i dvakrát.

Ondřej

Odboráři zase můžou mít motivaci, že když bude nedostatek pilotů, porostou mzdy. Snižují si konkurenci.

Jan Sova

Na co jim bude o to větší mzda, když budou muset létat od nevidim do nevidim… Leda by měly doma zlatokopky a půjčili jim gold kartu.

Apex

V letectví je tohle dobře regulováno a proto létaní od nevidím do nevidím není dost dobře možné. Ročně smí pilot nalétat max. 900 hodin, pokud se nepletu.

Ondřej

To je samožřejmě jen spekulace, ale z pohledu současných zaměstnanců je samožřejmě legitimní odradit co nejvíc potenciálních uchazečů už jen kvůli tom,u, že sami neví co bude a nepotřebují ještě další konkurenci.