Cestovní ruch Infrastruktura Vodní doprava

Přístaviště v Týně se nerozšíří, ministerstvo dopravy jej odmítlo financovat

Přístaviště Týn nad Vltavou, v pozadí historický most. Pramen: Povodí Vltavy
Přístaviště Týn nad Vltavou, v pozadí historický most. Pramen: Povodí Vltavy
Naopak plány na výstavbu nové přístavní hrany v Českých Budějovicích povodí nezrušilo

Centrální komise ministerstva dopravy udělala čáru přes rozpočet státnímu podniku Povodí Vltavy, které chtělo rozšířit stání pro rekreační plavidla v Týně nad Vltavou. Komise rozhodla, že plán nesplňuje podmínky efektivity a nelze jej tudíž financovat ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

„To znamená, že Povodí Vltavy nemůže záměr uskutečnit. Rozhodnutí nás jako správce vodní cesty mrzí,“ řekl mluvčí podniku Hugo Roldán. Povodí počítalo s náklady 17,5 milionu korun, s rozšiřováním stání mělo podle původních prohlášení začít už v září.

Záměrem bylo zlepšit podmínky pro rekreační plavbu, jejíž sezona byla letos na jihočeské části Vltavy rekordní. Kapacita stání v Týně nad Vltavou se měla zdvojnásobit na 24 plavidel, což by téměř odpovídalo kapacitě přístavu České Vrbné v Českých Budějovicích.

Stávající přístaviště v Týně má v současné době délku 80 metrů. Rozšířením mělo být přístaviště prodlouženo proti proudu o 60 metrů a po proudu o 35 metrů. Vedle zázemí pro malá rekreační plavidla zde mělo vzniknout i stání pro velký výletní parník.

Naopak plány na výstavbu nové přístavní hrany v Českých Budějovicích povodí nezrušilo, přístav za 26 milionů na pravém břehu pod Dlouhým mostem by měl být hotov za rok. Stejně tak Ředitelství vodních cest pokračuje ve vylepšování přístavu Hluboká nad Vltavou, kde vznikla čerpací stanice.

Vltavskou vodní cestu v jižních Čechách proplulo od května do září rekordních 47 613 lidí na 11 933 plavidlech. V červenci zaznamenali dopravci nejvyšší počet lodí, které propluly komorou v Hluboké nad Vltavou. Bylo to 1 017 lodí a téměř 4 000 lidí.

ČTK

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian

Jen počkejte, až tam bude chtít plout KPT SHIP Budweiß – Hamburg Hafen 😀

Démon

Zabezpečení železničního přejezdu v lese pro jeleny stojí v průměru 15 mil.Kč, ale přístaviště pro socioekonomické účely za 17,5 mil.Kč údajně nemá efektivitu. Absurdistán

Vlastimil Kocurek

CHA !! socioekonomické účely

Vlastimil Kocurek

Nevěděl jsem, že jsou železniční přejezdy pro jeleny. wow.

K.S.

Jo bohužel jsou protože asi nějaká norma něco nedomyslela, nebo někdo naopak moc přemýšlel.

Marian

Pokud je jelen vyzbrojen kulovnicí a zrovna kráčí k posedu, odkud bude střílet na myslivce, musí dle předpisů běžet přes zabezpečený přejezd. Ten se vyznačuje tím, že místo klasického přejezdového kříže má červenobíle pruhované parohy 😀

Jirka

Super práce, komise! Na železnici i silnicích se plýtvají miliardy, předřazuje se, se*re se na kvalitu, přihrávají se zakázky kamarádům… ale 17 miliónů na přístaviště je neekonomické. To je fakt Absurdistán.

Zdeněk

Vodní doprava byla u nás odjakživa Popelkou. Jediným významným oživením byla přeprava uhlí do chvaletické elektrárny, ale to už je dávno pasé. Ještě, že máme aspoň ten Baťův kanál…

K.S.

Ano, to je. Bohužel se nedělají mnohdy ani elementární úpravy které by pro ni zlepšily podmínky a trvá se na megaprojektech, nebo možná spíš pouze hovadských projektech zakotvených kdesi v ideologii minulého režimu a bohužel současné vlády. (Čistě jen vliv formativních let, a vliv prezidenta, sleduji jistý regres v myšlení a přístupu oproti vládě před deseti lety) Je možná škoda že se jako první kroky na Labi neudělají ty koncentrační hrázky pod Děčínem ale tlačí se hned na jez. Mohla se tak doprava rozjet alespoň do místa kde se to dá už přeložit na vlak. Škoda je toho přístavu v… Číst vice »

Tomáš

A co jste tím chtěl říct? Že i když je to blbost, tak 17 M Kč už nás nezabije? Vždyť je to z eráru, že…
Přístaviště v Týně bylo nedávno rozšířeno a zmodernizováno, podle mně teď v pohodě dostačuje. Komise MD to asi vidí také tak…

Démon

Je tam bohužel objektivní nedostatek, dnešní počty lodí jsou již na hodnotách prognózovaných pro rok 2040 v analýze z roku 2015. Takže MD utratilo 1,7 mld. za splavnění Vltavské vodní cesty a teď se ohání neefektivitou 17,5 mil Kč?

K.S.

Pokud byly intenzity dosaženy už nyní, mělo by to znamenat že se to vrátí daleko rychleji, ne? Nerozvíjení mi pak také přijde jako trochu nešťastné, zejména pokud má být v ne zase tak daleké době propojena vodní cesta až do Prahy.

Partneři

Škoda transportation