Čtvrtkilometrová přístavní hrana v Budějovicích vyjde na 26 milionů, postaví ji VHS

Vltava v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Původní stav. Pramen: Povodí VltavyVltava v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Původní stav. Pramen: Povodí Vltavy

V jižních Čechách se začínají stavět nové přístavy pro desítky lodí.

Povodí Vltavy už má vítěze tendru na stavbu nové 255 metrů dlouhé přístavní hrany u Dlouhého mostu v Českých Budějovicích. Zakázku získala společnost VHS-Vodohospodářské stavby s cenou 25,84 milionu korun. Cena předpokládaná byla 24,69 milionu korun. Do soutěže přišly tři nabídky.

Nové vývaziště má učinit konec vltavské vodní cesty a pro vůdce malých a rekreačních plavidel bude mnohem přívětivějším. Půjde o výrazné rozšíření možností pro přistání nedaleko centra města. Současné přístaviště Lannova loděnice, které slouží od srpna 2010, kapacitně nedostačuje, kvůli čemuž zde vzniká napětí mezi velkými výletními loděmi a malými plavidly. Navíc je „nešikovně“ na levém břehu, odkud je to dál do centra.

Nová přístavní hrana vznikne na pravém břehu. Podle Povodí má mít „historický vzhled, kde obslužné molo plní zároveň funkci chodníku navazujícího na obou koncích na stávající vyhlídkovou pěšinu po hraně břehu řeky“. Stavební práce by měly začít v následujících týdnech a skončit příští rok v srpnu.

Svah nad přístavní hranou má být částečně přírodní, tedy v podobě trávníku s vrbovými keři. Součástí svahu budou přístupové schody navazující na sousední parkoviště a pobytové rekreační schody, které budou obloženy dřevěnými fošnami určenými k sezení. Město zde do budoucna uvažuje o zbudování herních prvků, a to včetně umělého vltavského kanálu určeného k odpočinku a zábavě. Celý prostor se tím má výrazně proměnit.

Možná budoucí podoba vltavské náplavky pod Dlouhým mostem v ČB. Pramen: Město České Budějovice

Možná budoucí podoba vltavské náplavky pod Dlouhým mostem v ČB. Pramen: Město České Budějovice

Povodí Vltavy zároveň začíná i s rozšiřováním stání pro rekreační plavidla v Týně nad Vltavou. Jeho kapacita by se měla zdvojnásobit na 24 plavidel. To téměř odpovídá kapacitě přístavu České Vrbné v Českých Budějovicích.

Stávající přístaviště v Týně má v současné době délku 80 metrů. Rozšířením bude přístaviště prodlouženo proti proudu o 60 metrů a po proudu o 35 metrů. Vedle malých rekreačních plavidel zde vznikne i stání pro velký výletní parník. Státní plavební správa kvůli stavbě zastavila od 4. října lodní provoz mezi zdrží Kořensko a jezem Hněvkovice.

Přístaviště Týn nad Vltavou, v pozadí historický most. Pramen: Povodí Vltavy

Přístaviště Týn nad Vltavou, v pozadí historický most. Pramen: Povodí Vltavy

Tagy Povodí Vltavy přístav České Budějovice vltavská vodní cesta
Žádné komentáře