Přísnější trest za odmítnutí vážení kamionu. Policie poprvé uplatnila stotisícovou pokutu

Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČRVážení nákladního auta. Foto: Policie ČR

Každá druhá kontrola nákladu skončila loni pokutou.

Zpět na článek
80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Wenzel

Soudruzi, málem jste zapomněli, že se doba před 32 lety změnila. Chcete žít v blahobytu jak na západě, ale krást, ničit a vyjebávat se vším, kde se dá, tak to je tady každý frajer.
Každému jsou zákony k smíchu a kdo je uznává, dodržuje a chce, aby se dodržovaly, tak je pro vás magor. A to jsem napsal slušně.

zdenek

Je to třeba jako praseti drbání. Je to jeden z důvodů, proč české cesty vypadají jak vypadají.

K.S.

Here we go again, zase ta místní touha pořád všechny trestat a okrádat.

Otto

No tak jestli tím myslíte dopravce, kteří posílají na silnice přetížené vehikly, tak to sedí. Okrádají všechny nadměrným ničením silnic a současně i ty slušné dopravce, kteří tak nečiní. V Rakousku a dále něco v podstatě skoro nemyslitelného. Ale v Česku někoho okrádat je frajeřina.

Václav

Ještě nedávno bylo běžné, že se v ČR naložil kamion dřevem, co se vešlo a na rakouských hranicích to rozdělili na dvě auta. Protože si s přetíženým autem do Rakouska netroufli. Dobře že čeští policisté jsou v tomto také aktivnější. Jen houšť!

král j

Ještě bych doporučoval zabavení registračního čísla.

jack ketch

Jasně že každá druhá kontrola končí pokutou, když se rozdávají pokuty za metrák na nápravu navíc, takže chudák sklopkař, který sjede z váhy v lomu a je OK dostane o pár kilometrů dál pokutu za to, ža má kupu nasypanou o deset centimerů víc vzadu a kláďák, který naloží dřevo podle tabulek aby mu váhy seděly dostane flastr za to, že je dřevo víc mokré, nebo že mu jedna kláda trčí o dvacet centimetrů víc dozadu. Těch opravdu závažných a úmyslných provinění je minimum, mimo jiné také proto, že ti největší „borci“ dobře vědí kudy a kdy jezdit, aby se… Číst vice »

***** Petr

A přesně tak to je . A těm troubům co toto z nedostatku vědomí aktivně mínusují to chce zvážit osobák po nákupu nebo cestou na chalupu , mrknout na hnojiva , víno a dobrý bonus je eternit ne sběrný dvůr .

Rudolf Tuček

Stačí se podívat jak velkou hromadu dřeva mají u nás kolik dřeva vozí v Rakousku.

jack ketch

Stačí se podívat na předpisy u nás a v Rakousku, než začnete plácat. Rakousko max 36t, Česko 48t

Gwann

gooood point. takže 36t i u nás?
jako za mne dobrý

K.S.

To není dobré, potřebujete na přepravu stejné masy materiálu více aut, tzn více lidí a času, řidiči jsou navíc nedostatkové zboží.

Pája

To asi nepíšete o případu, kdy se řidič odmítne podrobit zvážení i když ho/firmu to bude stát 100 000.

mgr.pavel

Ale to je problém toho šoféra, že nevyhověl zákonu a hodně vysokému limitu nosnosti. Měl si naložit o kus míň tak, aby normu splnil vždycky.

Silnice jsou stavěny na nějakou nosnost. Kdo jiný než řidič náklaďáků je podle vás zodpovědný za to, že ten limit není splněn?

Psal byste podobná „moudra“, kdyby nešlo o nosnost, ale o výšku nákladu (takže by se náklaďák nevešel pod podjezd)? Kdyby tam náklaďák uvízl, taky by za to nemohl řidič?

jack ketch

Když nabouráte most, způsobíte reálnou a jasně vyčíslitelnou škodu. Když jste o půl metru delší, nebo o pár metráků těžší, žádnou škodu nikomu nezpůsobíte.

Narozdíl od policie a různých darmožroutů živených z eráru se dopravci potýkají s tvrdou konkurencí a nemůžou si dovolit preventivně snižovat výkonnost, aby se s rezervou trefili do všech tabulek, co si na ně kdo vymyslí. Kdyby dopravci pracovali stejně laxně, jako údržba silnic, nebo policie, která se zaměřuje na snadné cíle místo toho, aby honila grázly, tak tady pomrzneme a vyhladovíme

richmond

Jak nikomu neškodí?!? Tyhle argumentační fauly si nechte na doma. Jasně škodí tím, že je přeložený, víc opotřebuje silnici (rozuměj ničí). Ty limity nejsou pro srandu králíkům a vám podobným. Stačí se podívat občas na silnice. A preventivně snižovat výkonost, tak to je ještě vetší blábol, když je z toho jasný, že ji vědomě překračujete, viz ty co se ani vážit nechtějí.

K.S.

Každá norma je jenom něčí názor, který si prosadil přes politiky. Nic víc, nic míň. Jen velmi málo standardů vzniklo tak že to byla sada doporučení která se rozšířila a stala se de-facto normou. Třeba jenom z toho důvodu že jste nechtěl ani haléř za licenci.

A jinak pokud budou fakt takto drakonicky trestat, tak tu výkonnost u čehokoliv kde není možné odhadnout kolik toho je (typicky písek, hlína a podobné materiály), kde roli hraje vlhkost, tak budou ložit dost pod. Nevíte co v té lžici je, nevíte jestli do toho náhodou nenaprší.

Jan Boleslav

Norma není něčí názor. Na normě musí existovat shoda. Když tomu nerozumíte tak nemelte. Silnice zničené za miliardy a někdo to ještě obhajuje. Nějakýho joudu co neumí počítat klády aby kvůli pár svým korunám zrušil silnici. To kdyby Vám někdo něco takového udělal na pozemku to by bylo řevu.

K.S.

Je to názor, jedno jestli jednoho nebo tisíce, názor někoho kdo byl s to ten svůj názor protlačit do podoby něčeho co pak někdo jiný vymáhá. Z dlouhodobého hlediska navíc představují zcela zásadní problém pro rozvoj.

alf

na ja, a kto spravit naši silničku která se stala objízdnou trasou do horní dolní, když ji zničili kamenolomaři a klaďáci s broukem? Před objíždkou krásná, teď tankodrom. To už kamioňáky nezajímá, to není jejich chleba. Silnice v hajz.., prachy na opravu nebudou.

K.S.

Bylo tam omezení hmotnosti když to byl objížďka? Pokud ne, tak si stěžujte u toho kdo poslal na cest s nízkou únosností auta,která jsou přes.

Facepalm

Klasické východní varieté. Drakonické pokuty jsou tu zcela na místě a vůbec bych se nebál při recidivě i zabavovat auta či hnát k odpvědnosti různé manažírky, kteří tohle na řidičích vyžadují (tedy že by taková sankce měla být v zákoně). Řidič, kterej je placenej od kilometru, věru nemá jedinej důvod přetěžovat auto…

J.D.

No řidiče třeba právě nákladních aut se dřevem (nebo i kamenem atd.) často dělají nějakým způsobem na sebe a fakt nejsou placeni od kilometru.

***** Petr

To mě zajímá jak jsou tedy placeni. Ono i smluvní ceny obecně vychází hlavně z délky trasy a případné manipulace. I případně hodinovou mzdu musíš dle tohoto klíče rozpočítat protože ti všichni platí výkonově .

dejf

ale tak třeba při řepný kampani funguje snadný pravidlo, přivezeš víc, než kolik máš nostnost? ok, slož to tady, nenapráskáme tě, ale zaplaceno dostaneš pouze do výše maximální nosnosti. takže si riskoval a spálil víc nafty zbytečně. kdyby tohle praktikovali na každý vykládce, tak by tomu přetěžování nastal rychlej konec…

Gwann

to je někdo platí podle množství cyklistů, co shodí do škarpy?

Otakar

Řidič nemá co být placen od kilometru, to je protizákonné. Čl. 10, nařízení 561/2006:
1. Dopravce nesmí odměňovat řidiče, jež zaměstnává nebo jejichž služeb využívá, a to ani prémiovým zvýhodněním nebo příplatky, za ujetou vzdálenost, rychlost dodání nebo objem přepravovaného zboží, pokud by tyto odměny mohly vést k ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo by podněcovaly k porušování tohoto nařízení.

Ale něco mi říká, že jste se chtěl jenom vyjádřit, tzv. něco plácnout, tak jako děláte ve více diskuzích zde na serveru. Prvně ale o té dopravě si něco zjistěte.

Baraba

Bohužel jste si uvedenou část vyložil špatně… je zde uvedeno: ..pokud by mohly vést… tzn. že zakázáno to není.

Otakar

Zkuste kontrole říct, že řidiče odměňujete dle kilometru, věřím, že se u vás zdrží déle. Je to pro kontrolory něco jako červená na býka… a můžete na ně slovíčkařit, jak budete chtít.

Frantík

A stejně tak ho nesmí odměňovat navíc za objem přepraveného zboží (což se děje), což také vede k ohrožení bezpečnosti provozu.

Miroslav

Býk je ale barvoslepý, reaguje jen na pohyb hadru 🙂

Facepalm

Milej Otakare, problém je v tom, že coby ukázkovej plankton nechápeš psaný text, a ještě navíc z faktu, že něco nechápeš, zcela mylně vyvozuješ, že někdo jiný plácá.

K.S.

Jestli spíš není problém v tom že je to napsané klasicky gumově, protože když bude jeden chtít, tak to ohne tak že ohrožení dopravy bude i kamion zaparkovaný uprostřed oceánu.

digi

Tak a teď už jen chtít homologovat stacionární (zabudované) váhy do silnice a propojit s výběrem mýta ať se ta pokuta dopravci připočte k mýtu automaticky…

ABC

crrrr …. budíček ….

Rudolf Tuček

Není jich moc ale jsou.

Kamui

Co to znamená, „odmítnutí“? To je to stejné jako že někdo odmítne test na alkohol. Jak je možné že odmítnutí je přípustné? Čekal bych že každý kdo bude vyzván test podstoupí buď dobrovolně, nebo ho podstoupí za použití donucovacích prostředků. To stejné zde – pokud řidič odmítne najet na váhu, skončí v poutech mimo vůz, a za volant si sedne ten policajt a na váhu najede sám.

David

Donucovací prostředky nejsou podle mě adekvátní. Mnohem lepší řešení, a divím se že to tak není, by bylo, kdyby odmítnutí bylo posuzováno stejně jako vina. Tedy odmítnout vážení = stejný trest jako maximálně přetížené vozidlo. Odmítnou test na alkohol = stejný trest jako řídit pod vlivem alkoholu, včetně trestní sazby.

ABC

maximálně přetížené vozidlo

… se definuje jak?

Y.K.

Definuje vyhláška 209 „o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel“, ne?

ABC

Tam je napsáno jak lze vozidlo maximálně PŘETÍŽIT? Ajta krajta….

Y.K.

Já vím že slovíčkaříte. Tam je rozepsáno, kolik je maximálně dovoleno, co je nad je přetížení. Úplně jedno jaké přídavné jméno k tomu přifaříte.

***** Petr

A jaký je rozdíl mezi přetížením a nerovnoměrně naloženým víš ? Pleteš si nejvyšší dovolenou hmotnost se zatížením jednotlivých náprav. Maximální přetížení je něco jako že se auto zlomí nebo že se na něj u více nevejde ?

Y.K.

Já jsem nic o maximálním přetížení nepsal. Takže nevím proč na tuto formulaci reagujete zde.

Překročení nápravových hmotností je „populárně“ též přetížení (jinými slovy nedovolený stav). Nesmíte překročit ani jedno, ani celkovou hmotnost, ani nápravovou. Překročíte jedno z toho, jedete přetížený.

***** Petr

209/2018Sb je OK.
Tvůj výklad je jak z TV Nova. V 99% případů se nejedná o celkové překročení povolené hmotnosti ale právě o přetížení ve většině případů první , tj řiditelné nápravy , dál záleží od typu soupravy. Populární u Tebe je tedy zavádějící až mystifikující .
Reakce byla na vlákno , ne výhradně na Tebe jako doplnění , zvláště na demokrata Kamui

Y.K.

Vy máte policejní statistiky, že víte že to je v 99 %? Střílíte od boku.

Populární = běžně používaný termín, který nemusí přesně odpovídat zákonné formulaci. Taková slova jsou i „kamion, náklaďák, policajt“…

původní Jakub P

Definují se pásma přetížení se sazebníkem pokut. Třeba v procentech nejvyšší povolené hmotnosti. Nejvyšší pásmo bude shora neomezené. Odmítnutí = pokuta podle sazby pro nejvyšší („maximální“)pásmo.

ABC

Tvl tady dneska lítaj perly. Jenže když ty procenta při odmítnutí neznáme, tak se to pak blbě počítá, že. Leda že to „maximální“ pásmo bude, jak píše ***** Petr výše, hodnota při které se auto přelomí vejpůl?

původní Jakub P

Proč bychom je museli znát? Odmítnutí vážení bude prostě podle zákona/vyhlášky přestupek na stejný úrovni a se stejnou sazbou, jako když zvážení podstoupí a bude tak přetíženej, že to padne do toho maximálního pásma….

Jednoduchý, rychlý, logický, čistý, technici u váhy možná ušetřej chvíli času, protože tohle může sepsat policista vedle bez nich. Akorát holt na papíru bude vedle čísla paragrafu jiný písmeno.

ABC

pokuta je momentálně za každou započatou tunu navíc, teoreticky bez horní hranice …. otázka tedy zůstává, jak to maximální pásmo stanovit 🙂

původní Jakub P

A mě by přišlo logičtější než tento systém dát pásma podle procent, to nejvyšší nechat shora neomezené a sazbu za odmítnutí s ním srovnat.

Nevidím v tom nic nemožného ani žádný logický rozpor.

Přijde mi to i spravedlivější, protože tuna navíc u pětitunového náklaďáku a u třicetitunové soupravy bude IMO o poznání jiný vliv na bezpečnost.

ABC

aha, takže sazba za odmítnutí se bude rovnat spodní hranici shora neomezeného nevyjššího pásma? což ostatně není velký rozdíl proti dnešku 🙂

původní Jakub P

V podstatě jo. Taky se bude rovnat sazbě za jakékoli jiné přetížení, které do toho nejvyššího pásma spadne. Tak taková pásma fungujou nic neobvyklého ani nestandardního.

***** Petr

A ono to tak není ??? Jediné co bych do pokut za množství , druh a upevnění nákladu zakomponoval navíc po vzoru německa je odpovědnost odesílatele

K.S.

A co to otočit? Odmítnutí znamená nevinu a policie musí shromáždit důkazy o tom že je vozidlo přetížené a tyto pak musí obstát u soudu? A nebo co kdyby policie v momentě nepřetížení vozidla musela platit pokutu jako je horní sazba pokuty za přetížení, za to že otravovala?

Nevidím nejmenší důvod dávat policajtům větší pravomoce aniž by za jejich nesprávné použití nesli následky.

richmond

Takže když tě chtějí zastavit na běžnou silniční kontrolu a dát ti třeba dýchnout, tak nezastavuješ bo by tě zdrželi nebo jak to máme chápat? Chlape prober se!

Frantík

Podívám se na vozidlo a učiním horní odhad 🙂

M H

Přetížení: Vina je pokuta, body a zákaz další jízdy. Odmítnutí vážení je pokuta do 100000 Kč a zákaz další jízdy. To je myslím adekvátní, pokud se bude maximální sazba pravidelně využívat.

K.S.

pokud se bude maximální sazba pravidelně využívat

Mohl byste mi osvětlit, proč toužíte po drakonických pokutách a trestech?

ABC

dobrovolně, nebo ho podstoupí za použití donucovacích prostředků

tomu říkám vskutku definice dobrovolnosti 🙂

Facepalm

On tenhle panáček by mlátil (vyvlastňoval, rozkulačoval atd.) kdekoho za kde co, neb je to klasickej zbytečnej bolševickej nok. A jestli má z něčeho vyloženeě osypky, pak je to dodržování zákonů státem a jeho složkami, páč jako správná bolševická nula má z VUMLu zažito, že zákony platěj jen pro lidi, a to ještě jen pro ty, co se mu nelíběj.

ABC

Tak podle některých definic je jeden ze znaků států to, že si pro sebe (úspěšně) nárokuje monopol legitimního fyzického násilí. To nemá nic společného s VUMLem.
Jen bych to nenazýval dobrovolnost.

Facepalm

Jasně, nicméně normální demokratický stát tento monopol využívá až v krajním případě a dle zcela jasných pravidel, nikoli kdy se mu zlíbí. A kdo volá po tom, aby bylo běžné mlátit lidi i za blbé přestupky, je buď bolševická nebo fašistická verbež. A zrovna tedle zapšklej agresivní hloupej nýmand je toho naprosto ukázkovým příkladem.

K.S.

Problém je v definici toho co je legitimní, ono je v určitý moment legitimní i násilí ze strany davu a naopak násilí ze strany státu nemusí být legitimní. Zárooveň je problém že nemáme dokonale izolovanou zákonodárnou a výkonnou moc a soudní zase nemá moc donucovacích prostředků. Problém je že všechny ty definice jsou takový fíkový list kterým se snažíte zakrýt hnisající genitálie, stejně ten smrad jde cítit na kilometr. Navíc vznikly v době kdy státy pořád byly do značné míry o tom že maník se zlatým plechem na hlavě má kolem sebe pár jiných se šavlama a pak sbírají od… Číst vice »

ABC

No vidíte – tím se zabývá celý vědní obor (státověda) a není to samozřejmě triviální. Zrovna toto jsou tak zhruba otázky prvního semestru….

K.S.

Že ten obor existuje tuším, nestudoval jsem jej. Na mne z jistých důvodů poněkud neobjektivní záležitost. Na to aby byla objektivní je kolem ní až moc zájmů. Navíc, jako všechno lidské, končí v momentě kdy to dost lidí přestane bavit.

Karel JIRÁSEK

Slovo“nebo“ onu dobrovolnost vylučuje. Nechceš dobrovolně, budeš donucen.

Pavel Q

Tady se můžete nechat zvážit a zaplatit 5000 nebo odmítnout a zaplatit 100 000. Ten jeden řidič, co odmítl to asi udělal omylem, dřív byla pokuta za odmítnutí 30 000, a to řada řidičů dělala.

J.D.

Ty statistiky jsou šílené. Když se podíváte na ty procenta, kdy se přijde na nějaké porušení, tak všude jindy by se na to policie zaměřila v maximální možné míře, dokud by se to nedostalo na nějakou rozumnou úroveň. Navíc by se to díky pokutám samo zaplatilo. Fakt smutné.

M H

Toto procento může být zkreslené…kontroly nebudou plošné, ale namátkové. Tj. nezvážím každé vozidlo, al zvážím jen ta, která vypadají, že by mohla být přetížená.

Směrodatné procento by byly stacionární váhy vážící opravdu vše, co přes ně přejede (takové, jako jsou/měli být na D2). Takovýchto vah by mělo být více.

J.D.

Já to zkreslení chápu, ale i s ním mi to přijde jako hrozné číslo. Na Vysočině trávím půlku času a v okolí se poslední roky kácí v ohromném rozsahu. S „klaďáky“ mám své zkušenosti, po kraji se dost pohybuji a potkat tu váhu je podle mě nadlidský úkol.

***** Petr

Nemusíš ji reálně vidět. CDS / CÚ ji na vhodném místě rozloží a běžné policejní auto/motorka si Tě tam dovede. Věř ,že to není zašívací útvar .

Vasek

Existuje mapa vysokorychlostních vah? (pardon jestli se jmenují jinak) Nemám představu jak rozsáhlá je jejich síť.

Hona

Mapa by existovat mohla, stejně jako Scitace.rsd.cz, nebo radary.rsd.cz.
Už by automatických vysokorychlostních vah mohlo být tak do 20 kusů.

Stačí, když se zeptáte na ŘSD ČR 🙂

***** Petr

Rozdělil bych to na dynamické a rychlostní vážení. Dynamické je po všech změnách snad už jen orientační a rychlostní je výpalné se kterým neumí pořádně pracovat.

ČD4ever
Hona

Ta není ŘSD ČR a nedává pokuty, ty nové i to umi 🙂

Pavel Q

Tenhle úsek je ve správě TSK, nebo ŘSD?

Hona

TSK