Přísnější sankce za nejvážnější přestupky. Sněmovna schválila nový bodový systém
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Na vybraných úsecích dálnic bude možné zvýšit povolenou rychlost až na 150 kilometrů v hodině.
Připadám si jako blázen, nebyla změna z 1-7 bodů na 2,4,6 bodů provedena již před léty? A několikrát? Nebo se o tom vždy jen mluvilo a opravdu nikdy nezavedlo?
Rychlost 150km/h pokud je usek oplocen a ma idealne 3. pruhy klidně.
Zapomínáte na to, že český řidič v tu chvíli v daném úseku pojede 170 km/h (protože teď je tam 130 a jede tam 150) a to už je dost o ústa i v sebelepším autě u sebelepšího řidiče. Za mne je v českých podmínkách 150 km/h kdekoliv nesmysl, stejně jako jakákoliv tolerance alkoholu (stačí se podívat, co čeští řidiči každoročně provádějí v Chorvatsku, kde je tolerance tuším 0,5).
Kdy jste jel naposled po české dálnici? tedy pokud jste tam vůbec někdy jel?
řidičů, jedoucích víc, jak 130 je už tak marginální množství. kdo pojede místo 150 těch 170 bude ještě marginálnější.
Minimálně 2x denně v relaci Kroměříž – Brno, několikrát do měsíce Brno – Praha (ale pravda, zde raději volím vlak), poslední dobou docela často Brno – Bratislava, Brno – Vídeň…
Takže za tím, co jsem psal výše, si stojím.
tak to asi jezdite po zcela jinych dalnicich a ve zcela jinem vesmiru, nez ja …
To nelze vyloucit, spousta lidi zde Vam potvrdí, ze jsem z jineho vesmiru.
A protože takových mimoňů jako vy je i ve Sněmovně bohužel celá řada, budeme dál udržovat nesmyslná pravidla a dál se divit, že je nikdo nedodržuje a svádět to na “českou mentalitu”.
Chacha. policie. To je výsměch. Samozřejmě ne všichni. Těm normálním patří uznání. Ale co si myslet o nich když nejméně jednou týdně vidí člověk policajty jak si zapnou majáčky, jen aby mohli projet křižovatkou a pak klidně zase pokračují svým tempem dál aniž by opravdu jeli k zásahu, nebo naopak zase bezmozci řítící se 150 po městě. Uff. Pak pokutování za nesmysly. V životě jsem neviděl, že by pokutovali lepiče, nesprávnou pomalou jízdu osobáků v levém pruhu, protože se jim nechce chudáčkům uhýbat ve 110 doprava. Takže člověka brzdí víc než jeden předjíždějící kamion. No a to jejich zákeřné postávání… Číst vice »
Za tohle ale dostanete hodně mínusů😃 A to buďte rád, dřív se za podobné věci upalovalo, případně přibíjelo na kříž.
Měli do toho zamíchat i chodce. Před vstupem na pozemní komunikaci pod hrozbou pokuty odložit sluchátka a mobil. Že to někoho nenapadlo.
Špatné parkování na chodníku je vlastně poškozováním cizí věci. Konstrukce chodníku je převážně dělána jen na zatížení ze strany chodců, a nikoli silničních vozidel. To by se všude musela vkládat kamenná drť s cementem (KSC) pro požadovanou vyšší únosnost. Jak je vidět mnoha městům, majícím městské strážníky, tohle nevadí. Jinak by lobbovali proti této větší benevolenci.
Nejzávažnější přestupek je řízení pod vlivem čehokoliv zakázanýho a řízení s platným zákazem. Tam se stále nevidím nic jako první zákaz – udělal jsi chybu ok, druhej s podmínkou a potřetí vězení bez debat. Ten zbytek se jen démonizuje a dělá se, že se něco dělá.
Já bych byl pro jiné řešení.
Podruhé pod vlivem? Sebrat řidičák doživotně. A pokud ho ještě načapou za volantem, tak pak do krimlu natvrdo.
Ony by plně postačily tělesné tresty. Každý by se rozmyslel, jestli by mu stálo za to dostat přes záda pár ran bičem. V něčem bychom se od toho muslimského světa mohli poučit, když to nejde po dobrém.
A čo tak nebezpečné predbiehanie? Vo videách sa opakuje neustále ako prebiehajúci vodič vytláča a núti prudko brzdiť vozidlá v protismere.
Celkovo „agresívna“ jazda, ale vymyslieť na to jednoznačnú definíciu tak, aby rôzni sudcovia o tom istom štýle jazdy rozhodli rovnako, bude asi dosť zložité.
Česko versus ostatní svět. Při 150 km rychlosti si člověk snadněji všimne důchodce v protisměru, nebo nějakého stáda, dálnice stále nejsou místy za plotem, nebo že pomalu předjíždějícího auta – tedy že vlastně jede proti zdi. Také se mi líbí ŘP vydávané 17-ti letým, dávejme je i 15-ti letým. když je to tak důležité, asi jsou k tomu nějaké relevantní důvody, které neznám. A u alkoholu, proč se nejde rovnou na 0.5 ? Přeci jsme zemí na druhém nebo třetím místě v alkoholismu na světě, tak to je potřebné respektovat. Ne aby si jeden, nejmenovaný pivovar, dal na pivní nálepku… Číst vice »
Škoda že u nás není v plánu udělovat pokuty podle příjmu pachatele stejně jako to mají třeba některé skandinávské země klidně i jen v správním řízení, na místě klasicky jak to je.
Skandinávské země jsou jiná civilizace, než ostatní svět.
Ano. Každým rokem více a více kriminality, policajti už do některých míst ani nechodí.
Souhlasim, ale pak by mela byt prijmem vazena i hodnota hlasu ve volbach.
Straslivej paskvil, zejmena s „motivaci“ resit pokuty prikazem na miste namisto spravniho rizeni. Protoze policie je maximalne duveryhodna, rada sama dobrovolne ridici ukaze dukazni materialy a ridic tak snadno ziska podklady pro to, aby svoji vinu uznal a mohl se napravit… oh, wait… 😀 Videl jsem dostatek spisovych materialu, kde se policie i spravni organy snazily z niceho uplest bic a jeste s nim zapraskat, ze az. Clovek z toho ma akorat hlavu v pejru, hrozici zakaz rizeni treba kvuli zasnezenym znackam behem kalamity, nebo kvuli projeti semaforu na zlutou (nikoliv na cervenou)… pricemz nic z toho by se u… Číst vice »
Přesně. Ještě horší jsou ty jejich slavné testy na drogy s chybovostí výrazně větší než malou. I když jsou homologované jako orientační, stejně mohou při pozitivním výsledku sebrat řidičák hned na místě. Následně můžete čekat klidně několik týdnů na krevní testy, celou dobu bez papírů a když se pak ukáže, že jste byl od začátku čistý, papíry milostivě vrátí a sorry jako. Nějaká náhrada škody v našem západním Sajuzu? Zapomeňte. Policie nepochybila. A druhý den vás mohou stavět znova…
můžete se bránit soudně
Teoreticky jistě ano. Výsledek je zřejmý předem.
Soudni cestou muzete ve zcela vzacnych pripadech dosahnout smesneho odskodneni.
Nicmene copak se stane ve vztahu k urednikovi a jeho zcela protipravnimu postupu?
Bude snad urednik vyhozen?
Zaplati snad odskodne za neopravnene udeleny zakaz rizeni ze sveho?
Kdepak, odskodneni se zatahne z dani ( = i z vasich penez), jakakoliv osobni odpovednost ouradu za to, co dela, je cista nula a jedeme dal.
Ne, na zaklade orientacniho testu na drogy vam na miste ridicak nevezmou. Vyzvou vas k odbornemu lekarskemu vysetreni s odberem bilogoickeho materialu (krve). Az kdyz toto odmitnete, tak vam vezmou ridicak.
Nemusejí ho vzít, ale mohou. Právo na to mají.
Ne, nemohou. Rozhodne ne na zaklade orientacniho testu. Po nem vzdy nasleduje vyzva k odbornemu vysetreni, kteremu se musi ridic ze zakona podrobit. A kdyz tak neucini, tak mohou, dle zakona, sebrat ridicak ma miste.
Máš zajímavé problémy. Čím to asi bude, že máš tolik konfliktů s policií a ještě s drogovými testy…
Neměl jsem naštěstí žádný konflikt, ale vidím, nebo se aspoň snažím vidět víc, než vlastní plný mrazák:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/tester-drogy-ridic-ridicsky-prukaz-alkohol.A190617_091834_domaci_lesa
Nebo:
https://www.denik.cz/z_domova/chybne-policejni-testy-na-drogy-delaji-z-nevinnych-ridicu-narkomany-20180131.html
Problemy s DrugWipem jsou dany ryze matematicky v zavislosti na jejich specifivite a senzitivite, vysvetleno napr. zde i s jednoduchou ilustraci:
https://finmag.penize.cz/spolecnost/407932-velka-drogova-kocovina
Clovek muze skoncit treba mesic bez papiru, aniz by udelal cokoliv zle, a pak se dlouze handrkovat o odskodneni…
https://www.mesec.cz/clanky/mate-narok-na-odskodneni-kdyz-vam-sebrali-ridicak-kvuli-falesne-pozitivnimu-testu-na-drogy/
… nebo PCR cloveku nerekne, ze pri pozitivnim DrugWipe je !!! nutno !!! jet na krev a naopak se snazi vyrobit „odmitacku“…
A tak si tu zijeme, tak to ma byt, tak je to spravne, prisnost musi byt, na chudy obzvlast.
Nedelejte hysterku.
Bohužel má pravdu.
Budeš říkat to samé, až ti PČR sebere řidičák kvůli „podezření“ na drogy?
proc by to delala?
Si ten článek nejdřív přečtěte a pak tady máchejte hysterkou, pane všezažil
Nový bodový systém je nehorázný výsměch bezpečnosti na silnicích. Nedání přednosti je podle něj pouze středně závažný přestupek, přitom je to opakovaně jedna z nejčastějších i nejtragičtějších příčin nehod, na rozdíl od překročení rychlosti (i vysokého), které ve statistikách nehodovosti vůbec nefiguruje a nikdy nefigurovalo, ovšem rychlost se dá bezpracně měřit a tím vykazovat činnost naší přemnožené přeplacené policie a navíc vybírat dodatečnou daň. Takže u čeho zvýšíme pokutu? Můžete hádat.
Přesně jak píšete. Do práce jezdím 35 nebo 65 km. Denně potkávám 2-3 vozy pro skrytý dohled. A pokud se někde objeví nová omezující značka, tak i bíle čepice s trojnožkou.
Rychlost se změří, pokuta je do 10 minut udělena a na terminálu zaplacena. Easy money.
Namísto těchto easy money, bych viděl vážení zahraničních kamionů, kde kromě easy money, by bylo nemožné pokračovat s tímto nákladem dále. Takové easy money jsou základem, že naše dálnice nebudou dále ničeny.
Platil jsem kdysi takové easy money za nehodu, za kterou mohl chodec (vstoupil do ulice na červenou), ten ovšem utekl, tak policie rozhodla, že když už přijela, uloží pokutu prostě někomu komukoliv. Bylo to komické. Naštěstí pokutu alespoň snížili.
kdo tohle navrhnl, fakt nechápu..vjetí na přejezd nově bez zákazu řízení, předjíždění přes zákaz opět nově bez zákazu řízení, opakované překračování rychlosti 2x za rok, nově také bez zákazu, nedání přednosti v jízdě opakovaně opět bez zákazu a dalo by se pokračovat…ale ZA NEOPRVÁNĚNÉ UŽITÍ VÝSTRAŽNÝCH SVĚTEL je zákaz řízení okamžitě..
Opakované překračování rychlosti 2x za rok už vynese zákaz skrze body.
Paskvil je naopak to se že prsíme že máme dvakrát či třikrát a dost a bambilión paralelních trestů jednou a dost.
skrze body to nevyjde, jinak souhlasím, že tohle je taky kravina..tak ať ty přestupky dají rovnou za body a je to, takhle jsou za některé přestupky v podstatě 3 tresty, peněžitý, zákaz řízení a uložení bodů.. jinak celé je to naprostý paskvil už od roku 2006, kdyby někdo myslel bezpečnost vážně, tak se to musí celé předělat, ale ono v prvé řadě je to spíše penězovod
Jasne. V kombinaci s tim, ze policie muze zcela beztrestne lhat….
„… ale jasne, panimamo, to je bez bodu, jenom nam tady podepiste prikaz na miste, budete to mit levnejsi nez ve spravku.“
Panimama podepise a za par dni ji prijde dopis stran zakazu rizeni kvuli vybodovani…
Komunikaci s organy nahravejte a brante se! Kazdy pravomocny prestupek vam bude drive nebo pozdeji pricten k tizi.
oni body hlásit bohužel nemusí, což je opět kravina, pokud se řeší přestupek na místě, měl by být řidič informován o veškerých důsledcích a ne že mu pak nevědomky napaří body
SOUHLAS
Viděl jsem několikrát , jak využití výstražných světel zabránilo nehodě. Že by nějaký psychopat je používal zbytečně, jsem nikdy neviděl. Proč by to dělal ??
aby upozornil na policejní hlídku, nic jiného v tom není..ale brát za to řidičák je prasárna a výsměcha pak taky se vesele používají při zastavení na místě, kde se stát nemá.. stejně jako je přestupek na odebrání řidíčáku vjetí do zákazu vjezdu..ale nedání přednosti nebo předjíždění na zákazu je prej víc v pohodě..to musela být fakt hlava, kdo tohle vymýšlel..
Pokud je mi znamo, svetelna houkacka se muze pouzivat pri upozorneni na bezprostredni nebezpeci, coz policejni hlidka rozhodne predstavuje. 😎
světelná houkačka se na upozornění použít nesmí, použít se smí pouze k odvrácení hrozícího nebezpečí, které nelze odvrátit jiným způsobem a pak k upozonění předjížděného vozidla..žádný jiný způsob použití zákon nedovoluje
Výstražnými světly mají na mysli světelnou houkačku nebo i čtyři blinkry?
obojí
stačí někomu „poděkovat“ a když vás u toho chytí, jste bez papírů
bože, nechte si ty fámy na doma .)
Mně funguje, ale člověk musí otravně roztahovat některé svislé sektory aby se vůbec dočetl co a jak
Hele, pokud bude za dvojnásobnou vraždu autem trest 3 roky, tak se nikam neposuneme.
Znáte v Česku nějaký případ vraždy autem? Já tedy ne
V Praze ženská najela nákladním autem úmyslně do lidí, zabila 8 lidí.
Ok, to jsem nevěděl. Předpokládám že za to šla do vězení na hodně dlouho
Trest smrti.
Případ Hepnarová se jaksi vymyká z toho, o čem je tady řeč.
Hovado v Ostravě úmyslně jelo 80 v padesátce, úmyslně při tom čumělo do mobilu a na přechodu pro chodce srazilo dvě osoby.
Holka mrtvá na místě, starší paní doživotní následky, tj. napstosto úmyslné zabití.
Výsledek u českých soudů – podminka a 1,5 roku zákaz řízení!
Ale chapete snad, ze tohle nebyla vrazda, ne? A ze to nebylo „umyslne zabiti“?
Pokud ne, budete to mit s chapanim prava tezke..
to nepochopí.
pro tyhle osoby je vražda i to (a to to nijak neomlouvám), když debil v kamionu najede navzdory červené, do přejezdu a tam sejme vlak.
Jednoho jsem znal, co zabil dva lidi v autě. Vražda to nebyla, ale seděl. Přitom šlo o klasické nedání přednosti v jízdě, které novela zákona dost bagatelizuje jak tu někdo psal. Oproti tomu nepřipoutaným osobám se dávají 3 body (neznám případ že by tím někoho zabili (řidiči).
Tomu se říká populismus.. Kvůli pár křiklounům udělat na pár kilometrech 150 km/H… 😀
Takový víkendový provoz na lokálkách.
Něco jako liniové řízení dopravy, tu asi ještě nikdo neviděl a neslyšel…
Prostě to takhle nad dálnicí uděláte cedule a tam dáte patřičné informace o rychlosti. Pokud někdo netuší, ať se jede podívat k Mnichovu…
a to souvisí se 150 u nás jak?
Pokud dám 150, znamená to 150 v mlze na náledí?
Aspoň elementární znalosti věci bych tu čekal…
a ještě jednou, česky, by to nešlo?
Už to vidím jak střelci na dálnici s průměrně starým fárem 16 let (průměrné stáří vozového parku v ČR) místo 150 valí 180 km/h a dobržďují (cca 50% brzdným účinkem) dálniční levopruhaře atakující podlimitní rychlost, kteří se bojí použít jakýkoliv jiný pruh napravo (i kdyby jich tam bylo 10 volných), protože je to pohodlné nebo prostě neví k čemu slouží zpětná zrcátka a pak už jen následují řetězové hromadné nehody, protože bezpečné rozestupy stále nikdo nerespektuje.
Nepůjde o aplikování sto padesátky na D10, stávající hrůznou D4, D1 mezi Prahou a Rohlenkou, D5 mezi Prahou a Zdicemi a tak podobně. Ono to nakonec bude, pokud to bude, jen na pár km v síti. Při slabším provozu, bez kamionů a klobouků (nebo EL v dojezdové úzkosti), na dálnici se skutečně dálničním profilem a při možnosti liniového řízení (v případě potřeby nahodit nižší rychlostník) sto pade je i pro řadu průměrných aut pohodová cestovní rychlost, bez pocitu pirátství nebo nebezpečné jízdy. Jen by to bylo vykoupeno vyšší spotřebou a případná legalizace by si jaksi žádala více respektu a dodržování… Číst vice »
Oni i vyježdění Češi, obzvláště ti, kteří mají zkušenost s provozem v cizině, umí a respektují.
Katastrofou jsou psychopati z horní / dolní v ojetých krámech, kteří za vrchol asertivity považují předjetí pomalejšího.
V ČR to místní snížení rychlosti nemá takový respekt, ale někdy není divu. Příkladem třeba snížení na 30 někde mimo obec kvůli „práci na silnici“ i když se tam zrovna nic nedělá a lidi zpomalí třeba tak na 50-60 a k tomu ještě se najdou tací, kteří se i tak začnou lepit na předchozí auto a nejradši by tam nezpomalovali asi vůbec.
Na Sumave je kolorit snizeni rychlosti na 30, neosazeni znacky konec omezeni, misto praci je kilometry za mnou a dalsi krizovatka kilometry prede mnou.
Tezko se v lidech vypestuje prirozeny (!) respekt ke znaceni, ktere nedava smysl.
Prirozene by clovek jel proste opatrnejs, nez se dostane na dohled k pracovnikum, a pak teda zpomalit klidne i na tech 30.
Vi se uz ktere useky budou na 150km/h? Kdybych si mel tipnout tak D3 (rovina, maly provoz, nova dalnice) a D1 do Vyskova na Ostravu, tam mi to prijde zcela bezpecne
Je to „pár kilometrů“ . Ano, i na D3.
Úsek Vyškov-Kroměříž je na to dokonalý adept, taky D2 za nízkého provozu by krom okolí Hustopeč mohla být zařazena..
Sel by i slusnej kus D5 od Berouna dal na zapad, plus minus lokalni stav povrchu…
Ale pochybuju, ze do toho pujdou.
Tak u D5 by to nemělo být ani omylem.
Proc ne? Treba od Plzne na Rozvadov.
Mluví se o D11 od Poděbrad do Hradce, možná i dál. Sice jezdím spíš 110-120, ale při zvýšení limitu na 150 bych se o tachometr nemusel prakticky starat, jako v Německu. To by bylo příjemné.
Vy, kdyz jedete 120, tak musíte koukat na tachometr? ale notak .)
Když jen jedu, tak ne. Když předjíždím, zvlášť delší šňůru, tak se radši občas podívám😃
Píšeš blbosti jako v každém příspěvku. Před dvěma týdny jsem jel z Berchtesgadenu do Plzně po trase: Berchtesgaden – Freilassing – Braunau am Inn – Pocking – A3 – A93 – A6 – Rozvadov – Plzeň. Poznatky jsou následující: – na dálnicích je každou chvíli rychlost trvale snížena jen 120 km/h – policie byla v provozu velmi aktivní na rozdíl od nás – cestou byla řada úseků kde se opravovala vozovka a byla snížená rychlost – mimo dálnici v obcích mnohde jen 30 km/h – frekventované křižovatky jsou mimoúrovňové i na silnicích 1. třídy, to v ČR je spíše rarita,… Číst vice »
V Německu jsem nikdy neměl problém ani s policií, ani s dodržováním pravidel, jsou totiž na rozdíl od našich nastavena smysluplně. Kde mají 70, tam je 80 už nebezpečná, kde my máme 50, dá se v klidu jet 70. Všude jezdím stejně, rozdíl je jen v tom, že na západě je taková jízda zcela legální. Tykání si nechte k silážní věži, případně na schůze KSČm.
Tam určitě! 🙂
Na D11 mají dopravní značku „80 v pravém pruhu“…
Místo 150 bych coby řidič víc ocenil důsledné vymáhání 80 u kamionů. Řidiči osobních automobilů by tak ušetřili víc času než zavedením 150 na některých úsecích.
Možná ale ODS a jejím voličům jde spíš o (byť krátký) požitek z rychlé jízdy a čas je vedlejší. Těžko říct…
Vymáhání 80 při předjíždění by způsobilo asi tak pomalejší předjíždění, případně kolonu když do kopce funí plně naložený kamion 60. (A některý z lenochů kvůli koloně nebude mít 80 ani na úpatí).
Pro zvětšení kapacity by pomohlo vymáhání jizdy vpravo kromě předjíždění. Nařízení a vymáhání rozestupů(kromě bezpečnosti i větší plynulost).
A ten kamion je „plně naložený“, nebo přetížený?
Dobrá otázka.
Jsem pro to, aby za přetížení byla pokuta pro dopravce. Pokud se prokáže vina přepravce(naložil víc než objednal) tak i jemu. Pokuta i řidičovi. Některá auta mají váhu.
Tak to jste ještě hodně hodný člověk, protože kromě toho, bych nepovolil pokračovat takovému kamiónu v jízdě.
Na Slovensku kamiony předjíždět nesmí. A funguje to.
Na D5 Praha – Beroun taky, a způsobuje to akorát delší kolony.
Ha, ha, ha…
Silnice Svidník-Dukla (=trasa polských prasat). V kopci rozšíření na dva pruhy, před ním značka zákaz předjíždění pro náklaďáky a neuhádli byste kdo tam koho předjíždí!
Kamiony nemají se co předjíždět.
globální zákaz předjíždění pro kamiony na 2 a méně pruhových komunikacích bychom potřebovali podstatně více, než blbiny typu „150 na dálnici“.
Kamiony mají povolenou jen osmdesátku? Takové jsem potkal snad jen v kopci…
Je potřeba vypíchnout, že návrhy paní poslankyně Ožanové neprošly (zrušení distance 1,5m od cyklisty a povinné přilby pro všechny cyklisty)….
a co špatného na povinných přilbách?
Proč by měly být povinné? Nenošením přilby neohrozím nikoho, kromě sebe.
Tady asi namítnete, že to je stejné u bezpečnostních pásů. Není. Pokud si v autě neuvážete pás a vyletíte oknem, máte kromě sebe možnost zabít i lidi kolem.
Všechno. Je to nesmysl.
Uplne vsechno.
Pokud ji chcete pouzivat, co vam brani? Pokud ji nechcete pouzivat, co vam brani?
Je stejné, jako povinné používání bezpečnostních pásů, ty jsou taky povinné a povinné mají být i helmy bez rozdílu.
nebo dětských sedaček
Ja bych bezpečnostní pásy podmínil – v autě je někdo jiný (aby člověk letící ze zadní sedačky nezranil někoho vepředu).
Když je člověk sám v autě, nikoho nepoužitím pásů neohrožuje.
To není dobrá odpověď. Každý život našich lidí je dobrý a důležitý, Ona populace se totiž skládá z jednotlivých lidí.
Nicméně každý je fyzicky odpovědný za míru rizika,které postupuje. Někdo jede v silničním provozu na kole, kde je chráněn daleko méně. Někdo lozí po skalách.
Zakažme sebevraždu pod trestem… No, smrti asi těžko…
Ale spokojne. Akurát by mala potom vaša zdravotná poisťovňa krátiť plnenie v prípade, že dôjde k nehode, nepoužijete bezpečnostné pásy a budete zranený.
(A u cyklistu bez helmy tiež. A až bude medializovaných pár prípadov, keď si ľudia zaplatili vrtuľník a pobyt na ARO zo svojho, tak sa hneď ďaleko viac ľudí naučí tú helmu nosiť.)
Predpokladam, ze k adekvatnimu kraceni plneni by take melo dochazet u konzumentu sladkeho, kuraku, pijaku, nakolik je skodlivost techto veci rovnez vseobecne znama a pripadny konzument tak jde stesticku adekvatne naproti a plneni v plne vysi si tedy nezaslouzi…?
Ano, i v autech 😉
Povinné přilby jsou nutné. o tom by se vůbec nemělo diskutovat
Ano, i v autech 😉
Odrazuje to lidi od používání kol, zejména sdílených. Povinné přilby zavedlo jen několik málo zemí, navíc se po jejich zavedení ukázalo, že to bezpečnost cyklistů, o kterou tu údajně jde, nijak významně nezvýšilo. Vypovídající je, že v cyklisticky nejvyspělejších zemích světa, kde na kole jezdí skoro každý, tedy v Nizozemsku a Dánsku, helmy povinné nejsou, a to ani pro děti.
S čím také někteří poslanci v Podvýboru pro dopravu dokáží přijít.
Dokud tady bude nulová vymahatelnost a budou se tu naprosto beztrestně po silnicích pohybovat lidé s pěti i více zákazy řízení, tak se nezmění naprosto nic.
Nezmění, ale vybere se více, což je jediným skutečným účelem celé akce.
Nevbere se nic. Vazne si myslite, ze ti, co to pachaji opakovane nekdy neco zaplati?
Zaplatí to pochopitelně ti ostatní, co si jednou za čas nedají pozor a je jim co sebrat. Kvůli jejich penězům přichází tahle změna, recidivisti nic neřeší a je taky nikdo neřeší, protože to je zbytečná práce a navíc bez čárek.