Přípravné práce na Barrandovském mostě začnou v pátek. TSK bude stavět přejezdy
Barrandovský most. Foto: Petr Jedelina
Řidiči si během přípravných prací vyzkoušejí první omezení, která budou ve větší míře zakoušet po další čtyři roky.
Sorry, ale tohle téma mě fakt dokáže nakrknout. Pokud všichni ví, že koncept: „všechno přes Barranďák“ byl a je špatný, proč jižně je až Pražský okruh a severně je až Palackého most?
Páni novináři, zkuste se odpovědných zeptat právě na tohle. Nebo na smysl rádoby cyklopruhu mezi Výtoní a Palačákem? V souvisle stojící koloně aut nemá cyklista šanci kolem aut projet… Jednoho napadne, že to nemohl vymyslet nikdo rozumný, zvlášť, když hned vedle je náplavka.
Předem moc děkuji!
Poslední věta je víc než vtipná, že most nikdy neprošel rekonstrukcí. Kdyby autor napsal generální rekonstrukcí, tak to by se dalo pochopit, ale opravy na něm probíhaly běžně téměř každý rok. My v Praze víme své, vidle ví prd.
Jediné, co neprošlo rekonstrukcí, je vana pro hrochy, ale po té nikdo nejezdí…
A hned jak opravu dokončí, začít plánovat jak tuhle část MO dostat pod zem. Ono to nějakých 20-30 let potrvá tak to akorát vyjde.
A neměla by se snížit rychlost na jižní spojce, aspoň od Magistrály?
A proč, copak řidiči neumí jezdit na dohled?
Větší prupustnost jižní spojky v nižší rychlosti (kratší rozepstupy), plynulejší řazení před zúžením na Barandovském mostě. Jezdím tam cca 2x týdně ráno, už po 7:00 je kolona od Krče, za mostem už to jede (teď až za Zlíchovským tunelem). Na jižní spojce chybí liniové řízení.
Nejdříve se měla udělat rampa tak, jak ji navrhovali lidé ve studii z ČVUT, zhruba takto:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4077462&y=50.0341040&z=16&rm=9gyxVxXhNAR1U080N0g6nJo-1F5Un4bR04c
Nicméně když už nic, tak opravu Barr. mostu mohli alespoň zkoordinovat tak, aby zároveň nebylo zavřené Břežanské údolí. To bude zavřené do konce listopadu.
Samotné etapy ale vypadají rozumně.
Jestli zavřou nájezd ze strakonické a zároveň bude zavřená Komořanská, tak z Radotína do Komořan jedině přes Palackého most nebo Vrané nad Vltavou.
U Lihovaru se právě buduje vratná rampa. Komořanská nebude zavřená, ale Břežanské údolí ano. Teoreticky se to dá objet Branišovskou, ale ta není plnohodnotná náhrada, protože je uzší.
Celé je to špatně naplánované.
1. Nejdříve měl být postaven most mezi Zlíchovem a Podolím, které mohli využívat po dobu oprav Autobusy-MHD a Sanitní, Požární a Policejní vozy.
2. Následně měla proběhnout rekontrukce Barrandovského mostu.
No to jo, ale když to všichni rádi blokují…
A byl by velký problém postavit „Madlenku“ i pro auta? O kolik by to bylo dražší? Albrightová přece jezdila hlavně autem, ne? Nebo jenom sanitkama a s hasičema? A až pak rozbombit Barranďák?
Do schránky mi dorazil výtisk s informacemi o tom proč se opravuje, jak se bude opravovat, kdy a čím budou uživatelé omezeni a rady a návody, jak minimalizovat dopady. Za mne je tohle rozhodně palec nahoru magistrátu.
Jasně, musí se to opravit. Jen se bojím, že se najde mnoho rejpalů a nespokojenců, kteří to budou jen kritizovat a říkat, co je špatně. Prostě opravit se to musí a tak člověk musí dát pohodlí stranou. Určitě budou alternativy – cesta na kole, MHD, vlakem apod.. Kdo chce, tak si najde způsob, jak se po Praze pohybovat.
Hlavni alternativy jsou podle me prace z domova. Zrovna v Praze je nejvic kancelarskych krys a Covid ukazal, ze to lze. Rozvozy a rohliky v Praze asi taky funguji nejvic.
Pokud se kvuli objizdnym trasam a kolapsu prodlouzi dojezdove casy, tak ta alternativa je prave home office.
Tak samozřejmě homeoffice musí podporovat i zaměstnavatel.. Řešením by to bylo, ale pro mnoho zaměstnavatelů pracovník, který není v kanceláři, nepracuje.. Bohužel je to v mentalitě nadřízených.
Znám lidi, co si i za lock-downu domluvili že budou chodit do práce 😉
Je i hodně lidí, kteří prostě chtějí chodit. Vidím to taky. Firma by klidně mohla být full remote. Zmizely by ovšem pokecy u kafe.
Ono to zdaleka není jen o pokecu u kafe. Plno lidí má relativně malé byty a v nich malé děti. Chodí pak raději do práce, než aby pracovali z domova. Mají tam víc klidu na práci.
Navíc faktem je, že některé věci se vyřeší rychleji a efektivněji osobně, než přes MS Teams, slack atd.
Tohle není zdaleka tak jednoznačné. Záleží v první řadě na profesi. Po prvním lockdownu jsem slyšel hlasy, jak pomalu všichni přejdou na HO a prodají kanceláře a pak od toho rychle couvali. Ono to pár týdnů funguje, pak jde produktivita hodně dolů, noví lidi nezapadají do týmů, atd. Člověk je sociální zvíře.
„Rozvozy a rohliky v Praze asi taky funguji nejvic.“
Jenže napřed se to zboží musí do Prahy dostat, například i po tom Baranďáku.
Však bude stát dál, tedy dokud nespadne. Za prvních omezení na jaře 2020 byla Praha průjezdná pro dodávky a náklad skvěle. Ten totiž tvoří jen menší část dopravy.
Ale zase se netvařme, že vše je zalito sluncem. Pořád budeme mít souběh s nekonečným (prodlužovaným) příběhem, kterým je optimalizace železnice mezi Smíchovem a Radotínem – možná se i mělo počkat na dokončení, protože linka S7 momentálně je symbol značné nespolehlivosti. Jsou avizováni síťaři na magistrále. Některé odlehčovací možnosti (pro místní) jsou zatíženy uzavírkami, včetně omezení na okruhu (svodidla, oprava povrchu) – něco vesele poběží i v květnu a červnu. A oč vše jednodušší by bylo, kdyby byl v provozu okruh – úsek 511. Rady hup na kolo určitě nevykládejte zbraslavským, komořanským (vzdálenost) či barrandovským (kopec) atp. (a obecně starším… Číst vice »
MHD bude jasná volba… jenže jaká MHD? Přes baranďák jezdí jen busy, který se tam zasekají taky. Tragédie této rekonstrukce je hlavně to, že tam není žádná alternativa v podobě kolejové dopravy, na kterou by se část zátěže mohla přesunout.
Bohužel, na Dvoreckém mostě, který by tomu pomohl, a umožnil MHD jet jinudy, se začalo nejspíš pořádně pracovat až po nástupu aktuálního vedení magistrátu. A je to stavba, která se za jedno volební období od přípravy po dokončení stihnout nedá. Takže pokud je Barranďák ve stavu, že oprava je neodkladná, nedá se holt nic dělat. Aspoň, že snad stihnou dokončit buspruh na Strakonické, to bude taky pro MHD tím směrem výrazná pomoc, díky které by mohli někteří nechat auta doma, nebo už na kraji města/za městem.
A zase, tady plynule můžeme pokračovat ve včerejší diskusi 🙂 Nechat auta za městem je sice hezké, nicméně zde uvažte kapacitu P+R parkovišť zrovna z tohoto směru. A jsme zase u toho, lidé by takové řešení využívali – kdyby bylo rozumně dostupné. To je jako s těma školama včera – neštosujte auta před školou je dobrá rada, ale ono není kde jinde dítě bezpečně vyložit (včera jste říkal, že je to problém těch, co tam ty děti vezou). Dneska – nechte auta za městem. No jo, ale ono z jižního směru jaksi není kde… To je taky problém těch řidičů… Číst vice »
A to už raději vůbec nemluvím o dálkové kolejové dopravě z tohoto směru. Cesta vlakem z takových míst jako jsou Strakonice, Písek nebo i jen blbá Příbram, to jsou chuťovky. Tady se nám prostě bohužel sečte to letité kašlání na pořádnou infrastrukturu v tomto regionu.
Nejvíc kritiky příchází od opozice, ale zatím jsem neslyšel jejich alternativní návrh, jak to zajistit lépe. Obávám se, že od ODS by nebyly ani letáky, ani lepší koordinace a dlouhodobá příprava už vůbec ne. Nadávat umí každý, systematicky řídit dopravu ve městě už skoro nikdo.
Rejpalů a hysterie bude hodně, protože se blíží volby. Příkladem mohou být třeba reakce na to, když si Scheinherr dovolil v rozhovoru říct, že za Krnáčové, Svobody a Hudečka se kašlalo na dopravu, protože za jejich vlády se nenaplánovala žádná velká dopravní stavba. Přitom Scheinherr nepoužil vůči těm třem žádné osobní invektivy, jen suše konstatoval, jak ho při nástupu do funkce překvapilo, že po svých předchůdcích nenašel připravenou ani jednu větší dopravní stavbu.
Na celem tomto vlaknu je videt, ze Scheinherrova medialni uderka pracuje na 110 % 😂 Jen by rad vedel, kolik nas to stoji z verejneho rozpoctu. Jestli je to stejne jako Jiezibaba na twitteru pracujici pro ODS, tedy oficialne zamestnanci magistratu pracujici ale pouze na zlepsovani jeho PR🤮
Kdo je Jiezibaba? Ví se to?
Podle mě normální kluk, který má blízko k ODS a dělá jí influencera na sítích. Pochybuji, že to dělá za prachy. To jen Babišovi poskoci si myslí, že mu za to někdo platí, protože ANO sotva bude někdo na sítích hájit zadarmo.
Podle informací z minulého týdne to tak není, dělá placeně snad pro úřad vlády nebo něco takovýho. Nevím ale, jestli jako zaměstnanec nebo jako kontraktor. Zveřejnilo to minulý týden myslím Nko, mělo by to jít dohledat, já přímo ten článek nečetl, natolik mě to nezajímá.
To bylo možná tohle, ne? https://cnn.iprima.cz/na-twitteru-utoci-stranicti-fanatici-i-lide-na-spinavou-praci-rika-marketingovy-expert-106359
Ale to ještě furt neznamená, že ho platí za aktivitu na twitteru, na úřadě vlády může taky dělat něco jiného, tedy pokud je to vůbec on.
jj, „normální kluk“ 😀 „pokud to je vůbec on“…ano ano, odmítání https://cs.wikipedia.org/wiki/Pop%C3%ADra%C4%8Dstv%C3%AD
Což mu ovšem vyhovuje, protože on žádnou další velkou dopravní stavbu ve skutečnosti nechce, a takhle to má na koho hodit.
Jasně, proto chystaj miliardový zahloubení průmyslovýho polookruhu v Hloubětíně, velkorysý pokračování městskýho okruhu, další tramvajový tratě, mosty (minimálně Dvoreckej a Rohanskej), výhled na další metro po dokončení Dčka. A kromě toho rekonstrukce prakticky všech mostů a další infrastruktury, na který předchozí vedení města kašlaly, protože a údržba a opravy nejsou tak dobrý pro PR jako novostavby… Jo, ideální není, nemá odvahu / nedokáže prosadit / nepovažuje za prioritu (nehodící se škrtněte, ale dost možná jsou to všechny uvedený možnosti v kombinaci) opravdu bezpečnou infrastrukturu pro kola. A omezení aut tam, kde neúnosně blokujou tramvaje v centru. Což by Praha nutně… Číst vice »
schválně, kolik máš dětí, v jakém věku a kolik mají kroužků.
Tak jistě nemá smysl kritizovat, že se něco opravuje. Právě naopak. Kritizovat je ale třeba to, že Praha léta nemá dokončený systém páteřní dopravní infrastruktury, což dělá z každé takové rekonstrukce peklo pro statisíce obyvatel Prahy a jejích návštevníků. Kdyby ten systém dokončený byl, tak se doprava rozloží po ostatních částech a to nepohodlí bude snesitelné.
A odkaz na MHD zde skutečně není případný, zrovna v jižní části města není na výkonech, které obsluhuje barranďák slušné spojení ani tramvají, ani vlakem ani metrem (a těch pár busů, co tam jezdí, bude stát v těch samých kolonách).
tak to je super. z které jsi části? jsem tím přímo dotčen (sjezd na modřanskou) a nedorazilo mi nic.
Letáky??? Proboha k čemu?? V 21 století??? Hlavně že mají plnou pusu řeči ekologie a digitalizace, jak se má jezdit na kole, ale tuny papíru úplně zbytečně potisknou…on nefunguje internet?