Příprava severní spojky v Budějovicích může pokračovat, úřad prodloužil stanovisko EIA o pět let
Přejezd na IV. koridoru v Českých Budějovicích bude nahrazen podjezdem, kterým povede severní spojka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ředitelství silnic a dálnic chce začít se stavbou dvoumiliardové spojky v roce 2024, nejprve musí získat pozemky.
Takže obchvátek nacpem do města. Než se na radnici uráčili něco udělat (podobně jako podjezd pod nádražím) , tak se do okolí stavby nacpalo co se dá. Jinak proč není zmínka o bývalé trase D3 – kolem kontejnerového překladiště INTRANS – podjezd na Dasný ? Byla mimo město a obchodní zónu.
To co zmiňujete je tzv. Severní tangenta, ale jestli na ní někdy dojde?
Nevím co se nacpalo do okolí. Ty baráky v Nemanicích jsou tam dlouho a je jich dotčených pár. Kolem ulice pak jsou jen kanceláře a sklady Řempa. Tam není co řešit.
Zdá se že už neplatí že u Globusu má být místo kruháče světelná křižovatka. Pokud tam zůstane kruhák tak to bude apokalypsa.
Kruhový objezd má mnohem vyšší kapacitu než světelná křižovatka.
Ptám se slovy klasika: Byl jste někdy v Budějovicích?
Jistě, kruhák má své výhody. O vyšší kapacitě trochu pochybuji u takto zatížené silnice, ale větší problém je, že opravdu velké množství jihočechů absolutně netuší jak se správně jezdí po kruháči a to obzvláště pokud je vícepruhový. Už teď je jízda po tomhle kruháči často o život (minimálně o nervy nebo auto) a to že se jí přidá jedna větev ten problém zdvojnásobí pokud jej nezmění (například na jednopruhový).
Já osobně považuje kruháč na Okružní s výjezdem na Třeboň v současném nepřehledném uspořádání za zdaleka víc rizikový, než ten u Globusu.
Kruháč na Okružní, je dokonalou ukázkou jak zk..t funkční věc. Přitom to před tím jeho „vylepšením“ ,to býval tak supr kruháč. Většinou dva vjezdy, dva pruhy na kruháči. Člověk si podle hustoty dopravy mohl i vybrat pruh na nájezd na kruháč. Buď po okraji nebo najet na střední pruh, obkroužit a pří vyjíždění ven ze středního, přibrzdit a dát přednost ve vedleším pruhu. Né my vám všem zamotáme palici. Spoustu místa vjezdů, zredukujeme pruhy na jeden, dvouproudý kruháč místy taky a pro zkomplikování vám to ještě osázíme plastovejma sloupkama! Ha jen proto, že můžeme-vaše radnice ČB. Proč ke kruháči u… Číst vice »
Asi myslíš ten v Paříži u Vítězného oblouku. Ten ale počítá s vyježděným řidičem. ALE v ČB je to jiný. Projekční kiks a spousty zděšených za volantem. Kruhový objezd s dvěma pruhy pro trabanta je jiný než pro kamion s 40 tunama na návěsu. Ten ti kruháček rozláme při prvním průjezdu nebo se tam nevejde, popřípadě se rozmlátí frajer s autem. Potom na radnici pochopí, že se to musí poopravit (několikrát).
Jak kde. V Krumlově postavili kruháč místo semaforů, aby to za pár let předělali zpět, protože se to zhoršilo.
Chystáme stavbu severního obchvatu. Přitom tahle silnice vede městem. Plány na skutečný severní obchvat se jmenují Severní tangenta.
Hele, blbý dotaz – tohle je ok a všichni jsou pro, ale postavit v Rybníku blbý kus koleje z druhé strany stanice, aby mohly vlaky zajíždět do Lipna bez úvratě je komplikace?
Zaústit lokálku v Rybníku z druhé strany by obnášelo nikoliv „blbý kus koleje“, ale někloik set metrů dlouhý most přes údolí potoka, nebo zbourání půlky této už dost vybourané vesnice. Ovšem, k čemu by to bylo dobré? V době všudypřítomných vratných jednotek a při uvážení intenzity provozu na této trati?
Tam by si přeložku zasloužil hlavně 4. koridor, zrušení úvrati by se mohlo zrušit společně s přeložkou celého koridoru západně od vesnice a rybníka.
O kolik km západně? Nikde tam moc nevidím terén na umístění stanice v cca severojižní orientaci, schopné pojmout i lokálku.
Samozřejmě si uvědomuju, že stávající trasování tratě 196 (+ pokračování v Rakousku) je dost zoufalé, na druhou stranu na řešení v podobně NBS kolem Krumlova fakt nevěřím. Teda aspoň v příštích 40 letech, co možná budu ještě žít.
Veškeré varianty zvažované VRT jsou trasovány v oblasti Rybníka východně od současné trati.
Ono „odlehčit enormní zátěži ve Strakonické ulici vedoucí městem“ by šlo i zlepšením veřejné dopravy a nesoustředěním tolika činností do krajského města. Takhle sice jedněm zátěž uberou, ale jak se přiznává hned vedle, druhým ji naopak přidají, nebo rovnou seberou celé domy. A v důsledku bude zase o něco výhodnější jezdit autem než veřejnou dopravou nebo vůbec…
Toto je ale pro tranzitní dopravu. Veřejná doprava je typicky efektivní pro dojíždění do velkého města z jeho spádové oblasti, případně může být efektivní pro cesty mezi dvěma velkými městy. Cesty typu např. Strakonice – Telč nudou vždy efektivnější osobním automobilem. Absolutně není reálné, aby byla veřejná doprava konkurenceschopná na všech těchto trasách.
Pane vy jste pakůň, to se nedá jinak napsat.
Tohle má být silnice pro tranzit od Písku na D3 a pro naprosto marginální místní provoz. Místní provoz určitě jde nahradit MHD, když se bude DP snažit. Ale zeptejte se zaměstnanců Bosche proč všichni jezdí do práce autem i když mají u fabriky vlakovou zastávku i zastávku MHD.
Vím, že to je daleko, ale kudy by pak jezdila linka 18?
šotouškovy „problémy“