Příprava první české vysokorychlostní trati znovu podražila, potrvá déle
Podoba terminálu Praha-východ v Nehvizdech. Foto: SŽ
Dodatek reaguje většinou na nové požadavky obcí, kolem kterých VRT povede.
Dodatek reaguje většinou na nové požadavky obcí, kolem kterých VRT povede.
On má ještě někdo odvahu položit otázku, jestli je u nás VRT vůbec nutná?
Že jo!
Je zbytečné se ptát a radši rovnou tu přípravu ještě urychlit.
Ale furt se nějací mimoni ptát chtějí.
Není ten terminál v první fázi naprosto zbytečný? V době, kdy bude mít smysl, bude dávno zralý na rekonstrukci. Hned by se ušetřilo.
Není, protože tam budou zastavovat rychlíky od Kolína a od Nymburka, což leckomu zrychlí cestu do Prahy.
VRT bude ve 23.století! To už bude i v San Marinu!
Připomíná mi to divadlo „Praha olympijská“. Studie o olympiádě v Praze, o který každý věděl, že nikdy nebude…
Trefil jste to. Důležité je, vyvolat dojem, že se něco děje, ikdyž se neděje nic.
a kdyby se nic nedelo, zase vylezou ruzni duchodci jako vy dva a zacnou picovat, ze se nic nedeje a nic u nas nemame.
Na tohle kdysi byl dokument na čt „sen o rychlovlaku“ jak vidím, dodnes se nic nezměnilo, stále nemáme žadne vrt a nejspíš nikdy nebudou. Bude to stále jen sen.
https://www.youtube.com/watch?v=auPMrVMTTBE
A vy myslíte, že jinde ve světě VRT stavěli bez přípravy?
jinde ve světě už stojí, dokonce i 10ti letí již stojí, kdežto u náse se „připravuje“ celá 10ti letí, zůstal to jen sen ve fázi příprav, které se jinde realizovali a realizovali, ale u nás se tak nikdy nestalo a nejspíš ani nestane.
kecate uplne blbosti. pripravu realne zacala szdc az za vedeni j. svobody. od dokonceni studii a ted pripravy na uzemni rizeni po prvni useky.
ze se o tom nekde nejak mluvilo a vy to chapete jako pripravu, je zavada v prijimaci.
Nemáme 680 s designem Ing. arch. Kotase, ale z Itálie. A úseky koridorů, které ve filmu byly novostavby, už procházejí rekonstrukcí.
jsou to moc hezké plány na výstavbu VTR v ČR, ale přiznejme si jedno. Nejsme zatím schopni ani zprovoznit současné koridory aby na nich vlaky jezdily třeba těch 200km/h (někde nejezdí ani těch 160km/h) Trať mezi Prahou a Ostravou kapacitně nestíhá a od „dokončení“ 1 koridoru v roce 2004 jsou v podstatě nepřetržitě na trati nějaká omezení, uzavírky, opravy, apod. Máme moc krásné (a drahé) soupravy Pendolino s naklápěním, které jezdí 160km/h…. Nejsme schopni se domluvit se Slovenskem na nějaké lepší spoluprácí a típ pádem některé tratě nejsou využívány a zbytečně chátrají, třeba Vlárská Dráha. Potřebovali bychom na spoustě tratí… Číst vice »
Vždyť si sám protiřečíte. Pokud ta ta trať kapacitně nestíhá, tak rozevření rychlostních nůžek (jezdit 200 km/h) tu kapacitu ještě sníží. A přesně po takovém snížení kapacity voláte a ještě vám vadí, že se tam staví.
Myslíte, že bez uzavírek a úprav se těch 200 udělá samo? Ne, voláte po dalších uzavírkách a úpravách, pokud tam tu dvoustovku chcete.
„Myslíte, že bez uzavírek a úprav se těch 200 udělá samo? Ne, voláte po dalších uzavírkách a úpravách, pokud tam tu dvoustovku chcete“
jistěže si něco takového nemyslím, ale od dokončení 1 koridoru uteklo skoro 20let a přesto jsme se nikam významně neposunuli, cesta z Prahy do Ostravy se naopak zpomalila a vy se to ještě snažíte obhajovat 😀
takže řešení je z už tak dosti omezeného budgetu raději vzít peníze na stavbu VRT a modlit se, aby vubec nějaké vlaky začaly dřív jak za 15 let jezdit ?
Pane Zdeňku, mám na vás čtyři body a jednu perličku: 1. Mohl byste prosím uvést zdroj vámi uvedené informace, že 1. železniční koridor byl dokončen? 2. Nejen do Ostravy se v současné době jezdí pomaleji a to právě proto, aby se po dokončení stavebních prací na těchto úsecích (Poříčany, Pardubice, ÚCho, Blansko,) mohlo jezdit rychleji a nějakou dobu bez výluk. 3. VRT má kromě efektu uvedeného v názvu velmi důležitý přínos hlavně ve zvýšení kapacity v nejzatíženějších směrech a tedy uvolní části kapacity klasických tratí pro nákladní vlaky. Stavba trati v nové stopě také nenarušuje provoz na stávající trati. 4.… Číst vice »
1. 1 koridor se začal stavět v roce 1993 a původně měl být dokončen v roce 2000, což se ale nestihlo a formálně byl dokončen v říjnu 2004 (ale to byste si mohl jistě zjistit i sám) 2.ano to je neustále opakovaná mantra, kterou posloucháme x let a zatím bez valného výsledku (stačí to jen porovnat s tím jakou rychlosti se staví železnice v zahraničí) 3. nic proti VRT, ale neměl by to být argument proč nejsou peníze na zlepšení propustnosti/rychlosti/kapacity na stávajích tratích. Vzhledem ke stavu těchto tratí se zdá být česká VRT jako utopie. 4. souhlasím s tím,… Číst vice »
o jakym zahranici mluvite? o cine?
ano já si protiřečím a proto tady vyšel tenhle článek 😀
https://zdopravy.cz/stat-nedokaze-podle-hradeckeho-hejtmana-zajistit-pozadovany-stav-zeleznic-116066/
evidentně si neprotiřečím sám .-) ale klidně počkáme dalších 20, třeba potom pojedou vlaky konečně v celém koridoru aspoň tou 160 tkou ….
a kdo je to „slovensko“? caputova? a co ji chcete nabidnout? aby po vlarske draze jezdilo vic vlaku? a s cim? a to jste vymyslel sam, nebo vam to nekdo poradil?
ano, jistě Čaputová 😀 😀
No, pokud byste si otevřel stránky jednoho dopravního serveru, který tady nelze jmenovat, tak byste si musel myslet, že tato paní železnicí žije, nebo že u nich má předplacené PR. 🙂
Výběr z některých jejich titulků z poslední doby:
– Zuzanu Čaputovú čaká důlezite rozhodnutie. Železnice dostanú 151 mil. EUR…
– Zuzana Čaputová k dobrým činom nepotrebuje róbu.
– Slovenská prezidentka Čaputová sa stretla so zástupcami ZSSK Cargo
Prosím, ani zmínku o serveru, který v klidu vezme článek odsud a od a do z ho ukradne.
Ok, provedu.
Už tak jsem byl preventivně opatrný…
Podle mě, je škoda, že zrovna tento úsek navrhují „žabožrouti“ a né třeba Němci nebo Rakušáci. Protože podle mě, tento úsek by mohl být podobný jako rakouský Westbahn. (I pro cargo) B) Je smutné vidět, jak Rakušáci jasně při návrhu chápou. Grazz. Nová trať, I pro cargo. Bude u ní a u dálnice obrovské překladiště kontejnerů. Tady to opět nikdo nechápe. Třeba v cca Ostravě. Souběh trať, dálnice. Není možné zajíždět s kontejnery někam 20 km do .. z koridoru po nezabezpečených jednokolejných tratích. A pak zpět kamionem. Dále tady jaksi nechápou, že bez parkování na nádražích jsou ty vlaky… Číst vice »
libi se mi, ze davate priklady z mist, u kterych jste si spravne ani neprecetl jak se jmenujou.
v ostrave je terminal v paskove, to se vam nelibi? druhy v mosnove pro prekladku na letadla (je to blby, ale takovy musi byt na letisti). a trat na mosnov je nezabezpecena? proti cemu?
v ziline na osobnim nadrazi uprostred mesta (momentalne rozbagrovanem) maji slovaci vidle na prekladku kontejneru? a proc by je tam meli, kdyz o 5 km vedle je velke nakladni nadrazi s prekladistem, ktere ma portalovy jerab?
no to jsou mi veci. vy budete zajimavy pacient…
Tak otázka, čí to taky je že. Pokud je to jedné soukromé společnosti. Mohou tam být různé nevýhody pro ostatní konkurenci. A jen to blokuje rozvoj. A Paskov. Ta trať na Frýdek je zabezpečená a modernizoaná?. Proč má jezdit kontejner tam. Cpát se mezi OS. R. A nevím co. A pak jet přes centrum města zpět na dálnici?
terminal paskov patri pkp, coz uplne soukrome neni, ne? a pokud s tim mate problem, mate druhy v mosnove…
Aby zase jezdily kontejnery po nezabezpečené jednokolejné trati? S osobním provozem?
Úsek VRT Praha(Běchovice) – Brno(Vídeňská) bude čistě pro osobní dopravu (rychlosti vlaků 200 – 320 km/h), do toho náklady s rychlostí 120 km/h nenakreslíte. Bude tam jezdit až 8 párů linek za hodinu.
A podle toho ta ekonomika taky bude vypadat.
Takže si myslíte, že by tam mělo jezdit těch osobních vlaků třeba jen 4 páry a k tomu 2 páry nákladních? A celé by se to muselo přetrasovat na sklon 12,5 promile, což by znamenalo spoustu tunelů navíc, takže by ekonomika určitě vyšla?
Takhle se uvolní nějaké trasy (po těch „nejrychlejších/nejdálkovějších“ expresech) na současných koridorech, kde jsou sklony pro náklady jakž takž slušné, a rychlosti pro ně dostačující.
stačí vypustit stavbu toho nesmyslu na fotce a naopak se ušetří..vrt má spojovat důležitá místa a hlavně centra v tom je totiž velká výhoda vlakové dopravy narozdíl od letecké, proto i přestupní terminál má být v centru..nemá smysl zastavovat po pár km na přestupní terminál v polích..železniční uzly „nikde“ se stavěly před 100-150 lety a všichni víme jak je to k ničemu
Než začnete s dojmologií, tak si těch pár kilometrů změřte v mapě.
A pak zkuste poouvažovat nad tím, jak by se obyvatelé středočeského kraje dostávali do Prahy na hlavní, když chtějí do Brna.
Prostě by dojeli sp/os/r do nejbližšího uzlu a odtamtud jeli do Brna. A nemuseli by kvůli tomu jezdit autem doprostřed polí. Pokud pojedete z Boleslavi, Milovic, Lysé, Čelákovic, Českého Brodu, Úval či Říčan (tedy největších sídel v okolí), tak pokud nebudete chtít jet autem, stejně to budete mít nejrychlejší a nejpohodlnější přes Prahu. To samé v Brně, terminál na Vídeňské je úplně stejný nesmysl.
A pokud pojedete s obcí vámi nevyjmenovaných, tak stejně musí nastoupit do auta, a někam se přesunout. Takže Nehvizdy bude varianta na výběr, a z cestovní doby odpadně čas na přepravu do Prahy + Praha – Nehvizdy. Pokud bych bydlel například v Českém Brodu, tak jet do Prahy na vlak mi připadá zdlouhavé, terminál Nehvizdy se tyto zpáteční jízdy snaží omezovat, z Č. Brodu (i třeba Úval) bych třeba očekával obsluhu k terminálu autobusem. Terminál na Vídeňské bude takový doplněk, pro tu nejrychlejší expresní vrstvu (sprinter), která prostě na hlavní v Brně nepojede, a pro jízdu ze směru od Střelic… Číst vice »
Samozřejmě, protože linkové vedení veřejné dopravy existenci terminálu nijak nezohlední, autobusy se mu budou vyhýbat.
“ podklady jsou nutné pro zpracování DÚR, neboť nebyla objednatelem zakoupena licence na trakční sestavu pro VRT.“
?!
Také mě to zaujalo:)))a nepřekvapilo:)
mozna se cekalo, ze to vyvinou mistni elzel/sudop borci, ale asi se nakonec ukazalo jako rozumnejsi to koupit…
Kdyby nás aspoň nekrmili těmi nereálnými termíny zahájení a rovnou uvedli, že pokud se všechno povede, tak by výstavba mohla začít někdy kolem roku 2035.
Je to marný, je to marný, je to marný…..
Zapracovat všechny rozumné požadavky je určitě správné. Každy starosta, se kterým se nebude válčit, je hrozně důležitý.
Ceska neufinancovatelna pohadka o VRT…. Nejsou penize ani na udrzbu stavajicich trati, modernizaci a elektrifikaci, VRT je Sci-Fi.
„Neufinancovatelnost“ VRT je podobná jako „neufinancovatelnost“ dálnic.
Ovšem na rozdíl od VRT je dobudování základní dálniční sítě pro naši ekonomiku klíčové. A to mě nechápejte špatně, já VRT fandím, ale v dobách ekonomicky nejistých si musíte vybírat priority.
Tak jo. Srovnejte prosim RS1 a treba D6.😉
nicmene d6 se stavi proto, ze v cilovem stavu je a ze to zrovna administrativne jde.
a nemyslim, ze je to realne dilema, protoze rs1 stoji o dva rady vic nez aktualne sudlane stavby na d6/d7…
Výstavba D6 je zejména politické rozhodnutí, jehož cílem je napojit nejchudší český region na dálniční síť.
To že dálnice jsou klíčové je jen mantra silniční loby.
Podle toho jak to vypadá, tak výstavbou dálnic se situace v silniční dopravě nezlepšuje, naopak ve větších městech se zhoršuje.
Snad nikdo z tech vsech diskutujicich neveri, ze nekdy nejaka VRT u nas bude. Pokud jo, tak jste hoooodne naivni. V pristich 50 letech rozhodne nic stat nebude a zustane to jen na papire.
To se říkalo o D1 taky.
Modernizace D1 byla nezbytná, výstavba VRT není.
Pffff, narážím na První republiku.
Proč by se měla D1 opravovat, když ji stačí opravit?Stejný přístup tak jak tady někteří chtějí jen opravovat železnici.
Ja fandím že di 5 ti let se zacne.
Vím, že budu hromadně ukamenován, ale podle mně je VRT v současné době zbytný luxus, na který nemáme peníze.
Sice se nám na hlavní trať vlaky nevejdou, ale i tak je nová trať luxus… No nevím.
Nejde ani tak o rychlost, ale o chybějící kapacitu stávajících tratí, které VRT může odlehčit. I proto se my jižané moc těšíme na VRT Brno-Šakvice a odbočku z ní do Hrušovan nad Jevišovkou.
Těšit se můžete, ale obávám se, že spojky do Hrušovan nad Jevišovkou se jen tak nedočkáte.
To je otázka, přitom to ekonomicky vychází jako velmi efektivní.
Tady ten úsek je fakticky přidání čtvrté a páté koleje na přetížený úsek, kde dosavadní počet kolejí nestíhá.
Nestaví se to na teď, ale pro lepší budoucnost.
Tedy ono se to nestaví, ale víte jak jsem to myslel..
A jste schopen to říci o dálnicích?
Kamiony stále mají kudy projet, což se občas o nákladních vlacích nedá říct.
K čemu VRT, když tu budeme od roku 2035 jezdit všichni v elektrických autech.
Spíš na elektrických kolobrndách, ty se rychle rozvíjejí již dnes.
Všichni určitě ne. Stejně jako elektrokola i tyhle zázraky může řídit každý bez ohledu na věk či zdravotní stav a proto to podle toho vypadá a množí se úrazy. Takže s tím rozvojem bych trochu přibrzdil a začal jejich použití regulovat, protože to by mohlo přispět k tomu, aby se toho roku vůbec někteří dožili. A napadá mě, že ve spojení těchto prostředků s označením „splašené trubky“ dostává toto zcela jiný a naprosto odpovídající rozměr.
Jak říkáte, „splašené trubky“. Na ty staré musel mít člověk alespoň řidičák.
Regulovat se nebude nic, to je darwinismus.
Od roku 2035 se jenom nebudou smět vyrábět nová auta se spalovacím motorem. Kde vidíte souvislost s VRT?
Beste s tim eurokumunismem někam. Ty ani nevi co povídají.
Protože autem je to na delší vzdálenost méně efektivní.
Zapojení trati od Lysé se řešit nebude? Jediný přestup pro který terminál v Nehvizdech dává smysl je totiž od Liberce/Boleslavi ve směru na Moravu. Podle plánu co visí na stránkách SŽ ale Ex7 i R21 budou jezdi přes Milovice a budou tak tento terminál míjet. Je dobré vůbec počítat s provozem dálkových vlaků ve směru na Liberec přes Milovice? Nebude to nakonec rychlejší přes Nymburk? Rozdíl bude pouze 15km a rychlost po VRT bude rozhodně vyšší než na trati přes Čelákovice.
Pokud bude zavedena expresní vrstva do Liberce, je dost možné že ta by vedla právě přes VRT a Nymburk.
Aaa znova jsem si přečetl vás komentář a teď mi dost chybí možnost ten svůj smazat
Kdyby protáhli trať Čelákovice – Mochov až k Vykáni a udělali „terminál Nehvizdy“ tam, byl by možný návoz cestujících na VRT od severu vlakem, jako se s ním počítá na VRT Roudnice/L.
A kdo bude stavět ty stovky kilometrů nových tratí? Chlapci ze Slovenska a Ukrajiny? EU může nasypat prachy, ale opíráním o lopatu za směšný prachy se ty tratě nepostaví.
mozna bych vam doporucil bych vam neresit problemy nekoho jineho, protoze k nim evidentne nejste moc kompetentni.
Můžete se přihlásit.
A není jedno kdo to bude stavět ? Víte, ono podle toho co člověk může vidět se ani někteří našinci nepředřou. Takže není to o skupině, ale o jednotlivci. V každém stádě se najde slabý kus .A nemyslím si, že je to závislé na platovém ohodnocení. Ale také to může být tak, že ten co se zrovna opírá o lopatu když kolem projíždíte toho má dost a potřebuje chvilku odpočinku. To už Bohumil Stejskal říkal, že slnko je sviňa.
To je stejné jako nechtít dostavět naši dálniční síť, protože někdo v diskuzi odhaduje, že nejsou lidi.
Stavební firmy. Dost možná ty, které dnes stavějí dálnice, poněvadž takových zakázek ubude.
Bagristovi je šumák, k čemu ten zářez bude.
Bude,protože to je jeden ze základních způsobů,jak snížit energetickou náročnost dopravy a přejít na bezfosilní dopravu.
Z jaderných elektráren, jiný stabilní bezemisní zdroj u nás není reálný, tak aby měl potřebný výkon.
Z elektrorozvodné sítě.Kouzlo VRT mimo jiné spočívá v tom,že převedeme velkou část přeprav ze silnice na koleje a tím ušetříme hodně energie.A těm nesmyslům ohledně větrných a solárních elektráren nevěřte.
Cestující, co pojede po VRT spotřebuje méně energie, než kdyby jel v elektroautě. Například protože trolej.
Jádro je nevyhovující pro zelené mimoně, a ty bych prostě nebral na vědomí.
A už nám to pěkně kyne. Obce (hlavně teda městské části) vycítili příležitost, že by jim mohlo ze státního něco ukápnout a protože je to stavba s nejvyšší politickou prioritou, tak nikdo nebouchne do stolu, že stěhovat zánovní zastávku o 100 metrů je blbost (aneb „Dal si celý dům přepravit, cihlu po cihle, z druhého konce ulice, jen aby unikl svým sousedům.“).
liniova stavba je velky zasah do okoli a pozadavky v clanku mi neprijdou nikterak extremni…
se zucastnenymi stranami nema smysl zacit bojovat a kdyby se jen naznak neceho podobneho objevilo, tak tady zase bude plna diskuse o aroganci spravy zeleznic a sudopu, spojena s kecy ze „takhle se nic nepostavi“…
Já neříkám, že se má se starosty bojovat. Ale podmiňovat VRTku novým podchodem u hráze rybníka v Počernicích, kudy ta trať vůbec nepovede, je od MČ trochu chucpe. To se stavbou prostě nijak nesouvisí, ani to nekompenzuje žádné stavbou vyvolané omezení.
Ale bude se tam kvůli VRT přidávat 4. traťová kolej, jsou-li myšleny Dolní Počernice..
Tohle je ale pro Dolní Počernice jediná možnost na dalsich 30-50 let, jak něco ohledně železniční tratě, která tuto MC rozděluje vejpul, změnit. Už teď se dá trať překonat jen v podjezdu ulice Národních hrdinů, který je ale extrémně úzký a pro pěší silně nevyhovující. Kéž by se ho podařilo rozšířit jako u zastávek Běchovice střed (pěší samostatně od aut), nebo alespoň rozšířit. Když už se do té trati hrabe, tak ať se to udělá pořádně.
Bude, protože na to tlačí EU a budou na to zdroje z EU. Kdyby to bylo jen na našich politicích, tak by samozřejmě nebylo nikdy nic, kromě velkohubejch keců
Je na to čas do 2050, to minimálně Praha-Brno stihnou.
EU na nic takového netlačí, byl problém i některé VRT dostat do sítě TEN-T, aby se na ně mohli brát dotace. Takové množství tratí jako my ( vzhledem k velikosti státu) neplánuje ani Německo.
Problém dostat VRT do sítě TEN-T se nejmenoval EU, ale Sosna.
Německo plánovat nemusí, oni to mají už skoro všechno postavené nebo právě staví.
Dalnice se posledni roky i se soucasnymi zakony stavi tempem kolem 30 km za rok. To, ze se na zeleznici za stejne obdobi v novostavbach neotevre prakticky ani kilometr, neni problem zakonu ale politickeho zadani a priorit.
Z pohledu stavebního zákona jsou Ejpovické tunely novostavbou.
Tak to je skvela zprava. Tak to mame 4 kilometry, ted kolik je to rocne? 2?
Vzhledem k tomu, že se za posledních 80 let postavily tyhle dva kilometry a jedna jednokolejka se postavila nová ale jen jako náhrada za úplně rozpadlou tak nevím jestli počítat 4 km za 80 let…?
Z pohledu stavebního zákona je novostavbou každá přeložka trati nebo i dostavba druhé koleje či výstavba trolejového vedení při elektrifikaci trati.
Pepíček z Tetčic vysvětlí EU, kdy to bude. Peníze nejsou všechno.
Narušených jedinců? Z principu? Lokálky nepotřebujeme a potřebujeme VRT? Co se tohoto týče člověka napadne, jestli ony ty lokálky té slavné VRT tak trochu nepřekážejí a při tom by mohly lidi k VRT přibližovat. Tady je snaha, aby se lidé nestěhovali do měst a VRT má napomoci cestování na velké vzdálenosti. Ale k čemu bude, když se člověk snadno a rychle dostane do velkého města, když se obtížně a zdlouhavě bude dostávat do nedaleké vesnice. Nebo se snad očekává, že lidé budou bydlet na vesnici kde bydlí a budou jezdit pracovat do měst nebo na jejich okraj? No to už… Číst vice »
Do nedaleké vesnice vás zkrátka odveze autobus.
Tak se udělá zákon, no a co? Alespoň bude jasně vymezená politická vůle (ideálně s nějakým mandatorním výdajem) na stavbu VRT.
Nejsem expert, tak uvítám vysvětlení, co znamená „nebyla objednatelem zakoupena licence na trakční sestavu pro VRT“?
Počítám, že SŽ nemá v šuplíku žádný „vzor“ ani technické řešení pro trolej na 300+ km/h. Jinými slovy to buď bude muset někdo vyvinout, což bez VRT není snadné otestovat a nebo si někde koupí návod na hotové a vyzkoušené řešení.
https://www.jstage.jst.go.jp/article/rtriqr/61/1/61_47/_pdf
A co to takhle postavit VRT bez troleje? To by nešlo?
Šlo, to se pak doprojektuje a překope. A v mezičase tam 20 let najdou uplatnění Regionovy a 854.
Je to nepraktické, protože krmivo pro veverky je příliš objemné.
Že by tam jezdilo tohle TGV? https://cs.wikipedia.org/wiki/TGV#/media/Soubor:TGV001.JPG
Tohle: https://es.wikipedia.org/wiki/Serie_730_de_Renfe
„… podražila, potrvá déle“ = Jedem zkratkou, pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta.
dekujeme za duchaplny prispevek a posilame klicenku.
vy jste postavil psi boudu a chystate se na pergolu, ze?
Když se zapracovávají nové požadavky, tak je asi jasné, že to bude trvat déle. Nebo si to představujete tak, že už ty výkresy měli projektanti dopředu v šuplíku, než obce ty návrhy vyslovili?
Bude, protože za pár let už na jinou dopravní infrastrukturu než VRT z EU dotace nebudou.
Tak ono že to bude dražší než prezentují, pokud to někdy bude, bylo, je a snad bude všem jasné… Určité překvapení by přineslo, kdyby to nakonec bylo levnější…
no muzete zkusit udelat nejaky vlastni odhad…
https://www.kurzy.cz/makroekonomika/index-cen-prumyslovych-vyrobcu/A=5
Odhad dělat nepotřebuji, všechno to beru s rezervou, a v naprosté většině případů jsou tyto odhady nepřesné, avšak bohužel často podhodnocenné
Tak ted ty odhady celkove stoji na vode, kdyz mame 14% inflaci.
tech 14% je index spotrebitelskych cen (cpi), nahore je index cen ve stavebnictvi (ppi), pro tuto oblast asi relevantnejsi.