Příprava návratu tramvají na Karvinsko pokračuje, kraj nechá zpracovat dopravní model
Tramvaj Inekon LTM 10.08 v Ostravě na trati mezi Výstavištěm a Hranečníkem. Foto: Jan Sůra
Podle studie je projekt stavebně realizovatelný zejména díky možnosti využití kolejových vleček v regionu.
Báje a pohádky jinde. V místech, kde je největší úbytek lidí v ČR. K tomu tu má každý auto a kolony jsou oproti Praze minimální.
Sci-fi.
Když ti to někdo z 90% zaplatí, tak je to naopak dost reálný. Sci-fi je třeba metro v Bratislavě.
Hm. Vidím že firma UDI MORAVA sro. Pánové Návrat/Nečas se mají čím bavit… Kolega pana Návrata z ODS pan Jakub Unucka nad tím bere záštitu…zjevně nebo zřejmě… Nemám nic proti vlakotramvaji má li vést z Karviné do Ostravy. V krajině POHO 2030 může mít i zajímavé zastávky. Proč ne. Vlakotramvaj může přispět k oživení území a zastavovat u zajímavých míst. Může v té krajině lecos vzniknout. Proč ne. Tedy neměl jsem na mysli Panattoni projekt který tam dotáhne leda kamiony a krajinu zhyzdí halami neskutečných rozměrů. Ale třeba vedle dinoparku může být zábavní park jako jich je několik vedle v… Číst vice »
Škoda, že se těchto srandiček nedožijeme 40 +.Od Hávru nebo Orlové to popojiždění na Rudné není až tak hrůza, uzel Hlučinská je větší kalamita.
To s tím UDI Morava je fakt? Tak to nemá ani cenu diskutovat…
Já bych se nedivil. Vlakotramvaje se na Ostravsku návrhují už 30 let. A nejvíce o nich basní ODS před volbami….
Jojo. Pane diskutující kolego je to tak.
Škoda že to pravděpodobně bude znamenat zánik současné sítě vleček (a jejich přestavbu v některých úsecích na tramvajovou trať) což znemožní nákladní dopravu, případně úspěšné výletní vlaky v letní sezóně.
POkud zbyly jen po těžbě uhlí, tak je to jedno. A rychlá doprava v regionu by mohla hodně pomoct.
Asi tak, jestli to vede do uzavřeného dolu, tak jaká nákladní doprava by tam asi tak mohla jezdit…
A pokud tam pojede MHD, tak si to šotouš může projet celosezónnně, nejen výletním vlakem.
No zřejmě ta která tam jezdí už dnes, a taky ta budoucí která je proklamována v prezentacích k různým průmyslovým zónám a parkům vznikajících v místech dřívějších šachet. Já teda bydlím v docházkové vzdálenosti od trasy té tramvajky na pomezí Ostravy a Rychvaldu a osobně v tom žádný přínos nevidím. Směrem do centra výletní jízda někam na Hranečník, na opačnou stranu zas jízda víceméně územím nikoho někam ke Karviné. Dnes k tomu bohatě postačuje spojení MHD a stejně valná část lidí jezdí auty a nečekal bych že by na tom tenhle projekt něco změnil.
To by nemusela být pravda, podívejte se na Karlsruhe, Köln nebo Kassel tam jsi tramvaje/vlakotramvaje v některých úsecích také dělí trať s klasickou nákladní dopravou.
Pokud to bude dráha místní, pojem který zná už i český zákon, tak by to jít mělo zcela legálně. Neměl bych nic proti.
Jen musí být tělěso dostatečně široké, aby se tramvaj vyhnula s železničním vozem (je tam na to místo?), jinak nezbyde než čekat na noc, kdy tramvaje nepojedou.
Místa je dost, i tam jsou malé seřazovácí nadráží.
Ovšem, k tomu je potřeba říct i ten zbytek. Karlsruhe bylo součástí toho mega výběrového řízení na nákup 500 vlakotramvají, jeden Stadler Citylink s fullservisem na 30 let vyjde cca na 200 mil Kč. Pro srovnání DPP vysoutěžil 52T za cca 80 mil za kus bez fullservisu.
cela oblast, repsketive všechny sídla nad 20/30k populace, by si zasloužila komplexní systém kolejové dopravy a hned potom legalizaci husté moderní zástavby v nejbližším okolí
Akorat kde mate populaci na obydleni te huste moderni zastavby? Obyvatel zde setrvale ubyva, bytovy fond (byty v uzkem smyslu) dostacujici a masivni trend suburbanizace se tomuto kraji take nevyhyba („stredni“ trida nejvic touzi po bungalovu na Terlicku/v Krasnem Poli, odkud verejnou hromadnou dopravou fakt jezdit do mest nebude).
Tady je velký problém udělat novou trať do Poruby a oni chtějí tramvaj až do Karviné.. další věc upřímně v dnešní době kdy jezdí plno spojů vlaků, autobusů a zbytek jezdí autem mam dost obavy o využívanosti těchto tramvají…
Pokud se tento projekt bude realizovat, dojde i k úpravě stávajících linek autobusů.
Nevyznám se v tamní situaci, ale proč se propojení měst neplánuje formou s-bahn? I vzhledem k nutné rekonstrukci ostravského uzlu by i to na první pohled dávalo smysl. Přineslo by to výrazně vyšší kapacitu, pohodlí a rychlost za myslím obhajitelné náklady navíc. Zná někdo situaci podrobněji?
Protože je potřeba obslouzit osidlene uzemi Orlove a skrz panelaky s-bahn nenatahnete. Ucel je mít tramvaj skrz mesto a aby mela rychlejsi bezkolizni provoz mimo mesto.
Takže „jako dělané“ na vlakotramvaj? Jako asi to může fungovat i bez toho „vlako“, ale místy by mohlo být prospěšné kdyby tyto spoje byly schopné projet i po „normální“ železniční trati, a semtam by třeba ty (bývalé) vlečky mohlo pojíždět i něco „vlakového“ (náklad) v nezávislé trakci…?
Ovšem to „vlako“ by celou akci dost zásadně prodražilo.
Tramvaje 80 km/h umí i bez toho „vlako-“ za polovinu ceny. Rozdíl vyšších desítek milionů na jediném vozidle se nevrátí, ani kdyby „něco vlakového“ museli překládat na podval každý měsíc, protože to nepočká na noční pauzu tramvajového provozu.
I tak se to dá udělat, prostě ten náklad převézt v noční pauze. Leda by jezdil každodenně, ale to asi není místní případ vytěžených a uzavřených uhelných dolů.
Mimo Bohumín, ČT a Havířov/H-střed , je většina tratí/nádraží situována na okraje měst, a pěší vazby jsou tedy nízké. Nízká frekvence autobusových spojů, která by mohla tato nádraží/zastávky napájet, tomu taky nepomáhá.
Další věcí jsou pak přestupní vazby na MHD v Ostravě. Mimo hlavní a Vítkovice je to všude daleko.
I to hlavní a Vítkovice jsou tragédie. Moderní uzel ve Vítkovicích by vypadal tak, že vlak zastaví pod mostem a vy jen vyjedete po schodem na zastávku na mostě
Takhle bych si představoval i Stodolní/Střed. Jeden výstup na Českobratrskou, druhý na 28. října (nám republiky).
Tak to samozřejmě můžeme řešit, proč není Střed přímo VE frýdlantských mostech, proč vůbec existuje zastávka Stodolní bez jakékoliv smysluplného napojení na MHD, proč je Hlavní nádraží totálně z ruky až za upadající částí města, a vůbec, proč neexistuje žádný plán, co dělat s celým pásem kolem této trati, kde je momentálně velké kulové procházející naskrz městem.
Podle mě by to celé chtělo dost radikální řez.
Ano železniční trasa s padesáti kolejemi např. za Mariánským Horami a stametrovým nepořádkem okolo asi nikoho netrápí, chápu že SŽ je to jedno.A Ostrava považuje takové plochy ničeho za normální a odepsané. Hlavní nádraží už dávno mělo být přesunuto do Svinova, kde to m blíže 60% obyvatel.
Trolejbus a tramvaj každou chvíli. Opravdu tragédie!