Příprava modernizace trati k závodu Škody Auto v Kvasinách pokročila, stavba má začít příští rok
Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice
K zahájení stavby dojde nejdříve příští rok.
Není vůbec jisté kdy realizace projektu začne. V ekonomicky složité době to může být odloženo na dobu neurčitou.
Doufám, že borci ze SŽ mají koordinaci s okolními stavbami pevně v rukou. Hlavně s modernizací žst. Hradec Králové hl.n. a zdvojkolejněním trati 020.
Určitě mají. SŽ vždy investuje na všech trasách v dané lokalitě zároveň. Např. minulý rok na všech výjezdech z Prahy na východ a příští rok na všech výjezdech z Prahy na západ.
Šlo by udělat železnici Solnice Dobruška Nové město Náchod? Spousta lidí takto dojíždí do práce a do školy
Na to v klidu stačí bus jednou za hodinu, ve špičce ve školní dny 2x za hodinu… A navíc by to bylo pomalejší a mimo centra a hlavní místa dění v jednotlivých obcích…
Myslíte, že by se ti Poláci co tím směrem dojíždějí vešli s ostatníma do jednoho (!) autobusu?
Tak Poláci jezdí po čtyřech v autech nebo po devíti v dodávce…
Z Polska jezdí na směny několik linek smluvních autobusů, N. ruda, Klodzko, B.Klodzka
No tak by je vozily jen k vlaku do Náchoda.
Indukce.
Tak na to se každý… Úplná utopie… Pojedu 35 minut po práci busem k autu?
Snad vlakem. Park and Ride. Busem nikdo neříkal.
Jo jezděj Maršrutkama, ale musí to tak bejt navždycky? Mohli by tak jezdit jen do Náchoda. Možná i je samotný, to takhle už nebaví. Kdyby byl rychlík, tak radši prospěj v něm.
A zbytek tý trati by dával daleko větší smysl.
V elektrice atd. myšleno.
12 metrový autobus je podle vás maršrutka?
To byla reakce na ty dodávky. Tak to seřadilo příspěvky v diskuzi (na mobilu asi). Autobus jsem nemyslel.
A co Borohradek Častolovice. Minimálně propojka koridorů pro výluky atd.
Náchod – Nové Město – Dobruška už existuje, z Dobrušky dál není kudy.
Otázka je nejen kudy, ale kudy za kolik. Pravda samozřejmě, že nějaké zahloubení nebo tunel se zaplatí těžko. Možné je toho spousta, otázkou jsou náklady.
Šlo by. Proč by to jít nemělo? Otázkou je, kterému projektu kvůli takové novostavbě v polích a lesích u hranic peníze a další zbroje sebrat. Ani v pekelně bohaté poslední evropské absolutistické monarchii s podobnými dopravními proudy (Fürstentum Liechtenstein) do investovat neplánují.
Mimochodem tu dráhu, kterou Lichtensteinský knížecí rod vlastní, země už dávno outsorcovala sousednímu Rakousku.
Vypadlo mi slůvko. Oprava:
… do železnice investovat neplánují. …
Nevíte zda se v Tynisti někdy plánuje východ z podchodu na druhou stranu na sídliště U Dubu?
Ušetřilo by to lidem skoro kilometr cesty.
Lidé bydlící na sídlišti koukají na nádraží v podstatě z okna, ale obkliku přes přejezd u věže mají šílenou.
Komunální politici jsou od toho, aby takové věci zařizovali. Můžete se zeptat jich a ani mejl na SŽ vám nezabere víc času, než položíte stejný dotaz do této diskuse.
Zbytečně stejně každý chodí po kolejích nedávno i maminka s kočárkem a dítě na odrazedle. Pak to mordovala přez koleje a na peron.
Příprava od roku 2014, tleskám 🙁
SZDC je odpověď na otázku, proč není v každý obci či továrně alespoň vlečka
Ještě to není hotové tak netleskat.
Já bych se chtěl jen zeptat, vzhledem k tomu jak jsou rozpracovány ty ostatní stavby, co přesně se událo v jejich přípravě za posledních 5 let?
Připomnělo mi to zdvoukolejnění tratě 190 mezi Koterovem a Nepomukem, taky byly fanfáry, že se začne v létě 2022, a pak to odložili o dva roky. Na trati se pořád staví mezi Plzní a Koterovem, nová stanice Plzeň-Slovany stále čeká na druhou kolej – ty tam ani nejsou zasazené, teprve nedávno přibylo druhé nástupiště a to se tam staví alespoň rok, stanice je otevřená od loňského jara.
Doufám že ty datumy v mapový aplikaci SŽ alepsoň updatují nějak automaticky každý rok +1 rok navíc a že to nemusí někdo po jendom aktualizovat.
Má cenu elektrifikovat trat kde jezdí denně tři páry nákladů?
A kolik jich jezdit má potom?
Elektrické osobáky na KH kraji neplánují? BEMU z Týniště ku Kyšperku neplánují?
Potom? To už tady maminko nebudete…
Kdyby si tohle řekli všichni lesáci, sadaři nebo třeba stavitelé katedrál, tak tu dnes máme neobyvatelnou poušť…
Tak jo, vy jste život zabalil, jiní třeba ne.
Teď jich jezdí 5 párů. Pak možná méně o větší normativ délky a větší normativ hmotnosti pro elektrické lokomotivy.
To je pořád víc než Plzeň-Domažlice-Furth im Wald.
tam to v pohodě vyrovná osobka.
Delší těžko stanice Rychnov to nepustí.
Žesnad chce elektrizovat i trať, kde jezdí 2 páry a využití v osobní dopravě nelze očekávat.
Nyní tam jezdí 7 párů a elektrifikace umožní zavést atraktivnější přímé vlaky mezi Hradcem Králové a Rychnovem nad Kněžnou
A kolik jich asi bude, až vstoupí do platnosti eurounijní nařízení o zákazu spalovacích motorů po roce 2035.
To je pro auta vlaky a lodě pojedou dál.
Počítá se na té trati s provozem v elektrické trakci i u osobních vlaků?
Samozřejmě, že ano.
Věřím, že ano, avšak samozřejmost to u nás rozhodně není.
A v jaké trakci by ty vlaky měly jezdit? Jestliže bude platit Green Deal, bude všechno na elektriku (byť něco si možná bude energii ukládat namísto do baterií do vodíku).
No tak v České republice je celkem běžné, že jezdí na plně elektrizovaných tratích motorové vlaky (viz např. Os Olbramovice – Tábor, Týniště – Choceň, ČT – Zábřeh, ČT – Letovice a mnoho dalších případů v republice), tak jsem si nebyl jist, jestli se tato ultraprasárna neplánuje i tady.
Tak znovu. Nebavíme se a aktuálním stavu, ale o vzdálenější budoucnosti, kdy naftová trakce kvůli Green Dealu prakticky zanikne (leda by se jezdilo na mnohem dražší syntetickou naftu). Na fosilní paliva se v nezávislé trakci prostě v dlouhodobějším výhledu jezdit nemá. Tak proč by tam někdo pod dráty jezdil s něčím jiným, když elektrická trakce napájená z TV bude zdaleka nejlevnější?
Až to dostaví, tak tam budou jezdit už jen víkendové vláčky s turisty…
spěchej pomalu, než to bude, tak zjistí, že vyhodili do luftu pár mld korun
Nevím co by turista dělal v Solnici, ale už dneska je to důležitá trať pro denní dojížďku s hodinovým intervalem (po Rychnov), a pokud tam pak pojede přímá elektrická jednotka do Hradce (místo přestupu z regíny na vysokopodlažní dýchavičný trilobit), o využití tratě se nebojím.
Kdo dnes řekne, jak bude za 10 – 20 let vypadat celá branže automotive?
(Dráty lze koneckonců i sundat, když přestanou být potřeba.)
Kdyby za 10-20 let…
EUlektrizace a propad v Rusku vývoj asi o hodně urychlí…
Primo v russku se vyrabely škodovky.
To jako „aktualizace dokumentací pro územní rozhodnutí a pro stavební povolení“, která předpokládám už nějakou dobu běží, fakt bude hotová až že rok a několik měsíců? Se už nedivím, že rychlejší spojení do MB se furt v tichosti odkládá, když nějakou schopný ani včas žádat o povolení tady.
*za
Tyto články zrají jak víno: https://zdopravy.cz/200-km-h-na-ceske-zeleznici-prvni-usek-z-chocne-do-uherska-se-zacne-stavet-za-tri-roky-28019/
Dnes jsme se již měli být svědky stavby na 200 km/h u Chocně – není (nyní podle interaktivní mapy SŽ zahájení stavby až v roce 2029!).
Měla být zahájena stavba mezi Přerovem a Brnem taktéž na 200 km/h – není.
V přiloženém článku je uvedena vhodná trať na 200 km/h mezi Poříčany a Kolínem – není (máme těsně po rekonstrukci bez zvýšení rychlosti).
V tomto článku zmínka o dokončené elektrifikaci do Solnice v roce 2020 – není.
Jirko, promiň, ale tohle je na ručník!
Tenhle článek je taky nadčasový. Stačí jen vyměnit datum článku z roku 2009 na 2023 😉 https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1411635-rekonstrukce-trati-brno-prerov-zacne-za-tri-roky-vlaky-pak-zrychli-na-200-kmh?fbclid=IwAR10HDY_Ms4mFHnobQ6vfgUVM8bCu6EswEyp9G2eyVoIPl7St5ZhxFOe6Cc
Mě, jako vlakomila, tento neutěšený stav vůbec netěší. V porovnání s tím, co vidíme u Radka, dvojnásob. A to navíc Jirka operuje s většími ročními rozpočty.
Čtu si pozorně diskuze pod každým článkem s železniční tématikou a jsem velmi rád, že nás takových je mnohem více.
Pane Sůro, mohli bychom s Vaší pomocí vytvořit nějaký tlak na to, aby se již v SŽ začalo něco dít? Vždyť tato neschopnost nás stojí neuvěřitelné finanční prostředky a čas na příjmové straně, viz: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-mame-infrastrukturu-rozvojove-zeme-vyssi-deficit-muze-nakonec-snizit-dluh-226670
nojono, na železnici fungují méně schopní …
A ono to visí v SŽ? Nebo jen v SŽ? Co projektant, co úřady? Kdo z toho nedodržel termíny?
Nemáme infra rozvojové země. ŘSD má infra docela v cajku, jen chybí mnohde obchvaty a kusy dálnic. Hlavní tahy SŽ jsou celkem v cajku, avšak chybí ETCS, chybí nákladní tratě a jedna nákladní magistrála není v dobrém stavu. Kolem asi tří měst chybí rychlé výjezdy. Polovina ostatních tratí nemá nárok na existenci. Račte si uvědomit, že nákladní doprava nemá hlasovací právo v politice, že železnice i dnes i v budoucnu na být pro hromadnou dopravu čehokoliv, proto se vozidla spojují do vlaků. A že náklady na jednotku infrastruktury jsou a musejí být vyšší, než i silnic. Rozvojové země v EU… Číst vice »
Některé země v EU nejsou, přesto mají infrastrukturu v dobrém stavu.
Například? A poprosím jiny příklad než Švýcarsko.
Norsko 🙂 Tam těch tratí moc není, což vzhledem k charakteru krajiny a hustotě osídlení není překvapivé, ale ty existující tratě jsou v dobré kondici. Nicméně, členství v EU a stav infrastruktury bych moc do souvislosti nedával, těch faktorů je mnohem víc.
Asi takhle – infrastrukturu máme v lepším stavu, než si zasloužíme a to právě díky členství v EU. Konkrétně na železnici jdou takové prachy, o kterých by se jí bez EU ani nesnilo. Účelnost využití a jestli je to pro celou společnost dobře nebo špatně, to už je jiný příběh.
Stav asi dost slušný, ale kapacita v prdeli. Proto tam teď lijou miliardy do zkapacitnění páteří, větší spolehlivosti v zimě atd. Takže bych to rozhodně neviděl tak fajně, jako Švýcarsko.
Hlavní tahy SŽ jsou řekněme v cajku,ale chybí jim kapacita,proto potom provoz vypadá tak,jak vypadá.Je hezké,že se pěkně opraví třeba Olomouc-Šumperk,ale tady by byl potřeba ještě jeden 1.koridor a třeba druhé poředné spojení do Německa.
Jenže postavit dneska novou trať je na dlouho. Především kvůli nimbysti a pomalosti úřadů. A nezlepší se to vůbec ničím. Leda nastolením totality.
Nebo taky kvůli porušování zákonů ze strany těch úřadů… A když to pak kvůli tomu napadne občanská veřejnost, okamžitě se najde zástup lidí vykřikujících něco o ekoteroristech.
„Polovina tratí nemá nárok na existenci“, „mnohde chybějí obchvaty a kusy dálnic“. To by mě zajímalo, kde tedy chcete brát ta vozidla ke spojování do vlaků, a k čemu to bude, když vedle stejně povede dálnice. Zvláštní logika. A ne, náklady nemusejí být vyšší než u silnic – zvláště, započítáte-li i údržbu (věčné látání asfaltu, mosty v havarijním stavu) – na to se rádo zapomíná.
Jakože dopravci nechtějí mít 740m vlaky? Že nemají touhu ložit kamkoliv vozy na až 25 t na nápravu, nebo aspoň D4? Že nemají touhu vozit kamkoliv zboží v průřezu aspoň UIC GC? Vždyť i kontejnery s kamením jsou omezovány kvůli infrastruktuře!
A nezapomeňte, že Týniště/O leží na budoucí nákladní magistrále, kudy má denně projet nejméně 100 nákladních vlaků.
A to bude teprve hukot až se zjistí, že na velkou část staveb plánovaných na období 2025-2035 nebudou peníze…
Tak se to odloží.
A pokud nebude ekonomická krize v EU, tak furt jsou tu politici, kteří, dokáží měnit určení peněz z pokladen EU. Samozřejmě na úkor něčeho jiného.