Příprava elektrifikace tratě do Frýdku začala. Rychlost se má zvýšit až na 120 km/h
Na trati se má už od letošního 12. prosince změnit vozový park, staré soupravy mají nahradit nové typu push-pull.
Správa železnic udělala významný krok v přípravě elektrifikace trati z ostravských Kunčic do Frýdku-Místku. Záměr poslala k posouzení vlivu stavby na okolí (proces EIA), zatím do takzvaného zjišťovacího řízení. Podle dodané dokumentace by se mělo stavět od září 2023 do prosince 2026.
Vedle elektrifikace patnáctikilometrové trati má dojít především ke zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek, kde je dnes jedna kolej. Proběhne také celková rekonstrukce kolejového svršku a spodku, přestavba nástupišť ve Vratimově, Paskově, Lískovci u Frýdku-Místku a Frýdku-Místku. Zmizí některé železniční přejezdy a budou nahrazeny podjezdy. Součásti stavby bude i nová trakční napájecí stanice v Lískovci u Frýdku-Místku. Maximální traťová rychlost, která je dnes 80 km/h, by měla být nově až 120 km/h.
Úsek Kunčice – Frýdek-Místek je ale jen první etapou celého plánu Správy železnic s tratí 323. V letech 2027 až 2030 má proběhnout revitalizace a elektrifikace i navazujících úseků Frýdek Místek (mimo) – Frenštát pod Radhoštěm město/Ostravice. Zde Správa železnic mluví o zvýšení rychlosti až na 160 km/h.
Na trati se má už od letošního 12. prosince výrazně proměnit vozový park, stávající staré soupravy má nahradit pětice nových typu push-pull z dílny Škody Transportation. Tak to oznámil Moravskoslezský kraj v zářijové tiskové zprávě. Zda ale opravdu vyjede všech pět nových vlaků hned 12. prosince, není jisté.
„České dráhy se již řadu týdnů připravují na zahájení provozu s novými vozidly od 12. prosince a v tomto směru intenzivně zajišťují školení svého personálu. Nasazení vozidel je však závislé na splnění všech podmínek k jejich převzetí od dodavatelů,“ sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Škoda Transportation nechce věc komentovat a Moravskoslezský kraj na dotazy deníku Zdopravy.cz neodpověděl.
Push-pully budou jezdit s upravenými motorovými lokomotivami brejlovec (750.7), které budou po elektrifikaci nahrazeny elektrickými stroji.