Příprava elektrifikace tratě do Frýdku začala. Rychlost se má zvýšit až na 120 km/h
Stanice Frýdek-Místek. Pramen: Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40660326
Na trati se má už od letošního 12. prosince změnit vozový park, staré soupravy mají nahradit nové typu push-pull.
Nevíte jak to s těmi novými soupravami dopadlo? Před pár dny jsem viděl na trati pořád ty staré šroty.
Pokud jezdí alespoň někdy, tak víte jak zjistit kdy? Rád bych se jimi projel.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/zeleznice-nadrazni-budovy-trat-paskov-vratimov-sz.A211203_639852_ostrava-zpravy_jog
Je škoda, že se se zdvojkolejněním nepočítá až do Frýdlantu. Okolí tratě není zas tak zastavěné, bourání stávajících budov by bylo potřeba jen na pár místech.
V obcích na jih od Frýdku se dá počítat s další výstavbou pro střední třídu, životní prostředí je příjemnější než v Ostravě, sousedi leckdy taky. Tito lidé budou dojíždět za prací; bylo by lepší, kdyby pro ně vlak představoval funkční alternativu, a k tomu je dobré mít co největší pravidelnost provozu -> 2 koleje.
Těch 10 minut jízdy na jednokolejce zas tak vadit nebude.
Když se zachová Pržno nebo Baška jako výhybna pro případná zpoždění.
V Ostravě se taky staví, ostatně jako všude.
Lidi bohatnou a utíkají z paneláků. Což znamená, že…
…začínají jezdit auty.
To znamená, že je potřeba mít u stanic parkoviště P+R, aby nejezdili do Ostravy auty.
Ale alespoň jednu zastávku za Frýdek pro plynulé křižování.
Aspoň dvoukolejnou vložku Baška – Pržno pro letmé křižování se zastávkami na obou koncích…….
A taky pro eliminaci nesmyslných výluk za účelem „odstranění vegetace“, kdy jak je zvykem MUVka doveze lidi, kteří vyřezávají křoví, a pak stojí 7 hod. na trati se svačinkou. A autobusy jezdí F-M- Frýdlant. A to se děje třeba denně po celý týden a 2-3 x ročně……..
Drátizace se zpravidla projeví zvýšením rychlosti vlaků a zkrácením jízdních / cestovních dob, tudíž není nezbytně nutné stavět druhou kolej v celém mezistaničním prostoru … Švýcar řeší zvýšení propustnosti „vytaženým“ zhlavím, tj. protáhne jednu kolej tak, aby se protijedoucí vlaky míjely „mimo“ perony …. někdy kilometr, někdy méně ….
Víte někdo kde najít návrh technického řešení onoho zdvojkolejnění? Jde mi hlavně o část z FM do Lískovce. Zajímalo by mě jakým způsobem tam chtějí vést tu druhou kolej. Doposud se mi podařilo najít pouze plánovaná řešení jednotlivých stanic.
Místa pod zámkem je dost
Doufám, že případné historická zastřešení peronů nedojdou úhoně a že během akce budou historické budovy případně citlivě opraveny.
Většina historických budov opravena.Treba Paskov..je moderní humus ale prý je nachystany na elektrifikaci.
Historické budovy už jsou opravené.
Přesně tak.
Já vím, že je to otázka asi šesti let, ale jaké lokomotivy by to měly tahat a tlačit, když už budou troleje hotové?
Můj typ je persing
Já chci EU07!
A já chci Ferrari
Ocenil bych, kdyby v článku byla nějaká specifikace traťových rychlostí v jednotlivých úsecích. Až 120 či až 160 totiž taky může znamenat, že tahle rychlost bude někde na 2-3 kilometrech, ale zbytek trati bude pomalý. Navíc by bylo možné si podle podrobnějších informací udělat obrázek, zda se na tu rychlost osobáky vůbec rozjedou než budou muset zase brzdit. Díky.
Jenže SprŽel nestaví pro dopravní koncept, ale pro rychlostníky.
Ano, to je to co by mě v úseku Frýdek Frýdlant zajímalo, když vyhrálo low cost jednokolejné řešení.
Souhlas.urcite 160 se nebude jezdit z Frýdlantu do Frenštátu.regiovrak tam supí do kopců tak 50.😀
Jakou trakci má „regoivrak“, jakou E lok ?
Necháme to 80..uvažuju trochu
Trakční tabulky > třída sklonu, hmotnost tažených (tlačených) vozidel = výsledná rychlost jíž lze za daných hodnot s příslušným vozidlem dosáhnout ….
Oni to tiž podle mě x roků dělali studii. Ale ani moc neví, kde se bude křižovat.. CZ…
Už někdo viděl odevzdat SchadeWergl něco včas a v pořádku… já tedy v novodobé historii nikoliv?
Takže bych to viděl na jednu soupravu od prosince…aby se neřeklo 🙂
Lískovec je u Frýdku… U Frýdku-Místku je Dobrá…
Aspoň, že se s tím slezským Frýdkem(kde trať leží) v titulku trefili
A Lískovec není u Frýdku?
A dá se to na ni vůůbec rozjet, nebo některé stanice vynechá? Rozjede, dojíždí, nebo brzdí.
proč by to nešlo?
Budou tam jezdit i spěšňáky
Bože dej, ať se toho dožiju. Těch slibů už jsem za svůj život slyšel.
PS: Pokud chce někdo stavět na 160 v roce 2030. Asi by bylo fajn/ nutné těch pár minimálních oblouků trochu narovnat. Jestli tam jsou 2 na celém úseku. Tedy vykupovat. + teď zase nevím nedávno půl roku „natírali“ 2 mosty – výluka. A otázka, zda ty snesou 160. + jejich geometrie.(zejména u Frýdlantu přes Ostravici) A otázka, zda stejně se nebudou muset dělat nové. V lepší stopě. Takže nejvyšší čas projektovat, vyvlasťnovat. Atd.. Takže další zbytečné výluky. A salám.
Tyhle vedlejší tratě v MS kraji tu nejsou proto,aby po nich jezdily pravidelně vlaky,ale aby se na ně sosaly dotace.
Tu na údržbu,tu na opravy,tu na rekonstrukce,tu na vagony o kterých v souvislosti se zahájením provozu všichni zarytě mlčí. A cestující? Ti přece jezdí v autech po „dálnici“ , která je mimochodem rozm…má od jara do zimy za stejným účelem už několik let úplně stejně.
„nedávno půl roku „natírali“ 2 mosty“
„stavět na 160 v roce 2030“
Počúvajtě, Kefalín: Jak dlouho vydrží takový nátěr na mostě, 10 roků, než se musí dělat znova?
Před tím jsem tam neviděl nikoho tak 30 let? Takže tak 30 let? Možná i 40?
Takže nové soupravy opět nevyjedou, a místo omluvy cestujícím, že budou muset dal jezdit v už minimálně přes 10 let dávno nevyhovujících srotech, mlčení… Holt na této neuvěřitelne trati asi s Bdt na věčné časy a nikdy jinak… Divíte se, že většina lidí jezdí z této oblasti do Ostravy raději autem, když na této trati s vysokým potenciálem jezdí to, co jezdí?… Ostuda drah, vedení kraje a každého, kdo je za stav vozového parku na této trati zodpovědný.
však mají vyjet 12 prosince. Nebo máte nějaké nové info?
Četl jsem článek 🙂 „Mají vyjet“ a „vyjedou“ je trochu rozdíl, ne? 🙂 Pokud vyjedou, ok, jen dobře, ale dle toho, co tu ctu a dle mlčení Škody, kraje a drah se obávám, že nevyjedou, nebo vyjede max 1 jednotka, aby se neřeklo…. Ale i kdyby vyjelo vše podle plánu, vozový park této trati je tak jako tak donebevolajici ostuda a z vlastní zkušenosti vím, že to, co tam ten jezdí, doslova a do písmene odpuzuje lidi od cestování vlakem. Ostuda, nic víc.
Nevyjedou a nevyjedou 😀
Další kdo umí věštit s křišťálové koule.
Především ostuda Kraje, že to nechal dojít tak daleko.
ČD jezdí, s tím co si kraj zaplatí a objedná. Například ojedinělý plán Moravskoslezského kraje 810 navždy ( před nedávnem další rekonstrukce nekonečných dříčů lokálek ).
Netřeba ze všeho vinit ČD.
Tak CD podaly jako nabídku ten humus, co tam jezdí, kdyby měli špetku důstojnosti, tak se do soutěže buď nehlásí, nebo nabídnou něco aspoň trochu slušného…
Vy víte co ČD nabídly?zas vocas co umí věštit že.
Trochu víc slušného znamená si víc připlatit a to kraj nechtěl. Hotovo, tečka.
A co za hru na luxus potřebujete do Bílovce nebo Fulneka …
Elektrizace zbývajícího úseku Frenštát – ValMez v plánu není?
Je v plánu, jako třetí stavba. Začne se připravovat, jakmile se pohnou k realizaci stavby před ní.
Až budou všichni létat okolo v dronech.
Jo, přesně 😀
To je „bohužel“ jiný kraj …
Ta samá pohádka o elektrifikaci existuje už minimálně dvě desetiletí ve Zlíně. Výsledek nikde. Obávám se, že tento záměr dopadne úplně podobně. Je to smutné, ale je třeba říkat lidem pravdu 😉
Jj, taky na to myslím. No nic, zítra zase buď Reginou nebo trajflem do Otrokovic na vlak…
Ono se ve Zlíně, či spíše na radnici „na předměstí“ nevědělo co s křížením dráhy trolejbusové a dráhy celostátní z hlediska křížení TV …
Tunel se před nějakými 15 lety odmítal kvůli městské infrastruktuře „pod povrchem“, myšlenka nadjezdu skončila na stoupání přes 30 promile vyžadujícím vysoký trakční výkon hnacích vozidel a krabičky do Lípy by potřebovaly další výkonné hnací vozidlo, takže se do hry vrátila tunelové trasa ….
Další problém byl zásadní odmítavý postoj Zlína k „šílené“ estakádě „nad Podvesnou“ v prostoru Morýsovy /věžové domy …….
Dost mě překvapuje, že v článku ani v komentářích ještě nepadla zmínka o tom, že jako bonus k novým soupravám na trati 323 dostaneme ještě totální překopání a rozbombardování jízdních řádů. To, že v pracovní dny u všech spojů v trase Ostrava-Frenštát (mimo okrajové časy) bude vždy nutný přestup ve Frýdlantu nad Ostravicí, bych ještě tak nějak pochopil – novými soupravami asi chtějí pokrýt Ostrava – Frýdlant a do Frenštátu jezdí méně cestujících. Ale co mi absolutně hlava nebere, proč proboha všechny spoje v základním taktu (víkendy, mimo špičky) posunuli o půl hodiny? Jednak to naruší dlouholeté zvyklosti cestujících, ale… Číst vice »
Lidé.my vás do těch aut dostanem!😆
A jak jinak chcete vyhnat lidi do aut? O nic jiného tady nejde.
Asi je potřeba dostat víc lidí do aut, aby se pak mohlo říct, že tím vlakem nikdo nejezdí 😀 To odkoukali ve Středočeském kraji 😀
Já bych nebyl shovívavý ani k tomu přestupu ve Frýdlantu – i to je neuvěřitelně umělá věc.
Když tak nad tím přemýšlím, tak nejvhodnějším řešením by byly jednotky s rozpojováním/spojováním ve Frýdlantu, kde jedna by pokračovala směr Frenštát/ValMez a druhá směr Ostravice.
Tzn. respektování ke slévání/rozlévání přepravních proudů.
Praxe je taková, že z Frýdlantu do Frenštátu jezdí z deseti cestujících jeden, dva. Opravdu není nutné jezdit všemi vlaky přímo.
Nahoru stačí v sedlech jen 842 bez vozů.
Ideální by bylo jezdit přímo do Ostravice.
– Celá modernizace je mj. za účelem zkrácení jízdních/cestovních dob a tím pádem za účelem zvýšení počtu cestujících, tzn. nynější počty cestujících jsou docela irelevantní.
– Nic to nemění na mnou uvedeném, ba naopak – prostě ve Frýdlantu se přepravní proudy rozdvojují, tzn. vhodné je nasadit „rozpojovací/spojovací“ jednotky.
Odborářsti zaměstnanci drah by vám řekli, že půl hodina čekání nic není, a naprosto v pohodě…Nebudte tak rozmazleny 🙂
Jízdní řády nedělají odbory. Pokud tím nemyslíte odbor dopravy v kraji, na jehož požadavky se reaguje.
To je mi jasné, to byla narážka na diskuzi pod článkem o několik pater níž o tom, kteří zaměstnanci brečí v odborech 🙂
Veškeré stesky na posun jízdního řádu o 30 minut řeší taktová doprava v intervalu 30 minut ….
pokud nezměnili jízdní řády linky 21 tak mi většina vlaku ujede před nosem.
nezměnili. všechno ujíždí před nosem nebo když už něco pasuje tak od toho vlaku není přípoj. Takže všude budu čekat minimálně 30 min.
Je to jak noty na buben
Ano, kvůli lepšího přestupu v Kunčicích se zlikvidovaly přípoje v dalších stanicích.
Bude to úspora. Po vyhodnocení se zruší mnoho vlaků z důvodu nezájmu o cestování.
Tak přesně naopak. Od nového jízdního řádu konečně po mnoha letech navazují vlaky z této tratě ve Valašském Meziříčí na osobní vlaky na trati 280 do Hranic a tedy je možné se dostat z Frenštátu na koridor. V Hranicích navazují přípoje do/z Brna celkem v pohodě – ta čekací doba tak akorát pokryje rezervu na případná zpoždění. Rozhodně lepší, než jezdit přes Ostravu nebo čekat ve ValMezu 2 hodiny.
Ano to máte pravdu, ve VM je nyní zajištěna návaznost na Os vlaky na vlaky od Hranic na Moravě. Nicméně daní za tuto návaznost jsou prodloužené jízdní/čekací doby pro cestující z Prahy nebo Vsetína Valašskými expresy, a osobáky od Kojetína. Budu mít vždy o půl hodiny delší cesty, a „vata“ od většiny jmenovaných vlaků byla již nyní dostatečná, teď se ještě více prodlouží. Pro mě tedy bohužel spíše nepříznivá změna, nemluvě o zprzněných vazbách v Českém Těšíně.
Tak z Prahy můžete přijet i jiným rychlíkem (do Hranic) než Valašským expresem a dále do ValMezu osobákem, který naváže na osobák směr Frenštát. A ze Vsetína se taky dá dojet osobákem, to není o tolik delší čas než rychlíkem. Důležité je, že na osobák v Hranicích navazují rychlíky jak do/z Prahy, tak do/z Brna.
Jo, super přípoje ve VM – od regionovy, s kterou přijede 15 lidí. Když se bude dařit.
KODISu jako prodloužené ruce objednavatele (MSK). Děkovat netřeba, nutné jsou jen stížnosti na MSK, KODIS a starosty obcí a zveřejnění této lumpárny v regionálním tisku.
Ale nezoufejte. Jestli si myslíte, že nich horšího vymyslet nejde, tak KODIS vám to za rok s dalšími jízdními řády vysvětlí.
Kraji, ten jízdní řády schvaluje ….
Jsem zvědav, jak dlouho pak bude existovat umělý přestup ve F-M mezi vlaky z Ostravy a vlaky dále do Frenštátu.
Nebo i potom budou frenštátské vlaky vedeny přímo z Ostravy, takže elektřinu „dočasně“ využijí jen nějaké ty vložáky jedoucí z Ostravy jen do F-M?
Ten přestup je ve F-M nebo ve FnO? Nepopletl jste si to?
Co se týče těch push-pullů, jeden jsem cca před měsícem potkal s 380-kou až v Doubí u Tábora, když jsem tam byl dokumentovat provoz před zrušením tratě. Neví někdo, co tam dělali? Viz video, je to asi čtvrtý zachycený vlak:
https://youtu.be/uSWOrP-B4c0
No…, když to chtějí na severu postupem dát pod dráty, tak si škodovka do foroty zkouší jak to pojede s el. mašinou. Třeba…
Otec jako stavar delal na optimalizaci zeleznicniho koridoru. Kdyz vyslovil slovo ‚elektrifikace‘, tak kovane ajznbonaky mohl vzit cert. Elektrifikaci pry delal Lenin v Rusku. To, co popisuje titulek, je podle ajznbonaku ‚elektrizace‘.
Vlastně i ta jedna firma se jmenuje Elektrizace železnic, nikoli elektrifikace…
Máte pravdu, trať už byla elektrifikována někdy za první republiky, kdy drážní zaměstnanci přestali používat petrolejky a nahradili je elektrickými lampami.
Najděte si tu jakýkoliv článek, kde použijeme slovo elektrizace a následnou diskuzi:-)
Je mimo § 1 a zapšklé kované ajzboňáky nějaký důvod to rozlišovat? Veřejnosti, občanům a daňovím poplatníků je to zcela u zadku, hlavně že jezdí moderní vlaky s použitelným jízdním řádem. Diskuze z hlouby minulého století patří do historie, případně do šotoušských chráněných dílen (diskuzí).
Tento server se tváří jako odborně zaměřený, tak by měl IMHO používat v oboru zavedené termíny. Elektrifikaci nechte na iDnes, Novinky apod., tam je to čtenářům fuk.
To, že má nějaká firma v názvu elektrizace, ještě neznamená, že to je správně. Osobně bych řekl, že tím, že tahají dráty, dělají elektifikaci, stejně jako ten, kdo tahá trubky na plyn, dělá plynofikaci. Elektrizace je spíš fyzikální jev podobné jako třeba magnetizace a když už, tak tu dělá ČEZ nebo kdo tím, že do drátů pouští elektrický proud. Elektrizace bez elektrifikace nejde, ale elektrifikovana trať nemusí být ještě elektrizovaná.
Termín „MHO“ je podle ČSN co konkrétně?
IMHO – chatovací zkratka, víc si najdi např. na http://www.zkratky,cz 🙂
Doporučuji Vlaky.net a diskusi pod článkem o drátizaci do Střelic nebo kam. Tam si šli šotogumové úplně po krku.
Velké ego=malý kašpárek…
A ještě stavět se bude od září. Takže v podstatě až 2024 milostivě kopnou do země. Pokud vůbec. A přes zimu…
A to na tom uslilovně od roku 2015 pracují v původní stopě. V roce 2012 to mělo být hotové. A před tím o tom 30 let usilovně mluvili.
2023 se má stavet
Každopádně 2030. Toho se ani nedožijem. A trať má sloupy jako šikmé věže v pise. Do 2030 staveniště.
Doufejme, že to ODS v rámci nějakého jejího d. šetření nezatrhne. Neoseká. A podobně.
Napadlo mně přesně to samé – přišla ODS, bude se škrtat a rušit a škodit.
Možná bych spíš napsal byla zvolena, a právě proto, aby šetřila.
Já myslím, že její chytří antikoblihoví voliči ani neví proč a co volili. A hlavně, co je čeká ve skutečnosti.
Nejsem ničí skalní příznivec, ale ruku na srdce – která STRANA nebo Hnutí dostala sama o sobě nejvíce hlasů? Znova opakuji, že nestojím v tomto konkrétním případě na ničí straně.
Podle idosu na některých spojích pořád zůstanou staré soupravy, nových asi koupili málo 🙁
Nikoliv, mezi Frýdlantem a Ostravou se zajistí všechny denní spoje Pushpully, akorát v noci tam budou jezdit nějaké „motoráky“. Ty spoje v IDOSu jsou v Pushpullu, který není garantovaný, čili může vyjet klasika bez sankcí. Ty budou od prosince jezdit ale téměř všude, vyjede jen jedna souprava.
Kvatro bude jezdit jen 3 páry v noci a víkendové Sp do Ostravice. Zbytek je v Pushpullech. Nikde jinde se kvatro objevit nemůže.
😀😀 nemůže…bez kvater se to nevyjezdi, budou pendlovat Valmez – Frýdlant.
Prý zatím mají jednoho .ostuda
Nemají, v BI probíhá školení formou prezentace, to co s tím mají jezdit, to naživo ještě neviděli. (možná jenom ti co byli ve škodovce na školení)
A skutečně vyjedou? Máte to potvrzené? :-). Kdyz se kompetentní osoby (lze li je tak vůbec nazvat, když se nad tím zamyslím), raději mlčí?
Jedem bude. Dorazí každým dnem. Ale, bohužel, zatím osamocený.
Do března by měli jezdit 5 pushpullu, (ponechám stranou kdy), a jedna stará souprava, proto pobyt FnO 30 minut. Potom už jenom pushpully, tam a hned ,5 minut,zpět. Uvidí se jak to bude časově vycházet, zatím pobyt FM jedná minuta, zkrácení jízdní doby FM – FnO 1 minuta, a pokud se v Pržně bude jezdit do boku zpoždění 2 minuty.
Turnaj je na 5 souprav, ne na 6. Od jara budou jezdit pouze soupravy 4 s rychlými obraty ve Frýdlantě. A Pushpull bude zatím jen jeden.
Nikoliv turnaj, ale turnus. 🙂
To bude spíš turnaj 😆😄 máte pravdu
A máte i info, hlava kterého odpovědného člověka ať už z kraje, nebo CD, za to padne? Další byť jen jeden jediný den s těmi odpornýminvozy plivanec do tváře všech cestujících platících jízdné. Neskutečný amaterismus, a vedení kraje se diví, proc ti lidi jenom jezdí do práce autem a v Praze je tak populární příměstska železniční doprava? Proč asi… 🤦♀️
To vam mohu prozradit, pumpicky a zelenaci na odboru dopravy. Kde to drive slo autem v pripade nutnem pretrpet tak dnes musite v extremu i z busu prestoupit na tramvaj.Bus totiz poskakuje v kolene vytvorene „zklidnovanim“ dopravy.
Měli by padnout všichni. Náměstek dopravy Podstavka. Vedoucí odboru dopravy Muras. A na kodisu ti co ty vymysleli…… Měl jsem ještě nedávno zato. Že se otočí v lince 783 mezi Jablunkovem a Třincem několik párů autobusů o půl hodiny. Přidá jeden pár dopoledne i odpoledne. Byla by tak místo přestupní vazby v Těšíně u vlaků. Přestupní vazba v Třinci AS. Pro mnoho lidí by to bylo i adresnější a rychlejší spojení na úseku Jablunkov FM i s přestupními vazbami ve Střítěži a Hnojníku do Turistických destinací Řeka (743) a Komorní Lhotka (745). Ale to ne. Tak tradiční trasa Jablunkov FM… Číst vice »
A co novostavba Paskov – Brušperk – Příbor?
Cože?
Plavební kanál?😀
Ozubnici!
A přes ty kopce plánujete tunely nebo mosty?
Sice bych taky rád jel vlakem z Příbora do Trnávky, ale tohle je už moc velká fantasmagorie.
O téhle stavbě (a PRaKu) poslouchám v podobném duchu („už se to blíží, ještě chvilku vydržet“) od mé maturity. Ty jo, tak UŽ začne (!) zjišťovací řízení (!!) pro EIA na 1. etapu (!!!)…? No fíííha, vždyť SP Beskydy se dodělala před pouhými kolika, 5 lety? Doprdelepráce. A to se radši neptám na počet kilovoltů. Sakra, vždyť nebýt snahy za každou cenu úplně na všechno podojit EU fondy, tak tam ty dráty mohly 20 let viset, koncentrovaná údržba přinejmenším mimo zhlaví stanic být postupně dávno hotová včetně toho zvýšení rychlosti přinejmenším jižně od FM a hrát „vyděržaj pioněr“ se mohlo… Číst vice »
SP Beskydy se „musela“ aktualizovat právě kvůli těm kilovoltům, výstup z ní byl v roce 2018. V minulém roce se spolu s oponentním posudkem k Záměru projektu čekalo rok a půl na schválení Záměru projektu na MD, kterému se nelíbilo řešení žst. Frýdek. Výsledek? Zjištění, že žádné lepší řešení není, a rok zdržení na světě…
Jojo, ta „potreba“ ZP na neco, co prave proslo SP, je asi nejvetsi genialita v te cele byrokracii…
To je pravda. Celý proces už je ale právě ze zvyku nastavený tak, že ve studii se řada věcí neřeší a nechají se na ten záměr projektu, který se pak mění zásadním způsobem.
Nejvíc absurdní pak je, že schválení Záměru projektu se zadrhne na těch technických parametrech, které byly v rámci studie proveditelnosti schváleny…
…A které se beztak ještě změní v PD, a následně dořešují nebo aspoň znovu projednávají v PS a pak se stejně návěstidla musí přemísťovat v napůl hotové stavbě. 🙂 Fakt, kombinace superpodrobných studií s několika dalšími stupni, přičemž se jen minimálně deleguje rozhodování postupně čím dál „níž“, je solidní vítězství „kontroly nakládání se státními penězmi“ nad zdravým rozumem. Hlavně že kdejaký detail schvaluje „sbor ředitelů“ v CK MD, na všechno milion „podkladů“ které musí někdo udělat a vše skrz pár totálně přetížených lidí a pak logicky vše strašně trvá. Ten systém vymyslel (resp. tak šíleně nabobtnat nechal) blázen, to se… Číst vice »
Již před 20 lety bylo pozdě milá SŽDC…a to jako 2030 bude hotové do Frenštátu..fraska.snad do valmezu.dratovat ten crcek do Ostravice to je opravdu geniální.
Nejvíc lidí jezdí Ostrava-Ostravice. Tam by měla být elektrika co nejdřív. Do Frenštátu a dál se nic nestane, když nebude nikdy.
Pokud tam nevznikne nějaká dnes neznámá potřeba po cestování.
Teď sem jel ranním spojem z Frenštátu do ovy ..už od Frenštátu přistupují lidé.frydlat a Frýdek je jich logicky nejvíc.ostravice …to je víkendová záležitost..kde může zůstat regionova.
Zřejmě se mýlíte. Podle studie proveditelnosti do Frenštátu 3200 lidí denně, do Ostravice 1400.
No to nevím jak jste na tohle přišel. Jezdím z Čeladné a nastupuje a vystupuje zde celkem hodně lidí a taky
bývá vlak dost obsazen už když přijíždí do Čeladne….
Možná u toho jednoho vlaku, kterým jezdíte. Ale do Frenštátu už skoro prázdný. Hezké víkendy o prázdninách se najde lidí víc, co vylezou v Kunčicích.
Proč nejezdí lidé vlakem z Ostravy na Pustevny?
Protože s přestupem na bus o hodinu déle. než autem.
A to zatím nezmění ani pušpuly ani elektrika
Stejně to bude nádhera z Frýdlantu na Ostravicí těch 6 kilometrů rychlost 160. To jsi ani nebudu hledat místo k sezení.😄😆
Tato rychlost byla uvažována pouze v úseku Frýdek-Místek – Frýdlant n.O.
Ok.nedovedu si ale představit že by tam měli z původních 80 km udělat dvojnásobek.to bude snad rarita na dráze.to zní dost nepravděpodobně.
Proč by ne? Na Opavu bylo taky 50 a je tam trapných 100km/h
Jiří já tomu nevěřím prostě
Proč ne, je to tam rovné, stačí mít svršek na 160
A co Olomouc – Uničov ………neříká níc?
Znáte to tam?
A na to jste přišel jak ?