Příprava elektrifikace tratě do Frýdku začala. Rychlost se má zvýšit až na 120 km/h

Stanice Frýdek-Místek. Pramen: Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40660326Stanice Frýdek-Místek. Pramen: Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40660326

Na trati se má už od letošního 12. prosince změnit vozový park, staré soupravy mají nahradit nové typu push-pull.

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Nevíte jak to s těmi novými soupravami dopadlo? Před pár dny jsem viděl na trati pořád ty staré šroty.

Pokud jezdí alespoň někdy, tak víte jak zjistit kdy? Rád bych se jimi projel.

Marian Kechlibar

Je škoda, že se se zdvojkolejněním nepočítá až do Frýdlantu. Okolí tratě není zas tak zastavěné, bourání stávajících budov by bylo potřeba jen na pár místech.

V obcích na jih od Frýdku se dá počítat s další výstavbou pro střední třídu, životní prostředí je příjemnější než v Ostravě, sousedi leckdy taky. Tito lidé budou dojíždět za prací; bylo by lepší, kdyby pro ně vlak představoval funkční alternativu, a k tomu je dobré mít co největší pravidelnost provozu -> 2 koleje.

jal

Těch 10 minut jízdy na jednokolejce zas tak vadit nebude.
Když se zachová Pržno nebo Baška jako výhybna pro případná zpoždění.

V Ostravě se taky staví, ostatně jako všude.
Lidi bohatnou a utíkají z paneláků. Což znamená, že…
…začínají jezdit auty.
To znamená, že je potřeba mít u stanic parkoviště P+R, aby nejezdili do Ostravy auty.

zdenek

Ale alespoň jednu zastávku za Frýdek pro plynulé křižování.

V.K.

Aspoň dvoukolejnou vložku Baška – Pržno pro letmé křižování se zastávkami na obou koncích…….
A taky pro eliminaci nesmyslných výluk za účelem „odstranění vegetace“, kdy jak je zvykem MUVka doveze lidi, kteří vyřezávají křoví, a pak stojí 7 hod. na trati se svačinkou. A autobusy jezdí F-M- Frýdlant. A to se děje třeba denně po celý týden a 2-3 x ročně……..

Miroslav Zikmund

Drátizace se zpravidla projeví zvýšením rychlosti vlaků a zkrácením jízdních / cestovních dob, tudíž není nezbytně nutné stavět druhou kolej v celém mezistaničním prostoru … Švýcar řeší zvýšení propustnosti „vytaženým“ zhlavím, tj. protáhne jednu kolej tak, aby se protijedoucí vlaky míjely „mimo“ perony …. někdy kilometr, někdy méně ….

nyi

Víte někdo kde najít návrh technického řešení onoho zdvojkolejnění? Jde mi hlavně o část z FM do Lískovce. Zajímalo by mě jakým způsobem tam chtějí vést tu druhou kolej. Doposud se mi podařilo najít pouze plánovaná řešení jednotlivých stanic.

Michal O

Místa pod zámkem je dost

K.S.

Doufám, že případné historická zastřešení peronů nedojdou úhoně a že během akce budou historické budovy případně citlivě opraveny.

Gargy

Většina historických budov opravena.Treba Paskov..je moderní humus ale prý je nachystany na elektrifikaci.

roma

Historické budovy už jsou opravené.

zdenek

Přesně tak.

vagonář

Já vím, že je to otázka asi šesti let, ale jaké lokomotivy by to měly tahat a tlačit, když už budou troleje hotové?

Gargy

Můj typ je persing

Jenki

Já chci EU07!

Gargy

A já chci Ferrari

Petr

Ocenil bych, kdyby v článku byla nějaká specifikace traťových rychlostí v jednotlivých úsecích. Až 120 či až 160 totiž taky může znamenat, že tahle rychlost bude někde na 2-3 kilometrech, ale zbytek trati bude pomalý. Navíc by bylo možné si podle podrobnějších informací udělat obrázek, zda se na tu rychlost osobáky vůbec rozjedou než budou muset zase brzdit. Díky.

Leinad

Jenže SprŽel nestaví pro dopravní koncept, ale pro rychlostníky.

zdenek

Ano, to je to co by mě v úseku Frýdek Frýdlant zajímalo, když vyhrálo low cost jednokolejné řešení.

Martin11

Souhlas.urcite 160 se nebude jezdit z Frýdlantu do Frenštátu.regiovrak tam supí do kopců tak 50.😀

Miroslav Zikmund

Jakou trakci má „regoivrak“, jakou E lok ?

Gargy

Necháme to 80..uvažuju trochu

Miroslav Zikmund

Trakční tabulky > třída sklonu, hmotnost tažených (tlačených) vozidel = výsledná rychlost jíž lze za daných hodnot s příslušným vozidlem dosáhnout ….

zdenek

Oni to tiž podle mě x roků dělali studii. Ale ani moc neví, kde se bude křižovat.. CZ…

Martin z topírny

Už někdo viděl odevzdat SchadeWergl něco včas a v pořádku… já tedy v novodobé historii nikoliv?

Takže bych to viděl na jednu soupravu od prosince…aby se neřeklo 🙂

Tom

Lískovec je u Frýdku… U Frýdku-Místku je Dobrá…

PetrD

Aspoň, že se s tím slezským Frýdkem(kde trať leží) v titulku trefili

Karel

A Lískovec není u Frýdku?

jaroš

A dá se to na ni vůůbec rozjet, nebo některé stanice vynechá? Rozjede, dojíždí, nebo brzdí.

roman

proč by to nešlo?

Pitrys

Budou tam jezdit i spěšňáky

Jenisej

Bože dej, ať se toho dožiju. Těch slibů už jsem za svůj život slyšel.

zdenek

PS: Pokud chce někdo stavět na 160 v roce 2030. Asi by bylo fajn/ nutné těch pár minimálních oblouků trochu narovnat. Jestli tam jsou 2 na celém úseku. Tedy vykupovat. + teď zase nevím nedávno půl roku „natírali“ 2 mosty – výluka. A otázka, zda ty snesou 160. + jejich geometrie.(zejména u Frýdlantu přes Ostravici) A otázka, zda stejně se nebudou muset dělat nové. V lepší stopě. Takže nejvyšší čas projektovat, vyvlasťnovat. Atd.. Takže další zbytečné výluky. A salám.

Chronosphere

Tyhle vedlejší tratě v MS kraji tu nejsou proto,aby po nich jezdily pravidelně vlaky,ale aby se na ně sosaly dotace.
Tu na údržbu,tu na opravy,tu na rekonstrukce,tu na vagony o kterých v souvislosti se zahájením provozu všichni zarytě mlčí. A cestující? Ti přece jezdí v autech po „dálnici“ , která je mimochodem rozm…má od jara do zimy za stejným účelem už několik let úplně stejně.

Jiří Kocurek

„nedávno půl roku „natírali“ 2 mosty“
„stavět na 160 v roce 2030“

Počúvajtě, Kefalín: Jak dlouho vydrží takový nátěr na mostě, 10 roků, než se musí dělat znova?

zdenek

Před tím jsem tam neviděl nikoho tak 30 let? Takže tak 30 let? Možná i 40?

PetrN

Takže nové soupravy opět nevyjedou, a místo omluvy cestujícím, že budou muset dal jezdit v už minimálně přes 10 let dávno nevyhovujících srotech, mlčení… Holt na této neuvěřitelne trati asi s Bdt na věčné časy a nikdy jinak… Divíte se, že většina lidí jezdí z této oblasti do Ostravy raději autem, když na této trati s vysokým potenciálem jezdí to, co jezdí?… Ostuda drah, vedení kraje a každého, kdo je za stav vozového parku na této trati zodpovědný.

roman

však mají vyjet 12 prosince. Nebo máte nějaké nové info?

PetrN

Četl jsem článek 🙂 „Mají vyjet“ a „vyjedou“ je trochu rozdíl, ne? 🙂 Pokud vyjedou, ok, jen dobře, ale dle toho, co tu ctu a dle mlčení Škody, kraje a drah se obávám, že nevyjedou, nebo vyjede max 1 jednotka, aby se neřeklo…. Ale i kdyby vyjelo vše podle plánu, vozový park této trati je tak jako tak donebevolajici ostuda a z vlastní zkušenosti vím, že to, co tam ten jezdí, doslova a do písmene odpuzuje lidi od cestování vlakem. Ostuda, nic víc.

Kuba

Nevyjedou a nevyjedou 😀

Gargy

Další kdo umí věštit s křišťálové koule.

Martin z topírny

Především ostuda Kraje, že to nechal dojít tak daleko.

ČD jezdí, s tím co si kraj zaplatí a objedná. Například ojedinělý plán Moravskoslezského kraje 810 navždy ( před nedávnem další rekonstrukce nekonečných dříčů lokálek ).

Netřeba ze všeho vinit ČD.

PetrN

Tak CD podaly jako nabídku ten humus, co tam jezdí, kdyby měli špetku důstojnosti, tak se do soutěže buď nehlásí, nebo nabídnou něco aspoň trochu slušného…

Gargy

Vy víte co ČD nabídly?zas vocas co umí věštit že.

Josef22

Trochu víc slušného znamená si víc připlatit a to kraj nechtěl. Hotovo, tečka.

Miroslav Zikmund

A co za hru na luxus potřebujete do Bílovce nebo Fulneka …

Kamui

Elektrizace zbývajícího úseku Frenštát – ValMez v plánu není?

Marek

Je v plánu, jako třetí stavba. Začne se připravovat, jakmile se pohnou k realizaci stavby před ní.

zdenek

Až budou všichni létat okolo v dronech.

Vapch

Jo, přesně 😀

Miroslav Zikmund

To je „bohužel“ jiný kraj …

Kodl

Ta samá pohádka o elektrifikaci existuje už minimálně dvě desetiletí ve Zlíně. Výsledek nikde. Obávám se, že tento záměr dopadne úplně podobně. Je to smutné, ale je třeba říkat lidem pravdu 😉

Pája

Jj, taky na to myslím. No nic, zítra zase buď Reginou nebo trajflem do Otrokovic na vlak…

Miroslav Zikmund

Ono se ve Zlíně, či spíše na radnici „na předměstí“ nevědělo co s křížením dráhy trolejbusové a dráhy celostátní z hlediska křížení TV …
Tunel se před nějakými 15 lety odmítal kvůli městské infrastruktuře „pod povrchem“, myšlenka nadjezdu skončila na stoupání přes 30 promile vyžadujícím vysoký trakční výkon hnacích vozidel a krabičky do Lípy by potřebovaly další výkonné hnací vozidlo, takže se do hry vrátila tunelové trasa ….
Další problém byl zásadní odmítavý postoj Zlína k „šílené“ estakádě „nad Podvesnou“ v prostoru Morýsovy /věžové domy …….

Hisymak

Dost mě překvapuje, že v článku ani v komentářích ještě nepadla zmínka o tom, že jako bonus k novým soupravám na trati 323 dostaneme ještě totální překopání a rozbombardování jízdních řádů. To, že v pracovní dny u všech spojů v trase Ostrava-Frenštát (mimo okrajové časy) bude vždy nutný přestup ve Frýdlantu nad Ostravicí, bych ještě tak nějak pochopil – novými soupravami asi chtějí pokrýt Ostrava – Frýdlant a do Frenštátu jezdí méně cestujících. Ale co mi absolutně hlava nebere, proč proboha všechny spoje v základním taktu (víkendy, mimo špičky) posunuli o půl hodiny? Jednak to naruší dlouholeté zvyklosti cestujících, ale… Číst vice »

Martin11

Lidé.my vás do těch aut dostanem!😆

Boro

A jak jinak chcete vyhnat lidi do aut? O nic jiného tady nejde.

Mychal

Asi je potřeba dostat víc lidí do aut, aby se pak mohlo říct, že tím vlakem nikdo nejezdí 😀 To odkoukali ve Středočeském kraji 😀

xyz

Já bych nebyl shovívavý ani k tomu přestupu ve Frýdlantu – i to je neuvěřitelně umělá věc.

Když tak nad tím přemýšlím, tak nejvhodnějším řešením by byly jednotky s rozpojováním/spojováním ve Frýdlantu, kde jedna by pokračovala směr Frenštát/ValMez a druhá směr Ostravice.

Tzn. respektování ke slévání/rozlévání přepravních proudů.

jal

Praxe je taková, že z Frýdlantu do Frenštátu jezdí z deseti cestujících jeden, dva. Opravdu není nutné jezdit všemi vlaky přímo.
Nahoru stačí v sedlech jen 842 bez vozů.

Ideální by bylo jezdit přímo do Ostravice.

xyz

– Celá modernizace je mj. za účelem zkrácení jízdních/cestovních dob a tím pádem za účelem zvýšení počtu cestujících, tzn. nynější počty cestujících jsou docela irelevantní.

– Nic to nemění na mnou uvedeném, ba naopak – prostě ve Frýdlantu se přepravní proudy rozdvojují, tzn. vhodné je nasadit „rozpojovací/spojovací“ jednotky.

PetrN

Odborářsti zaměstnanci drah by vám řekli, že půl hodina čekání nic není, a naprosto v pohodě…Nebudte tak rozmazleny 🙂

jal

Jízdní řády nedělají odbory. Pokud tím nemyslíte odbor dopravy v kraji, na jehož požadavky se reaguje.

PetrN

To je mi jasné, to byla narážka na diskuzi pod článkem o několik pater níž o tom, kteří zaměstnanci brečí v odborech 🙂

Miroslav Zikmund

Veškeré stesky na posun jízdního řádu o 30 minut řeší taktová doprava v intervalu 30 minut ….

roman

pokud nezměnili jízdní řády linky 21 tak mi většina vlaku ujede před nosem.

roman

nezměnili. všechno ujíždí před nosem nebo když už něco pasuje tak od toho vlaku není přípoj. Takže všude budu čekat minimálně 30 min.

Gargy

Je to jak noty na buben

jal

Ano, kvůli lepšího přestupu v Kunčicích se zlikvidovaly přípoje v dalších stanicích.
Bude to úspora. Po vyhodnocení se zruší mnoho vlaků z důvodu nezájmu o cestování.

Petr

Tak přesně naopak. Od nového jízdního řádu konečně po mnoha letech navazují vlaky z této tratě ve Valašském Meziříčí na osobní vlaky na trati 280 do Hranic a tedy je možné se dostat z Frenštátu na koridor. V Hranicích navazují přípoje do/z Brna celkem v pohodě – ta čekací doba tak akorát pokryje rezervu na případná zpoždění. Rozhodně lepší, než jezdit přes Ostravu nebo čekat ve ValMezu 2 hodiny.

Hisymak

Ano to máte pravdu, ve VM je nyní zajištěna návaznost na Os vlaky na vlaky od Hranic na Moravě. Nicméně daní za tuto návaznost jsou prodloužené jízdní/čekací doby pro cestující z Prahy nebo Vsetína Valašskými expresy, a osobáky od Kojetína. Budu mít vždy o půl hodiny delší cesty, a „vata“ od většiny jmenovaných vlaků byla již nyní dostatečná, teď se ještě více prodlouží. Pro mě tedy bohužel spíše nepříznivá změna, nemluvě o zprzněných vazbách v Českém Těšíně.

Petr

Tak z Prahy můžete přijet i jiným rychlíkem (do Hranic) než Valašským expresem a dále do ValMezu osobákem, který naváže na osobák směr Frenštát. A ze Vsetína se taky dá dojet osobákem, to není o tolik delší čas než rychlíkem. Důležité je, že na osobák v Hranicích navazují rychlíky jak do/z Prahy, tak do/z Brna.

jal

Jo, super přípoje ve VM – od regionovy, s kterou přijede 15 lidí. Když se bude dařit.

V.K.

KODISu jako prodloužené ruce objednavatele (MSK). Děkovat netřeba, nutné jsou jen stížnosti na MSK, KODIS a starosty obcí a zveřejnění této lumpárny v regionálním tisku.

asdfsfgdhjfghng

Ale nezoufejte. Jestli si myslíte, že nich horšího vymyslet nejde, tak KODIS vám to za rok s dalšími jízdními řády vysvětlí.

Miroslav Zikmund

Kraji, ten jízdní řády schvaluje ….

xyz

Jsem zvědav, jak dlouho pak bude existovat umělý přestup ve F-M mezi vlaky z Ostravy a vlaky dále do Frenštátu.

Nebo i potom budou frenštátské vlaky vedeny přímo z Ostravy, takže elektřinu „dočasně“ využijí jen nějaké ty vložáky jedoucí z Ostravy jen do F-M?

ČD4ever

Ten přestup je ve F-M nebo ve FnO? Nepopletl jste si to?

Srkal spol s r.o.

Brzy možná do Frýdku a možná v příštím století i do Místku. Bravo!!!

zesp

Co se týče těch push-pullů, jeden jsem cca před měsícem potkal s 380-kou až v Doubí u Tábora, když jsem tam byl dokumentovat provoz před zrušením tratě. Neví někdo, co tam dělali? Viz video, je to asi čtvrtý zachycený vlak:

https://youtu.be/uSWOrP-B4c0

Olin

No…, když to chtějí na severu postupem dát pod dráty, tak si škodovka do foroty zkouší jak to pojede s el. mašinou. Třeba…

Tomas

Otec jako stavar delal na optimalizaci zeleznicniho koridoru. Kdyz vyslovil slovo ‚elektrifikace‘, tak kovane ajznbonaky mohl vzit cert. Elektrifikaci pry delal Lenin v Rusku. To, co popisuje titulek, je podle ajznbonaku ‚elektrizace‘.

Pražec

Vlastně i ta jedna firma se jmenuje Elektrizace železnic, nikoli elektrifikace…

jiný Petr

Máte pravdu, trať už byla elektrifikována někdy za první republiky, kdy drážní zaměstnanci přestali používat petrolejky a nahradili je elektrickými lampami.

Jan Sůra

Najděte si tu jakýkoliv článek, kde použijeme slovo elektrizace a následnou diskuzi:-)

Kuna

Je mimo § 1 a zapšklé kované ajzboňáky nějaký důvod to rozlišovat? Veřejnosti, občanům a daňovím poplatníků je to zcela u zadku, hlavně že jezdí moderní vlaky s použitelným jízdním řádem. Diskuze z hlouby minulého století patří do historie, případně do šotoušských chráněných dílen (diskuzí).

Kuba

Tento server se tváří jako odborně zaměřený, tak by měl IMHO používat v oboru zavedené termíny. Elektrifikaci nechte na iDnes, Novinky apod., tam je to čtenářům fuk.

Původní Pražák

To, že má nějaká firma v názvu elektrizace, ještě neznamená, že to je správně. Osobně bych řekl, že tím, že tahají dráty, dělají elektifikaci, stejně jako ten, kdo tahá trubky na plyn, dělá plynofikaci. Elektrizace je spíš fyzikální jev podobné jako třeba magnetizace a když už, tak tu dělá ČEZ nebo kdo tím, že do drátů pouští elektrický proud. Elektrizace bez elektrifikace nejde, ale elektrifikovana trať nemusí být ještě elektrizovaná.

Kuna

Termín „MHO“ je podle ČSN co konkrétně?

Jaryn

IMHO – chatovací zkratka, víc si najdi např. na http://www.zkratky,cz 🙂

Swariner

Doporučuji Vlaky.net a diskusi pod článkem o drátizaci do Střelic nebo kam. Tam si šli šotogumové úplně po krku.

IGCT

Velké ego=malý kašpárek…

zdenek

A ještě stavět se bude od září. Takže v podstatě až 2024 milostivě kopnou do země. Pokud vůbec. A přes zimu…

zdenek

A to na tom uslilovně od roku 2015 pracují v původní stopě. V roce 2012 to mělo být hotové. A před tím o tom 30 let usilovně mluvili.

Gargy

2023 se má stavet

zdenek

Každopádně 2030. Toho se ani nedožijem. A trať má sloupy jako šikmé věže v pise. Do 2030 staveniště.

zdenek

Doufejme, že to ODS v rámci nějakého jejího d. šetření nezatrhne. Neoseká. A podobně.

Pája

Napadlo mně přesně to samé – přišla ODS, bude se škrtat a rušit a škodit.

Původní Pražák

Možná bych spíš napsal byla zvolena, a právě proto, aby šetřila.

zdenek

Já myslím, že její chytří antikoblihoví voliči ani neví proč a co volili. A hlavně, co je čeká ve skutečnosti.

Pája

Nejsem ničí skalní příznivec, ale ruku na srdce – která STRANA nebo Hnutí dostala sama o sobě nejvíce hlasů? Znova opakuji, že nestojím v tomto konkrétním případě na ničí straně.

vojta

Podle idosu na některých spojích pořád zůstanou staré soupravy, nových asi koupili málo 🙁

Banan151

Nikoliv, mezi Frýdlantem a Ostravou se zajistí všechny denní spoje Pushpully, akorát v noci tam budou jezdit nějaké „motoráky“. Ty spoje v IDOSu jsou v Pushpullu, který není garantovaný, čili může vyjet klasika bez sankcí. Ty budou od prosince jezdit ale téměř všude, vyjede jen jedna souprava.

Pavel Vavříček

Spíš abych to upřesnil může vyjet Kvatro s červenými vozy. Push-pully spíš hlavně nahrazují soupravy s vozy Bdt

Banan151

Kvatro bude jezdit jen 3 páry v noci a víkendové Sp do Ostravice. Zbytek je v Pushpullech. Nikde jinde se kvatro objevit nemůže.

Gargy

😀😀 nemůže…bez kvater se to nevyjezdi, budou pendlovat Valmez – Frýdlant.

Martin11

Prý zatím mají jednoho .ostuda

Kdo já

Nemají, v BI probíhá školení formou prezentace, to co s tím mají jezdit, to naživo ještě neviděli. (možná jenom ti co byli ve škodovce na školení)

PetrN

A skutečně vyjedou? Máte to potvrzené? :-). Kdyz se kompetentní osoby (lze li je tak vůbec nazvat, když se nad tím zamyslím), raději mlčí?

Banan151

Jedem bude. Dorazí každým dnem. Ale, bohužel, zatím osamocený.

Kdo já

Do března by měli jezdit 5 pushpullu, (ponechám stranou kdy), a jedna stará souprava, proto pobyt FnO 30 minut. Potom už jenom pushpully, tam a hned ,5 minut,zpět. Uvidí se jak to bude časově vycházet, zatím pobyt FM jedná minuta, zkrácení jízdní doby FM – FnO 1 minuta, a pokud se v Pržně bude jezdit do boku zpoždění 2 minuty.

Banan151

Turnaj je na 5 souprav, ne na 6. Od jara budou jezdit pouze soupravy 4 s rychlými obraty ve Frýdlantě. A Pushpull bude zatím jen jeden.

Banan151

Nikoliv turnaj, ale turnus. 🙂

Martin11

To bude spíš turnaj 😆😄 máte pravdu

PetrN

A máte i info, hlava kterého odpovědného člověka ať už z kraje, nebo CD, za to padne? Další byť jen jeden jediný den s těmi odpornýminvozy plivanec do tváře všech cestujících platících jízdné. Neskutečný amaterismus, a vedení kraje se diví, proc ti lidi jenom jezdí do práce autem a v Praze je tak populární příměstska železniční doprava? Proč asi… 🤦‍♀️

Swarrior

To vam mohu prozradit, pumpicky a zelenaci na odboru dopravy. Kde to drive slo autem v pripade nutnem pretrpet tak dnes musite v extremu i z busu prestoupit na tramvaj.Bus totiz poskakuje v kolene vytvorene „zklidnovanim“ dopravy.

Ic540

Měli by padnout všichni. Náměstek dopravy Podstavka. Vedoucí odboru dopravy Muras. A na kodisu ti co ty vymysleli…… Měl jsem ještě nedávno zato. Že se otočí v lince 783 mezi Jablunkovem a Třincem několik párů autobusů o půl hodiny. Přidá jeden pár dopoledne i odpoledne. Byla by tak místo přestupní vazby v Těšíně u vlaků. Přestupní vazba v Třinci AS. Pro mnoho lidí by to bylo i adresnější a rychlejší spojení na úseku Jablunkov FM i s přestupními vazbami ve Střítěži a Hnojníku do Turistických destinací Řeka (743) a Komorní Lhotka (745). Ale to ne. Tak tradiční trasa Jablunkov FM… Číst vice »

Aaaaam

A co novostavba Paskov – Brušperk – Příbor?

Gargy

Cože?

Martin11

Plavební kanál?😀

Jiří Kocurek

Ozubnici!

Jirka

A přes ty kopce plánujete tunely nebo mosty?
Sice bych taky rád jel vlakem z Příbora do Trnávky, ale tohle je už moc velká fantasmagorie.

Tomáš Záruba

O téhle stavbě (a PRaKu) poslouchám v podobném duchu („už se to blíží, ještě chvilku vydržet“) od mé maturity. Ty jo, tak UŽ začne (!) zjišťovací řízení (!!) pro EIA na 1. etapu (!!!)…? No fíííha, vždyť SP Beskydy se dodělala před pouhými kolika, 5 lety? Doprdelepráce. A to se radši neptám na počet kilovoltů. Sakra, vždyť nebýt snahy za každou cenu úplně na všechno podojit EU fondy, tak tam ty dráty mohly 20 let viset, koncentrovaná údržba přinejmenším mimo zhlaví stanic být postupně dávno hotová včetně toho zvýšení rychlosti přinejmenším jižně od FM a hrát „vyděržaj pioněr“ se mohlo… Číst vice »

Marek

SP Beskydy se „musela“ aktualizovat právě kvůli těm kilovoltům, výstup z ní byl v roce 2018. V minulém roce se spolu s oponentním posudkem k Záměru projektu čekalo rok a půl na schválení Záměru projektu na MD, kterému se nelíbilo řešení žst. Frýdek. Výsledek? Zjištění, že žádné lepší řešení není, a rok zdržení na světě…

Tomáš Záruba

Jojo, ta „potreba“ ZP na neco, co prave proslo SP, je asi nejvetsi genialita v te cele byrokracii…

Marek

To je pravda. Celý proces už je ale právě ze zvyku nastavený tak, že ve studii se řada věcí neřeší a nechají se na ten záměr projektu, který se pak mění zásadním způsobem.
Nejvíc absurdní pak je, že schválení Záměru projektu se zadrhne na těch technických parametrech, které byly v rámci studie proveditelnosti schváleny…

Tomáš Záruba

…A které se beztak ještě změní v PD, a následně dořešují nebo aspoň znovu projednávají v PS a pak se stejně návěstidla musí přemísťovat v napůl hotové stavbě. 🙂 Fakt, kombinace superpodrobných studií s několika dalšími stupni, přičemž se jen minimálně deleguje rozhodování postupně čím dál „níž“, je solidní vítězství „kontroly nakládání se státními penězmi“ nad zdravým rozumem. Hlavně že kdejaký detail schvaluje „sbor ředitelů“ v CK MD, na všechno milion „podkladů“ které musí někdo udělat a vše skrz pár totálně přetížených lidí a pak logicky vše strašně trvá. Ten systém vymyslel (resp. tak šíleně nabobtnat nechal) blázen, to se… Číst vice »

Gargy

Již před 20 lety bylo pozdě milá SŽDC…a to jako 2030 bude hotové do Frenštátu..fraska.snad do valmezu.dratovat ten crcek do Ostravice to je opravdu geniální.

jal

Nejvíc lidí jezdí Ostrava-Ostravice. Tam by měla být elektrika co nejdřív. Do Frenštátu a dál se nic nestane, když nebude nikdy.
Pokud tam nevznikne nějaká dnes neznámá potřeba po cestování.

Gargy

Teď sem jel ranním spojem z Frenštátu do ovy ..už od Frenštátu přistupují lidé.frydlat a Frýdek je jich logicky nejvíc.ostravice …to je víkendová záležitost..kde může zůstat regionova.

Marek

Zřejmě se mýlíte. Podle studie proveditelnosti do Frenštátu 3200 lidí denně, do Ostravice 1400.

Pavlína

No to nevím jak jste na tohle přišel. Jezdím z Čeladné a nastupuje a vystupuje zde celkem hodně lidí a taky
bývá vlak dost obsazen už když přijíždí do Čeladne….

jal

Možná u toho jednoho vlaku, kterým jezdíte. Ale do Frenštátu už skoro prázdný. Hezké víkendy o prázdninách se najde lidí víc, co vylezou v Kunčicích.
Proč nejezdí lidé vlakem z Ostravy na Pustevny?
Protože s přestupem na bus o hodinu déle. než autem.
A to zatím nezmění ani pušpuly ani elektrika

Martin11

Stejně to bude nádhera z Frýdlantu na Ostravicí těch 6 kilometrů rychlost 160. To jsi ani nebudu hledat místo k sezení.😄😆

V.K.

Tato rychlost byla uvažována pouze v úseku Frýdek-Místek – Frýdlant n.O.

Martin11

Ok.nedovedu si ale představit že by tam měli z původních 80 km udělat dvojnásobek.to bude snad rarita na dráze.to zní dost nepravděpodobně.

Gargy

Proč by ne? Na Opavu bylo taky 50 a je tam trapných 100km/h

Martin11

Jiří já tomu nevěřím prostě

Pitrys

Proč ne, je to tam rovné, stačí mít svršek na 160

V.K.

A co Olomouc – Uničov ………neříká níc?

Martin11

Znáte to tam?

V.K.

A na to jste přišel jak ?