Příprava Boskovické spojky jde do finále, v půlce března bude veřejné projednání
Celkové investiční náklady se podle předpokladů pohybují kolem 1,8 miliardy korun.
Příprava nového železničního napojení Boskovic na I. koridor (a tím na Brno) vrcholí. Od poloviny ledna probíhá územní řízení, v jehož rámci se 16. března uskuteční veřejné projednání. Oznámil to dopravní organizátor KORDIS JMK.
Takzvaná Boskovická spojka patří do čtveřice železničních staveb, které byly na jižní Moravě vytipovány už před 20 lety pro lepší spojení na Brno. Další spojky jsou Židlochovická, Hustopečská a Křenovická; první dvě už jsou hotovy.
Boskovická spojka by se měla podle současných plánů stavět v letech 2024 a 2025. Jde o zhruba 1,5 kilometru dlouhou novostavbu tratě mezi nově zřízenými odbočkami Bělá a Lhota Rapotina, modernizaci navazujících úseků a elektrifikaci do Boskovic. Stanice Boskovice projde kompletní modernizací, vzniknou zde mimo jiné dvě nová nástupiště.
„V Boskovicích bude vybudován přestupní uzel autobus (popř. auto) versus vlak, který tímto způsobem zajistí dopravní obslužnost celého okolí,“ píše ve svých dokumentech KORDIS JMK. Na spojce vznikne nová zastávka Lhota Rapotina, Boskovice pak budou koncovou stanicí pro přímé vlaky z Brna. Jako přestupní uzel bude i nadále sloužit i Skalice nad Svitavou, ale podle KORDISu s podstatně menším počtem přestupů mezi autobusem a vlakem.
Celkové investiční náklady se podle předpokladů pohybují kolem 1,8 miliardy korun. Investorem bude Správa železnic. Plán už v roce 2015 schválila centrální komise ministerstva dopravy, skrze kterou musejí projít všechny velké dopravní stavby. Stavba už prošla i posouzením vlivu na okolí (EIA).