Přímým letem do Pekingu za více než 30 000. Odstartoval prodej letenek
Airbus A330 letecké společnosti Hainan Airlines. Zdroj: Letiště Praha
Ceny za zpáteční letenky v business třídě atakují 100 000 korun.
Ceny za zpáteční letenky v business třídě atakují 100 000 korun.
Tuší někdo jak to vypadá s China Eastern a spojením do Šanghaje?
Pred temi 4 a vice lety se dal koupit business i primo na strankach aerolinky pod 30000kc. Snad se k tomu zase priblizi, bylo to fajn
Z nějakého důvodu jsou na Pelikánovi přímé lety se vším všudy za 20 290 Kč, což je dost velký rozdíl oproti „ofiko ceně“
https://www.pelikan.cz/cs/akcni-letenka/G-16526
Také jsem na to koukal. Na březen příští rok lze dokonce sehnat letenku za 15.000 CZK.
sám porovnáváte pelikán a ofiko ceny.
Pelikán úplně nepatří mezi „šmejdské“ přeprodejce letenek s podivnými praktikami, proto je mi divné, jak se dostane na takovou cenu. Podobnou cenu jako na Pelikánovi jsem našel i ve vyhledávačích jiných přeprodejců letenek, takže otázka spíš je, jak to, že nákup přes oficiální stránky je o polovinu dražší, než přes prostředníky?
Je to divné, ale někdy se to stane… Kdysi jsem dělal v počítačovém krámě, kde mi zavolali přímo z Canonu, jak to, že máme my o 20% nižší cenu jejich foťáku pro koncáky, než oni pro velkoobchody. Já to samozřejmě nevěděl, nedělal jsem nákupčího…
To se stává docela často, že letenka u OTA je levnější než u aerolinky. Tu cenu berou z nějakého systému pro OTA a ne od aerolinky.
no, casto … obcas (pokud bychom srovnavali na stejnem routingu a stejnych letech). a naopak obcas jsou zas letenky u aerolinek levnejsi, nez u ota.
treba united vubec nenechava OTA prodejce prodavat economy basic letenky, takze na webu UA jsou i o 50% levnejsi, nez u prodejcu.
cenu berou od aerolinek a z jejich vypublikovanych tarifu, ne “ze systemu pro OTA”.
pelikan prodava jejich normalni tarify, nic neoficialniho.
Jen aerolinka na svym webu (bud diky chybe, nebo umyslne?) nema nahrane levne tarify a jako nejlevnejsi prodava drahy flexibilni tarif.
ty letenky za dvacet ma treba i letuska, takze je to tak, ze zatimco v GDS maj i levne omezene tarify, tak na svym webu je z nejakeho duvodu nemaj (muze to byt i marketingova taktika … tezko rict)
Zajímavé je, že tito prodejci přímé spojení PRG-PEK s Hainan prodávaly již druhý den po oznámení linky, kdy na stránce Hainanu ještě nebylo
Vypada to, ze maji nejaky problem na vlastnim webu, nebo tam nenahrali nejake tarify.
To, co prodava web hainanu jako nejlevnejsi, je flex tarif (free changes, free refund, bagaz v cene) zatimco na tom pekikanu je restricted tarif bez kufru, zmen a refundu
Takze nejspis zanpar hodin / dnu budou spravne tarify i na hainanu.
Pelikán kufry v ceně má, takže rozdíl bude opravdu jen v té flexibilitě. Nejspíš dává Hainan prodejcům k dispozici i jiné tarify, než mají na webu
jej, sorry. sem slepej. ano, jsou s kufrem.
oni si to nahrajou nejspis casem i k sobe – z toho, co tady nekdo psal (ze kdyz to zacli prodavat, tak to bylo driv v gds, nez u nich) se mozna da vyvodit, zenjejich rezervacni system neni primo napojeny na gds a proste to tam nemaj jeste nahrany.
vi buh, cina …
Velmi si vazim aktivity vsech ctenaru u nas v diskuzich. Vim, ze je to neco, na co muzeme byt hrdi. Soucasne ale ve snaze zachovani serioznosti vychazim z oficialnich informaci, oficialnich prodejnich kanalu a oficialnich tiskovych zprav, ktere treba ctenari zrovna nevidi. Ze jsou preprodejci levnejsi jsem ale tedy to textu doplnil. Pokud ceny klesnou i u aerolinky, rad vydam novy clanek ze ceny klesly klidne na tretinu.
Jeste jednou dekuji za prizen a pochopeni.
Možná je tohle téma na nějakou polemiku, či komentář…. Docela by mne pozadí tohohle zajímalo
Nebylo to myšleno jako výtka nebo že by snad článek byl chybný, jen mi to přišlo zajímavé a zajímaly mě názory ostatních, proč tomu tak je. Mou přízeň máte nadále 🙂
o tom žádná, nicméně si dovolím ještě malou technickou (bezvýznamnou). Na GDS prodejcích (ted mám na mysli ty „normální“ OTA kteří prodávají z GDS systémů apod., jako třeba poletucha, kajak, student a hromada dalších) není nic „neoficiálního“, nebo něco, na co bychom se měli koukat tím „pejorativním“ nádechem, který se časo se slovem „přeprodej“ váže. On to vlastně přeprodej není. Je to prodej skrze oficiální kanály. Pokud bychom se bavili o „přeprodejcích“ v tom pravém slova smyslu, tak by to mělo zaznívat v kontextu např. Kiwi. Ten tarif, ve kterém to prodává poletucha a další, je normálním oficiálním tarifem, který… Číst vice »
Prosím rozlišovat přeprodejce a oficiální prodejce (GDS prodejce), kteří jsou prakticky autorizovanými prodejci dopravce.
V marketingu se tomu říká „lízání smetany“. Tj. vždy je určité množství lidí, kteří za novinku zaplatí cokoli. Tam se tvoří velká část zisku.
Prostě na svůj web dali dražší flexi letenky a na ty levnější jaksi zapomněli, zatím.
Nic víc bych za tím nehledal.
To je v poriadku, ale pán Očadlý mohol dať do svojho textu aj ceny, ktoré zistili čitatelia. Takto to vyzerá ako by článok bol reklama od Hainanu výlučne s ich cenami. Poznámka, že si počká na oficiálne nižšie ceny je vrcholne alibistická, žiadny predajca si nedovolí svojvoľne predávať za nižšie ceny, veď by im to aerolínie neuznali a nepreplatili.
Tak samozřejmě, že prodajca může prodávat za nižší ceny – jen prostě ten rozdíl doplatí ze svého 🙂
U regulérních OTA prodejců se s tím setkáte minimálně, ale dá se s tím setkat u všelijakých lowcostých jakože cool přeprodejců , kteří z jiných příjmů (reklama, dodatečné služby apod) zadotují pár letenek … a každej poblázněnej influencer pak všude vytrubuje, že „server cool-letenky.cz je nejlevnější, kupujte právě tam“…