Přímý vlak z Prahy do Vratislavi a Gdyně. MD chystá rozstřel, zájem má i Leo Express
Stanice Letohrad prošla modernizací. Pramen: Správa železnic
Důvodem pro zavedení nové linky do Polska je podle ministerstva hlavně zájem cestujících.
Dnes nás jelo v 16:00 z Lichkova do Polska 5 platících, tak nevím..
Ale podívej se za jakých podmínek, odkud, kam, jaká je propagace. Se 4 páry přímých vlaků z Prahy až do Gdyně by to byla úplně jiná káva.
Suepr zpráva, zrovna nedávno jsem přemýšlel, že bych se do Wroclawi podíval, ale to spojení mi přišlo dost nepohodlný (nemám rád dálkové autobusy a s vlakem na několik přestupů). Tak snad vítěz dodá slušnou službu.
Absolutní priorita má být zadratovani úseku Týniště Letohrad, pak tato trať nabude významu o několik levelu více. Toto mělo být hotové před 20 lety, ale to tady je nereálné, vše pomalé, neschopné
A co Litický tunel ? Prej se tam dráty nevejdou.
Ale asi se s tím bude něco dělat,protože nová měnírna v Týništi má kapacity to napájet až do Letohradu.
No nevim, v oblasti najdete mnoho větších priorit, namátkově dokončení Pardubice-HK, modernizace/zdvoukolejení V.Osek-HK-Choceň, elektrizace Týniště-Solnice, Vysokovská spojka, , uzel ČT, novostavba Choceň-Ústí n/O(-ČT), Pardubičky-Chrudim-Slatiňany, dvoukolejka HK-Jaroměř…
To už stačí. To je na dalších 100 let. 😃
V ČR ano. V Polsku tak na 10 let.
Jojo, že tam těch novostaveb postavili. Tam jsou rádi, pokud opraví to současné, tankodromy tam mají větší než na Balkáně.
Spíš, tam jsou rádi, že za prachy EU zprovozní to, co zlikvidovali svoji neúdržbou před 30-50 lety.
Na to se bohužel dlabe
A co Arriva? Vozy od DB by sehnala asi celkem rychle.
Arriva resi hlavne neelektrifikovane trate. LE ma za sebou materskou spolecnost( konecne), kde i soupravy sezene vcelku rychle.
No nevím, je tu takový menší problém, ta mateřská společnost má soupravy poněkud široké…
Mateřská společnost (Renfe) je dost kapitálově silná na to, aby (v případě zájmu) pro LE pronajala vozidla, která budou pasovat na konkrétní zakázku.
Nemusí se vše řešit, jako oblečení po starším bráchovi.
Ale podle některých je nejlepší vozidlo pro ČR vyřazený motorák státních drah sousedních států.
Tady byly asi i doby kdy většina lidí jezdila ve vyřazeném automobilu ze sousedních zemí.. Důležité je se dopravit. Jestli jako ekvivalent použijeme mladého borce, co dal všechny prachy za BMW a teď nemá prachy na zimní pneumatiky a tankuje za 300, jako koupit nové motoráky a pak kvůli úsporám rušit okrajové spoje.
nové-staré kapacity typu Desiro pro spolek arriva DB na německých šrotištích jsou již téměř vyčerpané a ty co má arriva k dispozici pomalu jedna souprava za druhou odcházejí do věčných lovišť
Jaký bude časový rozdíl v jízdní době do Vratislavy přes Ustí a přes Hradec po zdvoukolejnění? Má smysl zavádět novou linku aby chvíli po její zavedení na několik let rozkopali Kolín-Choceň? Nebylo by lepší spojovat Hradecký rychlíky/budoucí IC s IC ve Walbrzych, které jede až do Gdyně? Já bych osobně neměl nic proti tomu, kdyby to jezdilo oběma směry, klidně jeden pár denně tudy a další tudy, jen jedinou výhodu v tom Ústí vidím, že by to mělo přípoj Rakouským Railjetem od Brna a Vídně/Grazu, případně Bratislavy/Budapeště, příměji a nevím jestli i rychleji nebo minimálně levněji, než to mají dnes… Číst vice »
Taky by nebylo špatné, když by to v budoucnu bylo Mnichov-Praha-Vroclav, v Polském Slezsku se do dnes na školách hodně drží Němčina a v Bavorsku pracuje a žije hodně imigrantů právě odtud, kdy obecně západní Polsko mnohem více migruje do Německo jazyčných zemí, oproti východu, co spíš do Anglie.
A není lepší to lítat? Na novou linku není nutné čekat desítky let jako na úpravu železnice
Tak už dnes je lepší lítat celou řadu u nás provozovaných mezistátních železničních spojů, jenže otázka je, jakou budou mít letecké a hlavně vnitro Evropské linky budoucnost ze strany EU. Bylo by totiž zvláštní, když se Evropa rozhodla zničit si jeden ze svých největších ekonomických odvětí, stejně jako levnou mobilitu pracovní síly elektromobilitou, tedy se postřelit do obou noh, ale na letadla nikdo nějak vážněji nezaklekl. Ale on nejspíš zaklekne a během 21.století se tu evidentně chce vybudovat velmi masivní sít´ tratí, kterou by možná nebylo špatné začít spoji stimulovat ještě předtím, než tu VRT postaví, ze zájmu o pomalejší… Číst vice »
Ta chvíle, než bude hotová modernizace trati z Prahy do Chocně přes Nymburk a Hradec Králové, je vzdálena tak deset let určitě.
Vlaky do Vratislavy ale nepotřebují jet z Hradce do Chocně, deset let je taky doba, kdy může skončit doba modernizace Kolín-Choceň, tedy zjevně dvokolejka na Hradec bude dřív. I když u SŽ je pravda kdo ví kde, zatím mají plán postavit dvoukolejku Choceň-Hradec až potom, co rozkopají, Choceň -Kolín, ale to je asi na lobing ŽESNADU, aby si tohle vydupal.
Jenže z Týniště nad Orlicí do Letohradu nevede přes Žambrek trolej a s velkou pravděpodobností jí mezi Častolovicemi a Letohradem nikdo v nejbližších dvaceti letech dělat nebude. Smiřte se s tím, bude Vám hned lépe :-)..
Já ale píšu o napojování IC ve Walbrzychu, tedy přes Trutnov-Walbrzych, tam je nějaký Letohrad docela lichý, navíc světě div se, vlaky nemusí jezdit jen tudy, kudy vede trolej, v Trutnově by diesl objel vlak a ten kousek do Walbrzych bych to zvládl.
Tak tudy určitě jezdit vlak z Prahy do Vratislavi nebude, pokud si ho neobjednáte a nezaplatíte :-).
Jak tady v diskuzi zaznělo, Polákům se tohle spojení údajně libí více, vede vyšším zalidněním, při této trase máte jen Kladsko.
Dobrej matroš! Z Kamenný Hory do Sedzislawi je dokonce nevyužívaná dvoukolejka, po které se párkrát denně prořítí šukafon kosmickou rychlostí 30-40 km/h, tam bych jezdil, tam to má pro expres potenciál.
Ten vlak by jel jen 40 km pustinou Trutnov je realitně důležitý směr, Walbrzych směr Wroclav a dále je pro Poláky důležitý směr, u nás ten vlak přes Ústí ale pojede pustinou od Prahy do Wroclavy.
Dvojkolejka Hradec-Choceň dřív…mrkněte se, jak dlouho se staví Pce-Hk, a ještě bude stavět.
Psal jsem dvoukolejka do Hradce dřív, ne Hradec-Choceň dřív. Tady opravdu nikdo neumí číst. Navíc nevím o tom, že by na Hradec-Nymburk byly nějaké překážky s pozemky a sdruženími.
Bylo, obec Převýšov chtěla zachovat nádražní budovu. Vyřešeno, snad už.
Praha – Ústí n.O. pokud „klasická“ souprava (např. jak na Ex1 „Silesiích), zastavení jen Kolín – Pardubice 1hod26 min, Ústí n.O.-Lichkov 36m zast. Letohrad-Jablonné – Lichkov – Międzylesie 10min (vč. stání 1m Lichkov) – 5min. na výměnu vlak.čet – Międzylesie – Wrocław Gł. se zast. Bystrzyca Kł. –Kłodzko Miasto –Bardo – Kamieniec Z.-Ziębice-Strzelin 1hod58min až 2 hod.tj. Praha hl.n.- Wrocław Gł. přinejlepším 2 hod16m-2hod 20m (Regionál zastavující úplně všude má 2hod.20min. Křižování s regionálem Jablonné, případně Letohrad (předjetí + křižování), v Polsku dvoukolej jen Kłodzko-Miasto – Kamieniec Z. a Strzelin –Wrocław, navíc stav trati Międzylesie – Wrocław dovoluje na některých… Číst vice »
Díky za tento obsáhlý komentář.
Boha jeho Elb!
Do VratislavY – a už dvakrát, tedy žádný omyl, nebo překlep.
To skloňujete podle „do Bratislavy“, nebo co?
Vratislav – do Vratislavi, podle vzoru KOST – do KOSTI.
Děkuji za opravu, místo těch mraků mínusů bych ale ocenil, co že je na tom textu jinak tak moc špatně, že z toho železničním gumákům zase može prasknout cévka.
O jakém dojezdovém čase se tu tak zhruba bavíme?
Dřív to LE z Prahy do Vratislavi trvalo 4:30–5:00 hod, ale to v Polsku zastavoval skoro všude.
4 hodiny Praha – Wroclaw skoro na minutu přesně.
To je skoro jak do Brna vyhlidkovou jizdou pres Svetlou
Vlakem? Před 10ti lety nejrychlejší spoj za 5:30 hod
Hlavně to s ničím nespojujte, koridor se musí přetížit za každou cenu…:)
Postavil koridor, ale jezdily mu tam vlaky.
No super, na koridoru je strašně málo rychlíků, tak přibude další. Co na tom, že nic jinýho přes den neprojede.
Je zajímavé, že proti rychlíkům, které mají +- stejné jízdní doby, jako náklady, se tu pyskuje, ale proti osobákům, které jsou v tomhle ohledu horší, tu nikdo nic nemá. Fakt nějaká Sedlíšťka a Zámrsk nejdou obsloužit autobusy?
Jdou, ale neprojde to u politiků. Bohužel…
Dost těžko a krkolomně.
Nemají, nebudou mít náklady právě stejnou jízdní dobu jako osobáky, než rychlíky? Ty to u nás všude pálí do těch 160 km/h, to se mi nezdá, že by náklady se svými 70-100km/h měli blíže rychlíkům než osobákům, hlavně ještě pokud všude budou jezdit svižnější jednotky oproti mašinám s vozy.
Musí se brát v potaz průměrná rychlost.
Tomu samozřejmě rozumím, ale i tak se mi tomu špatně věří. Jestliže tady náklady přes den pořád někde stojí, tak to s rozjezdy nemohou dostat na stejnou průměrnou rychlost, jako mnohem lehčí a dynamičtější, rychlejší vlaky.
Spojení Prahy s Wrocławiem, je na místě. Wrocław je po Krakowie, Gdańsku nejnavštěvovanější polské město, po Warzawie a Krakowie je to třetí největší město v Polsku. (674 tisíc obyvatel).
Doplním ještě, že stanice Wrocław Główny je již dva roky po sobě nejvytíženější stanici z hlediska přepravených osob v celém Polsku (17,1 mil. pasažérů za rok).
To je vskutku pasažérů. Nemohl byste poskytnout nějaké srovnání s Londonem, Parisí, Wienem, Bruxellem nebo Bucureștí?
Asi jste nepostřehl, že Zdeněk píše o nádraží, nikoliv o městech.
Nemůžete Pavle psát po česku Varšavě a Krakově? Mně stačí už zdejší brutální anglofikace proč ještě polonizace! Ostatně i ta Wroclaw byla pro nás po staletí Vratislaví a pak baštou němectví zvanou Breslau. Wroclawí se stala až v r. 1945 kdy Polákům „daroval“ Slezsko tatíček Stalin.
Breslau možná lidí pochopí ale Danzig už pro ně bude hodně velká exotika. 🙂 když už teda.
A co teprve Posen!
názvy je správné psát v originále, vaše jméno také nikdo nepřekládá do cizích jazyků
Zeměpisné názvy ano, ale u Varšavy se mu to stejně nepovedlo.
Proč ale u místních názvů ještě navíc používal i polskou gramatiku (skloňování), to je mi fakt záhadou.
Řekněte to Němcům 🙂
Skutečně?
…a co třeba takový pruský rodák „Bedřich“ Engels…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Engels
To je logika! Jednak zrovna mé jméno není třeba nijak překládat a pak snad ani magor nebude měnit zavedené názvy jako Londýn, Paříž, Řím ba i Kyjev, který média a jiní snaživci už kroutí po ukrajinsku. Víc mi vadí zdejší komolení osobních jmen po anglosasku jako Masha Sharapova atd atd. Slovanští bratři a sousedé Poláci navíc mají tu smůlu že uvízli u spřežkového pravopisu mají jen dvojité W aj. U maďarských „exotů“ spřežky bereme tak nějak samozřejměji.
Z hlediska technologických a IT firem je to taky nejspíš Polská jednička.
Z hlediska IT firem, kancelarskych ploch, poctu kongresu, je Wrocław na 3 miste hned za Varsavou a Krakowem.
Tak se sám se sebou dohodněte, jestli budete volit a psát originální zeměpisné názvy, nebo ty počeštělé.
„…za Varsavou a Krakowem“ je docela dobrej kočkopes.
4 největší město, třetí je Lodz
Omyl, Łódź bývala třetí největší město v Polsku, avšak z poslední dat ke dni 31.12.2022, se jedná již „pouze“ o čtvrté největší polské město (658 444 obyvatel), zatímco Wrocław je dle nových dat již doopravdy třetí největší město Polska (674 079 obyvatel).
Lodž se velmi rychle vylidňuje. Proto už není třetí.
To rychlé vylidňování Lodže už asi skončilo, zvlášť poté co se tam nastěhovala spousta firem, ale holt Krakov a Vratislav rostou.
Dokud Leoš nebude uznávat One ticket, tak jen zabírá místo na trati. Pokud by toto byla cesta jak jej k tomuto přimět tak super. Ale zatím jsou jeho vlaky na Ostravsku jen nesystémové brzdy provozu. A je škoda protože zbytek dopravců má pocit že všichni v Ostravě dělají 10-18 což z Ostravy dělá nejhůř dostupné město v republice.
Ano. Nechápu, proč by MD nemohlo objednat první/poslední (dva?) spoje v celé délce. Klidně ať je to R a zastavuje „všude“ po cestě. A nebo ať se udělá extra linka jenom Bohumín – Přerov s tím, že v Přerově se spojí s R18 (nebo Bohumín – Olomouc/Hranice a tam se spojí s Ex2).
Do státního sektoru se dostane ten nejvíc netahající neodborný odpad. Pak se prostě nechce. Dostat se do Ostravy brzy ráno a z Ostravy později večer prostě nelze. Vyjma Flixbusu.
Njn. To je tak, když o dopravě rozhodují lidi navázání na Pardubický kraj. Komicky působí, že v 500 tis. kraji mají dvě stanice, kde staví skoro vše a 1,3 milionový Středočeský kraj nemá žádnou. To projíždění railjetu či regiojettu Kolínem je na palici, a to ještě po zrušení odklonu bez upozornění. Takhle se tady chová k cestujícím bez režírky! Pak se divíme, že mezi Kolínem a Prahou je trať ucpaná, když pak STČ kraj objednává více osobní přepravy, protože tady např. v Českém Brodě nezastaví ani rychlíky, které staví v Přelouči nebo Chocni. Úplně upadlé na hlavu a nepochopitelné. A… Číst vice »
Mate pocit, ze je vhodne dojizdet z/do Prahy z Kolina ci Ceskeho Brodu mezinarodnim rychlikem?
Dojíždět ne, ale ráno z Prahy a večer do Prahy by měli. Ona je u nás celková nekoncepčnost zastavování expresní vrstvy. Kdy některá expresní linka projede Kolín, aby jiná stavěla v Mohelnici, Července (kde nestaví ani Bouzovy), osadě Kaplické nádraží, nebo Holýšově. Snad jen v posledním případě to chápu, bylo mi vysvětleno, že jistí spoluobčané chtějí cestovat bez jízdenky z Plzně do Domažlic a tady pak může být jejich jízda vhodně ukončena.
Žádnou? V Kolíně zastavují Metropolitany, všechny R, Valašské Expresy i Ostravany a mám dojem, že i Leo express.
Takže prostě lze…
Podle mě by to šlo, aniž by to narušilo volný trh, který státu přinesl přímou úsporu 7 mil. Kč za dotaci linky do Ostravy (bez inflace v cenách z roku 2010) a nárůst počtu cestujících na cca trojnásobek, a tedy nižší zatížení dálnic.
Obeslat dopravce, které na trhu fungují s dotazem, zda o spoj v čase bývalého Beskyda mají zájem a pokud ne udělat rozstřel o nejlepší cenu na tom jednom páru.
Teda ne, že by Leošek nebyl totální tragéd s tou svojí splašenou tramvají, ale u komerčních spojů je to dobrovolné. Ve vlacích na Králíky samozřejmě SJT platí.
Co se změnilo v myšlení lidí, že chtějí tudy jezdit ve velkém do Wrocławi, případně k moři? Pražáci, StčK spíš Polskem opovrhují.
Nebo mají zájem spíš Poláci o Prahu?
Tomu bych i věřil.
Nebude to klasická souprava s dobráním/odebráním vozů v Kłodzku (nebo Wr.)?
Máte na podložení vašeho vyjádření o obyvatelích Prahy a StČK nějaký objektivní průzkum, nebo se pouze jedná o váš „expertní odhad“.
Expertní není, ale zatím všichni odtamtud mi tvrdili, že je to tam nezajímavé.
Pokud máte známé hlavně mezi šotouši, bude ten odhad vypadat jinak, to máte pravdu.
Jak by vypadal podnikatel, vrátivší se z Helu, na recepci s jinými, s zážitky z Malediv, St.Antonu, Chamonix, New Yorku atd? ; – )
Bylo by zajimave zjistit, kdo vam to tvrdil. Nebyly to naplaveniny?
Polsko je ted (mezi Prazaky) docela hit – dlouha leta jsem o nikom neslysel, ze by jel do Polska, ale loni a letos je polsko hodne popularni.
Polské moře je čím dál více populární, od té doby co se tam Čech dokáže rozumně dostat, domluvit se, trávit dovolenou aktivně a vyhnout se tím stále dražšímu a přeplněnému jihu.
No ono je to i kvůli změnám klimatu, na severu je snesitelné, čím dál teplejší léto, na jihu je hic.
To je sice pravda, že tam v poslední době jezdí víc lidí, ale čísla hovoří jasně. Chorvatsko vítězí.
Polsko – pro Středočechy je to hlavně neustále v tv zmiňovaná Bogatynia s Biedrunkou. : – )
Hlavně by MD mělo dát do podmínek, aby v obou směrech šel aspoň na českém území výběr místa z plánku. Klidně přečíslováním na hranici, tak že výchozím bodem vlaku bude Lichkov a souprava bude pokračovat formou přímých vozů, pokud je dopravce ne druhé straně tak zaostalý, že jednodichý upgrade sw v 21.století nezvládne.
Není to spíš tím, že ten systém, který se používá globálně pro přenos dat mezi jednotlivými dopravci neumí a nezná něco jako plánek? Znalejší kdyžtak doplní, ale PKP má na svém webu také výběr z plánku pro své spoje a i ostatní dopravci…
To jestli zná nebo nezná plánek je (DOUFÁM) irelevantní – přenáší se číslo sedadla a vozu, do plánku ať si to z API klidně transponuje každý dopravce jak chce.
Je to tak. Problém není rezervační systém dopravce, ale interoperabilita mezi dopravci, kde standardní komunikační protokol sahá někam do 70. let a plánky vůbec nezná.
Aby toto fungovalo, buď musí oba dopravci používat stejný systém (ČD+ÖBB), nebo musí mít napsaný speciální adaptér pro vzájemné spojení, nebo musí používat novější otevřený protokol.
Takový existuje, nazývá se OSDM, ale ani ČD, ani PKP-IC ho zatím neumí.
Ta interoperabilita je strašně přeceňovaná. Je hezké že si u ČD můžete koupit jízdenku z Budapešti do Bělehradu, ale kolik lidí tohle reálně využije. Dnes už se takovéhle trasy vlakem jednak moc nejezdí a druhak každý dopravce má e-shop, takže jízdenku lze koupit pohodlně odkudkoli (v 70. letech něco nepředstavitelného).
Řeč je o mnohem podstatnějších věcech, jako třeba koupit jízdenku z Vratislavi do Prahy s výběrem místa v plánku. K tomu je potřeba ta interoperabilita.
Není úplně pravda. PKP obecně umožňuje rezervaci z plánku pouze u EIP (Pendolino), EIC (kde na rozdíl od IC „garantují“ vozovou skladbu) a vlaky IC, které obsluhují DARTy nebo FLIRTy. Právě možnost přímé rezervace místa je de facto jediný rozddíl (a díky méně zastávkám je většinou jízdní doba o pár minut kratší) mezi EIC a obyčejným IC nebo TKL, přestože jsou vlaky sestaveny mnohdy z naprosto totožných vozů, jenže cena je ůplně jinde. Poznaň-WAW stojí 69 zl. v IC, ale 149 zl. v EIC, přestože budete pravděpoddobně cestovat v naprosto totožných vagónech B9mnopuz. Ale budete tam o čtvrt hodiny dříve…za… Číst vice »
plánek je pouze i vlaků vedenými jednotkami, u klasických souprav se plánek někdy objeví a někdy ne 😀
Já mám zkušenost z roku 2018 kdy jsem si mohl vybrat místo ve vlaku TLK (asi bez plánku, ale aspoň člověk trefí vůz kde se nesedí v kupé po osmi), ale jakmile jsem to bral pro 2 lidi, možnost výběru zmizela a někam nás to samo posadilo (hádejte kam).
Nemyslím že to Leoš dostane. Spíš to jen zkouší. Tohle je mezinárodní provoz, na druhé straně je nutnost kooperace s PKPIC, protože se má jednat o prodloužení stávajících vlaků Gdynia – Wrocław až do Prahy. Není to tak, že by se jednalo v celé trase o úplně nové spoje. Navíc Leoš nemá žádné lokomotivy a vozy, takže vyrovnávka výkonů by nešla, musel by Polákům za soupravy platit hotově a to dost.
Zrušen z kvůli nezájmu cestujících, obnoven kvůli zájmu cestujících. Komedianti.. zrušen byl hlavně kvůli šetření ze strany MD za Bárty spol s dalšími rychlikovymi linkami, které doposud nikdo neobjevil.
O vyhlídkovou linku z Prahy do Vratislavi přes díry typu Velký Osek, Častolovice, Litice nad Orlicí, která byla spojena s výměnou lokomotiv v Týništi nad Orlicí a Mezilesí, nikdo z normálních cestujících vcelku pochopitelně neměl zájem. Takže s ní do Polska jezdili jen ti, co měli přirozený jízdní doklad (ehm tedy režijku) v peněžence a k tomu ještě FIPku v tašce, protože ta se do peněženky už nevešla. Kdežto linka vedená z Prahy po koridoru do Ústí nad Orlicí a dále přes Letohrad a Kladsko už bude bez zcela zbytečné dvojí výměny lokomotiv na trase a s pro běžné cestující… Číst vice »
Mám režijku a tedy mohu mít i FIPku a nikdy jsem s tím vlakem nejel … Nic Vám nebrání jít pracovat k SŽ nebo ČD a budete ji mít také. Máte nějaká čísla nebo výstupy,kde je napsáno,kolik režijkářů s těmi vlaky jezdilo ?
Stačí říci, že krom držitelů přirozeného jízdního dokladu a FIPky s nimi nikdo nejezdil. Tedy až na pár šotoušů. To je pouhé konstatování faktu. A nehledejte za tím nějakou závist, že někdo má režijku a já ne. Kdysi jsem jí díky jednomu z rodičů zaměstnaném na dráze měl také, včetně FIPek. Dnes mám financí naštěstí tolik, že mi to nebrání si koupit roční One ticket, byť mi jeho cena skoro 29 tisíc Kč přijde už silně přestřelená, odpovídající cena by byla tak 20 tisíc Kč, aby si ho lidé začali ve větší míře kupovat, protože jsem s tímto dokladem za… Číst vice »
Otázka „Máte nějaká čísla nebo výstupy,kde je napsáno,kolik režijkářů s těmi vlaky jezdilo ?“
Odpověď: „Stačí říci, že krom držitelů přirozeného jízdního dokladu a FIPky s nimi nikdo nejezdil. Tedy až na pár šotoušů. To je pouhé konstatování faktu.“
Takže máte kulový, ale přesto machrujete, že máte pravdu. Napište ověřitelný zdroj informace, kterou tu všechny krmíte. Takové mám nejradši. Něco si vymyslí, domyslí překroutí, ale „konstatuje fakt“. A takový je tu každý druhý.
Stačilo se s těmi vlaky občas svézt a bylo hned jasno. Jediný, kdo má kulové, je jakýsi Zuzák a to kulové má navíc místo mozku :-).
Ten přepřah byl v Hradci (myslím) a pak v Letohradě, kam zajižděly polské EU07, ale to je detail. Souhlasím že to byla vyhlídková jízda s mnoha zastávkami a z Prahy se dalo odjet o hodinu později přes Pardubice a chytit to v Letohradě. Další problém byl že šlo o soupravu vozů řady A a B bez jakýchkoliv služeb a jezdilo to jen 2x denně. Pozdější koncept těch 4-5 párů zrychlených vlaků bez přestupu na hranici, které docela dobře řešily jak místní, tak meziregionální vazby, byl lepší, bohužel ten dnešní stav je dost neatraktivní a o počty cestujících v nové expresní… Číst vice »
Jenže zrychlené vlaky s přestupem v Ústí a v Kladsku (???) stále nebyly atraktivní pro přímé spojení zejména Prahy a Pardubic s Vratislaví. To je bohužel velký problém pro běžného cestujícího, kdy počet akceptovatelných přestupů pro taková spojení je nula, ale musí být splněno několik dalších podmínek, jako je akceptovatelná cena, komfort a rychlost spojení. Nikdy se všechny tyto podmínky dohromady jako splněné nesešly, vždy alespoň dvě nebyly splněny. Tak snad to teď vyjde a pevně doufám, že ano.
Ony ty některé vlaky byly přímé z Pardubic do Vratislavi nebo aspoň do Kladska, různě se to měnilo, ale je fakt že spíš tam byly ty spoje jen z Ústí a více zastávkové. Ideál to nebyl nikdy.
Problém je, že to musí být přímý vlak z Prahy, aby se měl šanci naplnit a tedy se držet finančně nad vodou, tedy aby ho v případě nějaké finančně horší situace nebyl zájem ze strany objednatelů hned zrušit. Pardubice (a jejich okolí) takový vlak bohužel nejsou schopny zaplnit…
Máte pravdu. Hodně jsem tamtudy jezdíval – někdy kolem.2014 byl Pardubice-Vratislav a zpět Sp.,. později změněn na Os, stavěl u každého patníku v Polsku i v ČR – a v tomto směru je na polském úseku zase hodně zastávek, na nichřž je mizivá frekvence. Spoj Vratislav – Pardubice v 16.50 z Vratislavi býval opravdu nabitý do posledníjho místa tak po Ziębice, to jedou domů lidi, dojíždějící do Vratislavi do práce…jinak obsazenost minimální. To ale byla spolupráce ČD+PKP Przewozy Regionalne.Také pamatuji v Pardubicích ještě stařičké polské EN57
Problém byl na návaznosti na další spoje v Kladsku a hlavně na dálkové ve Vratislavi. Já dnes jezdím nejvíce do Varšavy Silesiemi, ale před Vratislav jsem před lety jel kolikrát taky i do Varšavy. Vratislav- Varšava se jezdívalo přes Ostrów Wlkp.a Lodž Kaliska/tam úvrať/, to bylo 5-6 hodin. Dnes EIC zvládne zhruba 4 via Opole – Lubliniec – Čenstochovou- Radomsko – Koluszjki – kratší dobu má EIC nebo Pendolino, to (i některá EIC místo Čenstochové hlavní jede přes Częschotowa-Stradom a na CMK (Centralnou Magistralu Kolejowou – na tu najede někde kolem Włosczowé…. Polsko ovšem má v plánu VRT z Varšavy… Číst vice »
Záleží na marketingu, schopnosti nabídnout přijatelnou službu za přiměřenou cenu.
Regiojet zavedl vcelku úspěšnou linku do Chorvatska, která generuje drobný zisk. Přitom jsou autobusy rychlejší, novější. Ale vlak má lehátka a přijatelnou cenu s možností pohybu po vagónu. A vcelku solidní zájem cestujících.
Co to meleš ..do Lichkova dojede mašina elektrický .jaká dvojí výměna dej si mokrý hadr na hlavu lopato.
Uklidni se, šmudlo. Přepřah je věcí minulosti a to, že jsi to v mém vcelku jasném příspěvku nebyl schopen rozklíčovat, není mým problémem ani trochu.
Mají fírové u Bohouška Langusty taky režijku.? Nevím, ptám se pro kamaráda.
Nemají, stačí si domyslet, proč píšu, že si budu kupovat již třetí roční One ticket. Jinak mi není jasné, jak by si neČD dopravce mohl pro své zaměstnance zařídit režijku. A na to, aby mi zaměstnavatel (dopravce) kupoval IN100 či roční One ticket, tak to bych musel být u něj zaměstnán na hlavní pracovní poměr, což u žádného z dopravců nejsem, jsem zaměstnán všude jen na dohodu.
Třeba Arriva jako neČD dopravce režijku nabízí v inzerátech práce. V některých oblastech to může být zajímavý benefit, když je tam jedinný dopravce.
Ty dírou jedna, že jste určitě z Prahy, ta velkopanskost z Vašeho příspěvku jen čiší….
Ta velkopanskost se jmenuje cca 1,3 milionu obyvatel Prahy a ty jsou nutné k naplnění takového vlaku. A to ještě nepočítám nejbližší okolí Prahy, protože to jsou ty miliony hned dva. Jde o konstatování faktu a ne o velkopanskost, ale to někteří zamindrákovaní jedinci nejsou schopni pobrat.
Změny dopravních proudů se v Evropě v časovém rozmezí 15 let totiž určitě nestaly, lidé totiž cestují pořád stejně, že..
A když odpovídající infrastruktura není, tak si o „dopravních proudech“ na železnic můžeme nechat jen zdát.
Ale to je jak slepice a vejce. Nebudu stavět infra tam, kde nevím jaké budou přepravní proudy. Silné přepravní proudy u nás máme i na mnohem zastaralejších tratích typu Brno-Svitavy, nebo Brno-Vyškov, ale už z těch pomalých spojů si dokážu lépe odhadnout na kolik vyrostou, když se zrychlí a tím si lépe obhájím případnou stavbu.
Klidně může jedna lokomotiva je přes Pardubice – Ústí n.O. – Lichkov – Międzylesie až do Wrocław Gł. Vyhlídkový vůz? Zejména od Chocně po Bardo je podél trati opravu krásné krajinné panorama. Nějaké odpojování lokomotiv nebo vozu v Kladsku? To lze ve st. Kłodzko Gł’owne,. jenž po přestavbě KŁodzko Miasto na stanici je zase zastavování v Kłodzko Gł. zbytečné,. Pokud Gdynia Głowna, pak nějaké přímé nebo posilové vozy nebo změna lokomotivy ve Vrtatislavi. Z příspvěků, které jsem dosud četl, 4 hodiny z Prahy do Vratislavi nelze stihnout, ani kdyby v Polsku zastavoval spoj dejme tom,u jen Bystrzyca Kł.-Kłodzko Miasto a… Číst vice »
Takže to má v podstatě v kapse černej s*** se svými na dlouhou vzdálenost naprosto nevhodnými jednotkami.
Kdy by to měl vyhrát paštikář, tak předpokládám, že ne s jednotkami co jezdí nyní v ČR. Problémem může být nejen maximální požadovaná rychlost, ale zejména kapacita, která by pro polskou stranu byla za Vratislaví asi nedostatečná.
Pokud by to jezdilo nad rámec nyní nabízené kapacity, přičemž by další nepožadovali, mohlo by to být celkem jedno. Z hlediska kapacity tratí ale moc šťastné není, když jezdí příliš mnoho krátkých vlaků stejným směrem.
Každý kraj má víkendové jízdenky pro rodinu + nějaké pásmo za hranicí sousedního státu (např. Plzeňský kraj a Bavorsko atp.). Jen Pardubický kraj, kde Lichkov obsluhuje Leoš, má s prominutím kulové . Lichkov- Międzylesie 9 złotýc.
Běžte to říct těm lidem, co pravidelně vykupují Premium a Business na trase Praha-Košice/Prešov 🙂
Vau! Z těch 25 sedadel Premium a Business na trase Praha-Košice/Prešov pravidelně vykupuje asi 10 lidí, nebo dokonce celých 20?
Jojo těch 20 zoufalců kteří nemají z Prešova na výběr to zachraňují
To budu do té doby v důchodu. To je objev, že cestující mají o spojení Praha – Wroclaw zájem? Proč musí všechno jezdit přes Ostravu když je zajímavá i Poznaň, nebo Szczecin?
Ještě by to kromě té elektriky sneslo lepší parametry mezi Letohradem a Lichkovem, což se bohužel nestalo (zato tam byly postaveny ‚protivlakové‘ stěny). Také zastavovací ‚politika‘ v tom úseku na přitažlivosti moc nepřidávala. Tak snad jednou…
Lepší rychlostní parametry trati po elektrizaci úseku mezi Letohradem a Lichkovem nastaly, protože zde nešlo o prostou elektrizaci, ale celkovou modernizaci trati. Ale jakýsi Frantisek to stále nezaznamenal. Tyto změny nastaly i mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, i zde totiž došlo k modernizaci trati, byť již dříve elektrizována byla. Takže ač ty rychlosti se na úseku Ústí nad Orlicí – Lichkov neblíží ke 160 km/h ani omylem, zlepšení tu nastalo a malé rozhodně nebylo. Pro rychlost 160 km/h by to vycházelo mezi Ústím nad Orlicí a Lanšperkem i mezi Letohradem a Lichkovem na tunely vedenou novou trať a to… Číst vice »
Kdyby tak Poláci ještě udělali Vratislav – Kladsko na 160 km/h, a přidali ještě druhou kolej Strzelin – Kamieniec Z,. a kdyby Kladsko -Międzylesie měli těch 100 km/h, to by bylo doopravdy výboné. Ano, Ústí n.O,-Lichkov je modernizován, klidně se zastavením Letohrad a Jablonné lze dosáhnout dobu jízdy 36 minut…Międzylesie – Wrocław Poláci sice poslední léta „látají“,(nemluvím o rekonstrukci Kłodzka M a Strzelina, a před radou let MiŁędzylesie a rekontrukce ůseku na hranici). Kdyby – pak by se dala zkrátit průjezd trasy na 1h40m až 1h45 minut,…Hodně zkrátili však průjezd Vratislav – Poznaň,po několikaleté rekonstrukci celé trasy
Anebo Gdaňsk, že ano? To je také velmi zajímavé a krásné město. A na Hel, Władysławowo, nebo Chałupy, Jastarnia, Jurata….když jsou v červnu a červenci tropy, a voda se tak vyhřeje (pro milovníky vodních sportů fajn), tak v první polovině srpna lze strávit pěknou dovolenou… .
A ND by mělo zajistit, aby nový dopravce uznával Interrail a Eurorail, když se jedná o mezinárodní spojení!
Myslíte MD?
Jasně MD
Aspoň se do toho nebudou cpát batůžkáři, co spí po vlacích a po týdnu už to je taky docela cítit.
Aha, tak proč vlastně provozujeme podle vás veřejnou dopravu? Ať si každý do Gdyně jede ve svém BMW.
Tož ono by možná dotování každému jeho BMW mohlo být ve finále levnější, než stavění a živení VRT.
Veřejná doprava má mít nějakou úroveň a ne z ní dělat dobytčák pro socky.
A proto se velice empaticky navezu do batuzkaru….
Myslim, ze byste potreboval implantovat trochu empatie a skromnosti