Přímé vlaky Vídeň – Berlín se vrací. Česko ale definitivně objedou, cestu zvládnou pod 8 hodin
ICE 4 při testovací jízdě. Foto: Siemens
Deutsche Bahn obnoví od prosince letošního roku přímé spojení Berlína a Vídně. Česku, kudy dříve vlak přes půl století jezdil,
ad Vít Jůza a jarda To bylo myšleno vážně těmi pasovými kontrolami? V tom případě se už definitivně vracíme zpět před rok 1989….. pak už daleko nebude k opětovnému střílení lidí na hranicích…. To už jsme na tom fakt tak zle, že Okamura má skutečně šanci prosadit vystoupení z EU? No děkuji pěkně za takovou perspektivu. Ti, co dělali Pražské jaro 68 nebo už i někteří, co cinkali klíčema v listopadu 89, se budou v hrobě obracet…. ad Pavel Kolařík Zastávku v Praze bych nerušil. Je sice pravdou, že z Kolína přes Litoměřice přímo na Děčín by to bylo rychlejší,… Číst vice »
S vysokorychlostními tratěmi se u nás rozlučme, jelikož vystoupíme z EU a bude po ptákách, takový je český člověk, neváží si dobrého.
Tak on hlavně český člověk sám od sebe takhle daleko nevidí, když mu to někde neřekne, nebo se prostě jen nechce tolik mluvit o tom, jak moc blbá ta naše současná infrastruktura při těch všech zprávách o modernizacích a opravách je?
Zdá se mi, že při omezení prostojů, zrušení zajížďky v Praze na hlavní nádraží a snížení počtu zastavení vlaku (snad by se celní a pasová kontrola dala nějak zorganizovat bez stavění na všech tradičních hraničních nádražích, jestli tedy je třeba s ní skutečně počítat, a snad není nutné ve větších městech stavět vícekrát) by se přímý vlak přes Prahu pod těch 7:35 dostal. Přímější přes Znojmo a Českou Lípu určitě ne, nehledě na to, že od dob Protektorátu asi na Děčíně-Východ zrušili potřebnou kolej z jižní poloviny nádraží na směr na Žleb.
Žádné pasové a celní prohlídky se v Schengenu nerealizují. Nevím, proč se staví v Bad Schandau, ale v Děčíně i v Břeclavi proto, že jsou to uzly.
Gratuluju k tomu, že se vám povedlo dadaistickou otázku v článku vyřešit ještě dadaističtější odpovědí 😀
Jen – není to ještě přímější přes Sigmundsherberg?
Omezíme prostoje (= zrušíme zastávky po cestě), nezajedeme na hlavní v Praze… sice to pak přestane být atraktivní pro českou vnitrofrekvenci, ale těch pár tranzitujících cestujících Berlín-Vídeň, co neletí letadlem, provezeme rychleji a zase to těm blbým Němcům natřeme!
I když je to přes Sigmundsherberg pro naši generaci tradiční trasou Vindobony, kratší to nebude. Různých uzlů je po jakékoli cestě z Berlína do Vídně samozřejmě několik desítek, je samozřejmě otázkou do pranice, kde co má stát – z jedné strany nejlepší stavět všude, ze druhé strany nikde … ale z dvanácti mezilehlých stanic šest projíždět – kde je více zastavení v jednom městě, a v těch menších místech – by na rychlý vlak nebyl žádný extrém, pokud by se nechtělo zůstat u Brna a Prahy. Z pražských nádraží každé má své výhody a nevýhody, své výhody má i to… Číst vice »
Taky nechápu tu věčnou posedlost řešit spojení Berlín – Vídeň.
propojujou „německej prostor“
Neříká se prostor, ale Lebensraum.
Ještě by mě zajímalo, která trasa je také levnější 🙂
Pro podstatnou část z těch skutečných cestujících Berlín-Vídeň, kteří si ohodnotí i čas, beztak letadlem.
Nejde jen o infrastrukturu, ale také o to, jak velká města trasa spojuje. A intenzita cestujících z a do Mnichova bude určitě daleko vyšší než z a do Prahy. Čechy prostě přestávají být z více důvodů atraktivní.
„Čechy prostě přestávají být z více důvodů atraktivní“, ale s Moravou to tak hrozné nebude:
https://www.denik.cz/cestovani/turiste-se-na-jizni-moravu-vraceji-ocenuji-ruznorodost-a-architekturu-20160605.html
Zastávku Praha bych zrušil, aby nezdržovala……………
A co má jako bejt? On někdo jezdí z Berlína do Vídně vlakem??
To asi jezdí, ale Čechům to může být asi šumák – kolik Čechů jede Vídeň – Berlín v kuse?
Hmmm, a proc teda zavadej ten primej spoj? Zajimave!
Vyšly jim oběhy, tak spojili u jednoho spoje rameno? Zatraktivnili tím třeba Norimberk-Vídeň.
Michal: Jak zatraktivnili spojení Norimberk – Vídeň. To jezdí ICE i teď.