Přímé spojení Prahy s Letohradem končí, rychlík rozdělí v Hradci Králové

Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra PardubiceStanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice

Kvůli uzavírce silnice u Jaroměře naopak kraj objednal na tři měsíce další vlaky.

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří ze Žamberka

Už všude jezdím autem

Karl vB.

To je dobře, že jste nám to řekl.

Mirek

Nj, když ony se ty vlaky úředníkům nehodí do tabulky. Lidi musí jezdit podle tabulek a běda tomu, kdo chce jet jinam nebo nejde náhodou do pupku kraje nebo ČR, to se pak nesmí vůbec. Teda vlastně smí, ale tam už všichni jezdí autem.

Alexandr

Nepřekvapuje mě tato zpráva. Ministerstvo dopravy posledních 15 let systematicky likviduje nesystémové spoje a snaží se na rychlících zavést linkový model podobný MHD. Před pár lety byl zrušen „Dobrošov“ do Meziměstí (je zázrak, že tento přímý spoj byl nedávno vůbec zaveden) a teď přišel na řadu i „Kyšperk“ do Letohradu. Bohužel objednavatel chce, aby všechny rychlíky jely v taktu, měly stejnou konečnou a stejné nácestné stanice a samozřejmě musí končit v Praze, nemohou pokračovat někam dál. Proto vlaky typu Kyšperk jsou jim trnem v oku. Tím hůře pro místní, kteří přijdou o přímé spojení na Prahu. 👎

Honnzok

S tímto nemá MD nic společného… Toto je rozhodnutí kraje… V úseku Hradec (-) Letohrad jej objednává on…

Leinad

A proč by kraj měl objednávat R s velkou mezikrajskou frekvencí?
Kraj si objedná Os a Sp pro svoje obyvatelé, že spěšňákem jede někdo navíc je bonus a ne cíl.

Alexandr

Jako že by kraj prosadil změnu v neprospěch cestujících? Myslel jsem si, že v tom spíš bude mít prsty MD, že kraj proti „svým obyvatelům“ nepůjde. I když – možné je všechno, třeba na lince R9 nedávno MD zrušilo poslední večerní spoj z Prahy na žádost Kraje Vysočina (!), také jsem nad tím kroutil hlavou. 🤔

Alibaba

Má i nemá. MD by klidně mohlo objednat rychlíky v taktu až do Letohradu ve spolupráci (spolufinancování) s krajem. Jen do toho Letohradu nemá cenu jezdit se šestivozovým rychlíkem, když dnes stačí trilobit. takže by se někde musely vagóny odpojovat. Jestli v Hradci nebo až v Týništi? Spíš v Hradci a odtud do Leťáku dieselem jako do Trauče. A pak je otázka co by z toho rychlíku zbylo? 0,5 služebáku, 1,5 dvojky a 1,0 jedničky? Nebo 0,5 služebáku, 2,0 dvojky a 0,5 jedničky? Žádná jednička?

Karl vB.

Z textu:
„Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana dochází k této změně v koordinaci s Královehradeckým i Pardubickým krajem.“

Frantisek

Nebyli jsme schopni zvýšit kapacitu do Jaroměře, tak ubereme vlaky do Letohradu, to dává smysl. Že do té Jaroměře povede vedle jednokolejky již brzy zhruba 8 pruhů silnice, to už je tu taková tradice. Pak už nebudou potřeba ani žádné posilové vlaky do Jaroměře. Všechny do těch aut vyženeme.

Jan Novák

Jsem z Týniště a tato zpráva je to nejhorší co mě mohlo potkat. Nejen, že ten R využívalo spoustu lidí při cestě do školy, za prací, atd., ale tento vlak měl zde i dlouhou tradici.

Karl vB.

Zelená a vínová koženka na sedácích měla taky velmi dlouhou tradici…

Ryk Mat

Myslím, že zelená delší.

Dominik

Však za ten rychlík pojede SP Letohrad – HK, takže se akorát změní řazení, ale lidé o spoj nepřijdou, tak v čem je problém?

Gramofon

Už to tu zaznělo. V tom, že narozdíl od přímé soupravy, přípoj ČD vesele ujede z Hradce jinému vlaku ČD.

Leinad

Že by modrogumí schválně neuměly čekačky?
To přece ten rozvrat co přináší soukromníci, síťový dopravce čeká.

Honnzok

V tomto případě, minimálně od září v pracovní dny dost těžko, když na něm z Týniště pojedou posilové vozy na ten R a nejspíše i jeho el. lokomotiva

Mates

Pokud má vlak 5 vozů, 350 míst k sezení a sotva se to vejde, tak asi kočkopes s 200 místy bude nevyhovující. To je celé….
Ale to by musel někdo používat hlavu

ušatá

V nutném přestupu

jofrey

každý přestup u takové relace znamená spíš odliv zákazníků, ale to je některým lidem nevysvětlíte. Do tabulky jim to vychází a je to ok

Jiří Kocurek

Jen bych se zepta, kolik lidí pokračovalo dál směrem na Prahu, když jeli do školy či za prací. Tedy jaká byla výměna cestujících.

Mates

Řeknu ti to asi takhle: z Letohradu do HK před COVID omezení se dovezlo (5 vozů) cca 300-350 lidí. Zůstalo tak 70 (mimo pondělí) a do Prahy (8-9 vozů) a cca 500-600 lidí.
To samé +- i obráceně.

Milan

Měl byste vyhledat odbornou pomoc. Nepřeji Vám nic zlého, ale zrušení nějakého vlaku je pro Vás horší než vyhazov v práci, vážně zranění, úmrtí v rodině atd.?
Vy jste fakt případ.

ušatá

Minimálně to mělo jezdit do toho Týniště a případně zde jako v minulosti vlak rozpojit na směr Letohrad a Meziměstí.

Emeritní

Další konec letité tradice ! Je to škoda , až zkonci kovid, tak nevím kam se ty lidi vejdou….takhle těch šest vozů v pondělí bylo narvanych… Odjakživa přes Letohrad jezdily rychlíky ale tyhle koumáci opět přepsali historii Nesouhlasím s tím že v r.2009 vozily rychlíky vzduch….ty lidi se dostali přímo do a z Prahy bez přestupu či s jedním v Častolovicích nebo Doudlebech a tak A že z výchozí stanice jede pár lidí? Ty přece přistupují cestou ! Tak jako to je z Prahy, Chebu, Hradce a tak, takže nevím co si vysadili na Letohrad Když byla sezona turistů, pochod… Číst vice »

Panda

Pro spojení Prahy a Letohradu/Žamberka je to pomalé, příliš kapacitní a s přepřahem… Ale po elektrizaci tratě do Škoda Kvasiny (a s rozpojitelnými jednotkami) by mohlo mít slušný potenciál přímé spojení do Rychnova, půlící interval Sp mezi HK a Častolovicemi. Ideálně s návazností v Častolovicích směr Rokytnice a v Rychnově směr Solnice/Deštné…

Raddie

Koleje do Deštného by se teda prodražily 😂

Panda

Vede tam silnice;-)

Raf

Přijde mi to škoda, dokázal bych si dokonce naopak představit prodloužení všech Hradečanů do Letohradu místo spěšňáků

johnny13

To zde bylo do roku 2009 a popravdě řečeno některé ty vlaky vozily vzduch. To úplně význam nemá. Ovšem v ranní a odpolední špičce a kor v pondělí a pátek ale takové prodloužení určitě význam má.

Mates

Tento zrovna mezi ně nepatřil.

Lektor

Jaký je rozdíl v tom jestli vozí vzduch přímý vlak nebo s přestupem?

Y.K.

Pokud je návazný vlak kratší, veze méně vzduchu. 🙂

milda

Tak Hradečan dříve Kyšperk zrovna velice vytížený spoj, to same nevečer zpět. tady je vidět, že cestujicí nikoho nezajímá! Takže lepe Letohrad Ustí a pak Praha ( ted ne protože jednokolejka Brandýs a přestavba Pardubice, takže načasování toho zrušení jako vždy na 1.

Dominik

Časově vyšlo vždy výhodněji jet Letohrad – Ústí – Praha, jak přímým spojem, spíš byl vytížen cestujícími do nácestných stanic.

Václav Kulihrach

Přes Ústí to nejde – tam už vlak dva roky nejezdí, jen jakési motorové tramvaje

medical_examiner

Hmm, a Trutnov bude obsluhován Sp Pardubice – HK – Jaroměř – Trutnov…

MiK

Předpokládám, že Raf myslel Hradečany, takže ty vlaky, co končej v HK… to s Trutnovem přece vůbec nesouvisí.

Luboš Beneš

Tak nevím zda bych z Kyšperku jel do Prahy přes Hradec přímo 3 hodiny 20 minut nebo s přestupem v Ústí nO o 70-90 minut rychleji. Asi bych klidně přestoupil.

Kubrt

Nejde o Letohrad, ale stanice mezi Letohradem a Hradcem (Tynistem).

milda

Jenomže zrovna začíná oprava Brandýsa a tam bude jednokolejný provoz a také 0kolejný provoz Pardubice tak to si zapřestupuješ.

medical_examiner

A ono to bude určitě ujíždět…

Mates

Sranda je, že než začal COVID, byl tento vlak v pracovní dny vytížen tak, že bylo potřeba 5 vozů (350 míst), v pondělí byl i požadavek na 6 vozů. Takže 200 míst je výsměch. Holt kraje vychází ze sčítání z roku 2020 a to opravdu studenti nejezdili. PS: teď v pátek bylo z HK na Týniště nad Orlicí v tom vlaku cca 250 lidí a to ještě nefungují školy na 100 procent. Co se týče tramvaje z Lichkova, tak ta takovou frekvenci, jako je zde vůbec nebere. A je zajímavé, že až začne výluka v Brandýse tak jejich vlak jede… Číst vice »

johnny13

Musím souhlasit s vytížeností. V pondělí ráno jedou vysokoškoláci do Prahy. V Častolovicích, kdy přistoupí cestující od Rychnova, se kapacita již blíží maximu. V Třebechovicích se už stojí v uličkách. V době před pandemií toto vše platilo, ale nevím jak je to teď. Nicméně předpokládám, že od září se bude vytíženost bližit původním hodnotám.

M a R

Tak od září zase bude posilou R souprava z Týniště. Ale uvidíme jak to bude a holt se budou psát na kraj stížnosti…

Leinad

Stížnosti na kraj, že ministerstvo neobjednalo R a kraj objednal Sp v jeho časech.

M a R

R mezi HK a Letohradem neobjednávalo MD, ale kraj.

Jiří Kocurek

Za dráhy jednotné, kdy do toho kraje nekecaly, jezdily studentské rychlíky a jezdilo ze v nich nastojáka už z Ostravy. Důležitá je totiž ochota posílit soupravu. Když chybí, tak je to horší než když nesjou vagony.

Hynek

Nevím, co berete, ale už přestaňte, škodí vám to.

johnny13

Velká škoda a degradace dopravy. Tento rychlík byl hodně oblíbený a v době před pandemii dost využívaný. Ze zkušenosti vím, že v případě zpoždění Sp, ujíždí rychlík v HK na Prahu. Nerozumím v čem tento krok pomůže cestujícím a proč je to takový trn v oku kraje. Čím více přestupů tím hůře, za mě jednoznačně krok k horšímu.

Hodně štěstí

Nepomůže, ale o cestující nikdy nejde.

medical_examiner

Jde o to, aby bylo možné vykazovat jakousi činnost…

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

asdfg

Já s Leošem občas jezdim a vyloženě nějaký problém s ním nemám. Ale pořád lepší než nedělní rychlík z Kolína do Ústí západ. Jedním slovem humus.

milda

To jo ale začala přestavba Brandýsa a Pardubic kde bude i 0 kolejný provoz takže autobusy tak hurá do Prahy.

Ondra

Teda pardon z Lichkova do Prahy

Ondra

Nezapomněl jste na přímý spoj z Králíků do Prahy (přes Letohrad a Ústí n Orlicí)? https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/prehled/?p=MqbeLSwIjeOD5atDIjBV6L:WA8NhJygN9cFfTT4Hdzt0KKypaYw8LJaMfQaa5:Uf

Kar

Tak to jsou joudové, bylo to prostě pohodlnější, jezdil jsem z Třebechovic… Ví někdo proč? Každý přestup přece snižuje atraktivitu a zvyšuje strach z ujetí, což vědí snad i nahoře.

Petr

Z Třebechovic budete jezdit přímo i nadále. Od 1.9. by ten rychlík měl jezdit formou přímých vozů z Týniště nad Orlicí.

Kuba

Z Třebechovic ano, ale do Třebechovic už ne.

medical_examiner

Ano.
Až bude zaveden expres z Opavy do Brna tak, že by ve 13h odjížděl z Krnova, tak určitě přitáhne nejen studenty SŠ…

lzete

Co pak vlak LET1291 ve vsedni dny provozovany leo expressem, neni to primy vlak?

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

Libor

Jenomže leoexpress to je jedna velká katastrofa, co se palubního opravdu velký personálu týče…

Gramofon

Zasekla se vám deska?

Nemusíte se tu dokola rozčilovat, že po vás chtěl LE zaplatit jízdenku. Vysadil Vás aspoň někde v poli, když jste jel na černo?

PS: A všichni doufáme, že tunel do státního rozpočtu v podobě naprosto zbytečných, nesystémových R do Lichkova, vyžírajících kapacitu přetíženého koridoru nová vláda zarazí.

Honza

Byla to pravda, co jsem zde minule psal, všichni lidi museli v Pardubicích vystoupit, protože soupravu vraceli někam směr Praha, nic nám neproplatili, a jel poslední osobák směr česká třebová.

Leinad

A v tom osobáku uznali jízdenky? A dál jste žádost o kompenzaci?

Honza

Jízdenku jsme všichni normálně zakoupili v osobáku, protože by jsme nestihli doběhnout na pokladnu, kompenzace byla od lea taková, že nám vrátili peníze za jízdu v leo kreditech, a to až za týden

Honza

Ale jinak, ten LET Flirt(večer i dieslovej Lint) do Prahy z Lichkova vskutku nedává smysl, obvzlášť, když v ústí se dá za 4 minuty přestoupit na rychlík (ráno i Railjet či IC)

Gramofon

Tak v Ústí se dá za 4 minuty pohodlně přestoupit a proto je přímý rychlík zbytečný, ale zároveň o příspěvek výše (a ještě 2x tady) netrpělivě čekáte na přímé rychlíky z Prahy. Máte v tom trochu hokej, protože buďto jsou přímé rychlíky potřeba nebo ne.

Václav Kulihrach

To není ani vlak, natož přímý

T448

„Letohrad přijde od červnové změny jízdního řádu o přímé železniční spojení s Prahou.“

A LET 1291 je co?

Bába z hradla

Bylo myšleno přímé železniční, nikoliv přímé tramvajové

Xapadlo

Správný název článku by asi měl být něco jako „Přímé spojení Prahy s Letohradem přes Hradec Králové končí“. Chápu ale autora článku, že to nezní příliš efektně

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

Karl vB.

Pro velký úspěch prosím tento příspěvek o nepochopení smyslu rychlíku ještě min. 3x zopakovat!
Děkuji

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

Honza

Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.

Karl vB.

Hodnej Honzík! Dostane za odměnu bombón.

Mates

Vlak z Letohradu do Prahy mít Leo Express bude, ale bude i obrácený směr? Co začínají teď výluky v Brandýse, tak ho nemohu najít…., ale třeba se pletu

T448

Nee, jen v pracovní dny ráno směrem do Prahy.