Přímé spojení Prahy s Letohradem končí, rychlík rozdělí v Hradci Králové
Stanice Týniště nad Orlicí prošla modernizací v roce 2015. Foto: Chládek a Tintěra Pardubice
Kvůli uzavírce silnice u Jaroměře naopak kraj objednal na tři měsíce další vlaky.
Už všude jezdím autem
To je dobře, že jste nám to řekl.
Nj, když ony se ty vlaky úředníkům nehodí do tabulky. Lidi musí jezdit podle tabulek a běda tomu, kdo chce jet jinam nebo nejde náhodou do pupku kraje nebo ČR, to se pak nesmí vůbec. Teda vlastně smí, ale tam už všichni jezdí autem.
Nepřekvapuje mě tato zpráva. Ministerstvo dopravy posledních 15 let systematicky likviduje nesystémové spoje a snaží se na rychlících zavést linkový model podobný MHD. Před pár lety byl zrušen „Dobrošov“ do Meziměstí (je zázrak, že tento přímý spoj byl nedávno vůbec zaveden) a teď přišel na řadu i „Kyšperk“ do Letohradu. Bohužel objednavatel chce, aby všechny rychlíky jely v taktu, měly stejnou konečnou a stejné nácestné stanice a samozřejmě musí končit v Praze, nemohou pokračovat někam dál. Proto vlaky typu Kyšperk jsou jim trnem v oku. Tím hůře pro místní, kteří přijdou o přímé spojení na Prahu. 👎
S tímto nemá MD nic společného… Toto je rozhodnutí kraje… V úseku Hradec (-) Letohrad jej objednává on…
A proč by kraj měl objednávat R s velkou mezikrajskou frekvencí?
Kraj si objedná Os a Sp pro svoje obyvatelé, že spěšňákem jede někdo navíc je bonus a ne cíl.
Jako že by kraj prosadil změnu v neprospěch cestujících? Myslel jsem si, že v tom spíš bude mít prsty MD, že kraj proti „svým obyvatelům“ nepůjde. I když – možné je všechno, třeba na lince R9 nedávno MD zrušilo poslední večerní spoj z Prahy na žádost Kraje Vysočina (!), také jsem nad tím kroutil hlavou. 🤔
Má i nemá. MD by klidně mohlo objednat rychlíky v taktu až do Letohradu ve spolupráci (spolufinancování) s krajem. Jen do toho Letohradu nemá cenu jezdit se šestivozovým rychlíkem, když dnes stačí trilobit. takže by se někde musely vagóny odpojovat. Jestli v Hradci nebo až v Týništi? Spíš v Hradci a odtud do Leťáku dieselem jako do Trauče. A pak je otázka co by z toho rychlíku zbylo? 0,5 služebáku, 1,5 dvojky a 1,0 jedničky? Nebo 0,5 služebáku, 2,0 dvojky a 0,5 jedničky? Žádná jednička?
Z textu:
„Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana dochází k této změně v koordinaci s Královehradeckým i Pardubickým krajem.“
Nebyli jsme schopni zvýšit kapacitu do Jaroměře, tak ubereme vlaky do Letohradu, to dává smysl. Že do té Jaroměře povede vedle jednokolejky již brzy zhruba 8 pruhů silnice, to už je tu taková tradice. Pak už nebudou potřeba ani žádné posilové vlaky do Jaroměře. Všechny do těch aut vyženeme.
Jsem z Týniště a tato zpráva je to nejhorší co mě mohlo potkat. Nejen, že ten R využívalo spoustu lidí při cestě do školy, za prací, atd., ale tento vlak měl zde i dlouhou tradici.
Zelená a vínová koženka na sedácích měla taky velmi dlouhou tradici…
Myslím, že zelená delší.
Však za ten rychlík pojede SP Letohrad – HK, takže se akorát změní řazení, ale lidé o spoj nepřijdou, tak v čem je problém?
Už to tu zaznělo. V tom, že narozdíl od přímé soupravy, přípoj ČD vesele ujede z Hradce jinému vlaku ČD.
Že by modrogumí schválně neuměly čekačky?
To přece ten rozvrat co přináší soukromníci, síťový dopravce čeká.
V tomto případě, minimálně od září v pracovní dny dost těžko, když na něm z Týniště pojedou posilové vozy na ten R a nejspíše i jeho el. lokomotiva
Pokud má vlak 5 vozů, 350 míst k sezení a sotva se to vejde, tak asi kočkopes s 200 místy bude nevyhovující. To je celé….
Ale to by musel někdo používat hlavu
V nutném přestupu
každý přestup u takové relace znamená spíš odliv zákazníků, ale to je některým lidem nevysvětlíte. Do tabulky jim to vychází a je to ok
Jen bych se zepta, kolik lidí pokračovalo dál směrem na Prahu, když jeli do školy či za prací. Tedy jaká byla výměna cestujících.
Řeknu ti to asi takhle: z Letohradu do HK před COVID omezení se dovezlo (5 vozů) cca 300-350 lidí. Zůstalo tak 70 (mimo pondělí) a do Prahy (8-9 vozů) a cca 500-600 lidí.
To samé +- i obráceně.
Měl byste vyhledat odbornou pomoc. Nepřeji Vám nic zlého, ale zrušení nějakého vlaku je pro Vás horší než vyhazov v práci, vážně zranění, úmrtí v rodině atd.?
Vy jste fakt případ.
Minimálně to mělo jezdit do toho Týniště a případně zde jako v minulosti vlak rozpojit na směr Letohrad a Meziměstí.
Další konec letité tradice ! Je to škoda , až zkonci kovid, tak nevím kam se ty lidi vejdou….takhle těch šest vozů v pondělí bylo narvanych… Odjakživa přes Letohrad jezdily rychlíky ale tyhle koumáci opět přepsali historii Nesouhlasím s tím že v r.2009 vozily rychlíky vzduch….ty lidi se dostali přímo do a z Prahy bez přestupu či s jedním v Častolovicích nebo Doudlebech a tak A že z výchozí stanice jede pár lidí? Ty přece přistupují cestou ! Tak jako to je z Prahy, Chebu, Hradce a tak, takže nevím co si vysadili na Letohrad Když byla sezona turistů, pochod… Číst vice »
Pro spojení Prahy a Letohradu/Žamberka je to pomalé, příliš kapacitní a s přepřahem… Ale po elektrizaci tratě do Škoda Kvasiny (a s rozpojitelnými jednotkami) by mohlo mít slušný potenciál přímé spojení do Rychnova, půlící interval Sp mezi HK a Častolovicemi. Ideálně s návazností v Častolovicích směr Rokytnice a v Rychnově směr Solnice/Deštné…
Koleje do Deštného by se teda prodražily 😂
Vede tam silnice;-)
Přijde mi to škoda, dokázal bych si dokonce naopak představit prodloužení všech Hradečanů do Letohradu místo spěšňáků
To zde bylo do roku 2009 a popravdě řečeno některé ty vlaky vozily vzduch. To úplně význam nemá. Ovšem v ranní a odpolední špičce a kor v pondělí a pátek ale takové prodloužení určitě význam má.
Tento zrovna mezi ně nepatřil.
Jaký je rozdíl v tom jestli vozí vzduch přímý vlak nebo s přestupem?
Pokud je návazný vlak kratší, veze méně vzduchu. 🙂
Tak Hradečan dříve Kyšperk zrovna velice vytížený spoj, to same nevečer zpět. tady je vidět, že cestujicí nikoho nezajímá! Takže lepe Letohrad Ustí a pak Praha ( ted ne protože jednokolejka Brandýs a přestavba Pardubice, takže načasování toho zrušení jako vždy na 1.
Časově vyšlo vždy výhodněji jet Letohrad – Ústí – Praha, jak přímým spojem, spíš byl vytížen cestujícími do nácestných stanic.
Přes Ústí to nejde – tam už vlak dva roky nejezdí, jen jakési motorové tramvaje
Hmm, a Trutnov bude obsluhován Sp Pardubice – HK – Jaroměř – Trutnov…
Předpokládám, že Raf myslel Hradečany, takže ty vlaky, co končej v HK… to s Trutnovem přece vůbec nesouvisí.
Tak nevím zda bych z Kyšperku jel do Prahy přes Hradec přímo 3 hodiny 20 minut nebo s přestupem v Ústí nO o 70-90 minut rychleji. Asi bych klidně přestoupil.
Nejde o Letohrad, ale stanice mezi Letohradem a Hradcem (Tynistem).
Jenomže zrovna začíná oprava Brandýsa a tam bude jednokolejný provoz a také 0kolejný provoz Pardubice tak to si zapřestupuješ.
A ono to bude určitě ujíždět…
Sranda je, že než začal COVID, byl tento vlak v pracovní dny vytížen tak, že bylo potřeba 5 vozů (350 míst), v pondělí byl i požadavek na 6 vozů. Takže 200 míst je výsměch. Holt kraje vychází ze sčítání z roku 2020 a to opravdu studenti nejezdili. PS: teď v pátek bylo z HK na Týniště nad Orlicí v tom vlaku cca 250 lidí a to ještě nefungují školy na 100 procent. Co se týče tramvaje z Lichkova, tak ta takovou frekvenci, jako je zde vůbec nebere. A je zajímavé, že až začne výluka v Brandýse tak jejich vlak jede… Číst vice »
Musím souhlasit s vytížeností. V pondělí ráno jedou vysokoškoláci do Prahy. V Častolovicích, kdy přistoupí cestující od Rychnova, se kapacita již blíží maximu. V Třebechovicích se už stojí v uličkách. V době před pandemií toto vše platilo, ale nevím jak je to teď. Nicméně předpokládám, že od září se bude vytíženost bližit původním hodnotám.
Tak od září zase bude posilou R souprava z Týniště. Ale uvidíme jak to bude a holt se budou psát na kraj stížnosti…
Stížnosti na kraj, že ministerstvo neobjednalo R a kraj objednal Sp v jeho časech.
R mezi HK a Letohradem neobjednávalo MD, ale kraj.
Za dráhy jednotné, kdy do toho kraje nekecaly, jezdily studentské rychlíky a jezdilo ze v nich nastojáka už z Ostravy. Důležitá je totiž ochota posílit soupravu. Když chybí, tak je to horší než když nesjou vagony.
Nevím, co berete, ale už přestaňte, škodí vám to.
Velká škoda a degradace dopravy. Tento rychlík byl hodně oblíbený a v době před pandemii dost využívaný. Ze zkušenosti vím, že v případě zpoždění Sp, ujíždí rychlík v HK na Prahu. Nerozumím v čem tento krok pomůže cestujícím a proč je to takový trn v oku kraje. Čím více přestupů tím hůře, za mě jednoznačně krok k horšímu.
Nepomůže, ale o cestující nikdy nejde.
Jde o to, aby bylo možné vykazovat jakousi činnost…
Ještě je tu spoje Leo Expressu z Lichkova do Prahy https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/prehled/?p=MqbeLSwIjeOD5atDIjBV6L:WA8NhJygN9cFfTT4Hdzt0KKypaYw8LJaMfQaa5:Uf
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Já s Leošem občas jezdim a vyloženě nějaký problém s ním nemám. Ale pořád lepší než nedělní rychlík z Kolína do Ústí západ. Jedním slovem humus.
To jo ale začala přestavba Brandýsa a Pardubic kde bude i 0 kolejný provoz takže autobusy tak hurá do Prahy.
Teda pardon z Lichkova do Prahy
Nezapomněl jste na přímý spoj z Králíků do Prahy (přes Letohrad a Ústí n Orlicí)? https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/prehled/?p=MqbeLSwIjeOD5atDIjBV6L:WA8NhJygN9cFfTT4Hdzt0KKypaYw8LJaMfQaa5:Uf
Tak to jsou joudové, bylo to prostě pohodlnější, jezdil jsem z Třebechovic… Ví někdo proč? Každý přestup přece snižuje atraktivitu a zvyšuje strach z ujetí, což vědí snad i nahoře.
Z Třebechovic budete jezdit přímo i nadále. Od 1.9. by ten rychlík měl jezdit formou přímých vozů z Týniště nad Orlicí.
Z Třebechovic ano, ale do Třebechovic už ne.
Ano.
Až bude zaveden expres z Opavy do Brna tak, že by ve 13h odjížděl z Krnova, tak určitě přitáhne nejen studenty SŠ…
Co pak vlak LET1291 ve vsedni dny provozovany leo expressem, neni to primy vlak?
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Jenomže leoexpress to je jedna velká katastrofa, co se palubního opravdu velký personálu týče…
Zasekla se vám deska?
Nemusíte se tu dokola rozčilovat, že po vás chtěl LE zaplatit jízdenku. Vysadil Vás aspoň někde v poli, když jste jel na černo?
PS: A všichni doufáme, že tunel do státního rozpočtu v podobě naprosto zbytečných, nesystémových R do Lichkova, vyžírajících kapacitu přetíženého koridoru nová vláda zarazí.
Byla to pravda, co jsem zde minule psal, všichni lidi museli v Pardubicích vystoupit, protože soupravu vraceli někam směr Praha, nic nám neproplatili, a jel poslední osobák směr česká třebová.
A v tom osobáku uznali jízdenky? A dál jste žádost o kompenzaci?
Jízdenku jsme všichni normálně zakoupili v osobáku, protože by jsme nestihli doběhnout na pokladnu, kompenzace byla od lea taková, že nám vrátili peníze za jízdu v leo kreditech, a to až za týden
Ale jinak, ten LET Flirt(večer i dieslovej Lint) do Prahy z Lichkova vskutku nedává smysl, obvzlášť, když v ústí se dá za 4 minuty přestoupit na rychlík (ráno i Railjet či IC)
Tak v Ústí se dá za 4 minuty pohodlně přestoupit a proto je přímý rychlík zbytečný, ale zároveň o příspěvek výše (a ještě 2x tady) netrpělivě čekáte na přímé rychlíky z Prahy. Máte v tom trochu hokej, protože buďto jsou přímé rychlíky potřeba nebo ne.
To není ani vlak, natož přímý
„Letohrad přijde od červnové změny jízdního řádu o přímé železniční spojení s Prahou.“
A LET 1291 je co?
Bylo myšleno přímé železniční, nikoliv přímé tramvajové
Správný název článku by asi měl být něco jako „Přímé spojení Prahy s Letohradem přes Hradec Králové končí“. Chápu ale autora článku, že to nezní příliš efektně
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Pro velký úspěch prosím tento příspěvek o nepochopení smyslu rychlíku ještě min. 3x zopakovat!
Děkuji
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Asi jste nepochopil smysl toho rychlíku, jde o to, že tím jezdí lidi do práce a z práce, ten rychlík se nepoužívá na to ,aby se ním jelo z Letohradu do Prahy, zcela záměrně proto jede po vedlejším koridoru. Co se týče toho Leo Expressu , tak tím radši už nikdy více, moje zkušenost je jasná… Nebudu podporovat něco takového. Ale toho Hradečanu je škoda, tak se s ním lidi rozloučej a budeme čekat, než k nám za dva roky dorazí rychlíky Praha-Baltské moře.
Hodnej Honzík! Dostane za odměnu bombón.
Vlak z Letohradu do Prahy mít Leo Express bude, ale bude i obrácený směr? Co začínají teď výluky v Brandýse, tak ho nemohu najít…., ale třeba se pletu
Nee, jen v pracovní dny ráno směrem do Prahy.