Přímé chartery z Česka do exotiky nabídnou také Fischer a Exim, s World2Fly budou létat do Karibiku
Airbus A350 letecké společnosti World2Fly. Zdroj: Facebook.com- World2Fly
Do Dominikánské republiky se bude létat jednou týdně, první let je plánován na 25. října. Na Kubu zamíří první pasažéři 5. prosince, létat se má rovněž jednou týdně.
Hm. A kde jsou ty naznačované A330 pro ČSA? Nebo to byla úplná kachna?
Nesmite verit vsemu, co kde kdo napise na diskusich 🙂
Neplete si to s 220? Jen čísla. Pro někoho.
Říkají to i lidi ze společnosti
Mnuvil jste s někým osobně, nebo jsou to pořád ty diskuse, kde se někdo prohlásí za internistu? 🙂 Navíc ve firmách se toho také dokáže nadrbat, to by jeden až nevěřil co za blbosti jsou lidi schopní zbaštit.
Jo tak 330? Ať dlouhá, nebo krátká, ta „společnost“ má co dělat, aby uživila 320 do Paříže (ČSA).
A SW si v poho vystačí se 737. A ještě jim zbyde, viz pronájmy. A když párkrát nebylo zbytí, tak ten Etoipian. Anebo, možná se pletu. Jakou jinou společnost máte na mysli?
Mluvilo se o 2x A330 po Turkish s tím, že je to hotová věc. No a teď až čas ukáže, jestli to tak skutečně je.
PS: jen bych si dovolil ještě připomenout, že nikdo neříkal nic o tom, že to musí být doma v Praze. SW fungujou nejen doma a taky ty letadla i s posádkama posílaj po světě na pronájmy.
No to ano. Mají dost 737. Mimo sezonu. Chtě nechtě. Proč by si ale navíc pronajali pár 330?, aby je mohli dál pronajímat? S vlastními posádkami na 330 školenými? Příp. platit servis? Podle mne by ty mašiny měli hlavně dělat zisk do firmy. Ty pronájmy, (také něco nesou) ano, ale je to taková z nouze ctnost. Ve vší uctě. I na to se musí umět.
taky se mluvilo o tom, ze tvs bude maxy litat z prahy do usa s mezipristanim na kanarech … 😀
Dobrý den, víte již někdo cenu za business nebo premium class? Na stránkách CK jsem to nenašla
Ale to jsou zajezdy. Jen letenku si nekoupite a business asi ani nebude.
😀 jenže on a se neptá, jestli si to koupí na letušce. Ptá se, kolik bude doplatek do byznysu k zajezdu .
Paninko, to jste tady špatně, musíte na jinou aerolinku.
Ta kapacita 432 míst jejich A350 je dost velká na malý český trh, LOT má skoro o 200 míst méně v B788, jestli to naplní tak za mě palec hore. Každopádně pokud budou mít problém to plnit, tak se dají očekávat supr ceny zájezdů.
konečně to někdo pochopil, ne přískoky na Kubu atd.
To je jenom dobře
Nejenom Punta Cana:
Let tam
Praha – Santa Clara (Kuba)
5. 12. 2023 (út), 07:30 – 13:00
WFL8547
Celková délka letu 11h 30min
Let zpět
Santa Clara (Kuba) – Praha
12. 12. 2023 (út), 15:00 – 13. 12. 2023 (st), 06:50
WFL8548
Celková délka letu 9h 50min
Doplněno, díky!
A Smartwings si nechají ujet vlak?
Proč ? Museli by mít několik letadel a najit pro ne využití po Evropě, jak vidíte tak LOT a další udávají letadla ve volných dnech. SW umí velmi dobre udat 737 tak proč dělat něco kde je větší riziko podnikání.
Tak presne tohle je to ceske, co kdyby a hledani proc to nepujde.
Uzivi se tu uz dve widebody pres zimu (PRG,BRQ) a pri dobrych schopnostech SW v pronajmech si myslim, ze toto by udali i v lete.
Kdo hleda duvod proc to nepujde vzdu najde a to je presne to proc Slovensko a Polsko nam jiz ujelo…
Myslet nestačí 🙂
Kdyby to byl takovej vejvar, tak by tady už travel lítal s widebody o 106.
Jenže ono to asi tak úplně vejvar nebude, co? .)
Ale od stolu to vypadá … tak jednoduše .)
Spise promarnili sanci… ono objednat widebody neni zas tak, ze by tu bylo zitra… asi tak, takze argument co by kdyby neobstoji.
Ono je to dost problematické, i kdyby ho šlo objednat a byl někde na krámě, jako houska.
Vemte si, že tady si na zajištění pár letů jedním widebody musely spojit dvě docela velké cestovky (i když z jedné skupiny). A to ještě bude lítat jednou týdně.
Když to letadlo opravdu koupíte, tak ho musíte točit celý týden. Každá minuta na zemi, kdy nevydělává, znamená obrovské náklady.
navíc ekonomická situace nejistá – lidi sice zatím kupodivu na dovolené lítají (super) … ale vydrží jim to i nadále? .)
A myslite, ze zaplatit ty prazdne prelety wide body nic nestoji? A stejne to zaplati zakaznici?
Opravdy myslite, ze management SW by to nezvladl pronajmout? Ja myslim, ze jsou nadprumerne schopni, flexibilni a efektivni. To ze 738 a MAX jsou letadla na kratke a stredni trate je fakt a ze jim to fungune dobre. Ale nedivat se do budoucnosti je chyba. Zajimave, ze nemeckym CK fungune tocit widebody v lete do destinaci typu AYT apod, ale v cechach by to opet nefungobalo i kdyz tam leta 5 masin denne.
Samozrejme, že by to SW zvlaádl pronajmout 🙂
a tim spis plati to, co jsem psal nekde jinde – kdyby sw chtel a videl v tom „byznys“, tak do toho jde.
A to, ze do toho doted nesel, nejspis o necem svedci.
To vas nenapadlo?
a ted se budu opakovat – od stolu to vypadá tak strasne jednoduse.
Každá minuta mašiny co jen sedí na zemi stojí majlant. A aby vyletěla jednou za týden tam a zpět?
Protože se české cestovky nějak dohodli? V tom případě je lepší, když už chci udělat „dobře“ a vyhovět zákazníkovi zajistit třeba ten Ethiopian airlines.Ta 350 nebyl pro cestující žádný propad. A nikdo netratil.
Jenže ten přelet může být prkotina proti tomu, když letadlo stojí den na zemi, když jen leasing stojí miliony denně.
Ono to totiž nejvíc žere penízce, když to nic nedělá.
Prostě kdyby to byla finančně zajímavá příležitost, určitě do toho půjdou. Pokud to moc nepřinese, tak nemají důvod a nechají to jiným, co takový byznys mají jako základ.
A ano.Je to tak. Ale tak si říkám proč si zde někteří myslí, že když je to česká aerolinka, tak tam musejí sedět hňupové.
Nesmysl. Na nic se nevymlouvají, prostě to dělat nechtějí, stejně jako vy určitě také spoustu věcí dělat nehcete, protože se vám to nevyplatí. Je to o rizicích, trhu a podnikatelských cílech. Pro ně má holt smysl mít jednotnou flotilu. Párkrát si widebody leasnuli, tak shledat, že se to na něco vyplatí asi umí. Ty widebody létající exotiku z ČR tu předpokládám nebudou bázované a budou toho létat mnohem více zcela nezávisle na cestovkách v ČR létat i jiné zakázky, což je rozdíl protoi tomu, že by to plně vytížily místní lety. Je to podnikání a tak nikdo nemá povinnost nabízet… Číst vice »
Teď jste na to kápl, nechtějí to dělat a ani nemusejí v tom s Vámi souhlasím.
Názorově se pouze rozejdeme v tom, že jedna 787 už tu bázovaná bude, další 350 to bude točit asi rovnou v návaznosti s jinými lety ze zahraničí. Trh není velký v tom máte také pravdu, ale to nemusí být navždy, je stále rostoucí. Alespoň tu budeme mít další zajímavé dopravce, když ne zrušenou 787 SW.
Nehněvejte se mě prosím, ale která 787 zde bude celou sezónu bázována? Děkuji
Zdravím všechny, ano, Dreamliner pro Čedok tu bude od LOTu bázovaný po celý týden, včetně checku na traťovou údržbu.
Vida, tak to díky za informaci, zatím vždy přelétával zpět „domů“. To je na dva prázdninové měsíce?
jakpa 787 tu bude bázovaná? žádná tu nebude.
LOT
a zdroj teto informace?
Letovy rad
Tady ale žádná 787 bázovaná není a nebude. Přeletí sem, odletí své sektory a zase se vrátí k matce do pravidelné práce.
Pokud si pospojíte všechny rotace, tak zjistíte, že může být. Navíc teď linka do BRQ sice s jinou společností. Letadlo se asi točit bude do WAW za údržbou, to je fakt. Ale prostor tu je a již to nikdo zmiňoval, že tu bude celou zimu.
aha … takze z “bude tu bazovana 787” jsme se dostali na “mohla by tu byt” cili jsme tam, kde jsme byli (neni tu bazovana).
chtel bych videt, jak funguje ta vase firma, kam byste nikoho z nas nevzal. to bude nejakej chaotickej startup, ne?
Dreamliner od LOTu tu budeme mít v Praze celý týden, bude točit všechny destinace, mít pauzu na údržbu, domů do Varšavy se určitě někdy podívá, ale báze tu bude.
Pane David vás bych teda nechtěl mít ve firmě v rozhodovací pozici. Váš argument, že se uživí dva widebody, tak ten třetí- náš také, by mi nestačilo. Nemáte ho výhodně pronajatého, natož zaplaceného, tedy v majetku firmy, kde by snad mohl dělat nějaký zisk. Jak píše Ondrej – jde to slušně se 737. A živit v letce jedno dálkový éro? A přesně tak, do rizika se nejde. Můžete mít názor na majitele SW jaký chcete, ale za ty roky přece jenom něco s tou jejich firmou dokázali. To samé Jančura s vlaky. I když se to místním kritikům nelíbí protože… Číst vice »
Ano, nikdo je nenutí, ale konzervativce jako Vás bych ve firmě taky nechtěl mít.
Proč to dělat jinak, když to léta funguje takhle, bravo! Tak raději zůstat na čem jsme, ono to nějak doklepeme.
Nehledě na to, že jste vůbec nepochopil point diskuze, který je o tom, že už tu budeme mít dva dopravce pro dálkové chartery. Nikoliv, že je potřeba třetí viz. promarněná šance, ale dělat to ani nechtěli, takže je to vlastně v pořádku.
On ten konzervatismus je nekdy na miste. ono mit ve vedeni firmy akcniho bezmozka totiz neni zadna vyhra.
no super, tak uz tam budou dva – konecne je tady ta konkurence, po ktere vsici volaj
Bezmozek jste vy, kdyz mate potrebu urazet druhe, bohuzel…
tak ja nemel na mysli konkretne vas, ale v obecne firme obecneho bezmozka.
to, ze jste to vztahl na sebe, je vas problem.
Víte, rozdíl je, že vy se na to díváte z chcací pozice. Vypadá to hezky, chtěl byste to, někdo by to měl udělat. Vy žádná rizika nenesete, jen se vám to zamlouvá. Ten někdo, kdo to má udělat, naopak svou prácí má, má jí na léto tolik, že si musí půjčovat letadla a vy mu říkáte, aby si půjčil atypický typ k flotile, nákladově z nejdražších co existuje s nejistotou, že mu dokáže najít práci 7 dní v týdnu aby denně nestál na zemi déle než 4 hodiny. A pořád na tom něco vydělat, protože proč to jinak dělat, že… Číst vice »
Souhlasím s Vámi, diskuse byla o tom, že jedno letadlo se již na trhu plně uživí během zimy, druhé se teď dozvídáme že bude létat částečně.
Nikdo je nenutí, je to jen konstatování, že minimálně jedno widebody se přes zimu uživí. To že to nelétají nebo nechtějí je jejich právo a je to v pořádku samozřejmě.
Já si myslím, že by to uplatnění dávno měli a v aktuální situaci nejen pro jedno letadlo. Už hodně dlouhou dobu se lítá třeba Hurghada a Marsa s 15 minutovým rozestupem, tak to mohlo letět jedno velký místo dvou malejch. A to co všechno odlítá Neos, LOT a teď k nim World2Fly tam moc prostoru, kdyby to letadlo nemělo kam letět nenabízí. Vždyť to je otočka co sežere celej jeden den. Celou dobu se hledalo tisíc důvodů, proč to u nás nejde. Až Čedok dostal odvahu a začal hledat, že to půjde. A ono to jde.
egypty se v provedeni par letu behem chvile letaji prakticky jen v letni sezone.
co s tim velkym letadlem ve zbytku sezony?
Pravé ta Thajska. Kuby. Dominikány atd
Tak to jsou dva ranní sektory a pak dál? 737 otočí klidně šestkrát za den. To widebody musíte taky. A pokud by to občas létalo dálkovky, tak to zase nebude v 5h každé ráno ready udělat otočku do Egypta. Ono to fakt není sranda udělat efektivní využití flotily. I proto obecně na vnitroevropských charterech nic jeného než A320 nebo 737 nelétá. Jsou mnohem univerzálnější.
To, že letí 2 nebo 3 737 za sebou neznamená, že by mohlo letět jedno velké letadlo. Ony to taky můžou mít různé cestovky, které nebudou mít zájem, aby jejich klienti letěli spolu jedním letadlem. Charterový byznys má svá specifika. Ostatně na nedohodě cestovek před lety ztroskotal zimní provoz widebody u SW a ty ho radši poslaly do Polska a našim cestovkám 3x týdně vypravovaly Kubu a Karibik s přískoky 737.
nic jim neujizdi.
Pánové, prosím rozlišovat dva uživatele, kteří zde vystupují pod stejným nickem. Já, tedy David 1, který napsal pouze původní příspěvek se nyní vyjádřím ke všemu:
Téměř žádný bussines, který je v počátku, na sebe nevydělá. Od toho se také říká podnikatelské riziko a myslet si, že jeden den si leasnu mašinu a od druhého dne ji budu mít většinu času ve vzduchu a ještě k tomu se 100% LF je opravdu naivní. Navíc pokud vím, SW se v dnešní době už nepohybuje pouze na českém trhu.
Podnikatelské riziko je, že ne vše musí vyjít (přijde covid, uzemní vám letadlo, zkrachuje cestovka) a nikdo vám za tonc nedá. Neznamená to že se vrhnete do něčeho co na papíře nevychází.
Byznys který si na sebe od začátku nevydělá je odsouzen k záhubě (kromě situací, kdy se stím počítalo v byznys plánu a musí to být intenzitou investic, ne tím, že se nedaří zhodnotit službu). Jinak je to cesta ke krachu s dluhy. Protože nevydělávat znamená nutnost si půjčit na provoz.
Kolik asi bude stát příplatek za business class? Loni jsme letěli s Cedokem a příplatek byl tedy docela vysoký. Nicméně na tak dlouhý let si ji vždy připlacime.
Podrobnosti zatím nejsou k dispozici, nebo jsme na ně alespoň nenarazili. Více kdyžtak ve zmíněný čtvrtek.
Podle webu (https://www.w2fly.es/en-en/nuestra-flota) business ani premium eco nemají. Mají jen místa s trochou více místa na nohy v první řadě každé sekce..
Zdravím Jano,
příplatek za business class je u nás v Čedoku třeba na LOTu od 29.990 Kč za obě cesty, tedy pokud to porovnáte s cenami businessu na běžných linkách, stačí často i za jeden směr, tak je to velmi levné.
Presne tak…
Podivejte se kolik je priplatek za business na normalni lince, potom vam to bude pripadat ok.
432 sedaček v economy – 27 z toho je XL Seat, kde v řadách u nouzových východů je místa opravdu královsky a XL sedačky jsou jen 2, tedy ne u okna a o řadu dál jedna u okna, která před sebou nemá sedačku z předchozí XL řady. Na 11 hodinovej let jasná volba a snad za nijak brutální příplatek.
https://www.w2fly.es/en-en/nuestra-flota – stačí si kliknout na místo a dát 360 panoramu
Místa prostorná, ale u hajzlíků, takže tušíme, jak to bude vypadat 🙂