Přímá linka do Vietnamu? Bamboo Airways potvrdily start v prvním čtvrtletí 2020
Boeing 787-9 v barvách Bamboo Airways. Foto: Bamboo Airways
Nově založená vietnamská aerolinka Bamboo Airways chce od příštího roku otevřít novou linku do Prahy. Letiště Praha potvrdilo, že s
Tohle by byla linka jak dělaná pro Pardubice. Bez nutnosti okamžité návaznosti dalších letů po Evropě. A počítám, že stejně bude hlavně pro pohyb CZ-Viet a opačně.
Těžko říct, pro koho to bude.
Jak se řešilo dole, návštěvy příbuzných to neuživí, protože tito cestujcí platí málo. Businessu moc není, Vietnam je rozvojová socialistická země. Turistiky taky ne (Vietnamci jsou chudí a nemohou cestovat, tak jako Korejci nebo dnes už i část Čínanů, a Čechy Vietnam moc netáhne).
Přestupní cestující to nezachrání, protože to je lowcost mimo aliance, takže přípoje nejsou ani na pražské straně, ani na vietnamské (sama Bamboo Airways létá prakticky jen po Vietnamu).
No, že čechy Vietnam „netáhne“ .. to je hodně diskutabilní záležitost.
Z Vietnamu (a obecně, tohoto konce Asie) se stává docela trendová záležitost, cca něco, jako z Dubaje v době, kdy sem začli létat emiráti.
Nicméně, nějaký pravidelnější Dreamliner to nejspíš nenaplní.
Nabízí bamboo aspon „jednu rezervaci“ na přestup ve Vietnamu ?
Nezáleží vůbec na typu 1 nebo 2 uličky, ale na rozestupu a typu sedaček. Zlaté dobré kožené v 737-800 u Malajců, než moderní tenké a nahnácené v 787 u Qataru 🙂
Dovedl bych si představit linku spojující Hanoj s Prahou s mezipřistáním v uzbeckém Taškentu, Alma-Atě nebo jinde v Kazachstánu, resp. v nepálském Káthmándú. Ne ovšem za nasazení A-319, jak to plánovaly ČSA – to by vzbudilo nejvýš posměch v celém leteckém světě. Vietnamce by to ostatně jistě ani nenapadlo…. Exotika Střední Asie nebo Himalájí by jistě přitáhla zajímavou klientelu jak od nás, tak z Vietnamu (i ve Vietnamu je už spousta velmi bohatých lidí se zájmem o turistiku).
Do Kazachstánu se běžně jednouličkovými letadly létá. A je jedno jestli A319 nebo A320/321, A220. Letadlo je potřeba naplnit.
Zde nejde o Kazachstán. Téma je linka do Vietnamu, mezipřistání v Kazachstánu/Uzbekistánu/Nepálu by byl pouze možný bonus. To ale nechť posoudí povolaní.
nebyl by to zadny bonus, ale neco, co by tu linku zabilo.
Dálkové linky jednouličkovými letadly nebude nic výjimečného. Airbus už letadla vyrábí.
je uplne jedno, jestli je to narrow body nebo wide body.
problem je to mezipristani.
Na něm netrvám.
Naše firma má ve Vietnamu pobočku a partnerskou firmu, bohužel ale v Ho Či Minově městě. Zrovna tento týden byli kolegové u nás v Praze. Nechystá Bamboo přímé spojení i tam?
Není zatím známo, že by Bamboo chystaly linku i do Ho Či Minova Města (SGN). Ale věřím, že by se pro ni využití našlo. Vietnamci žijící v ČR jsou sice ve velké většině ze severu, ale o to více by byla využita našimi turisty, i turisty z okolních států, pokud by linka létala ve vhodnou dobu a v rozumné frekvenci 2x týdně (můj laický odhad). V přijatelné blízkosti SGN jsou totiž významné turistické lokality jako ostrov Phu Quoc, letoviska Mui Ne nebo Vung Tau, popř. letoviska v Kambodži, , kam je jinak letecká doprava poměrně drahá. A samotný SGN je… Číst vice »
Do Kambodži se léta přes Bangkok, kam je letecká doprava levná. A turisticky atraktivnější je imo spíš severní Vietnam
další pravidelný let 787 do Prahy, paráda, už čtvrtý? tak nás odklon té hromady letů z číny (zdroj čínský agent MZ) nakonec tak mrzet nebude, PRG stejně nemá kam přidávat.
ale samozrejme, ze ma… ve vhodne casy je tam prostoru vic, nez dost
Sláva, za každou dálkovou linku z Prahy. Mám ale obavu, že vzhledem k absenci konkurence bude ten lowcost podstatně dražší než full service z okolních letišť.
tak urcite.
VFR cestující vám žádnou linku neuživí.
Co jsou „VFR cestující“? Já znám jenom VFR pravidla létání a podom IFR.
Řekl bych že je to „Visiting Friends and Relatives“.
Google je váš kamarád, ale vidím že kolega vám to už osvětlil. Tento segment (stejně jako baťůžkáři) je extrémně citlivý na cenu a pokud bude cena levnější, poletí klidně s přestupem, proto spoléhat na relativně malou vietnamskou komunitu v ČR je dost pošetilé. I když budeme ignorovat Zemanovy linky do Číny, které fungují z politických důvodů, ne proto že by pro ně byla business case (Korean Air odveze jedinou linkou PRG-ICN více cestujících než všechny čtyři resp. tři linky do Činy dohromady (2017), tak pokud má Air Asia X zjevné pochybnosti o lince do BKK a ceny síťových dopravců se… Číst vice »
Tak jsem si zašel za kamarádem 🙂 a z různých diskusí jsem nabyl dojmu, že proti typickým turistům jsou VFR přeci jen pro aerolinky přínosnější zákazníci. Z důvodů proč tomu tak je, mě zaujaly dva: 1) VFR cestuje pravidelněji a nemění destinaci (na rozdíl od turistů, kterým se jeden cíl může rychle omrzet a hledají zas něco nového), tím pádem vytěžuje linku rovnoměrněji, i když se sezónními výkyvy jako Vánoce a jiné svátky.. 2) Vozí víc zavazadel na čemž můžou aerolinky taky vydělat (tohle by zrovna u Vietnamců mohlo fungovat). Jinak jsou si prý dost podobní s turisty (citlivostí na… Číst vice »