Příliš velké. Nové italské vlaky nemohou do Švýcarska, neprojedou tunelem
Lidé musí v Comu přestoupit nebo využít služeb dopravce TiLo.
Italský dopravce Trenord patřící pod italské státní dráhy Trenitalia řeší nečekaný problém s novými jednotkami Caravaggio. Nové vlaky, které jsou nasazovány hlavně v Lombardii, jsou příliš velké a neprojedou tunelem na hlavní trase mezi Itálií a Švýcarskem.
O situace, která nastala se změnou jízdního řádu a nasazením nových jednotek na trasu Miláno – Como – Chiasso informují italská a švýcarská média. Cestující tak musejí buď přestoupit do starší soupravy z města Como nebo počkat na spoj švýcarského dopravce TiLo, který rovněž mezi Milánem a Švýcarskem jezdí.
Problém je čistě na italské straně, vlaky neprojedou italským tunelem Monte Olimpino. Problém se týká výšky horní části jednotky, která nesplňuje požadavky na průjezdný profil tunelu.
Nové jednotky Caravaggio jsou v provozu již třetím rokem, nyní se měly začít objevovat na trase pravidelněji. A to i přesto, že Trenord stejný problém zaznamenal již během minulých let. Trenord ve svém vyjádření uvedl, že hlavní je vysoká kapacita nových jednotek pro přepravu mezi většími městy. „Bohužel tunel do Chiassa nesplňuje podmínky pro kapacitní dopravu,“ uvedl Trenord v prohlášení. TiLo nasazuje na trasu jednopodlažní jednotky Stadler FLIRT, proto tento problém nemá.
Dvoupodlažní jednotky Caravaggio jezdí od roku 2020, v provozu jsou ve čtyřvozové a pětivozové verzi pro 460, resp. 570 cestujících. Výrobcem je Hitachi Rail.
Podobný problém řešily letos španělské dráhy Renfe. Nově objednané vlaky se rovněž nevejdou do některých tunelů.
Drážní trapas ve Španělsku. Státní dopravce Renfe objednal vlaky, které se nevejdou do tunelu