- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Příliš úzký okruh. ŘSD připravuje rozšíření D0 u Barrandova na šest pruhů
Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.
Před osmi lety prošel rekonstrukcí, na šířku ale zůstal stejný a postupně se stal zřejmě nejužším hrdlem silničního okruhu kolem
Úsek je přetížený, protože D5 nekončí u Lihovaru na Zlíchově a jako náhradní NEPLÁNOVANÁ radiála slouží ta Barandovská. Až všichni z D5 pojedou do Prahy pořád rovně až k Vltavě tak bude okruh volný.
ALE…… Výstavba Radlické radiály se blíží raketovým tempem pod taktovkou magistrátu stejně jako metro D a mnoho jiných……..
Zatím se víc mluví než dělá …
Od roku 2009 se mluví a mluví, určují se priority priorit a zatímco Polsko bude mít za chvíli hotovo, my to možná do roku 2030 dáma 🙁
VIA BALTICA se již celá staví, Okruh Varšavy je skoro hotov a v roce 2009 tam nebylo nic !!!
Nebude to nikdy…
Velkým problémem v ČR jsou místy i nedostatečně kapacitní mimoúrovňové křižovatky, zejména jednopruhové odpojení, spojení z jiným směrem, zúžení do 1 pruhu a připojení (zrovna případ D0 od jihu směr D5 Plzeň, spojení s rampou od D0 ze severu a připojení jedním pruhem na D5, na takový důležitý tah naprosto nedostatečné !! V Rakousku běžné že se odpojují 2 pruhy (ten prostřední se rovnou dělí na dva a následně se také připojují na hlavní tah dva pruhy a postupně se zařazují… V ČR až na výjimky nevídané (připojení D55 na D1 směr Brno, ale odpojení jednopruhové, tam to ale stačí,… Číst vice »
tak nejužší úsek to určitě není, nejužší je severní okruh, o kterým se jen kecá
Zmiňovaný úsek sice je na hraně kapacity, je tomu tak ale jen z důvodu chybějící Radlické radiály. V současnosti většina aut z D5 a částečně i D6 a D7 používají barandovskou ulici jako spojení do Prahy jakožto nejkapacitnější levobřežní propojení mezi vnějším a vnitřním okruhem.
Až se konečně postaví Radlická radiála, auta budou jezdit přes ní a přes Barrandov zůstane jen malá část a stejně tak na tomto úseku Pražského okruhu spadnou intenzity.
„Až se konečně postaví Radlická radiála“, tak už zase bude aut tolik, že sice „auta budou jezdit přes ní“, ale přes Barrandov jich stejně neubude tolik, aby „na tomto úseku Pražského okruhu“ intenzity nějak významněji poklesly – zejména když podle některých mudrlantů má „Pražský okruh“ po dostavbě chybějících částí údajně snížit intenzitu dopravy v Praze a ne „Městském okruhu“ …
Pomohl by Severní okruh… kdo jede od MB nebo LBC na Plzeň, tak jede casto taky přes Jižní spojku a výše zmíněným úsekem.
Podle té mapky se i severní části okruhu dočkáme. V optimistické variantě už v roce 2029. Do té doby asi budu jezdít dál od Liberce na letiště/na Plzeň přes Blanku, protože o víkendu je to z hlediska provozu v pohodě a oproti Jižní spojce je to výrazně kratší.
Nemáte někdo prosím nějaký odkaz či jiné podklady na údajně existující studii rozšíření D5 Praha-Beroun?
Úsek mezi Běchovicemi a Černým Mostem se rekonsruoval nedávno. Dle mě naprosto absurdně neprotáhli od napojení D11 po sjezd na Běchovice třípruh, i když je ten připojovák dlouhý skoro až k tomu sjezdu. Každý den tam jsou obrovské kolony, které by mohly být menší, protože dost těch aut sjíždí u sjezdu u Běchovic.
Důvod je asi stejný jako u D 11, ne? Protože šířkově už to na třípruh je. Tedy čekáme na razítka.
Jistě, hlavně razítka. Viz https://www.e15.cz/ceny-bytu/vyrizovani-stavebniho-povoleni-v-cesku-trva-skoro-nejdele-na-svete-1339278
Taky ta D11 bude třípruh nejdřív za 3 roky. Optimisticky. Reálně 5-7 let.
Teď tu D11 z Prahy do Jiren otevřeli a stejně je dvoupruhová. Třetí pruh začíná až cca 3km před exitem 8 Jirny. Přitom rekonstrukce tu dálnici rozšířila na patřičnou šířku už od km 0 D11. Nechápu.
Ve skutečnosti aktuální studie řeší šestiproudou D11 v úseku Od Jiren někam k Poděbradům. Üsek od D0 do Jiren je zčásti hotový, z půlky rozestavěný (vlastně až v průběhu příštího roku) a zbytek je již zmíněné čekání na razítka (+ nějaké dostavby opatření jako protihluky).
Nemate pravdu . aut, ktere sjizdi na bechovice, je minimum.
naopak, od te doby, co je tam dlouhy pripojovaci pruh (a vubec , zmenila se koncepce najezdu od D11 / nákupákuú mnnozstvi kolon vyrazne kleslo.
(vím to – bydlím tam. jezdím tam denně)
Mluvím o tom sjezdu, ne že všichni jezdí na Běchovice. Je tam směr i na centrum. A jestli myslíte to co se tam děje každý den, že je to méně než předtím, tak si asi pamatuji něco jiného. Ten třípruh připojovací se měl protáhnout až na běchovický sjezd. Stejně, jak je tam kolona, tak si každej z odstavného pruhu ten třetí pruh dělá.
mam na mysli samozrejme cely sjezd, jak smer do centra, tak do bechovic. pocet aut, ktery tam sjizdi, je marginalni.
je to dramaticky mene. po upravach se tam dopravni situace zlepsila dramaticky.
Ono má vliv i to, že od chvíle co jsou Běchovice neprůjezdné, tak význam této křižovatky klesl. (Ale týká se to spíše aut přijíždějících od Štěrbohol). Budou-li ještě někdy Běchovice průjezdné (zdejší stavby se záměrně natahují a obce na trase vymýšlejí stále nové stavby a důvody proč by to mohlo nejít), zase to křižovatku oživí.
to jsou zase kecy. V bechovicich se dela nova silnice a plyn, mistni na to cekali jak na smilovani uz leta.
Mimochodem, v soucasnosti jsou Bechovice plne prujezdne a zadne omezeni tam není.