Příliš rychlá auta zastaví v Jablonci nad Nisou nově chytré semafory

Palackého ulice v Jablonci nad Nisou. Foto: Magistrát města Jablonce nad NisouPalackého ulice v Jablonci nad Nisou. Foto: Magistrát města Jablonce nad Nisou

Plynulý průjezd umožní také aktivní prodloužení signálů volno na základě informací z kamer.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Aneb zvyšujeme v Evropě CO?

Stan

Chytrý semafory by měli montovat chytrý lidi.
Zelenou šipku doprava ve směru od přehrady skoro do poslední chvíle zakrývá nějaká značka.

Tomas Dvorak

A ja si rikal proč mi dnes ve 20h trvalo projetí křižovatky o 1min déle než minuly týden ve stejný čas.

Dachs

Semafory mají řídit křižovatky či jiná kolizní místa (přechody), ne buzerovat, ne vychovávat. Jakékoli tyto „jiné“ funkce snad i odporují zákonu. U nás máme semafor, který je naprosto na správném místě (u školy), ale ve večerních a nočních hodinách je přepnutý na buzerační režim. Ačkoli tam máte vzorových 40, zastaví vás. Červená skáče do jízdy i autobusům MHD, které jedou ještě pomaleji. Jelikož o kus dál je skokánek na rozbití auta, tak tam nikdo rychleji prostě nejede. Nebo nejmenovaný městys: Buzerační semafor celodenně na úrovni prvních domů (škola o 300 metrů dál). Vychytal jsem po mnoha (ne)průjezdech, že mu vadí… Číst vice »

Swariner

Jasně, vhodné umístění správné nastavení je základ – o tom se snad nemusíme bavit. Pokud je toto splněno, je to velice účinný a relativně nebuzerující způsob, jak udržet rychlost v daném úseku. Pokud tedy nepovažujete za buzeraci, že tam nemůžete jet obvyklých 65 (to je příklad, neberte to osobně). Co se týče preventivního účinku tak je to mnohem lepší než automatické radary (pro obecní kasu už asi míň).

Tomáš Záruba

Jen aby to časem nevedlo k masovému nerespektování červených (a potom nejen tam), to pak s tím zvýšením bezpečnosti úplně nevím…

Swariner

Nesmysl. Tyhle hlídací semafory potkávám po celé Evrope, co mám řidičák, což už bude 30 let a fest přes milion km. Že by to vedlo k inflaci červené jsem si nevšiml.

Koro

A jak dle vás piráta donutíte jet 50, když jste vyjmenoval vše jako špatné?

Kebab

Stavebními úpravami, které vyšší rychlost učiní nekomfortní, jako na západě. Co bychom neustále vymýšleli? Jo aha, to stojí peníze a je to moc práce a ještě k tomu se nic nevybere, tak raději rozmístíme radary a buzerační semafory.

Koro

Ale já s tím souhlasím. Taky jsem pro stavební úpravy. Ale pán, na kterého reaguji, tyto možnosti vyloučil. Vy jste to nečetl?

Kebab

To záleží na tom, jaké úpravy myslí.

Swariner

Jaké přesně stavební úpravy máte na mysli? Nevim, ptám se. Nechci být jízlivý, ale úpravy, „které vyšší rychlost učiní nekomfortní“ budou nebuzerační, kdežto semafory ano?

Kebab

Předně šířka vozovky, 50 na průtahu obcí v kategorii S11,5 je nesmysl už z principu. V obci úplně stačí šířka 6 metrů, ve zbytku prostoru může být zeleň, oddělená cyklostezka nebo komfortní chodník. To samo udělá hrozně moc – vzhled. Ono když hlavní ulice vypadá jako někde v Sudetech za hlubokého komunismu, tak to moc nemotivuje ke zpomalení. Pokud to nestačí, lze vybudovat třeba nějaké racionální ostrůvky na přechodech, případně podobné ostrůvky na vjezdech do obce. Ale pořádně a rozumně s ohledem na zatížení komunikace, ne klasicky česky, že tam kamion musí málem couvat. Případně jsou i další možnosti optického… Číst vice »

Swariner

Ta „červená furt“ je fakt divná, neuvědomuju si, že bych to někde viděl (anebo jsem si toho nevšiml, bo blikla zelená a jelo se). Naopak furt zelená a červená jen, když si cvakne chodec nebo se jede nad pade je dobrá a účinná věc. Bohužel pro mnoho obcí (a první signální jejich zastupitelů) je lepší automatický radar a automatické zasílání pokut. Taková složenka, která přijde za měsíc má preventivní účinek jak stehno…

Swariner

Teď si uvědomuju, že Ženklava možná taky jede na „furt červená“. Ale neuvědomuju si, že bych tam někdy stál. Naopak Veřovice jezdím každý den 2x a mám pocit, že tam mají „furt zelená“. Červená mi spadne tak v 1 z 10 průjezdů, kvůli chodcům. Asi nějak funguje oboje.

https://www.google.de/maps/@49.5643696,18.1082029,3a,75y,183.06h,104.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPurwuEvAt2KVSYVvC7b2iQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=cs

Igor

Se Ženklavou jsem měl problém jen jako cyklista, kdy mě semafor správně nerozeznal a projížděl jsem červené, protože bych tam jinak čekal věky. Jinak bylo to cestou na Veřovice, takže do kopce a asi jsem pro semafor jel moc pomalu.

Leinad

Mě by „červená furt“ nevadila. Pokud by tam byl detektor x metrů před semaforem a bylo to seřízeno tak, že se pustí odpočet a zelená padne před čumák tomu, kdo jede povolenou rychlostí(+tolerace, třeba 55km/h).
Detektor by akorát měl vidět i motorky(pokud vedle není stezka tak i cyklisty) a jim taky házet zelenou do jízdy.

Diesel

No nevím jestli ten semafor ty auta zastaví, to asi bude muset udělat spíš ten řidič, ale v jedné obci poblíž nás je také takový ,,inteligentní,, semafor na ještě ,,inteligentnejsim,, místě a místní a ti co znají poměry ho už naprosto ignorují. A může tam svítit třeba fialová s hvězdičkami

Jiří Kocurek

Světelná signalizace je určené k řízení přednosti. Použití za jiným účelem je naprostá degradace.

Kyd už, tak cedule s rychlostí a radar. To tam policie selhává ve věci vyřizování přestupků? Radar to ale nezlepší. Ti, kteří to měli „ošéfované“ budou předjíždět řidiče stojící na červenou, prostředníček… protože jejich záznamy systém rovnou zahazuje.

frantam

Co to je zas za demeci? V noci mají být semafory vypnuté nebo s blikající oranžovou.
Tohle vyškolování bude akorát prudit.

Pája

Celonoční past funguje na Příluku ve Zlíně. Pokud jeden jede na kole a široko daleko nic, holt nezbude, než to na červenou vzít. A pokud v autě spěchá, tak holt musí zastavit.

Jelen

Tahle funkce, kdy semafor automaticky zastaví auto překračující povolenou rychlost, by měla být na všech semaforech, vždy a všude. Jinak si neustále budou někteří řidiči dělat co chtějí.

Kebab

A potom nebudou nebo?

Swariner

Nemelte kraviny. Chcete říct, že řidičů, co říznou červenou je stejně jako těch co jezdí v obci nad pade?

Tomáš Záruba

Jen aby to tak v takovém případě ale zůstalo.

Kebab

Normální červenou ne, aspoň doufám. Tuhle nesmyslnou umělou, u té si nejsem tak jistý.

Swariner

Za projetí červené je 5 bodů. Uděláte to 2x během roku a máte papíry v čistírně. A jestli na první dobrou poznáte normální od umělé, pak bravo – nemám co bych dodal. Snad se na cestách nepotkáme.

Kebab

Technicky vzato je to “chytí mě u toho”😃 A některé ty umělé by viděl i slepý – semafor na kraji obce, bez křižovatky a bez přechodu. Takže pokud nezvládnete rozeznat tohle, tak skutečně také doufám, že se na cestách nepotkáme, protože bůh ví, co dalšího ještě nezvládáte.

Swariner

První větou jste bohužel jen potvrdil, co jsem si na začátku jen opatrně myslel. Prostě mistr světa amoleta. Už nahoře píšu jasně, že smysl to má pouze na správném místě a správně seřízené. A opravdu, když jedu někde poprvé a vidím červenou na semaforu tak nepoznám, zda je prava nebo umělá. Vy fakt přemýšlíte, jestli ta červená vepředu je říznutelná nebo ne? Notvl, to je čím dál lepší… to radši teda zůstanu slepej, než uvažovat na tomto levelu. Hodně km bez stresu přeji, ale tuhle debatu radši, s dovolením, ukončím.

Kebab

O “říznutelnosti” nepřemýšlím, ale buzerační semafor poznám zpravidla na dálku a to i tam, kde to neznám. Prostě vidím semafor a od toho okamžiku vyhlížím přechod nebo křižovatku, která se zkrátka následně neobjeví. Není to žádná věda a asi ani nic mistrovského.

ABC

za sprdel žádné body nejsou

Leinad

Jenže ono to často stopne řidiče jedoucího slušně.
Spěchálista na červenou nezastaví

Swariner

Sorry, ale ne. Projetých červených (takové to projetí, kdy to blikne, když je člověk z pulky za semaforem nepocitam) je řádově méně než ježdění nad pade v obci.

Leinad

Pokud je základní stav buzeračního semaforu zelená a předjede mě před ním spěchálista, tak to je právě situace, kdy spěchálistovi těsně padne červená. (A pokud by ji dodržel, je to vybrždění, to že profrčí je dokonce lepší).

Původní Aleš

Problém je, že to zastaví i všechny ostatní, kteří jedou za ním. Snižuje to plynulost dopravy a škodí i slušným řidičům.

Ondra

No narozdíl od zdejších kritiků mě se tenhle systém líbí a na mě jako řidiče funguje (hlavně když se jede „po staré“ z Jihlavy do Brna). Prostě vidím červenou tak brzdím, i když vím že tam ta zelená stejně skočí, tak stejně brzdím, protože prostě reflex je na červenou brzdit. Přijde mi to víc řidič-a-selský-rozum-friendly, než číselné ukazatele rychlosti (jednak tam nevím jestli to měří i na pokuty nebo jen orientačně, člověk podvědomě hlídá i rychlost, takže čumí na tachometr a ne na silnici atd., i když ty lepší radary aspoň poděkujou při zpomalení 🙂 ). Navíc u těch semaforů… Číst vice »

ABC

Jo. A co takhle eko-friendly. Hlavně že v EURO 7 se bude sledovat i otěr z brzd.

Ondra

Tak já většinou nejedu tak rychle abych musel kdovíjak dupat na brzdy, povětšinou to stačím ubrzdit motorem..

Kebab

Nechápu, jak něco takového může být legální, taková relativizace toho vůbec nejdůležitějšího signálu na silnici. Kdyby to aspoň opravdu při těch 50 tu zelenou dávalo dřív, než stejně musíte skoro zastavit… Osobně tyto jistě nesmírně nebezpečné úseky jezdím 50, ovšem na dvojku a za patřičného akustického doprovodu, aby mě někdo nepřehlédl nebo nepřeslechl. O bezpečnosti se totiž nežertuje.

Kebab

Edit: tím akustickými doprovodem pochopitelně myslím vytočený motor v kombinaci s plně homologovaným výfukem, případně s klenoty melodického death metalu z reproduktorů, rozhodně ne troubení nebo něco podobného😉

Dan

S nástupem elektromobilů naštěstí podobné masírování vlastního ega bude postupně upadat.

Kebab

Pochybuji, že nástup elektromobilů zabrání funkcionářům ve schvalování podobných paskvilů. Na druhé straně i elektroauto mívá soundsystém a protože bývá drahé, tak ho má dost často i velmi kvalitní.

Air Traveller

paskvil? kdyby jsi jel tech padesat, tak si zadmneho semaforu ani nevsimnes.

takze problem bych hledal v prvni rade u tebe.

ABC

toho si asi sotva nelze nevšimnout když na něm svítí pořád červená ….

Kebab

Ano, paskvil. I při tachometrových 50, což je zhruba 45 reálných, musím před červenou začít brzdit dřív, než tam ta zelená skočí. Navíc stačí kdokoliv další, komu to „naměří“ třeba 52 (a „přesnost“ těchto zařízení můžeme vidět u orientačních radarů, kde probliknutí 64-71-46-54-48 není výjimkou) a stojíme všichni,. To je asi to správné eko, hlavně v případě kamionů. Navíc kdo umí číst s porozuměním, tak musel pochopit, že tenhle faktor přesto není z mého pohledu nejhorší, tím nejhorším je relativizace červené.

Air Traveller

tak pojedeš pomalejc no? kde je problém?

Jiří Kocurek

Ona tam ta červená svítí, idkyž jedeš 25 km/h. A takovou Babetu to ani nemusí zaznamenat, takže ji na červenou převedeš. Jakožto chodec..

Leinad

Dál v obci bude semafor, jehož profrčení bude nebezpečné (přechod, křižovatka) ale řidič už bude zvyklý, že červená neznamená nebezpečí.

Kebab

To jste ovšem daleko za hranicemi fantazie řadového démonizátora rychlosti.

Air Traveller

pak je ale řidič s prominutím deb** a nemá za volantem co dělat.

Jiří Kocurek

„…tak si zadmneho semaforu ani nevsimnes.“

Hurá! Právě ste přišel na to, proč lidi tak často přehlídnou červenou a to i na železnici.

Jiří Kocurek

Jakože v elektromobilu si nikdo nepustí techno wole z nabušenecj lepráků a štyrech subwolfrů?

Ryk Mat

Ano, máte pravdu. Mnohem lepším řešením by bylo úsekové měření naprosto všude a automatické ukládání pokut bez projednávání. Po 90 dnech automaticky exekuce a k ní zabavení automobilu na týden za každou stokorunu pokuty, nikoli jako trest za přestupek ale jako trest za nezaplacení. Pokuty by měly automaticky narůstat nejméně o polovinu za každé opakování přestupku a při čtvrtém porušení stejného ustanovení zákona během deseti let by měl být uložen nepodmíněný trest odnětí svobody nejméně na půl roku a automobil zabaven a odprodán. Domnělé právo zabíjet chodce a cyklisty musí být vyhubeno i z těch mozků, pro něž je pochopení… Číst vice »

Kebab

Vás je tady vyloženě škoda, v KLDR byste s vaší revoluční mentalitou mohl dokázat velké věci. Tady naštěstí nemáte nejmenší šanci s podobnými zvrácenostmi uspět.

Ryk Mat

Splnil jste mé očekávání na 100 % a ironickou nadsázku jste nepochopil. Tak vás tedy teď ujišťuji, že velmi dobře vím, že každé nově zřizované nebo rekonstruované světelné signalizační zařízení je vybaveno kamerami zaznamenávajícími projetí signálu stůj a tudíž každý lidský odpad, který si dostatečně neváží červené bude ze svého domnělého práva ohrožovat životy druhých účinně vyléčen. A když už jste zmínil Severokorejský rudofašounský vrahounský režim, ta já k tomu podotýkám, že tvrdá represe proti neukázněným řidičům životy zachraňuje. Fašisté jsou ti, které životy berou a v severní Koreji se zabíjí opravdu hodně. Jízda v obci rychlostí nad 50 km/h má tedy… Číst vice »

Kebab

Tohle je pořád ta nadsázka nebo už ne? Že se nic nezměnilo😃

Frantík

Řidič musí pořád doržovat rychlost i podle stavu vozovky a dopravní situace, ne jenom co říká značka…

Swariner

Vy budete fakt hustej borec! Sociální inteligenci byste mohl vyučovat, koukám.

Kebab

Zase to neberte tak vážně🙂

P_V

„Tento režim značně přispěje ke zvýšení bezpečnosti“
Tento režim hlavně přispěje ke znevážení červeného světla. Už nebude asociováno s rizikem kolize, ale s pouhou buzerací. Pochybuji že umožní nerušený průjezd autu v 50 km/h, leda že by řidič jel, jako by červená nebyla a slepě doufal, že mu to těsně před nosem padne.

Kebab

Podepisuji v plném rozsahu.

Air Traveller

tyhle semafory fungují většinou tak, že tam permanentne sviti zelena, a cervena skace jen kdyz tam prijede nejaky magor co proste za kazdou cenu musí jet rychleji.

ABC

hmmm, tak si možná nejdřív přečtěte článek….

Air Traveller

článek jsem četl … a co má být? popisy funkcí technických zařízení jsou v médiích často poněkud nepřesné (a tím nemyslím kvůli těm mediím, ale kvůli tem, co informace poskytují ).

takže to, že v popisu textu článku tak, že tam svítí furt červená a včas se přepne na zelenou … neberu jako „nutně to tak bude přesně, jak popisují“.

P_V

Ve skutečnosti tam bude robotický policajt s plácačkou, jasně.

Ryk Mat

Proč sem píšete tyto nesmyslné domněnky? Ventilujete svou frustraci z toho, že vám stát nepřiznává právo zabíjet a naopak se vám v zabíjení snaží zabránit? Zpomalovací funkce SSZ je jedním z nejlépe fungujících způsobů, jak zpomalit bezmozky na nevražednou rychlost a ostatní před jejich demencí ochránit. Je to vyzkoušeno v mnoha zemích na světě a nikde a ani v ČR to k žádnému znevážení barev nevede. Naopak to přinutí i ty nejbezohlednější agresivní idioty k tomu, aby v obci jeli rychlostí 45 km/h.

kix

ve spojení s Jabloncem to je fakt vtipné, ale tak v noci dejme tomu, během dne není co zpomalovat 😀

Jiří Kocurek

V noci tam pobíhá více dětí? Nebo je to v noci úplně zbytečné?