Příliš drahé. Správa železnic podruhé zrušila soutěž na úpravy kolínského nádraží

Příchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František KolínskýPříchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský

Nabídky přesáhly strop stanovený o čtvrtinu výše nad cenou podle projektantů. Správa železnic vypíše soutěž znovu.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

To se ani nedivím. Kolínské nádraží je nejvíc zanedbané nádraží na hlavní trati.
Od té doby co se zdemolovala původní odbavovací budova Rakouské severozápadní dráhy a došlo k úpravám kolejiště a výstavbě perónů, je stav Kolínské stanice silně neuspokojivý.
Nerozvážnost rozhodnutí se vrátila a promítá se do ceny prací. A to ani nepředpokládám, že by SŽ chtěla budovu znovu postavit.

Ferda Vomáčka

Jo, jen tlačte na cenu, jako v Kolíně dříve.. Ted když prší, tak na nástupištích před pár lety rekonstruovaných teče voda relativně novou střechou, v zimě to mrzne a nikdo to neřeší. Odpady svody ani nejsou schopny pojmout… Šlendrián…

lokodepo

Pikantní je, že REALIZAČNÍ náklady ve výši 363 mil. Kč převyšují ty CELKOVÉ investiční náklady ve výši 359,162 mil. Kč, které byly schváleny Centrální komisí MD v květnu 2020. DSŽ si nejdříve nechá schválit vyšší náklady (původně 216,128 mil. Kč z 06/2018) a pak na základě speciální výjimky, kterou si doslova vybojovala u tehdejšího náměstka Čočka, navýší o dalších 10 %. Co na takové umělé navyšování ceny ještě před veřejnou soutěží na zhotovitele říct? Jinak speciálně u této aktualizace záměru projektu byla Centrální komise upozorněna na nepřehledné vykazování nákladů, zejména kolem inflačního koeficientu SFDI a výchozí cenové úrovně, načež inflace… Číst vice »

Jan

Chci pochválit SŽDC za ojedinělou odvahu udržet něčí architektonické ambice/vyhazování veřejných peněz na uzdě.

Dejv

Kdyby ty peníze raději nalili do stanic, které to opravdu potřebují.

PIDofil

Otázkou je, co všechno si tam investor (tehdy asi ještě formálně SŽDC) navymýšlel a jak se do té ceny třeba namontovalo i „město“ s nějakými svými rozšiřujícími požadavky, které investor chtěl umožnit pokrýt z financí přidělených železnici: naprosté většině cestujících by stačily eskalátory na nástupiště místo jednoho ramene schodišť ze stávajícího podchodu + vhodná výměna (asi úprava pohonů a ovládání) kabin výtahů v zavazadlovém tunelu a úprava přístupu do něj, jako je tomu třeba v Praze-Libni či v Praze-Holešovicích, to (nové) parkoviště „P+R“ za nádražím je asi především nějaký nátlak „města“ (podporovaný asi i Středočeským krajem), protože železnice sama je… Číst vice »

Douda

Ke komentům výše….tak bohudík zafungovala brzda, aby cena nestoupala nade všechny meze..
A parkoviště P+R?…. neuvádělo se v textu článku, že to bude investice Města Kolín?

Vlastimil Kocurek

Jde o státní peníze, a proto b mělo být automaticky zabezpečeno, aby posouzení jestli je něco drahé nebo ne, vyplývající už z projektů, která se dva roky válí v šuplíku, mohl rychle a namátkové „přeskenovat“ NKÚ. Např. jen porovnávací metodou, nebo tam, kde se jeví nějaká evidentní chyba – zcela nadbyteční práce oproti pravděpodobnému úplatku.
TU CENU TOTIŽ NEJVÍCE OVLIVŃUJE PROJEKT.

Jiří

No to jistě, vždyť podle něj se staví.

standa

za kolik si myslíte že budou lidi ve stavebnictví a navazujících oborech makat? si myslíte že covid způsobí že lidi s uměleckých oborů ,číšníky, hospodští, sportovci apod. vytvoří fronty před stavebními a průmyslovými firmami a způsobí tlaky na ceny ??? nebo že snad tyto firmy na tyhle lidi čekají? 😀 jestli jo tak jste naivní sž a řsd a vláda už tuplem..

standa

teda pardon.. možná že jsou naivní už samotní projektanti, a veřejní zadavatelé spoléhají na jejich čísla..

Vlastimil Kocurek

Ani tomu nerozumím.

ketchup1970

Měl jsem možnost pohybovat se chvilku kolem projektu FataMOrgana v BOtanické zahradě… a je to neskutečné co se naprojektovalo a postavilo a kolik to stálo..Takže si nedělám iluse. Kdepak jsou stavby švýcarských tunelů, bez předraení a včas…Ach jo

Dominik

A je to tady, zas se remcá, že na to nekývli. Být to naopak, tak zde zas čteme, jak to je předražené, že to je malá domů, atd…

Vlastimil Kocurek

Vždy jde o malou domů, na celém světě se to tak dělá, ale některé státy mají instituce, které zhodnotí projekty za státní peníze a když je něco evidentně mimo místu, např. se staví most přes řeku v místě kde má 500 m na šířku, když hned za meandrem má 200. A to jsou schopni zachytit tu malou domů. Bohužel u nás v ČR nic takového neexistuje a je to všechno úplně jedno. Máme vlastně prokorupční systém, a podle toho jsme v boji s korupcí někde na chvostu světa.

Dom

Možná taky záleží z jaké doby ten projekt je… To, že v železničním stavitelství je objektivné menší konkurence pravda je. Všichni vědí, že ti lidi nebudou makat za pár šupů, ještě aby jo. Ta práce musí být dobře oceněná. Tohle je chyba spíš SŽ, že nastavuje nereálné limity.

Martin

Ale aby taky byla kvalitně odvedena….ne jak blbý Eden

Vlastimil Kocurek

Jéjé, lidé z „uměleckých“ oborů typu pop skupiny /Chinaski, Lucie, ……/ mi vůbec chybět nebudou , naopak, alespoň od nich bude pokoj.
Stando vůbec mi není jasné, co jste nám chtěl sdělit. Snad je to moje naprosto jasné.
Někteří spáchají sebevraždu.