Příliš drahé. Liberecký kraj nechá silnice déle děravé, soutěže zrušil kvůli ceně
Oprava silnice na Javorník u Liberce. Foto: Jan Sůra
Kvůli nasycenému stavebnímu trhu budou muset řidiči jezdit na některých úsecích v Libereckém kraji jezdit déle po poničených silnicích. Liberecký
Přitom by stačilo zavést mýtné pro všechny auta na všech silnicích. Pak by na opravy bylo peněz dost a silnice by nepřipomínaly tankodrom.
Náklady na silniční síť jsou něco kolem 50 miliard ročně. Kolik je potřeba vybrat navíc k těm 80 miliardám ze spotřební daně z paliv? Dalších 80 miliard, aby příjmy z automobilismu (teď u 3x vyšší) pokryly náklady?
Volně přeloženo – spřátelné firmy nemají teď čas, tak se to výběrko zopakuje na podzim znovu, aby se jim zadala práce na mimosezónu, kdy si rádi vykryjí své zaměstnance nějakou pracičkou pro „veřejný sektor“. Anebo druhé vysvětlení – z firem účastnících se výběrového řízení by peníze byly odkláněny do špatných kapes, a to přeci nelze dopustit. Ten státní sektor je fakt neschopný a trapný. Výběrová řízení jsou snad od toho, aby se vítěz určil transparentním způsobem. Nikoliv od toho, aby něco dostali za cenu, která neodpovídá tržní situaci. Kraj se může 100x rozhodnout, že to chce udělat za 100 jednotek,… Číst vice »
To jako, že v soukromém sektoru rozhodují daleko efektivněji, a tak nakoupí všechno za jakékoli ceny. Nebuďte směšný.
No nazdar, silnice Ralsko – Mimoň je zralá na generálku už asi 10 let 🙁