Příhraniční úsek D3 postaví Swietelsky, stavba má začít před Vánoci
Stavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD
ŘSD předpokládá, že dálnice D3 bude na hranicích v roce 2025. Bude končit provizorním sjezdem.
ŘSD předpokládá, že dálnice D3 bude na hranicích v roce 2025. Bude končit provizorním sjezdem.
Ekologická zajímavost z rakouské strany
Pokračování S10 v úseku Freistadt Nord – Rainbach Nord bylo zahájeno teď 3. listopadu a má být hotovo v roce 2027.
U Rainbachu se kvůli chráněnému motýlu modráskovi na loukách neprovádí klasická skrývka zeminy, ale horizontálně tam řežou celé travní bloky se zeminou a faunou v ní sídlící.
Dochází tak k přesunu „veškerého půdního života“, včetně mravenců a rostlin křídlatky luční, které modrásek potřebuje ke svému rozmnožování.
https://asfinagv8.azureedge.net/media/ylcgm1kf/soden-1.jpg?anchor=center&mode=crop&format=webp&quality=80&rnd=133059004317370000&v=637970236317370000
Jelikož se vlastně jedná o „obchvat obchvatu“ Dolního Dvořiště, tak mě výše „slevy“ příliš nepřekvapuje. Většinu peněz zřejmě spolkne příhraniční estakáda…
Přijde mi, že celou D3 od Veselí na hranice rozestavěl a připravil někdo jiný a na poslední dva úseky stačilo jen vypsat tendr… Zbytek docela drhne, ačkoliv jak tu někdo psal, tak by se mohla urychlit D3 mezi Miličínem a Benešovem. Mj. by odpadl miliardový tunel a vyřešil Miličín…
D3 byla dlouho na mnoha místech prakticky z poloviny hotová, protože se jezdilo po jedné straně dálnice, tudíž odpadaly debaty ohledně jejího trasování a především v Jižních Čechách panuje vzácná shoda na tom, že dálnice je potřeba a naprostá většina jí chce.
A taky za zmínku stojí jihočeský senátor Pavel Eybert, který za dálnici loboval ještě v době, kdy dálnice byla obchvatem historického centra Tábora o délce pár kilometrů…
Radek Mátl vede ŘSD od července 2019.
Na úsek Nažidla-St.h. bylo požádáno o EIA v roce 2019, 2020 EIA dostal, v roce 2022 dostal ÚR a v roce 2023 SP. Výběr zhotovitele byl právě dokončen.
Nějak mi uniká, kdo je ten „někdo jiný“…
Bibione zase o kus rychleji 🙂
Nejen Bibione, ale i cesta do Chorvatska.
A taky na lyžování do Alp.
Doma budete! Zase sem tahat nejake ty viry, to tak! 🙂
tvl, tam se pořád jezdí?:) my tu trasu jezdili občas v letech 1993/94..když Italové stavěli v Kaplici Agip..a byli z Bibione..bylo to dost rychlý i bez dálnice, ale asi to bylo tím, že jsme vyráželi vždy v 5h ráno po diskotéce v kulturáku v Kaplici.., tak to rychlejc odsejpalo:)
A stávající silnice I/3 bude po dobu stavby zavřená? Z Kaplice do Vyššího Brodu se bude jezdit kudy?
Od Kaplice zhruba až po Suchdol jde dálnice v nové stopě vedle I/3, takže tam snad není důvod cokoliv omezovat. A ten poslední cca 2 km dlouhý společný úsek u Dolního Dvořiště jde docela snadno objet právě přes obec, nevidím tak žádný problém?
Po staré silnici, vcelku luxusní dvojka, na to že je v pohraničí: https://mapy.cz/s/nenezacajo
Stávající I/3 bude normálně funkční. A to i v úsecích, kde se bude rozšiřovat. Také když se rozšiřuje D7, tak se vše dělá za provozu. A silnici z Vyššího Brodu není problém zkoordinovat, aby se dalo projet směr Dolní Dvořiště.
https://youtu.be/1T7xIfWJBXo?si=1BovTnGgTI4_Ihzb&t=814
Postavi se jedna pulka dalnice, na ni se prevede provoz a pak se postavi ta druha. Jak myslite, ze se rozsiroval obchvat u Loun, kdyz puvodni silnice I/7 byl vlastne pul profil dalnice? Zavreny byly maximalne sjezdy, jinak se tam v klidu jezdilo.
No a co s tou středočeskou částí? Nějaký posun?
To je pořád něco, když dálnice není včas na hranici, tak se chce, aby tam byla a když bude na hranicích, tak zas lidi chtějí aby vedla do středu Čech. 😀
Budeme na hranicích drive než Rakusani. Jsme kabrnaci 🙂
Moc bych se nevytahoval. Na D52 čekají Rakušáci pěkně dlouho. Věřím, že Radek s tím pohne.
Ani rakušáci nemají kompletně dostavěno.
protože se s tím dá ještě pořád uhnout jinam..kdyby naše trasa přes Mikulov neprošla
To se sekli o dost kilometrů 🙂.
Ano, tady na Rakouské straně České republiky , jsme ,možná budeme za kabrnaky, ale severní, severovýchodní část ČR, to už taková Nirvana není a nebude. Myslím tím hraniční oblasti s Polskem , viz: naše slavná a o mnohem starší a delší dobu stavěna D11ka od Jaroměře dal na hranici s Polskem , a od začátku listopadu, kdy přišla z Polske strany zpráva o tom , že poláci začínají s výstavbou další rychlostni silnice S8 z Wroclawi ,přes Klodzko až na hraniční oblast okolo městyse Bobozsow . To jen mimo jiné kromě té osudné D11ce. Takže jsme spíše více zaspali a… Číst vice »
Poprvé nejsme ostudou my ale Rakousko. Škoda že takovým tempem nejde i nejdůležitější středočeská část
Rakousko ostudu nemá. Po zkušenostech s dálnicí D52 se jim vůbec nedivím, že jejich navazující úsek S10 neměl prioritu. Navíc to stejně budou mít hotové dřív než my celou trasu D3 do Prahy
Rakousko bych s jeho dálniční sítí rozhodně nepovažoval za ostudu. U hranic možná budou o něco později, ale zase když tam už najedete na dálnici, tak můžete projet celé Rakousko. Když ale pojedete do ČR, tak od hranic dojedete k Miličínu a končíte. 😀
Tak alespoň každý cizinec pozná krásy Miličína..
Jo, je tam k vidění nějaká zřícenina….
https://benesovsky.denik.cz/galerie/milicin-ceska-sibir-20210915.html?photo=3&back=3003652425-58-2
Rakousko, které čekalo celou dobu na nás, postavilo na trase z Lince několik dlouhých tunelů a má víceméně hotovou dálniční, zažívá určitě neskutečnou ostudu.
Vy budete mít asi dost ploché vidění světa.
Rakousko tak činí na základě zkušeností, které ohledně spojení Vídně a Prahy nasbíralo s Československem/ Českem za několik posledních desetiletí.
Je zcela pochopitelné, že se ASFINAG chce vyhnout nehospodárnému vynakládání peněz a tak stavbu vždy ukončí tam, kde to z jejich vnitrostátního pohledu dává ekonomický smysl.
Nemám obavy, že by dostavba těch pár km na hranice z Freistadtu (S10), nebo Poysdorfu (A5) byl pro rakouskou stranu problém.
Kdyby jenom Rakušaci, od teď už i Poláci.
Rakousko tam mohlo být už před lety, prostě jim jen došla trpělivost a počkají až to dostáváme my.
Tak nemůže být k ostudě z rakouské strany ani řeč.
Super tempo, diky Radku!
Tak ony ty hlavní zásluhy budou někde jinde, nez u Radka…
A kde budou?