Při srážce vlaků ve středním Chorvatsku zahynuli tři lidé, 11 bylo zraněno
Srážka vlaků v Chorvatsku. Foto: HGSS - Hrvatska Gorska Služba Spašavanja
Osobní vlak narazil do stojícího nákladního vlaku.
Osobní vlak narazil do stojícího nákladního vlaku.
No rána to byla pořádná… https://www.jutarnji.hr/vijesti/crna-kronika/fotografije-iz-zraka-pokazuju-sve-razmjere-jedne-od-najtezih-zeljeznickih-nesreca-u-hrvatskoj-povijesti-15245875?cx_testId=1&cx_testVariant=cx_undefined&cx_artPos=3&utm_source=pianojl&utm_medium=widget&utm_campaign=pianojutarnji#cxrecs_s
Mám státnici z chorvatštiny, můžu překládat aktualizace. Jsem ale protinožec, chystám se na kutě:-)
Člověk nemá právo jít spát, aniž by mínusáři neřádili. Co je špatně?
Asi ten spánek kolidoval s nějakou aktualizací
Na jedné z fotek jde vidět vůz ČD Cargo
https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/crna-kronika/teska-nesreca-sudarili-su-se-teretni-i-putnicki-vlak-u-okolici-novske-ima-poginulih-1223108
Z momentální verze zprávy vyplývá, že fíra osobního vlaku projel stůj a ve vysoké rychlosti narazil do stojícího nákladního vlaku. V nákladním vlaku byli údajně migranti.
Oni píšou, že na trati je dovoleno 160, ale myslím, že 40 let starý vlak maďarského původu měl Vmax nižší. Zmínku o migrantech jsem nenašel.
Je v tom článku- U teretnom vlaku su se navodno nalazili migranti.
To jsem přehlédl, díky.
Je otázka poměru výkon cena. Dále nějaký historický statistický počet nehod praporek versus nějaká ESA rok 2022.A pokud mají zdroje na to platit ty lidi s praporkem, tak větší opruz je z mého pohledu zastavování „jen“ před některými přejezdy a pomalé jízdy. Z politického hlediska Chorvati v posledních létech postavili dálnice přes celé území včetně mostu na Pelješac, a očividně investice do železnice byly upozaděny.
Takže nejen u nás ale i v okolních zemích máme násobně lepší zabezpečení a k podobným nehodám stejně dochází.
To můžu potvrdit že některé úseky železnice v Chorvatsku jsou v žalostném stavu a potřebovali by větší opravu. Spíš mne po cestě do Splitu a Rijeky, kterou jsem absolvoval letos několikrát překvapilo že ve vnitrozemí Chorvatska se zastavil na některých místech čas. Stanice v žalostném stavu a nebo úplně zrušené, některé vesničky přežívají že přežívají. Možná je to v některých částech Chorvatska jinačí, ale to nedokážu posoudit.
Otázkou je, zda náhodou železnice sama není proti modernizacím. Viz časté ohlasy proti ETCS zde v diskuzích, podle kterých je to naproto zbytečný krám.
Velký špatný. Ona dráha vůbec v Chorvatsku je v mizerném stavu, často dlouhodobě nefunguje zabezpečovací zařízení, nebo tam vůbec není, a místo toho dávají strojvedoucímu pokyny zřízenci s praporky. To si o podobný průšvih přímo říká.
Jojo, jel jsem regiojetem do Chorvatska a od Ogulinu do Splitu nefunguje vůbec nic. Komunikace probíhá tak, že v každé stanici stojí výpravčí s praporkem.
To jsem si říkal, proč ze Splitu vyjíždíme na červenou.
Na tohle se pamatujete?
https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/crna-kronika/zaboravljena-nesreca-u-rudinama-u-kojoj-je-poginulo-sest-a-ozlijedeno-55-osoba-vlak-smrti-lezi-na-vrhovnom-sudu-vec-2-5-godine-452143
Šest mrtvých+ 55 raněných. IC motorové klopidlo jelo po namazanych kolejích z hor dolů ke Splitu jako na saních. Koleje byly mastné od nevhodného prostředku na hubení plevele. Neskutečný bordel jako prostě g celém Chorvatsku.
Úplně jsem to pustil z hlavy, díky na připomenutí. Překlady umím jen ty nedokonalé strojové, ale i z toho jde hodně vyčíst.
Tímhle ošetřit na Lipence některé úseky – stačí jedna kolejnice – to by bylo. Ne aby to někdo vzal vážně 😆