Při srážce vlaků ve středním Chorvatsku zahynuli tři lidé, 11 bylo zraněno

Srážka vlaků v Chorvatsku. Foto: HGSS - Hrvatska Gorska Služba SpašavanjaSrážka vlaků v Chorvatsku. Foto: HGSS - Hrvatska Gorska Služba Spašavanja

Osobní vlak narazil do stojícího nákladního vlaku.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Mám státnici z chorvatštiny, můžu překládat aktualizace. Jsem ale protinožec, chystám se na kutě:-)

Aleš

Člověk nemá právo jít spát, aniž by mínusáři neřádili. Co je špatně?

Pája

Asi ten spánek kolidoval s nějakou aktualizací

Palavan

Na jedné z fotek jde vidět vůz ČD Cargo

Aleš

Z momentální verze zprávy vyplývá, že fíra osobního vlaku projel stůj a ve vysoké rychlosti narazil do stojícího nákladního vlaku. V nákladním vlaku byli údajně migranti.

Pája

Oni píšou, že na trati je dovoleno 160, ale myslím, že 40 let starý vlak maďarského původu měl Vmax nižší. Zmínku o migrantech jsem nenašel.

Palavan

Je v tom článku- U teretnom vlaku su se navodno nalazili migranti.

Pája

To jsem přehlédl, díky.

Jarek

Je otázka poměru výkon cena. Dále nějaký historický statistický počet nehod praporek versus nějaká ESA rok 2022.A pokud mají zdroje na to platit ty lidi s praporkem, tak větší opruz je z mého pohledu zastavování „jen“ před některými přejezdy a pomalé jízdy. Z politického hlediska Chorvati v posledních létech postavili dálnice přes celé území včetně mostu na Pelješac, a očividně investice do železnice byly upozaděny.
Takže nejen u nás ale i v okolních zemích máme násobně lepší zabezpečení a k podobným nehodám stejně dochází.

LukHo

To můžu potvrdit že některé úseky železnice v Chorvatsku jsou v žalostném stavu a potřebovali by větší opravu. Spíš mne po cestě do Splitu a Rijeky, kterou jsem absolvoval letos několikrát překvapilo že ve vnitrozemí Chorvatska se zastavil na některých místech čas. Stanice v žalostném stavu a nebo úplně zrušené, některé vesničky přežívají že přežívají. Možná je to v některých částech Chorvatska jinačí, ale to nedokážu posoudit.

Jiří Kocurek

Otázkou je, zda náhodou železnice sama není proti modernizacím. Viz časté ohlasy proti ETCS zde v diskuzích, podle kterých je to naproto zbytečný krám.

Kamui

Velký špatný. Ona dráha vůbec v Chorvatsku je v mizerném stavu, často dlouhodobě nefunguje zabezpečovací zařízení, nebo tam vůbec není, a místo toho dávají strojvedoucímu pokyny zřízenci s praporky. To si o podobný průšvih přímo říká.

xXHonza

Jojo, jel jsem regiojetem do Chorvatska a od Ogulinu do Splitu nefunguje vůbec nic. Komunikace probíhá tak, že v každé stanici stojí výpravčí s praporkem.

Jan

To jsem si říkal, proč ze Splitu vyjíždíme na červenou.

Aleš

Šest mrtvých+ 55 raněných. IC motorové klopidlo jelo po namazanych kolejích z hor dolů ke Splitu jako na saních. Koleje byly mastné od nevhodného prostředku na hubení plevele. Neskutečný bordel jako prostě g celém Chorvatsku.

Pája

Úplně jsem to pustil z hlavy, díky na připomenutí. Překlady umím jen ty nedokonalé strojové, ale i z toho jde hodně vyčíst.

Pája

Tímhle ošetřit na Lipence některé úseky – stačí jedna kolejnice – to by bylo. Ne aby to někdo vzal vážně 😆