Při opravě mostu pod Vyšehradem má zůstat jedna kolej, shoda chybí
Vizualizace nového železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem. Foto: SŽDC
K výměně železničního mostu přes Vltavu v Praze mezi Výtoní a Smíchovem může dojít nejdříve v roce 2022. S takovým
Napojení Smíchovského nádraží – Poněkud se zaspalo, a nabízející se přímé propojení tunelem na Kralupy se po dárku developerům bude jen těžko uskutečňovat. Rovněž nechápu nepoměr využití spojení na obou páteřních napojeních Hostivic (Kladno, Slaný, Rudná) na pražský uzel. Kolem dejvické větve se provozují tanečky, na nádhernou jinonickou se kašle. Že by to souviselo s Prokopským údolím? Velký problém, je potřeba nový most – Ještě před odstavením starého. Nový by nemusel být kapacitně výrazně větší, pokud by se starý nahradil replikou zachovávající panorama města. Problémem je kam jej postavit. Praha není pole statkářky Huhulákové, při stavbě nového mostu budou padat… Číst vice »
Naneštěstí položení druhé koleje na branickém mostu příliš problémů nevyřeší, problém je hlavně v tom, že vlak pojede pouze buď na Smíchov nebo na Hl.n., nejlepší by asi bylo, pokud by tedy zůstala zachována jedna kolej mezi Smíchovem a Hl.n., aby vlaky ve směru špičky jely po normální trase a vlaky v opačném směru odklonem přes Krč, což bude ale samozřejmě nepříjemné pro nákladní dopravce, ale lepší řešení nevidím. Nejdůležitější samozřejmě je, aby se co nejdříve došlo k nápravě a to ideálně formou stavby nového mostu ve formě repliky, aby se památkáři nezbláznili, i když osobně bych zde radši viděl… Číst vice »
Nojo, ale co když bude nickolejná výluka a trojkolejný most? Jistě, dá se najít takový postup aby po co nejdelší čas ta jedna kolej existovala, ale to je asi tak maximum. Jinými slovy, můžete budovat oblouk pro 3 koleje na Smíchově, můžete opravovat trať od Hlavního nádraží a na Vyšehradě zvětšovat postupně poloměr oblouků, můžete snést jednu polovičku mostu nad ulicemi pravého břehu, ale pak už budete muset jít do plné výluky.
Vycházel jsem ovšem z toho, co se tady píše: „Ta počítá s tím, že by provoz během stavby zůstal alespoň po jedné koleji.“ A navíc jsem psal „pokud,“ tudíž jsem nijak nevylučoval, že by provoz nebyl zachován ani po jedné koleji.
Vzhledem k dlouhodobě zanedbané péči, i skokovém nárůstu poptávky je jasné, že původní mostní konstrukce budou postupně nahrazovány mosty dvěma, přinejmenším tak, kde nebude možné mostní řešení nahradit a posílit o násobně dražší tunelové.
Myslím že v tomto případě by se mělo jít do nového, vypadajícího stejně, ale o třech kolejích. Návrh na dva vedle sebe se mi moc nezamlouvá, ledaže by je postavili s minimální mezerou mezi nimi. Pokud se bude jednat o nový ocelový obloukový most, tak bych se ani moc o provedení nebál, pokud se udělá stejně kvalitně jak most v Břeclavi-Poštorné, pak s tím nebude snad žádný problém.
Tři koleje ano, dva mosty ano – těsně vedle sebe ne – když někdo vyhodí jeden, sprdne i druhý.
Jestli památkáři nepovolí ani repliku mostu, který je na konci životnosti, tak je to fakt k zamyšlení, co hledají na tomto světě..
Správně užitý termín je důležitý. A jak díte, replika není kopie, v tom by si mnozí jiní měli udělat jasno. To spílání památkářům bych si ale odpustil, dělají svou práci dobře i špatně jako mnozí jiní (a že bychom o smysluplnosti mnohých povolání mohli diskutovat do omrzení). Co se Vám pořád nelíbí? Návrh na památkovou ochranu mostu nad hracholuskou přehradou zamítli, mostu nad orlickou přehradou v roce 2016 ji odebrali – spíš by nás mělo zajímat, proč SŽDC během pár měsíců změnila názor a místo opravy bude kompletní demolice.
No, replika a kopie, ano, souhlasim, otazkou je zda trvat na kopii vcetne nytovani, nebo kopii ale svarovanou…
A přečetl jste si ten nalinkovaný posudek toho mostu?
Tahle vizualizace, kdy jde o repliku, je v tomto ohledu prijatelna, puvodne tam SZDC chtela stavet novy betonovy most…
To dojíždění z Kolína na Smíchov bude peklo 🙁
No, budete muset metrem, no…
Chápu, že pro někoho to nepříjemné bude, ale přímo na nádraží Praha-Smíchov od Kolína určitě příliš mnoho lidí jezdit nepotřebuje a maximálně tam přestupují na MHD, takže jen přestoupí někde jinde.
to máte pouze částečně pravdu. Myslím si naopak, že díky stále delšímu dojíždění na tom bude hůře vícero lidí jak od Kolína, Sadské, Kutné hory apod., tak stejně jako skupina nás, co se každé ráno potkáváme směrem od Plzně, Rokycan, Berouna atd. Já například se dvěma kolegy dojíždím každý den do Běchovic. A upřímně, rychlejší a spolehlivější spojení než kombinaci R,Ex+Os jsme nenašli. A to i s opakujícími se problémy při rekonstrukci Plzně, , stavbě tunelu a předtím rekonstrukce Rokycany – Beroun. Za ty 3 roky máme odzkoušeno, že díky rozkopané D5 a na ní nyní navazující opravy D0 a… Číst vice »
Něco „mi říká“, že „tohle“ dopadne špatně nebo nešťastně … :o(
Nějak si nedovedu představit, jak na jednotné konstrukci chtějí zachovat jednu kolej… Na Branický most přidat druhou kolej a provoz přes Branický most se podstatně zefektivní (pořád lepší jednokolejka jen na krátkém úseku než na několik km…)
„Branický železniční most je pouze jednokolejný a nezvládl by počty vlaků, které denně mezi Smíchovem a Výtoní jezdí.“
Je velký problém tam tu jednu kolej dodatečně položit? Myslím že nějaké dočasně provizorní řešení by byla otázka pár dní práce….
Jiná věc je, jestli by most inteligence unesl dva vlaky naráz, pokud vím, tak taky není v nejlepším stavu…
A tunel?
A dal by se tunel přiléhající k „Mostu inteligence“ „přerubat“ na správný dvoukolejný profil?
Lze všechno… jen je otázka jestli to je v silách kohokoliv, natož SŽDC. Takže bych to uzavřel s tím, že IQmost bude jednokolejný.
Do 5 let asi tezko, …
Tunel Chuchelský nevyhovuje nynějším normám na průjezdný průřez. ovšem toto se dá vyřešit položením druhé koleje z Vršovic na most inteligence, nebo před Most inteligence. Odbočka už tam je na tunelu tak jako tak, možná, že by se ale vyměnila reléovka za elektronické stavědlo. což se dá v pohodě sfouknout při modernizaci Radotína, která má dle ročního plánu výluk začít příští rok. Takže kromě vypapirovani a financí na stavbu nevidím problém ani časový. A v Krči by se možná ani nemuselo sahat do RZZ, bo prvky i výhybky pro napojení druhé koleje do Vršovic os. n. i k Tunelu v… Číst vice »
„Tunel Chuchelský nevyhovuje nynějším normám na průjezdný průřez“
Tak to první dva vinohradské tunely už také ne a jak jimi vlaky sviští 🙂
To je prave to, pro stavajici konstrukce to plati, ale jak sahnete na rekonstrukci pri ktere chcete pridat kolej, tak uz musite splnit nove normy…
To je stejen jako dvoukolejny tunel pod vychem Tabor v Malesiich a zdvoukolejneni trati Liben-Malesice-Hostivar, kde je funkcni jedna kolej, druha je jen castecne polozena a castecne vytrhana, ale obnoveni provozu neni mozne a musi se vyrubat novy tunel…
V malešickém tunelu ovšem nikdy dvoukolejný traťový provoz nebyl – ten kus druhé koleje byla jen jakási „výtažná“ …
ano, presto je staveny jako dvoukolejny, koleje jsou v tunelu vedle sebe…
To neni kritika,ten malesicky se bude stavet jeste jeden pro druhou kolej,…
Na IQ mostu je take pocitano s druhou koleji a ta pravdepodobne bude, pokud se postavi nove spojeni na Beroun…
Myslím, že i po zdvojkolejnění mostu půjde vymyslet nějaká echt ceski úchylka – jako byla doplňující návěst ve starých Tatenických tunelech, „Tunel volný“ se to myslím jmenovalo. I ten tunel by se nejspíš dal nějak pořešit, pokud vím, je třeba ho rozšířit. Ale pak tu ještě máme jednokolejku Vršovice-Krč a jestli se podaří zdvojkolejnit i tohle, pak jsme zřejmě úspěšně ucpali jižní zhlaví Vršovic. Já bych s dovolením byl radikální. Úplná výluka mostu. Rychlíky ze Smíchova. Osobní vlaky po 30 minutách z Wilsonova se zastavením Vršovice a Krč, a ve špičce klidně elefant trojmo. Zbytek osobních ukončit na Smíchově. A… Číst vice »
Jenže to by chtělo druhou kolej Vršovice – Krč už teď se tam nevejdou případné odklony a zároveň vlaky od Vraného…
Tak ono neni problem vymena toho mostu za novou konstrukci, to se da zvladnout rychle, ale ty povoleni, papirovani, neco malo casu zabere i vyroba nove konstrukce, …
No a hlavne se dohodnout na vystavbe soubezneho mostu, ktery ma v planu 2 koleje, takze by kapacita soucasna zustala zachovana i pri rekonstrukci stavajiciho…
Branický most jsou dva mosty vedle sebe. Každá mostovka pro jednu kolej. Tunel, to je druhá otázka, ale jedna kolej s dostatečnými parametry by byla snad na tak krátkém úseku OK.
Jen naprosto laicky, inteligence je totálně předimenzovaný, stavěný podle sovětských požadavků na přepravu vojenských vlaků, té nejtěžší techniky, pro případ války. Nemám přístup k informacím, ale domnívám se, že kdyby se na celém mostě postavilo dvacetipatrové sídliště, tak by stál i nadále. Pravděpodobně přeháním, ale strach, že s druhou kolejí spadne mi při pohledu na tu viditelnou robustnost připadá lichý.
Jsem zvedav, jak se zvladne zajisteni dopravy pres Vltavu pro cast spoju, ktere se na nahradni most pripadne nakonec nevejdou. Pokud by cast spoju jezdila az ze Smichova, neni to optimalni, ale urcite to bude moznost. Bohuzel nahradni metro doprava mezi C – Hlavnim nadrazim a B – Smichovskym nadrazim je vyrazne hure vyuzitelna, protoze z hl.n. na B – Namesti Republiky – vystup Masarykovo nadrazi je docela daleko a stanice metra B – C – Florenc je pretizena, aby ve spickach zvladla dalsi stovky lidi za hodinu smerujici na Plzen. Leda zprovoznit shuttle train hl.n. – Smichov po 15… Číst vice »
R a EC budou zřejmě jezdit mimo Smíchov přes Vršovice a Krč přes Branický most. Předtím by bylo dobré položit druhou kolej aspoň mezi Vršovicemi a Kačerovem, dál už pokračují dvě koleje až do Krče.
To, co popisujete, se ovšem týká jen cestujících, co na hl. n. přestupují, a dost pochybuju, že těch jsou stovky za hodinu. Ti, co v Praze začínají, by prostě jeli rovnou na Smíchov místo na hlavák.
Ukončení na Smíchově, tj. mimo hl.n., znamená jednoznačně pokles atraktivity pro cestující, podobně jako dosavadní zast. Praha-Bubny Vltavská.
Spoustu lidí ukončení Os na Smíchově nepotěší, na druhou stranu trať podél Berounky je pro příměstské cestující nenahraditelná a nehrozí jejich přesun na auta/busy a přizpůsobí se – přestoupí na MHD už na Smíchově. Jak je to dneska s rudenskou tratí nedokážu posoudit, ale „buštěhradské“ vlaky, dnes ukončené v Bubnech, jsou – z pohledu cestujících – lehce nahraditelné. Komu ukončení v Bubnech vadí, najde si jinou dopravu. Nakonec Smíchov dlouhá léta býval konečnou pro vlaky z obou berounských tratí a vazba na MHD je tam slušná. Jiné řešení ostatně nevidím.
Tak nějak. Stačí si vzpomenout na výluky „wilsoňáku“.
Jedna možnost je jezdit přes Smíchov ven a po mostě inteligence do Prahy, ale chudáci nákladní dopravci . . .
Metro by mohlo jezdit bez zastavení mezi stanicemi Smíchovské nádraží přes spojku Florenc B – Florenc C na Hlavní nádraží a zpět 😃 Šturcy na Smíchově jsou a na/z Hlaváku přes kolejové spojky na Florenci C 🚇
Skutečně výborný nápad – zejména pro špičkovou dobu, kdy na trase „C“ jezdí vlaky v intervalu i pod 2 minuty …
A jak to metro dostanete z hlaváku, když spojky jsou až na Muzeu? To pojedete po nesprávné a na hlaváku to otočíte? To projede tak jedno metro za 10 minut!!