Přetlačovaná kolem dvou procent. Pro vedení Českých drah hranice, odbory chtějí víc
Vlakový personál ČD. Pramen: České dráhy
ČD navrhly strojvedoucím zrušení dělených směn v momentě, kdy doba rozdělení směny je menší než 90 minut.
Kromě poněkud minimalistického nárůstu mezd strojvedoucích (v době, kdy se ČD veřejně holedbají finanční prosperitou) též zaráží i další věc. Strojvedoucím jezdícím na linkách IDS JMK přibudou od nového grafikonu další starosti a povinnosti, vyplývající ze zrušení vlakvedoucích. Nemluvě o obrovské odpovědnosti, kterou budou mít při odbavování vlaků a obtížnosti zejména u stanic v obloucích. To by rozhodně slušelo zřetelně ocenit i finančně. Jinak je to nečestné a nesportovní – např. strojvedoucím jezdícím v PID v okolí Prahy povinnosti nepřibudou (a plat se zvýší stejně).
To si ČD, stejně jako SŽ mysli, že lidi budou s nadsázkou pracovat zadarmo? Ať se podívají do jiných oborů, jak roste mzda a jak rostly lidem náklady.
Pak se ještě budou divit, že jim lidi odcházejí.
Mimochodem, neví někdo kolik se přidává u soukro dopravců?
Zaměstnanec ČD nejsem, jen se snažím pochopit jejich nelogiku.
podívejte se na stránky soukr. dopravců. Každý má na nich sekci kariéra. Tak třeba Regiojet nabízí Mechanikovi na Zličíně 40-50tis. No takže reálně spíše těch 40 a v hrubém. Na Prahu také nic moc. Arriva nabízí elektromechanikovi ve Veselí n. M. nebo Vsetíně náborový příspěvek 100tis, plat raději nezveřejňuje takže nic moc, GWTR nabízí dispečerovi v ČB 45-50tis, samozřejmě v hrubém. Tak to neni o moc jiné než výpravčího na SŽ. Prostě na železnici to mimo strojvedoucí s těmi řadovými profesemi není žádná sláva. Jen u těch soukromých dopravců se to tolik nemedializuje.
To by se Krapinec divil, kdyby mu fakt tu stávkovou pohotovost vyhlásili. Hraje pokerovou hru, ale rating ČD bez PKS by byl jeho koncem a hodně velkou kaňkou na jeho CV.
On by se asi divil kdekdo. Především tomu, co to má znamenat a proč někdo dělá takovou hloupost.
Stávková pohotovost formálně nic není, nic neznamená, není nikde definovaná. Asi by to mělo být něco jako pohrůžka připraveností ke stávce… ale v našich podmínkách? kolik stávkových pohotovostí připadá na jednu skutečnou stávku? sto?
Ale především – stávka v kolektivním vyjednávání je nelegální, pokud jí nepředchází řízení před zprostředkovatelem, a to tady tuším ještě ani nezačalo. Takže vyhlašovat pohotovosti sice lze, ale každému je jasné, že tím to i končí. Přinejmenším prozatím.
Vyjednavaci neco odmitnou a pak se teprve ptaji clenu zda s tim souhlasi nebo ne. Navic ten bonus 12000 jestli jsem to dobre cetl s koncem vyjednavanim vypadnul z nabidky zamestnavatele. Clovek zasne jen. O nas bez nas.
Nikoliv, jen se vrátil zpět na 10 000,-
Opravdu? V navrhu to nebylo uvedeno.
Mimořádná odměna – navýšení z 10 000 Kč na 12 000 Kč. Podmínkou zaměstnavatele bylo, že se PKS podepíše dnes do 13:00 hodin. Pokud tomu tak nebude, vrátí se výše odměny na 10 000,- Kč.
Za tým kolektivních vyjednavačů OSŽ
Štěpán Lev
Diky za vysvetleni. 👍 jeste muzes mi objasnit stravne?
Dále souhlasí s navýšením u tuzemského stravného maximální sazby letošního roku.
No jo hlavně vyjednávači za odbory moc argumentů nemají, nic neřeknou, natož aby něco rovnou rozhodli, pak někde běhají a radí se co mají vlastně dělat, pak pro změnu místo vyjednávání jede hlavní nemálo placený vyjednávač někam na dovolenou, v době, kdy jednou za rok má něco trochu řešit…škoda že tam není někdo kompetentní…takhle se to hrozně táhne.
Čd navi hrozí, že pokud se pks nepodepíše, pojede se podle zákoníku práce což znamená zásadní snížení platu a zrušení vpodstatě veškerých benefitů. V situaci kdy musí nabízet 200 000 – 300 000 náborák aby se vůbec někdo na strojvedoucího přihlásil se po takovém zhoršení podmínek lidi určitě jenom pohrnou.
Jo a 800 000 upis Cd kdyz clovek nedodela kurz.
Přitom do minulého roka to byl závazek „jenom“ na 130 000 a 5let.
těch 130tis je stále za kurz VOZ, 800 000 pak když dokončí komplet výcvik, tedy až ke zkoušce ZOZ
Se budou divit, až nikdo nebude chodit na přesčasy, protože budou placeny dle ZP nízkým %
O práci strojvedoucího je furt zájem, furt se jedou kurzy, furt berou nový i hotový od jinud. Největší dodavatel těch částečně „hotových“ byť z vleček je SD Doprava, 7 Energy a Liberty Ostrava. To navýšení a riziko že nikoho neseženou se týká spíše dílenských ( mechanici, elektromechanici, elektronici ) případně posunovačů…
Ano ano pane Fialo, německé platy 😂
S tímto přístupem inflaci nedoženou nikdy.
Otázka je, jestli chtějí dohánět inflaci nebo přežít jako firma. Zadlužení ČD je poměrně velké, navíc v podmínkách vydaných dluhopisů je věta, že ČD budou mít do roku 2033 minimální podíl v dopravě 75 – 80 %. Když vezmu v potaz, že na jednu stranu získali linku do Polska k Baltu a posilují v dopravě v okolí Prahy, tak přijdou o R9, výkony v elektrické trakci v Ústecké kraji o některé tratě na jižní Moravě. A loni v prosinci o část Plzeňského kraje a pokud přijdou nevyhrají výběrové řízení na EX6 a R16, mohlo by to znamenat u dluhopisů problém… Číst vice »
Souhlas. Ať se to někomu líbí nebo ne tak 2% je na hranici přežití. s těmi vedeními bych tolik neargumentoval. Byť ano, ti vždy měli a budou mít 100tis a více. Ale za posledních 5-10 let i to vedení od GŘ po manažery OCÚ a OŘOD hodně prořídlo. Byly odchody do důchodu a ta místa se následně rušila. Nebo se rušila v souvislosti se ztrátami výkonů.
Nu a pak tu máme pohled do zveřejněné ročenky, kde stojí, že v roce 2023 bylo představenstvu na odměnách vyplaceno 96 (devadesát šest) milionů korun a dozorčí radě dalších 17. 🙂
Ono to s finanční kondicí této firmy zas tak zlé nebude. 😉
S tou R9 to bude ještě třeba zajímavý, třeba to dopadne úplně jinak. Už má odklad až na prosinec 27, což je prý nejzazší termín, do kdy to muže odkládat.
Mě spíš trochu trápí, že roste počet lidí v kanclech, různých excelovych čertů, kteří pak přesně ví, že ten člověk kolem vlaků by neměl mít prakticky nic. CD má docela ložený business, jezdí v závazku veřejný služby, takže by mohlo stačit pár borců na přípravu dokumentace pro vyberka a pak běžný admin firmy. Ale ne, je pořád víc a víc lidí co to musí metodicky řídit z kanclu.
Jaké ty lidi v kanclech máte na mysli? Které pozice byly třeba nově zřízeny? Já se setkávám s tím že tyto kancelářské pozice ruší a nabízí buď odstupné nebo rekvalifikaci na strojvedoucí ( s těmi pak mají instruktoři jen práce navíc protože toho strojvedoucího nikdy dělat nechtěli…)
Nějaká čísla na podporu tohoto tvrzení?
Ne, to je typický odboráŕšký blábol. Navíc 100 táců nemají běžní úředníci, ty mají plat často nižší než obyčejny provozák.
..můžete mi, prosím, sdělit, jaká další místa byla zřízena a kde konkrétně ? nějak jsem si nevšiml..
By mě zajímalo jak přišli na 4,5 procenta když nabízejí ve skutečnosti ±2,5… 12000 bylo i minulý rok (dávají tisícovku za měsíc). To můžou rovnou každý rok nabídnout odměnu 24 tisíc a tvrdit že se jedná o nárůst o 4 procenta i když mzda zůstane stejná 🤣
A v tom to právě je, mzdy poroste v základu o 2 %, osobní ohodnocení o 0,5 a mimořádná jednorázová prémie udělá 2 % měsíčně, tedy v průměru nárůst 4,5 %. Akorát na tu jednorázovou prémii nemusí být další rok nárok.
To chápu, ale to že počítáš do nárůstu i mimořádnou odměnu, která zůstane oproti předešlému roku stejná se nejedná přece o nárůst, když mzda zůstane stejná.
..přesně tak.. ono ani vloni to nebylo nakonec takové navýšení jak slibovali.. nám starším jde především o zkrácenou prac.dobu a dovolenou, ale chápu,že z platu posunovače uživit rodinu není lehké..
To byt nemusi to je jasne ale 12000 je 12000. Ja osobne bych to bral radeji nez nejake navyseni o desetiny procenta.
Je rozdíl mít to rozložé v tarifu což vám už nikdo nevezme nebo to dostat jednorázově a příští rok nemáte nic a jste zase tam, kde jste byl.