Přesycené stavební firmy. Do zakázky za 363 milionů nepřišla Správě železnice jediná nabídka

Příchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František KolínskýPříchod k nástupištím ve stanici Kolín. Foto: František Kolínský

Zahájení stavby se posune nejméně o rok.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Pražák

Modernizace v Kolínĕ se žádné solidní firmĕ za tyto drobný nevyplatí. Zkuste soudruzi přitlačit, nééé část z té sumy odklonit.

Insider

Není nad to, zadat stavbu se zahájením 1.Q 2021 v listopadu 2020 s ukončením VZ na konci prosince. To není přesycení trhu, ale totální zbabranost ze strany investora. Neschopnost plánovat například i u ŘSD nebo krajských SÚS je totálním zoufalstvím.

Honza

Není nad to psát polopravdy a na nich pak stavět závěry 🙂 Co se dívám na profil zadavatele, tak nebylo vypsáno v listopadu 2020, ale v půlce září 2020.

Bespi

V dobe kdy i zakazku za „drobne“ je treba resit mesice dopredu … .

Fučida

V Kolíně se dělaly nové peróny při rekonstrukci někdy před 13 lety. A jsou v dobrém stavu, tedy kromě těch plošin. Nechápu, proč do toho chtějí zase hrabat.

Jiří Kocurek

„Nový podchod má být vybudován v místě stávajícího technologického podchodu.“

Což asi s dlažbou na peróné souvisí jen okrajově.

bindera

Už Napoleon Bárta říkal, že je potřeba nechat vyhladovět.

Jakub

A není to náhodou chyba státu ? Má víc investovat, když je soukromá poptávka nižší a méně, když je trh přehřátý. Jenže tady stát to přehřátí sám vytváří. Bárta sešrtal investice, kapacity po letech krize (násobené malou soukromou poptávkou v recesi) klesly, a teď stát naráz hrne peníze do jedné oblasti stavebnictví, notabene do poměrně uzavřeného segmentu, kam se není jednoduché dodat (technologie, reference atd.). Stát by měl především definovat středně a dlohodobý výhled investic, a ten dodržovat resp. upravovat právě s ohledem na stav trhu. Jinak na tom ve výsledku tratí. V krizi jsou výsledkem nesmyslně nízké ceny vedoucí… Číst vice »

Jiří Kocurek

Přesně tak. Když bude vidět 2 roky bez zakázek, tak firma zaměstnce propustí. Ti ovšem nepůjdou do skladu zaměsnanců, ale jinam. Až si stát vzpomene, že už je trh vyhladovělý, tak se zjistí, že nejsou lidi, neboť ti si našli práci jinde a možná i v jiném oboru. Následuje maturita z divení.

libcha

Nelíbí se mi, že nadpis je silně zavádějící. Hned v něm se totiž silně spekulativně tvrdí, že jasný důvod, proč nepřišly nabídky, je přesycenost stavebních firem. A přitom v textu článku už je nepřímou řečí zmíněno, že se to ve skutečnosti neví.

Standa

Neříkal tu nějaký chytrák před 4 – 6 měsíci (v článku o pilotech a jejich mzdách ) že to je hovadina když jsem narážel na to, že stavební firmy Nemaj lidi, protože za amulznu díky nízkým cenám staveb nikdo dělat nebude?

SaulGoodman

No já to sice neříkal, ale tady zjevně je problém v tom harmonogramu, který počítal s roční pauzou, což je prostě neatraktivní a rizikové. V době, kdy se staví všude možně, si holt ty firmy můžou vybrat jinou zakázku, no.

Standa

A příští rok bude ještě líp 🙂 128 mld. Na Dopravní stavby. Konečně se to rozjelo. A I když tedka budou zaznívat od ekonomů varovné hlasy každičký kilometr žel. i dálnic přinese úsporu času a tím i peněz…

Petr

Jenže tady to je především kvůli tomu harmonogramu. Je to příliš velke riziko, kdyz stavbu uměle roztahujete na dva roky s roční pauzou. Pak navýšení o 25% proti rozpočtu projektu nepokryva podstoupene riziko a zvlášť, kdyz je prace hodně.

Lemmy

Aha, tak proč se nevysoutěží každý rok zvlášť…

a8n

Protože jedno spálení na podchodu Phln nestačilo.