Přesuny vozidel Českých drah. Ze žraloků budou zálohy, esa mizí z Plzně

Motorová jednotka 844 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka 844 v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Do plzeňského depa přejdou některé vectrony, končí další plecháče.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

K těm posilám pro Královehradecký kraj….ono do 2 let by měl skončit v KHK provoz spousty vlaků 810, 814, 843, 854.

A pro zamyšlení. Nasmlouvaná kapacita na začátku smlouvy KHK a ČD byla 8,5 tisíc sedaček. Na konci smlouvy (po konci provozu Regionova zhruba do 10 let, názor pana Ješety z ČD z 2020) by nasmlouvaná kapacita vlaků ČD v KHK měla klesnout na 5 tisíc sedaček (=RegioSharky a RegioPantery). Ledaže by ČD nabídly vlaky 842, RegioSpidery či dieslové loko+vagony.

Myslíte, že se ČD a KHK takto připravují na vypnutí provozu na spoustě neelektrikovaných tratí v KHK?

Marek

Opět zdravím sotouska, nechceš nejdřív dodělat úkoly do školy a pak jít fotit vláčky? 😅

Vtvt

Připomínám, že v současnosti má ČD zhruba 70 až 75 tisíc sedaček v dieslových vlacích. Za pár let tento počet klesne pravděpodobně zhruba na 20 až 25 tisíc. (nepočítám vlaky s dieslovou loko). Celkově ČD má přes 0,25 milionu sedaček ve vlacích

Že by šlo o reálnou přípravu ČD na brzké vypnutí státních dotací pro tu část železniční sítě SŽDC, která zajišťuje zhruba 6% přepravních výkonů pasažerské dopravy na síti SŽDC tj. vypnout dotace pro cca 60% tratí SŽDC?

marek hudec

to budou vectrony tahat i rychlíky Klatovy-Praha neb jen Ex6 ??

Šnek

Jen Ex Praha – Cheb

marek hudec

aha čili mnichováky potáhnou do PLzně stále esa?

libor

…nebo berjlovci přes rudnou 😀

Petr

Regionova je nasazována mezi Děčínem a Rumburkem …. strašný hlavně ráno to Vás probudí hned.

Halbáč

Tam už nejezdí Sharky jako dřív?

PepaM

Oni tam jezdit mají, ale dokud ČD jezdily L2 tak se to moc nedařilo. Podle sledovačky ta 814 začínala ráno v Rumburce, skončila na Os 6657 v Mlýnech, odkud ji stáhla 714, a teď už by tam měla být 844. Na druhém oběhu jezdí Shark od rána.

Zdeněk

Jenom na trati HK hl.n. Letohrad/RK Solnice bude jezdit dosavadní šrot.

Michal

A zlínský kraj ostrouhá 😂 provozní pouze 3 810 z toho jedna odstavená kdy se neplánuje její oprava a na zlince stále regiošroty 😅

Pája

Bohužel máte naprostou pravdu ☹️

Jiří Kocurek

To je pomsta za to, že si Baťa dovolil po železnici požadovat vožení uhlí a když byl vyhozem pro drzost, tak si uraženě postavil plavební kanál. SIce je 90 roků mrtvý, ale nenávist je věčná. 😛

Zdeněk

To je ale radobyvtipny velekec:-(

Zdenda

Kraj objednal a zaplatil šroty, tak jezdí šroty. Úplně jednoduché.

Mirek

Přesně, poděkujte Jirkovi Čunkovi – ten požadoval do Zlína to nejlevnější. Což, když nepočítám 810, je RegioNova.

Šnek

Proč tady píšete takový kraviny, že Esa zmizí z Plzně, Vectrony budou pod Plzní. Holé nesmysly. Opravdu by mě zajímalo, kdo Vám takové informace dává. Určitě někdo hodně znalý.

Apollo17

Jo také jsem se tomu podivil. V Plzni bude turnusováno 20 x 362(pokles oproti minulému GVD). Vectrony tam nebudou žádné(jsou pronajaté a patří pod Vršovice),ale jezdí již od léta na vlacích Praha- Cheb- ústí nad Labem, které vozily Esa plzeňského depa.

pavonel

Princezny 263 Máša a Dáša už nějakou dobu jezdí na Rožmbercích. http://sledovani.55p.cz/plzen_201_2022/

xyz

Vždy jen jedna z nich. Ta opačná druhá i v minulých týdnech povětšinou jezdila na jednom ze svých oběhů – buď okolo Brna, nebo mezi JI a HB.

Šnek

Dělaly se zácviky strojvedoucích. Od Zítra platí obě řady 263 jsou dislokované pod Plzní a budou jezdit na výkonech PLZ – ČB – Jihlava a zpět. Samozřejmě na vybraných párech vlaků.

Bram

Na vybraných párech vlaků proto, protože jsou jen dvě :-).

Lesan

Včera na R668 navezeny obě do ČB (dál byla výluka).

Eisenbahn spezializt

Kolik 814.0 a 814.2 má do KHK dorazit?

lastjakub

Co tak vím, tak 814.2 by v HK mělo být 6, ale na 100% to netvrdím

Karel z HK

814.2 všechny, co byly dosud v Olomouci. Dnes dojely 814.231+232, 241+242 a 243+244. 251+252 už je v HK od října, 239+240 a 249+250 od tohoto týdne.

Tomáš Záruba

Lok ř. 263 na R11 by se podstatně lépe uplatnily z CB do JI (nízké rychlosti a neustálé změny jízdního odporu). Trať CB-PL je naproti tomu docela plecháčo-afinní, neboť je tam (krom okolí Žďírce) minimum změn rychlostí, vyžadujících zdlouhavé sjíždění a najíždění do výkonu.

Pokud to samozřejmě není myšleno tak, že CB – JI je úkolem pro 362 kvůli Vmax po Veselí.

zwi

Pokud obeh plati, tak v dvoudennim obehu se budou obe princezny stridat na plzen – cb, cb – jihlava. Tim ze jdou do Plzne je mysleno, ze jdou pod OCU Zapad.

Šnek

V Plzni se bude na řadě 263 dělat pravidelná údržba.

Lesan

Z většiny souhlasím, ale okolo Pačejova (plzeňská trať) přijde vhod EDB. S plecháčem je sjíždění dolu o častém šachování s brzdou a o ohřátých kolech.

Tomáš Záruba

V tom máte pravdu, to jsem si neuvědomil (byť tedy na ta kola je řešení jménem OL-2). Ještě jsem žil v zajetí stereotypu, že se to z Pačejova (donedávna 60/65 km/h) na tu devadesátku kolem dalo prostě nechat rozjet výběhem / mírným popohnáním. 😉
Ale i tak, trať 225 je pro 242 pořád ještě (výrazně) méně vhodná.

Bram

OL-2 je dobrým řešením jen tehdy, když je souprava dostatečně dlouhá a těžká, jinak vozy v soupravě mohu velice rychle obout.

Tomáš Záruba

Opravdu se pořád bavíme o udržení rychlosti rychlíku na těch pár promilích u Pačejova?

Olda

Takže z Karlových Varů do Nejdku bude jezdit jako večerní 17156 zase jen nacpaná 810 a Regionov naprosto nevhodných na tuhle trat se taky nezbavíme.

Alex

Napište si na kraj. Ten to objednává.

KROK SPRÁVNÝM SMĚREM

Správný krok, co nejméně řad a co nejvíce kusů !

Cargo

A někde dojde ke zhoršení služeb, díky přesunu vozidel. Zejména na trati 110 a 111. Pryč s RS 1 a vítejte zpět krabičky 809/810 !

Šnek

Do Loun jsme včera navezli další dva RS1 z Plzně.

PepaM

Ale jezdí jen na U11 Postoloprty – Česká Lípa, která je nimi nově pokrytá celá.

Jiří 3

814.2 by měli přijít na 331. Dvouvozové tu ve špičce totálně nestačí.

Pája

Raději zpět Žraloky. To bylo jiné svezení.

Jiří 3

Ti mají dojít na gvd 2024.

Georg

zmizeni es z plzne znamena, ze se predislokuji i ty co jezdi do budejovic? patri pod plzen a maji spolecne obehy.

Kubrt

Klid, všechna esa nezmizí, trasa Praha-CB s plzeňskými 362 zůstává i nadále.

Twix

A Praha – Klatovy asi taky, ne?

Kubrt

Určitě, nevyjmenovával jsem všechno, jen ty ČB, když na ně byl dotaz.

Šnek

Platí taky.

Lesan

Nyní je v Plzni turnus pro 22x 362, od nového GVD pro 20x 362… tak horké to není.

Petrof

můžu jen dotaz kolik es je pod Brnem turnusovano?

Lesan

25 + 3 dispečerky, pak ještě 9 v Olomouci, ale tam to vypadá na mix se 163.

Apollo17

Pak je ještě v Děčíně turnus pro 5 Es. Dohromady je tedy turnusováno 62 lok. 362.