Přesun z letadel do vlaků se nekonal, salcburské letiště chce zpátky spojení s Vídní
Cestující začali raději dojíždět do Mnichova, případně létají přes jiná letiště.
Podle studie zadané rakouskou hospodářskou komorou WKO se po zrušení leteckého spojení mezi Salcburkem a Vídní přesunulo na železnici pouze 10 % cestujících. Informoval o tom web aerotelegraph.com. Vnitrostátní linka přestala létat poté, co Rakousko podmínilo pandemickou pomoc Austrian Airlines ukončením těch tras, které je možné zdolat po železnici za méně než tři hodiny.
Cesta nejrychlejším vlakovým spojem ze Salcburku na vídeňské letiště trvá zhruba dvě hodiny a padesát minut. Vybrané spoje ÖBB nesou vlastní „číslo letu“, přičemž je možné si na ně zakoupit jízdenku i s návaznou letenkou do finální destinace, a to v rámci jedné rezervace u Austrian Airlines.
Jak vyplynulo ze studie WKO, drtivá většina pasažérů začala namísto letů Austrian Airlines s přestupy ve Vídni využívat lety z Mnichova, případně létá přímo ze Salcburku přes Istanbul, Paříž či Londýn. Protože se do vlaků přesunulo jen zmíněných 10 % cestujících, vyzývá salcburské letiště k obnovení letů do Vídně.
Na pokles poptávky po vnitrostátních letech přitom nedávno poukázala letecká společnost Air France. Ta kvůli tomu přestane od roku 2026 létat z druhého největšího pařížského letiště Orly.
„Rozvoj videokonferencí, omezení firemního cestování na domácím trhu a přesun do vlaků vedou ke strukturálnímu poklesu poptávky po vnitrostátních letech. Mezi lety 2019 a 2023 klesl provoz na vnitrostátních linkách s odletem z Orly o 40 %, u jednodenních zpátečních letů dokonce o 60 %,“ komentovala firma své rozhodnutí.
Proti rušení letů se již ozvala některá města vzdálená od Paříže, například Nice a Toulouse. Zrušení letů je v souladu s novým francouzským zákonem, podle kterého se nesmí létat v relacích, kde je možné zajistit dopravu po železnici do 150 minut.