Přesun z letadel do vlaků se nekonal, salcburské letiště chce zpátky spojení s Vídní

Letiště Salcburk. Zdroj: Salzburg Airport - Flughafen SalzburgLetiště Salcburk. Zdroj: Salzburg Airport - Flughafen Salzburg

Cestující začali raději dojíždět do Mnichova, případně létají přes jiná letiště.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal

Mě to vyznělo, že lidi místo railjetem do vídně lítají do vídně z mnichova :- )

panpan21

Proti rušení letů se již ozvala některá města vzdálená od Paříže, například Nice a Toulouse.

Právě jsem v Nice viděl linky Air France i easyJetu s přílety/odlety např. na CDG i ORY. Jak to tedy v té Francii je?

Yetty

Vždyť to máte v článku 🙂

– ORY Air France teprve opustí.
– Nejsou dovolené lety mezi místy, kde je to vlakem pod 3 hodiny -> Paříž – Nice je TGV 6 hodin

Vladimír

To je tak, když stát chce lidem diktovat a vychovávat je na sílu.
Zruší něco, co funguje a čeká, že ovečky sednou s nadšením do vlaků.
Je to sice delší cesta, zato méně pohodlná, no neber to.
Takže opět platí: „Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.“

babilon

Z článku jsem nepoznal, čím jezdí salcburčané do Mnichova. Autem?

Yetty

Primárně létají letadlem přes Frankfurt.

Asd

Nechme to prosím na lidech ať si vyberou pro ně nejlepší způsob dopravy. Tady jde vidět že když se něco tlačí na sílu, tak stejně to nemá šanci na úspěch, protože si lidé tu svou optimální cestu najdou.

Petr

Vy jste dobrej. A lemplové co tyhle bejkárny vymejšlej se budou živit čim?

Asd

Že by třeba prací Kao my všichni kolem? Bohužel někteří lidé se mají tak dobře že jim z toho blahobytu tak hrabe že vymýšlejí samé bejkárny.

David

ukazuje se ze dalsi ekologie z dilny EU je marna.
Podivejme se do US, jde se bezne letaji i 20-30 min lety.

Asd

Osobně si myslím že toto a i jiné věci nemají s ekologií nic společného. Jinak nevidím důvod proč by v EU neměli existovat krátké lety.

Juraj

Což je ovšem dáno také naprostou absencí alternativ a velikostí země. A řada z těch krátkých leteckých linek je dotovaná v rámci federálního programu EAS.

Juraj

V článku se píše, že to byla jedna z podmínek pandemické pomoci. Když se z veřejných peněz sanují něčí ztráty, tak je snad docela fér moct klást nějaké podmínky, ne?

Účelnost těch podmínek je jiné téma, ale nebudeme se tvářit, že někdo ve Vídni z nudy jen tak proškrtal Austrianu letový řád.

oja

Po kom to letiste ty lety chce? Ja myslim, ze i Lufthansa jako vlastnik Austrian je spokojena, kdyz lidi radeji letaji z Mnichova, nez aby pro ne (v barvach sve dcery) zajistovala lety ze Salzburgu pres Schwechat.

Vasek

Mnichov je mnohem blíž Salzburku, než Vídeň. V současném stavu nevidím problém.

oja

Zrejme jste nepochopil, o cem je clanek.

Samo

Problém je že Mníchov je stále dosť ďaleko na to aby mohol slúžiť ako dostatočné letisko pre Salzburg.

Průvodce původní Aleš

Pokud by Lufthansa zprovoznila lety do Mnichova ve stejném rozsahu, jako byly lety do Vídně, tak máte samozřejmě pravdu. P2P Salcburk – Vídeň asi bude poptávka minimální, tak je lepší feedovat bližší Mnichov než Vídeň.

Aleš

Tak pěkně to měli vymyšlené a lidi jim to zase zkazili 😀

Václav

Salzburgu chybi nejaky ranni prilet do Vidne. Prvni vlak jede v 5:11 a ve Vidni na letisti je kolem 8:30. Nicmene prvni let z Vidne na napr. Heathrow je v 6:50 a podobne to asi bude i u dalsich destinaci. Nic proti vlakum, ale ranni rozlet to proste nestihne. Naopak diky vlakum ma Salzburg frekvenci na letiste snad kazdou hodinu. Tedy vlaky i letadla by se mohly dobre doplnovat…

Klabavátor

Zrovna předevčírem jsem použil poslední úsek tohoto spoje (Wien Hbf – Flughafen) a zíral jsem při příjezdu na vídeňský hlavák, kolik lidí tam muselo být namačkaných vevnitř. Odhadem tak 80-90 procent lidí z toho vlaku vystupuje v centru města. Takže letadlo nepovažuji za konkurenci, ale spíše za výpomoc a doplněk pro cesty někam dál.

Sova

Předtím jede ještě IC 461:
3:11 Salzburg
6:27 Wien Flughafen
Jen se musí přestupovat na Hbf, což možná někomu může vadit, i když je to garantovaný přestup.

TSTT

Odjezd ve 3 ráno, ještě s přestupem – a zmiňovaný odlet v 6.50 se stejně nestíhá. To zní fakt hodně lákavě…
Obecně tady bude problém hlavně to, že Salcburk už je časově prostě moc daleko. Téměř 3 h ve vlaku plus přestup s veškerými procedurami na letišti ve Vídni je už příliš, to je použitelné možná pro echt dálkovky (kterých z MUC létá víc). U brzkých odletů je to pak naprosto nepoužitelné.

Sova

Kdo chce být nekřesťansky brzo na letišti ve Vídni a přitom ráno startovat z úplně jiného města, těžko si může stěžovat, že se moc nevyspí 🙂

Ono by to tím letadlem ze Salzburgu nebylo o moc lepší s tím spánkem, pokud by se měl stíhat odlet z Vídně 6:50, tak to chce být kolem 4 ráno na letišti v Salzburgu.

Ale máte pravdu, že ten vlak by na první odlety potřebovat jet ještě o něco dřív. To i Brno je na tom s nočním spojením líp, příjezd na Schwechat po 4 ráno.

asdf

Zas si uvedomte že on zo Salzburgu nemôže byť ani prvý odlet moc skoro, pretože to letisko leží doslova medzi domami.

Yetty

Nechybí.

Divím se, že vlastně vůbec nikdo doteď nezmínil, že vlastně je ti jen takový trošku nacionalistický pláč, protože chybějící spojení do Vídně plně supluje 4x denně Lufthansa lety do Frankfurtu (škoda, že nebyly zmíněny v článku).

První let je v 6:45, což se kryje s vlnou prvních ranních příletů LH a akorát trefuje ranní odletovou vlnu Lufthansy. A (a to není nic proti Austrianu) ať se bude Austrian snažit sebevíc, tak počet destinací dostupných z Frankfurtu je neporovnatelně více, než z Vídně.

Petr Šimral

No, musím přiznat, že jsem „závislý“. Nerad létám…
Nicméně asi bychom opravdu měli provést zamyšlení, proč pro cestující není přijatelná ani taková kvalita, kterou poskytují ÖBB…
To, že mi dcera lítá z Prahy do Budapešti přes Frankfurt tak nějak chápu, když je to o kousíček levnější a s jistotou…

Granja

K první větě: Mám to podobně. Jiní to ovšem mají naopak, velmi rádi létají. Je to pro ně prostě vyšší level.

Kubrt

A nejde, v případě spojení Salzburg Schwechat, zkrátka a jednoduše o čas? Když člověk vyráží ráno a z Vídně letí někam dál, může být hodinový rozdíl zajímavý (i když kvalita vlaku je vyhovující).

SYN

No, ale pokud „to“ letí dál, tak takový let ani není vnitrostátní a zůstává povolený, ne? Řekněme Salzburg – Wien – Istanbul nebo tak něco…
Tuším že asi chtěli zakázat čistě vnitrostátní lety ne?

Samo

To si pletiete s Francúzskom.

oja

Jenže ten segment Salzburg – Wien se dá vlakem ujet pod 3 hodiny a tudíž ten let jako takový je zakázaný. Prostě Salzburg – Wien nic nelétá. Bez ohledu na to, jestli byste ve Vídni přestoupil nebo letěl jen tam. Což by ale nikdo nedělal, když vlakem je to 2:20 hod v hodinovém taktu, to letadlem prakticky rychlejší být nemůže.

Hehe

Podle komentářů jde třeba o zavazadla, že se lidem nechce s nimi trmácet vlakem, že kdyby je šlo odbavit už v Salzburku/Vídni, nějak..

oja

Já mám pocit, že to nějak i jde nebo šlo… ale nevím podrobnosti.

anonym

Tak on ten Mnichov je podstatne bliz a lita odtamtud Lufthansa taky vsude. Jinak obecne vidim ve spojeni zeleznice a letadla nasledujici nevyhody oproti regionalnim letum: – casto je potreba zavazadla odbavit az na letisti (a na vetsim to trva vetsinou dele), je tedy potreba dostatecna rezerva. – Dele vetsinou zabere i sekurity – K temto typum listku melo byt automaticky prednostni odbaveni a fast lane, aby se to alespon trochu kompenzovalo Tim, ze to trva dele, lide hledaji rychlejsi alternativu. Na druhou stranu to, co dela Lufthansa s DB, ze nabizeji letenku + jizdenku i z mest, kde neni… Číst vice »

Jiří Kocurek

K poslední větě: Tak to se bude hlídat hodně špatně.

Podobně se maďaři snažili hlídat nepoužívání vnitrostátních jízdenek poté, co jste ve stejném vlaku překročili hranici na mezinárodní jízdné. Na vnitro bylo možno jet až dalším spojem.

Samo

To se hlída velmi jednoduše. Aerolinky už dnes neumožňujú „vyhodiť“ segment z letenky. Áno, teoreticky to ide spraviť na konci cesty, ale prídeš o spiatočnú letenku. V smere späť to potom nejde spraviť vôbec. A ak máš batožinu, tiež to nie je jednoduché.

VTT

U vnitrostátních letů těch zpátečních letenek a zavazadel moc nebude. Ale např. American Airlines hrozily, že takovým cestujícím budou mazat body z jejich bonusového programu.

Yetty

To, jestli člověk má či nemá batožinu, tak velkou roli nehraje. Při odbavení vám, pokud si řeknete, kufr odbaví do jakéhokoli místa po cestě, ne jen nutně do finální destinace

Samo

Bohužiaľ dnes dosť veľa aeroliniek short-checking odmieta. Samozrejme človek sa nakoniec k tej batožine dostane ak chce, keďže bez neho ďalej letieť nemôže, ale je to pomerne otravný proces, určite nie nič čo by sa človeku chcelo realizovať dvakrát za mesiac.

Jiří Kocurek

Mimoto je nelogické zakázat lety Mnichov-Berlín pro vnitrostátnost, zatímco poloviční vzdálenost Mnichov-Vídeň bude povolená pro mezinárodnost. A Vídeň-Bratislava taky…

Ono by se mohlo stát, že pak bude vnitro lítat Mnichov-Praha-Berlín, aby to bylo mezinárodní.
Když se někomu vyplatí lítat Praha-Frankfurt-Budapešť, tak co?

Ad absurdum by pak mohl někdo zakázat autobusy Přerov-Prostějov, protože obě města mají elektrickou železnici.

RoGo01

Tak autobusy Prostějov Olomouc zakázané jsou, ne?

VTT

Ono je to tak.
V malém městě je i vzdálenost na letiště relativně malá, takže cesta tam nezabere moc času. Navíc, u těchto cest odpadá přesun z velkého letiště do centra velkého města, oboje v kombinaci ty časové poměry zase dost pozmění oproti cestám do centra velkého města.
Je taky nutné počítat se zpožděním vlaku.
Zavazadla se odbaví už na malém letišti a víc se o ně člověk nemusí starat.

oja

K posledni vete: Ale tady prave slo o to, zakazat ty lety i jako pripoje. Salzburg – Wien dnes nikdo rozumny nepoleti, kdyz to vlakem je za 2:20 hod v hodinovem taktu, to muze byt letadlem z centra do centra rychlejsi maximalne o par minut.
Je taky otazka, kolik lidi by ty pripoje vyuzivalo, kdyby byly adekvatne zpoplatnene. On ten let s prestupem ve Vidni (z Grazu, Klagenfurtu…) je casto levnejsi nez samotny let z Vidne.

libcha

PŠ: o jakou jistotu se jedná? Z mých zkusenosti je let s přestupem dost nejistota. Proc přes FRA, je to dáno nedostatkem přímých letů?

Petr Šimral

Přímý let byl velmi výrazně dražší než vlak…

Kubrt

Vlaky mezi Břeclaví a Budapeští nabírají desítky minut zpoždění.

VTT

Když má první let zpoždění, tak jsou aerolinky povinny se o přestupujícího cestujícího postarat.
Když má vlak na letiště zpoždění, tak má cestující smůlu. Pokud vím, na tomhle padla i spolupráce ČD a ČSA v pendolinech.

Jan

To záleží na tom, jak si tu jízdenku na vlak koupíte. Pokud to máte jako součást letenky (což je mnohny levnější než jizdenka extra), tak vás na letišti posadí do dalšího volného letadla. Minimálně u Austrian+ÖBB a Lufthansa+DB zpoždění vlaku problém není.

F. K.

Mno, protože se do metropole nedostanou rozumně ráno na jednání…například.
Ovšem PRG – BUD přes FRA, to nepobírám ani já. Vždyť s přesuny na/z letiště to nemůže být až takový rozdíl oproti vlaku (který je nesrovnatelně pohodlnější).

MaT

No Praha-Budapešť jsem si zkusil vlakem vloni… 7 hodin ve vlaku? To i přes ten Frankfurt to může být letadlem za polovinu času. Ve Frankfurtu stačí na přestup i 40 minut. A v Praze i Budapešti to letiště není zase tak daleko od centra…

MrMarkus

Kdyby ten vlak byl alespoň komfortní, když jde o mezinárodní spojení. Cestování takovou dálku, aby se člověk musel prodírat plnou uličkou a pak do vedlejšího vagonu, kde mají funkční záchod, děkuji, fakt už ne.

Tomáš Záruba

Zrovna tuhle relaci ale řeší perfektní nočník, ne?

Roiman4

Jsem se musel podívat, jak to jezdí. Pokud vynecham první vlak, který tam jede v 5:45 a je tam v 12:28, pak druhý v 6:12 a je tam v 13:14. Tak nejbližší vlak odletu jede v 7:45 a je tam v 14:28.
Z PRG do FRA to letí v 7:30 a jsi ve FRA 8:40 a z FRA do BUD 10:20 a jsi tam v 11:55

Karl vB.

Nelétám nijak často, takže se možná ve svém názoru mýlím. Není ale pes zakopaný v možné nejistotě pramenící z přestupu mezi jednotlivými módy dopravy? Pokud poletím obě části cesty, jsem při přestupu v suchu, teple, jistém standardu a zavazadla si vyzvednu až na konci cesty. Pokud bude jedna část letadlem, druhá část vlakem, tak se u občasných cestujících mohou nabalovat další otázky, např.: – bude to bezbariérové – při cestování s většími zavazadly, chodítkem, kočárkem? – bude to suchou nohou, nebo v teple čekárny? – bude to beze stresu – jaké jsou garance mezi oběma druhy dopravy při zpoždění letadla,… Číst vice »

Samo

Tak zrovna vo Viedni ten prestup suchou nohou je – zo stanice vedie podchod do terminálu. A pokiaľ je ten vlak na jednej letenke s nadväzným letom tak je aj garancia.

Karl vB.

Pro lepší pochopení toho posledního bodu jsem záměrně do závorky přidal text: (mimo těch vybraných).
Tím jsem myslel jízdenka+letenka v jednom.

Petr

Tak já vám to řeknu, ale nebude se vám to líbit – vlaky jsou pomalý a nespolehlivý. Když chcete stihnout odlet z Vídně v 8, musíte jet vlakem ze Salzburgu ve 3.
Často jezdím na letiště (vlakem nebo autobusem) v sousedních zemích, protože jsem skrblík, ale vždycky si říkám jestli mi to stojí za takový martirium. Tu pohádku o tom jak můžu ve vlaku relaxovat a pracovat znám taky, ale v praxi to tak růžový není a nevím čeho si šotoušstvo myslí že dosáhne, když bude tvrdit opak.