Přesun z letadel do rychlovlaků? Eurostar hlásí rekordní čísla díky turistům z USA
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Provozovatel rychlovlaků mezi Londýnem a kontinentální Evropou Eurostar oznámil, že cestujících v jeho vlacích za poslední čtvrtletí výrazně přibylo. Vysvětluje
Dobrá zpráva pro životní prostředí.
O „z letadel do rychlovlaků“ by se dalo hovořit v případě, že by zároveň ta letadla zaznamenala pokles. Nic takového ale v článku není, jen papouškování pocitu Eurostaru “ the train is increasingly seen as a compelling alternative to the airlines“. Bulvár.
Kdyby nejeli vlakem, tak by cestovali jak? autobusem/vlastnim autem? To asi ne, takze mozna nepoklesla letecka doprava, ale minimalne rostla min
Nejnovější čísla na letecké relaci Paris-London jsem nenašel, ale z tohoto grafu je přesun do Eurostaru celkem zjevný:
https://www.anna.aero/2014/11/26/eurostar-celebrates-20-years-of-london-paris-service/
Z Londýna třeba na Azurové pobřeží se musí letět letadlem přes Paříž, nebo to je srovnávání nesrovnatelného?
Lidí, kteří v Paříži přestupují, přesunou se na jiné nádraží, a jedou dál, je minimum oproti těm, pro které je Paříž cíl. Však i přímý Eurostar do Marseille jezdí jen v letní sezoně a ne každý den.
Na té analýze ANNA je zajímavý pokles až k minimu v roce 2010 (což podle mě souvisí s faktem, že teprve od roku 2008 je v plném provozu HS1 na nádraží St Pancras v Londýně), ale od té doby do 2013 letecká doprava opět roste. Aktuálnější údaje jsou dostupné zde https://www.caa.co.uk/Data-and-analysis/UK-aviation-market/Airports/Datasets/UK-Airport-data/Airport-data-2018/ – Britové zveřejňují mimořádně podrobné statistiky, ale někdo by to z nich musel vyzobat (ze šesti londýnských letišť na tři pařížská za chybějící roky).
Tuším že KLM hlásí za stejné období na pár relevantních relacích pokles. Takže bulvár tento článek nebude..