Přesun z letadel do rychlovlaků? Eurostar hlásí rekordní čísla díky turistům z USA

Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: EurostarJednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar

Provozovatel rychlovlaků mezi Londýnem a kontinentální Evropou Eurostar oznámil, že cestujících v jeho vlacích za poslední čtvrtletí výrazně přibylo. Vysvětluje

Provozovatel rychlovlaků mezi Londýnem a kontinentální Evropou Eurostar oznámil, že cestujících v jeho vlacích za poslední čtvrtletí výrazně přibylo. Vysvětluje to především změnou spotřebitelského chování u části cestujících, kteří začínají dávat přednost na kratší cesty přednost vlaku před letadlem.

Eurostar spojuje Londýn Eurotunelem s Paříží, Bruselem a Amsterdamem. Podle něj zveřejněných provozních výsledků počet cestujících za třetí čtvrtletí stoupl meziročně o 4 %, tržby o 3 %. Od července do září firma přepravila 3,1 milionu cestujících, srpen byl pro firmu rekordní. Poprvé v prázdninovém měsíci společnost přepravila přes milion cestujících.

Ve zprávě pro investory firma zdůraznila, že výrazně narostla poptávka od turistů z USA a Kanady, u kterých meziročně tržby z prodeje jízdenek narostly o 16 %. Eurostar před několika týdny spustil masívní reklamní kampaň, v které se snaží přesvědčit zákazníky, že je lepší jet vlakem než letět.

Eurostar oslaví v listpadu 25 let provozu. Jízdní doba od té doby výrazně zrychlila: v roce 1994 trvala jízda z Paříže do Londýna 3 hodiny, teď trvá 2 hodiny a 15 minut. Loni vlaky přepravily už 11 milionů cestujících.

Vlaky lákají více lidí cestujících i přes fakt, že jsou často výrazně dražší. Například zítřejší ranní spoj z Londýna do Amsterdamu vychází při psaní tohoto textu s Eurostarem na 205 liber, easyJet téměř ve stejné době letí za 112 liber, cestující ale musí ještě připočíst náklady na cestu na letiště a z letiště.

Eurostar patří z 55 % francouzským státním železnicím SNCF. Firma nedávno přišla s nápadem spojit své rychlovlaky se sítí Thalys, aby více konkurovaly leteckým společnostem.

Tagy Eurostar
8 komentářů