Přesun tramvají a přestavbu ulic v Brně zajistí firma IMOS za 1,2 miliardy
Ulice Dornych. Autor: Magistrát města Brna
Po více než roce od vypsání tendru se těsně před prvním kopnutím ocitl jeden ze strategických projektů města Brna. Jde
Dotaz:
směr do centra bude na spodní části Dornychu 1 pruh a ven z města 2 pruhy? Nyní je to naopak (alespoň u Zvonařky)…
2+2 – viz. https://www.rsd.cz/mapa/attachment/585aacbbde555cc40fe51d15/infoletak_s41-brno-dornych-zakpacitneni_1509953998384.pdf
Marty-t2: Jak jsem psal v samostatném komentáři ve výkresu je v jednom úseku pouze 1+2, ale dle projektanta snad 2+2, ale kdoví.
Ve vámi odkazovaném letáku z ŘSD píšou v modrém odstavci: „V ulici Dornych stavbou vznikne kapacitní čtyřpruhová komunikace,…“
Hned vedle v bílém odstavci je věta: „Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy“ což by odpovídalo výkresu na který je odkaz v článku.
V článku se rovněž píše: „Ulice Dornych bude přestavěna na kapacitní tří- až čtyřpruhovou komunikaci“…
Takže kde je pravda?
Na stránkách města Brna byly v situaci v 1 místě nakresleny pouze 3 pruhy.
Už tam aktualizovali podklady, je tam novější výkres s 2+2
https://www.brno.cz/strategickeprojekty/tramvaj-plotni/
No jsem zvědavý jak zátěz zvládne ten pouze jeden pruh ve směru do centra za křižovatkou s Kalovou (býv. Nová Agrozet). Před víc než rokem jsem psal mail projektantovi a ten mě ujistil že se nakonec udělala varianta se 2 pruhy v každém směru za cenu zúžení chodníku na jedné straně na minimum.. Zde přiložený výkres je totožný jak ten na který jsem tehdy reagoval, tak doufejme že to jen není aktualizovaná verze…
V případě jednoho pruhu se to nemá šanci vejít.