Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Přesun tramvají a přestavbu ulic v Brně zajistí firma IMOS za 1,2 miliardy

Ulice Dornych. Autor: Magistrát města Brna
Ulice Dornych. Autor: Magistrát města Brna

Po více než roce od vypsání tendru se těsně před prvním kopnutím ocitl jeden ze strategických projektů města Brna. Jde o přesun tramvajové tratě z ulice Dornych do ulice Plotní a rekonstrukci veřejných ploch v okolí. Ulice Dornych bude přestavěna na kapacitní tří- až čtyřpruhovou komunikaci, neboť město zatím nemá dokončený okruh. Naopak Plotní by se měla zklidnit.

„Aktuálně probíhají jednání o nejvhodnějším členění etap a objízdných tras. Na konci ledna se bude konat diskuze s veřejností a poté se počítá s faktickým zahájením stavebních prací,“ uvedla mluvčí magistrátu Zuzana Šrámková. Město chce také spustit osvětovou kampaň. Zakázku získalo sdružení firem IMOS Brno, Strabag a Dopravní stavby Brno s cenou 1,2 miliardy, což je na horní hranici odhadované ceny. Druhý účastník řízení, sdružení OHL ŽS a Firesta, nabídl podle mluvčí vyšší cenu.

Rada města Brna včera rovněž schválila výsledky tendru na správce stavby. Tím se stane sdružení firem AP Investing a Brněnské komunikace s nabídkovou cenou 36,2 milionu korun.

Projekt je ojedinělý mimo jiné v tom, že i na straně zadavatelů je sdružení. O nákladu na přestavbu této části Brna se podělí město, jeho dopravní podnik, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic. Investoři přitom uzavřeli smlouvu, podle které za ně bude jednat město Brno. „Podobná smlouva dosud žádnou podobnou investiční akci v České republice neprovázela, celou stavbu usnadní a urychlí,“ uvedl náměstek primátora města Richard Mrázek.

Brno také zaplatí přibližně polovinu investice, zajistí stavbu páteřní infrastruktury a občanské vybavenosti, například osvětlení či chodníků. Na náklady Dopravního podniku města Brna se bude stavět tramvajová trať, na náklady Tepláren Brno nové teplovody a Ředitelství silnic a dálnic bude investovat do zkapacitnění komunikací první třídy. Dotčenými silnicemi jsou I/41 v ulicích Dornych a Svatopetrská a silnice I/42 v ulici Zvonařka. Samotná stavba (mapa) potrvá dva a půl roku, během kterých se řidiči budou muset vyrovnat s uzavírkami a objízdnými trasami. Projekt má ulehčit i chodcům, kteří míří do nákupního centra Vaňkovka nebo na autobusové nádraží Zvonařka. Samotné nádraží má v jiném projektu projít obnovou, kterou chystá brněnské ČSAD jako majitel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mfr
Host
mfr

Dotaz:
směr do centra bude na spodní části Dornychu 1 pruh a ven z města 2 pruhy? Nyní je to naopak (alespoň u Zvonařky)…

Nojva
Host
Nojva

Marty-t2: Jak jsem psal v samostatném komentáři ve výkresu je v jednom úseku pouze 1+2, ale dle projektanta snad 2+2, ale kdoví.
Ve vámi odkazovaném letáku z ŘSD píšou v modrém odstavci: „V ulici Dornych stavbou vznikne kapacitní čtyřpruhová komunikace,…“
Hned vedle v bílém odstavci je věta: „Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy“ což by odpovídalo výkresu na který je odkaz v článku.
V článku se rovněž píše: „Ulice Dornych bude přestavěna na kapacitní tří- až čtyřpruhovou komunikaci“…

Takže kde je pravda?

Petr31
Host
Petr31

Na stránkách města Brna byly v situaci v 1 místě nakresleny pouze 3 pruhy.

Vojta
Host
Vojta

Už tam aktualizovali podklady, je tam novější výkres s 2+2
https://www.brno.cz/strategickeprojekty/tramvaj-plotni/

Nojva
Host
Nojva

No jsem zvědavý jak zátěz zvládne ten pouze jeden pruh ve směru do centra za křižovatkou s Kalovou (býv. Nová Agrozet). Před víc než rokem jsem psal mail projektantovi a ten mě ujistil že se nakonec udělala varianta se 2 pruhy v každém směru za cenu zúžení chodníku na jedné straně na minimum.. Zde přiložený výkres je totožný jak ten na který jsem tehdy reagoval, tak doufejme že to jen není aktualizovaná verze…

Petr
Host
Petr

V případě jednoho pruhu se to nemá šanci vejít.

Newsletter