Přestavbu havířovského nádraží vyprojektuje Moravia Consult za 80,5 milionu

Stanice Havířov. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45623602Stanice Havířov. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45623602

Předpokládané celkové náklady stavby činí 2,9 miliardy korun, stavět by se mělo v letech 2022 až 2024.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Projektant

Doplním, co v článku není:
-součástí bude zvýšení průjezdné rychlosti z 60-80 na 90/100/100/115 km/h
-celkově se stanice prodlouží, nově bude 7 předjízdných kolejí s délkou >760 m (dnes 2)
-schéma zde: https://ctrlv.cz/jKOT

Luděk Štěkala

Jednoduchá technická otázka od neznalce… Co konkrétně znamená „začlenit do obvodu stanice?“ Přibude nějaká výhybka (mj. rozdělující úsek Havířov-Albrechtice) nebo jde jen o nějakou „úřední“ změnu? Předem děkuju.

Jan Šimek

Bylo by super kdyby ano. Výluky tam jsou pravidelně a to ježdění po jedné koleji to ucpe šíleně.

a8n

Vytažení vjezdových návěstidel před zastávku. Pokud to chtějí nějak víc využívat, aspoň jedna kolejová spojka (klidně na 50 km/h) by se hodila. Ale uvidíme, s čím páni projektanti přijdou.

Projektant

Výhybky nikoliv, jedná se o začlenění v rámci zab. zař. – vjezdová návěstidla od Albrechtic budou před zastávkou, stejně tak odjezdová do Albrechtic. Stávající vjezdy/odjezdy se stanou cesťáky, úsek Havířov – zastávka bude nově staniční kolejí. V zastávce by mělo končit 15 vlaků, ostatní budou pokračovat do Těšína.

Ic540

Bude tady končit 15 vlaků a to je smutné. Starý koncept. Ukázalo se že krátké vlaky ukončené v Havířově mají jednotky cestujících. Zastávka Střed to dalšími 2-3 lidmi nezachrání. A tím že tam nedají ani tu výhybku tak utrpí již tak těžce zkoušená nakládka. Po letech flikování na 321 již cestující dávno utekli. A takový slibný začátek to mělo… -Přímé vlaky do centra -Integrace do Odis -nové jednotky 471 Všechno šmahem vymazáno… Jezdil jsem tolik let, ale přešel na auto a bus. Vlakem jedině na maliny do Mostů u Jablunkova. A to je kolikrát člověk nasraný, že ujede přípoj v… Číst vice »

Projektant

Nové budou mosty přes Ostravskou, Nádražní i Orlovskou.

Ic540

Tak to je dobrá zpráva.
Moc mě to potěšilo.
Děkuji vám za info.😀👍👌

roman

přes Český Těšín jezdím často ale připoj tam ujíždí jenom výjimečně na přestup tam je cca 15 min. a vlak od Bohumína většinou čeká

dopravák

Neudělat spojky (další) ještě až u té zastávky ve směru ven ze stanice na trať je špatně = typický projev „šetření, ať to stojí, co to stojí“, v ČR bohužel zcela běžný: takto „roztažené“ dopravny na tratích s hustou osobní dopravou potřebují jednoznačně minimálně troje spojky mezi hlavními kolejemi, jinak bude v případě, že osobní vlaky budou končit a začínat až v té zastávce, každá rozsáhlejší mimořádnost velkým zdrojem zbytečných problémů.

Kryštof

Vyhybky u zastavky ne. Jen se vysunou vjezdova navestidla, tj. ze misto stavajicich oddilovych to budou cestova (na konci odjezdova/vjezdova). Jen proto aby se mohla pistavit v ramci stanice vlakova cesta do zastavky. Tady jizdu vlaku ukoncit pred odjezdovym navestidlem. Prejit na druhe stanoviste a odjet zpatky na volno na cestovem navestidle.

Ic540

Dal jsem Vám palec nahoru, ale výhrady mám. Už teď díky jedinému křizování v Albrechticích je to tragédie. Trať se neopravuje, ale flikuje. Jednou se vymění sloup tady jinde zase na druhé straně. Výluka střídá výluku. Lidé z vlaku již utekli. Do práce posledních pár let nepoužitelné. Leda že nekomu tolerují 4x v týdnu pozdní příchod.
Za mě smutné a tragické v tomto ohledu…

Vašek

Máte pravdu, minulý rok od března do dubna jsem měl čest tu trať poznat blíže a strašně jsem se divil, jak málo cestujících ji používá… Jsem to přičítal covidu…

Dispečer

To je zajímavé, myslel jsem,že když vede tak osídleným územím, že jsou vlaky využité… ale jestli je to tak, jak píšete, nelze se divit.

Ic540

Pokusím se odpovědět jako místní a téměř denně to sledující. Problém mimo jiné vidím v jízdním řádu. Bohužel vlaky končící v Havířově cestující negenerují. A nepřibudou ani prodloužením na Střed. Havířov má kvalitní autobusové spojení. Suché a Albrechtice to nevytrhnou neboť vlak jedoucí z Těšína do centra což nějaké cestující generuje, ale nemá v Těšíně přípoj od Mostů. Nejlepší by asi v týdnu bylo jezdit Návsí Těšín Havířov Kunčice Hlavní jako doplněk k S2. O víkendu buď zastavovat na Mostech R Fatran nebo přidat nějaký víkendový Spěšný od Ostravy na Mosty. Tuto sobotu chyběli nacpavači jak mají v Japonském metru.… Číst vice »

VIZEK2442

Tady jsou ty 4 km: https://www.stavby.szdc.cz/ Od mostu nad řekou Lučina od Šenova po most pod ulicí Fryštátská v Pr.Suché.