Přestavba komory Hořín začala, nový zdvihací most bude osazen původními kameny

Zdymadlo Hořín. Pramen: ŘVCZdymadlo Hořín. Pramen: ŘVC

Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo v úterý poklepáním na ocelové pachole náročnou modernizaci památkově chráněného zdymadla Hořín na Vltavě u

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

Technické řešení popisované rekonstrukce velké plavební komory Hořín bude ještě zajímavější než jsem si myslel. Komora je široká 20 m, ale dolní i horní vrata mají šířku jen 11 m a navíc jsou vůči sobě přesazená (pozůstatek po vlečné plavbě). Předpokládal jsem tedy, že rozšíření dolních vrat půjde právě do širší části komory, tedy na vnitřní stranu pod velín. Ovšem to by dost narušilo symetrii celé stavby při pohledu z dolní vody. Podle popisu na stránkách ŘVC http://www.rvccr.cz/strategicke-zamery-a-stavby/cef-nastroj-pro-propojeni-evropy/uprava-ohlavi-pk-horin se bude rozšiřovat na vnější (západní) straně a lodě budou proplouvat pod úhlem 2° od podélné osy. Pro rozšíření o metr tak… Číst vice »

Pakol

Ona ta cena není jen za rekonstrukci samotného historického hořínského zdymadla na laterálním kanálu před Mělníkem, ale také za přeměnu dalších zdejších statických mostů vedoucích nad laterálním kanálem kolem obce Lužec za zdvižné.

Jaroslav

Domnívám se, že se mýlíte. Ty další mosty budou stát dalších cca 600mil. Kč.

Miloš

Promiňte, cena 378mil. bez dph za zvedací most a rozšíření o 1m????
To snad někdo nemysli ani vážně???
Za tuto cenu by se postavilo snad celé nové zdymadlo????
A kde je cena za ostatní mosty?????
VD Děčín, VD Přelouč v nedohlednu.. Ale je důležité aby to měli hotelové osobní lodě co ucpávají Prahu snažší…

Martin V.

Nechci obhajovat cenu, ale rekonstrukce zrovna tohoto kamenného mostu nad dolními vraty je zcela klíčová. Při vyšším stavu vody v Labi se tam skoro nedá podjet. A rozšíření z 11 metrů na 12 znamená nová vrata, přičemž ta horní jsou dnes taky široká jen 11 m. Navíc i na fotkách jsou vidět vápenné výluhy na vzdušném líci zdiva. Co se nebude rozebírat a zdít znovu, to bude potřeba nějak zainjektovat. Asi by bylo jednodušší to celé zbourat, a postavit novou betonovou komoru, ale tak krásnou technickou stavbu málokde najdete. Podle mne je Hořín plně srovnatelný s Fantovou budovou hlavního nádraží… Číst vice »

Jaroslav

V první zakázce bylo asi málo kapříků 🙂