egoe-plus
Automobilový průmysl Automobily

Škoda přestaví pět set kodiaqů na policejní vozidla

Škoda Kodiaq v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Škoda Kodiaq v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Policie nová vozidla nasadí hlavně do podhorských oblastí.

Policie ČR se rozhodla proměnit pět set aut nakoupených z velké rámcové smlouvy na 1853 vozidel Škoda Kodiaq na policejní zásahové vozy. Policisté by tak měli do konce června mít k dispozici více nových vozidel s pohonem všech kol.

O zakázce informovala Škoda Auto v tiskové zprávě. Automobilka začala s proměnou pěti set vozů na auta vybavená policejní technikou a polepy. „Pokračujeme v první velké obměně policejního vozového parku po více než deseti letech. V roce 2019 jsme začali vozy Octavia Combi, dnes policii předáváme prvních 500 vozů SUV pro náročnější výkon služby. Dalších zhruba 2800 nových aut dostane policie v polovině letošního roku,“ řekl ministr vnitra Jan Hamáček. Smlouvu na 1853 aut podepsal stát se Škodou loni na jaře, teď v samostatném tendru dohodl přestavbu civilních vozidel.

Vozidla nemají žádné úpravy nad rámec sériově vyráběných specifikací a budou osazena majáky na střechu, přípravou pro radiostanici a vybranými položkami z originálního příslušenství (například dělicí mříže do zavazadlového prostoru či koberce). Součástí přestavby bude rovněž aplikace polepů. Všech 500 přestavovaných vozů je poháněno zážehovým motorem 2,0 TSI/140 kW v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG a vychází z výbavového stupně Ambition.

Pořízením takovýchto vozidel se policie posouvá k optimalizaci vozového parku zejména ve vztahu k přímému výkonu služby. Příkladem umístění přestavěných vozidel jsou základní policejní útvary v horských oblastech, které jsou doposud vybavené běžným typem policejních vozidel. Kvalitativní posun je jak ve vybavení, tak hlavně ve zvýšeném a více chráněném podvozku,“ řekl policejní prezident Jan Švejdar.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Při zaručeném odběru 500ks, by se jim dalo dodat i Subaru XV, případně Forester a v terénu no problem. Cenově by se to taky dalo podrazit.

Raddie

SUV je do terénu stejný omyl jako elektromobil na D1 😂

Jan Sova

Myslíte pseudo-SUV s předohrabem a plastovými doplňky, ne ?

Xyz

nad kym vyhrali vo vyberovom konani? jedine co vidim je lacnejsie Hyundai a ziadne ine znacky, preco nie napr. Nissan X-trail?

vyzera to zase ako vyberove konanie site na mieru vitazovi

Baraba

Přesně tak =) Hyundai sice jedno výběrové řízení vyhrál, ale Policie odebrala minimum vozů a ještě je hned poslal do nevhodného terénu do Maďarska, aby dokázali, že je nemohou používat.
Pokud by náhodou nějakou velkou zakázku vyhrála jiná automobilka, dopadne naprosto stejně.

Bagoun

Co je to nevhodný terén, prostě to byla třeba něčí tlačenka. To mají jezdit jako stržm.Topinka v Nivě? 😂

Xyz

by som schválne chcel vidieť v čom by ten cesky krap porazil lacnejšiu Toyotu Hilux čo je terenak si skutočného terénu

Baraba

Neprorvnávám Toyotu, Hyundai a Škodu. Toyoty tam fungovaly dobře, ale nešlo o to, aby tam něco dobře jezdilo, ale ukázat, že Hyundai je pro policii ČR nevhodný. Kdyby tam poslali SUV od Škody, zapadlo by do bahna stejně, ale to se nehodilo politicky.

Jinak ten „cesky krap“ je úplně stejný jako „slovensky“ =) =) =)

Xyz

dik, netusil som ze Toyota Hilux sa vyraba na Slovensku, dobre vediet

Baraba

myslel jsem Sportage, která byla dost podobná ix35

Evidentně máte velký problém pochopit, že pořád píšu, že Toyota je OK a těch pár kusů co tam bylo (hranice Maďarska) fungovalo dobře, na rozdíl od jakéhokoliv SUV, které už z podstaty není terénní vozidlo.

Froggy

U náš měla policie ještě před 10 letu Kiu Sportage (v offroadové verzi) – ta jezdila, dokud nezhnila. Pak dostali Oktávku a Hyundai. Oktávku na lesní cestě při honění motorkáře hned rozbili a Hyundai se tu taky moc neohřála. Teď mají na rozbití starší Octavia II. Nevím, jestli by pro terénní účely místo Kodiaqu nebylo lepší něco offroadovějšího. Možná i Duster by stačil – minimálně by byl levnější na rozbíjení.

Baraba

Nejde o vhodnost vozidla =)

Xyz

uplny suhlas, zaujimave ze v inych krajinach s dusterom nemaju problemy, holt si asi nepotrpia na drahu skodu, nevraviac o Nissan X-trail, ktory ma urcite lepsie vlastnosti v terene, svetlu vysku ma 210mm a to uz po znizeni z prechadzajucej terennejsej verzie, zatial co tato parodia od skody na teren ma 187mm, duster 205mm

aj ked osobne som fanda Toyoty Hilux, kludne mohli kupit double cab a tam je svetla vyska niekde okolo 300mm v uplne inej lige do terenu, osobne celkovo nechapem preco policia nekupuje neznicitelne hiluxy, stoja menej, prejdu terenom, maju obrovsky batozinovy priestor

Cestující, teď ale doma

MP nemá co honit motorkáře na lesní cestě, ale hlídat dodržování veřejného pořádku ve městě. Na to bohatě stačí Oktávka.

Froggy

Mluvím o státní policii. Městkou nemáme. Ani lesní hlídky. Všechno – od dopravy až po zločiny, včetně ničení přírody čtyřkolkáři a motokrosisty, řeší obvodní oddělení PČR se dvěma oktávkami… Mimochodem jednou s tou starou Kia Sportage honili Mustang… Potřebovali by spíše jeden rychlý Superb a jednou auto do terénu. Ale to se na obvod kdesi na konec světa nedostane.

Cestující, teď ale doma

PČR měla někdy Kiu Sportage?

SaulGoodman

Spíš ix35…

Jiří Kocurek

Mají spoustu civilních vozů a v nich magnetický maják.

Jan Sova

Když to za něco stojí, stáhne si to BISka nebo tak něco. Zbytek jsou dost šroty na nějakou každodenní spolehlivost atp.

Karel Mio

Polcajti nemaj co honit zadnej Mustang. Pri podobne honicce riziko nehody vzroste tak 1000x.

Raddie

Ano, od magora v Mustangu.

Karel Mio

Situace A = 1 prasici Mustang
Situace B = 1 Mustang ujizdejici pred policii + 1 policejni interceptor nahanejici Mustanga

Kazdy at si srovna sam.

Jaaaa

Jj, máme tu dalšího experta na všechno.

Petr

Nejúčinnější prevence proti motoristům na lesních cestách je pár popadaných stromů přes lesní cestu.

Petr

Co je prosím Kia Sportage v „offroadové verzi“ (lol!)?
Víte, že Sportage a ix35/Tucson jsou po technické stránce zcela identická vozidla?

Jura

V dobe akutni klimaticke krize ceska policie kupuje auta se spalovacimi motory. Fuj! Je treba zalovat do samotneho brusele.

Luke

A ti policajti maj jako chodit pěšky? Jo, chápu, jsem tak celkem „zelenej“ člověk, ale zrovna pro potřeby policie ty auta musí být co nejvšestrannější. A nemá náhodou PČR v Praze e-Hyundaie? 😛

Marek

Přestože se SUV ix30 těžce neosvedcily například při hlídání hranic v Albánii, přesto kupuje ČR stovky dalších SUV. Proč? Octavia byla na běžné hlidkovani naprosto dostačující. A do opravdového terénu jsou SUV stejně nevhodné.

M H

Kodiaq je auto až pro 7 osob…možná sehrálo roli jeho vyšší užitečné zatížení. Zatímco Octavii by třeba museli zesílit konstrukci, Kodiaq to mohl zvládnout v základu, tedy ve výsledku levněji…

Xyz

povedal by som ze hmotnost osoby je nizsia nez nakladu, takze skor auto pre 5 osob s vacsim kufrom ako pre 7 bez kufra bude mat vacsie zatazenie

ale beztak tych 7 je tak mozno v rozpravke, ak neplanuju teda zatykat sankujuce sa deti, ktore by sa jedine vosli na tie zadne 2 sedadla

Marek

Proboha v které Evropské zemi jezdí 7 policajtů v 1 autě? ČR bude asi jediná 🙂

Jan Pytela

V Rakousku běžně. Akorát teda jezdí v Transporterech (teď typicky corona kontrola ve velkých parcích) 😉

Sch

To je důležité zejména pro vožení delikventů v kufru. To není vtip, i když to zak zní.

M H

Kodiaq 2.0TSI 4×4 5/7místná verze užitečné zatížení 700/751 kg (včetně řidiče).
Octavia 1.8TSI 4×4 užitečné zatížení 638 kg (včetně řidiče).

…trochu mě překvapilo, že má Octavia tolik…

Baraba

Ono na hranicích by tenkrát Kodiaqy dopadly stejně. Nebyl to terén pro SUV. Terénní Toyoty fungovaly dobře. Bylo tenkrát třeba dokázat, že Hyundai ne….
Pokud by Policie měla a poslala by Duster, byl by v dané situaci mnohem lepší, než jakékoliv SUV (ix35, Karoq, Kodiaq)

Petr

Proč myslíte, že Duster by byl nebyl stejně špatný jako jakékoliv jiné SUV určené k tomu, aby dojelo 200 m po polní cestě k chalupě a zpátky?

Jan Sova

Pro některé výše jmenované značky a typy je i polní cesta brutální off-road. Samej plast a nesmysly v tom jsou.

Xyz

duster ma o 20mm vyššiu svetlu výšku, ak nič iné

Marek

Souhlasím, ten terén nebyl pro IX35 vhodný. Ale my teď kupujeme 500 Kodiaqu s argumentem pro speciální, náročné úkoly. A jaké to jsou? Když do opravdového terénu je SUV na nic. Jediný důvod, proč koupili Kodiaq na místo Octavie je ten, že je Kodiaq hezčí. Tudíž daňový poplatník platí za to, ale ho policie stavěla v „prémiových“ líbivých autech.

Vašek

Ono by jim to vůbec neuškodilo, kdyby chodili pěšky místo zašívání se a chrápání v autě. Třeba Dánsko, stejná hustota zalidnění, obyvatel celkem půlka. ČR 44000, Dánsko necelých 11000 (Finsko na stejný počet obyvatel dokonce jen cca 7500). Tedy si myslím, ze půlka našich policajtů je přebytečných a tedy vůbec jezdit autem nemusí, jen ať chodí pěšky.

Tomas

jako troleni dobry … 🙂

Vašek

Jaký trolení, ty počty jsou z ministerstva vnitra. Faktem je, že tu máme policajtů jak kdyby byl válečný stav, nebo první rok po násilném prevratu.

Karel Mio

Coz koneckoncu bylo videt pri uzavere okresu. 30k policajtu spicich na hranicich okresu opustilo svoji typickou agendu, a kupodivu nic moc se nestalo.

Petr

Chodit pěšky má městská/obecní policie. Není nejmenší důvod, aby odpad, který se nedostane k PČR, měl téměř identické pravomoci. Viz psychopati z Lázní Bohdaneč.

Raddie

A mají i stejnou míru kriminality?

Jiří Kocurek

Ale notak, znáte ten vtip. Ještě by dobíjeli baterky pendrekem.

Vašek

To, že policie potřebuje do podhorských oblastí Kodiaqy dostatečně vypovídá o kvalitní práci našich cestářů. Obzvlášť letos v zimě si toho i fízlové museli všimnout, když stáli na čáře, že u nás je cesta bílá a neupravená, zatímco u sousedů při nejhorším mokrá, jinak suchá a čistá.

Cestující, teď ale doma

U sousedů je tráva vždycky zelenější.

Vašek

No u těch našich západních a jižních na sto procent. A taky je tam čisto, služby funguji a úředník není buzerant ale ten, kdo slouží občanům. Kdo nevěří, ať si to zkusí, hned první, co uvidí, je obrovskýrozdíl v kvalitě a údržbě silnic.

Cestující, teď ale doma

No úplný ráj na zemi. A teď si sundej růžové brýle.

Karel Mio

Ne, vypovida to o rozezranosti PCR. Naprosto nechapu proc by policajti meli mit Kodiaky. Jestli je pozadavek do podhorskych oblasti 4×4, je tu Karoq. Ostatni max oktavky.

Xyz

hyundai tucson vo vyberovom konani bol lacnejsi, ale odstupili kvoli nezmyselnym poziadavkam

inak je tu trebars kia sportage, nissan x-trail, pochybujem ze by boli drahsi (radsej ani nehovorim o dacii duster 4×4), asi boli dostatocne demotivovani nespinit si ruky s tym kto to vyberove konanie vyhlasoval

Karel Mio

Jestli to budou skodovky, hyundaie nebo kie je mi celkem jedno, ale spis mi vadi kodiaky, superby, zkratka auta, jejichz rizeni muze dost hlavne mladsich uchazecu vnimat jako supr zamestnanecky benefit. To je dle me naprosto nepripustne. Proste „prijedu do prace dvacetiletou fabii a presedam do nabuseneho superba s modrymi majaky“… Policajti fakt nepotrebujou takova auta. Dtto ty kovove ramy na novych oktavkovych interceptorech.

Raddie

Německá policie má běžně Passaty. Myslíte, že by měli přesednout do Lupa? 🤣🤣🤣

Karel Mio

Oktavka je ekvivalentem Lupa? Nejste vy od sboru?

Xyz

s tými kovovými ramami mi tiež uniká ich význam, plánujú zramovat nejaké unikajúce auto? koľkokrát za rok sa v celom Česku stane taká situácia, že má zmysel ich montovať? nevraviac o tom že aj keby nastala tak na to zaručene nie sú cvičení a spravili by viac Škody ako úžitku

Vašek

Cestářský modus operandi je dokud se sype, tak nemá smysl vyjížděli a když se dosype, tak už je to uježděný a už nemá smysl vyjíždět. Jinak švestky klidně do Fabie, mlaskaj až zalejhaj uši.

Karel Mio

No jo, vidim to podobne:D jo fabie by postacily, nejnizsi vybava ktera ma klimu a nazdar. Ja furt nevim, proc benga furt breci, ze potrebujou nadupane kary, aby jim neujizdeli ti strasni pirati. Jakakoli honicka je to nejhorsi pro bezpecnost provozu. Vsude jsou kamery, a jakmile maji RZ, tak si toho cloveka vyhmatnou jednoduse jinde. Beztak jsou to ve vetsine pripadu bezmozci se zakazem rizeni nebo pod vlivem, ne zadni kriminalni mastermindi.

Jan Sova

A kdo jim to řízení bude prokazovat, až ho chytnou za týden na chodníku s igelitkou ??

Karel Mio

Vychazim z toho, ze zde mame legislativni zprasek objektivni odpovednosti provozovatele. V tomto pripade by to nejakou praci udelat mohlo. Abych to cele uvedl na pravou miru, prijde mi ponekud stupidni, aby optimalni reseni problemu „fetka nebo idiot se zakazem rizeni za volantem“ bylo „honicka a la Kobra 11“. Jen kolik aut policie pri nejake podobne honicce rozseka. Jako ucastnikovi provozu je mi milejsi, pokud se nekdo takovy prezene okolo, protoze na praseni a predvidani chyb ostatnich je clovek tak nejak zvykly (stejne jakoze nejakou chybu nekdy sam udela). Ale kombinace takoveho individua za volantem navic vystresovaneho, a policajtu v… Číst vice »

Jan Sova

Honička je riziko, o tom žádná. Ale nechat fetku zdrhnout do PL, taky nic neřeší. Objektivní odpovědnost jde nasadit jen u automatizovaného systému (kamera, foto) bez obsluhy, což policajti v autě nalepení za ujíždějícím autem nesplňují. Při podání vysvětlení nemusí provozovatel vozidla vypovídat proti sobě ani osobě blízké. Na okreskách to většinou dělají tak, že jedou za gangsterama pár km a oni se někam vykostí sami. Ale velké ohrožení ostatních v provozu přetrvává.

Karel Mio

Jo mate pravdu, jen zkratka cost/benefit honicek mi prijde tezce mimo. Ale souhlasim, ze zabasnout nekoho se zakazem je tezke. Lidi, kteri jsou v hlave nastaveni timhle stylem (ridim i pres zakaz a policajtum kdyztak ujedu) neni sice mnoho, ale o to slozitejsi je je efektivne potrestat.

Jan Sova

Karotka jo ?? A toho služebního psa dají na lano ?? Když tak něco lacině rozbitného, co se alespoň někam vyškrábe.

Karel Mio

Normalni policejni hlidka s sebou bezne vozi sluzebniho psa?

Jan Sova

To jo, ale v Karotce by ho týrali.

Cestující, teď ale doma

Už je to nějaký měsíc, co byla ukázaná Scala v policejních barvách, ale do dnešního dne jsem na vlastní oči neviděl ani jednu.

SaulGoodman

Já to asi nechápu… To jako vnitro nakoupilo civilní Kodiaqy pro nějaké civilní úkoly policie, a po roce si to rozmysleli a udělají z nich policejní verze? Jak se to stane, to není nějaký plán, nějaká strategie? Mají najednou 500 „volných“ aut?

Možná to fakt jen špatně chápu, tak se případně omlouvám. Ale z toho článku mi to není úplně jasné.

BND 30

Také se těším na odpověď. Přeci jen se vrtat v hotovém vozidle (myšleno ho přestavovat) … Ale ten, kdo někdy studoval ceníky automobilek pro obyčejné smrtelníky ví, že nemají logiku. Například když jsem chtěl do auta tempomat, vyplatila se dodatečná montáž než příplatková výbava (rozdíl několika tisíc spočíval ve výměně páčky na volantu – vítejte u Škoda Auto).

Xyz

tak kto pri zmysloch kupuje skodu, ze…

Jan Šlezingr

Logiku to má – výrobce chce, aby mu zákazník zaplatil co nejvíc za věci, které „nic“ nestojí (typicky třeba prodloužená záruka)

Na druhou stranu, většina zákazníků klidně pustí pár tisíc navíc a odveze si auto z autosalonu už hotové, než aby pak někde řešili dodatečnou montáž…

Jinak předpokládám, že osobní policejní, hasičská a podobná auta se vždycky předělávají z hotového, na rozdíl od náklaďáků se na lince nevyrábějí nějaká holátka na dodělání (možná se mýlím).

Tomáš

Existuje i varianta, kdy například na půdě „jednoho“ ministerstva stojí několik firemních aut bez účelu a se sporadickým využitím…

Vít Jůza

Teda parkovat auta na půdě je skutečně nápad hodný našich ministerstev.

Roman Soudný

Spíš mají v té rámcové smlouvě stanovené ceny za jednotlivé modely, s tím, že minimálně musí odebrat 1853 aut, ale je jedno v jakém mixu. A teď prostě určily, že 500 aut z těch 1853 budou Kodiaky v policejní úpravě. Jak bude vypadat ten zbytek se určí zase někdy jindy.

Jussi

Tak pan Sůra má v článku, že Kodiaqy neprojdou speciálními úpravami, takže úpravy se budou týkat pouze polepů, dosazení radiostanice a pevných majáků. Cenově to nebude žádný extrém (všechno by se to koupilo v jiné zakázce na „policejní“ vozy, kterou budou takto vyřízeny). Jinak chápu, také mě zaráží, že jen tak se z kategorie A přesune 500 vozů do kategorie B. Člověk by řekl, že buď špatně plánují (neví co chtěj) nebo nakupují „civilní“ vozy zbytečně… Přeci jenom jsem si myslel, že by měli mít nějaká data, kolik čeho potřebují a né najednou vyrobit 500 zásahových Kodiaqů a postrádat 500… Číst vice »

M H

Otázka je, jaký býl skutečný plán. Ona ta rámcovka klidně mohla být třeba i na trojnásobek potřebných vozů s tím, že se pravděpodobně všechny neodeberou…a nebo se naopak z jedné rámcovky bude postupně obměňovat po delší dobu.