Dnes na této křižovatce zahájili výměnu semaforů, takže veškerá kabelizace, která se tam bude v následujících dnech instalovat, se příští rok zase bude vykopávat… Dosud jsem si myslel, že Mileta dostane inteligentní semafory až po rekonstrukci.
Zdenek Bureš
2 let
k čemu to bude? když se veškerá tranzitní doprava skrz otevřené dálnice dá vyvést mimo město? Pak se téhle oblasti uleví a není potřeba dávat takové peníze do téhle stavby. Ale to by si nesměly politici namastit kapsy. že
Franta
2 let
Řešit po dostavbě D11 a D35 dopravu na Gočárově okruhu mimoúrovňově je typický případ vyhazování peněz. Proč se staví dálnice kolem města a zároveň se zkapacitňuje uvnitř města? Ty dálnice musely odvést řádově tisíce aut transitu z centra, tak by se měla ihned snižovat kapacita na ulicích, kde ten tranzit jezdil původně.
Osobně bych ihned zbořil přemostění Pospíšilovy ulice a řešil ho úrovňově.
Dávat pěší a cyklisty do podchodu je nesmysl. Doufám, že tam alespoň nechají obě možnosti. Tj. jak přechody, tak podchod.
Ty dálnice odvedly cca 15% dopravy u špitálu a na Hradubické+Brněnské. Ale aspoň zmizela velká část návěsů. Na okruhu přes Pospíšilovku se otevřením dálnic prakticky nic nezměnilo. To jaká by byla úrovňová křižovatka blbost ukazuje situace hned vedle na křížení Okružní x Víta Nejedlého, kde se ve špičce tvoří běžně 0,5km kolony a to jde jen o stykovou, nikoli průsečnou křižovatku. Jediné, co tahle přestavba přináší, je mimoúrovňové křížení pro pěší/cyklisty. To uvolní nějaký čas v signálním plánu, kdyby je nechali i na povrchu, propustnost křižovatky by se prakticky nezvedla. Původní řešení s MUK by bylo daleko vhodnější a kapacitně… Číst vice »
Samozřejmě, že to bude jen pár vteřin. Ale aspoň něco. Taky ty krátke bypassy trochu pomůžou. Proto je taky ta přestavba nedostatečná s ohledem na budoucí rozvoj v okolí. A co rozhodně chybí je propojení výjezdu ze špitálu na okruh s pravým odbočovákem na Zborovskou.
Zase na druhou stranu, když tam nebudete muset mít v řadícím plánu semaforu prostor pro chodce, tak vás netrápí rozdělení přechodu napůl, kdy je to pro chodce opruz takhle přecházet (stane se, že přecházíte na dvě fáze – dvě zelený pro každý směr zvlášť), ale pro auta je to vhodné.
S Pospíšilovou ulicí naprosto souhlasím!
Hromada lidí bohužel bude argumentovat chybějící severovýchodní tangentou I/11, ale myslím, že by to šlo už nyní.
Jakožto člověk bydlící u tohoto mostu s vámi naprosto nesouhlasím. Ze silnice by byl obrovský hluk, přecházení silnice by bylo zdlouhavější a těžší, celou lokalitu by to rozdělilo.
Je to sice hnusné, ale je to funkční.
Doporučuju projít křižovatky od Kauflandu přes Pospíšilovu k Tesle a vyzkoušet si přecházení a životní prostor.
Kníže
2 let
Velmi vítám, že se nakonec nerealizuje ten veliký mimoúrovňový kruháč, přesto jsem doufal, že křižovatka bude více městská a méně dopravní. (Nad- a Pod-chody dle mého názoru patří na odlehlé periférie a na dálnice).
Navíc mě zaráží, že v době, kdy stojí D35 a D11, připravuje se jižní tangenta a snad se dočkáme i přeložky I/11, vlastní Gočárův okruh stále ŘSD. Myslím, že vlastnictví města, případně kraje by bylo vhodnější.
Ta MUK byla paradoxně daleko více městotvorná než to současné řešení. Pěši a cyklisté by totiž nemuseli tak hluboko pod zem. A ani nebyla nijak výrazně rozhlehlejší.
Jižní spojka nic neřeší, protože nepovede přes Labe. Resp. pouze zhorší výjezd z HK, protože na Hradubické nebude MUK jako u marketů, ale okružka. Severni tangenta je nejduležitější dopravní stavba pro HK? ale její realizace je ze všech staveb nejvzdálenější.
ŘSD a město už dávno mají smlouvu, co město převezme s dostavbou jižní spojky a severni tangenty. Ale to se musí něco z toho postavit.
David
2 let
I/35 již vede mimo město, I/11 brzy také povede mimo město (snad). Tak bych spíš očekával, že se město bude snažit vnitřní okruh zklidnit než ho zkapacitnit.
Některým to moc nepomůže. Jestli jsem dobře pochopil výkres tak podchod bude jen pod třemi rameny křižovatky takže při cestě z benešovky do centra pokud chcete jít na straně co je speciální škola, tak musíte použít tři podchody a prodloužit si cestu o 200 až 250m oproti dnešnímu stavu. Trendem by mělo být spíš usnadnění pohybu pěšky, nikoli prodloužen cest na úkor aut. Nicméně pod zem patří auta, ne lidi. https://video.tvvest.no/slik-kan-den-nye-bussveien-gjennom
Jenomže vnitřní okruh vede v Hradci hned pod náměstím kolem hradeb. Aktuálně se na něm staví kruhák a lze tam čekat i další zklidňování dopravy. Na Gočárův okruh naopak nic podobného nepatří, je to obdoba městského okruhu v Praze, ten naopak stahuje dopravu z centra (tedy stahoval, než vyhodili čtvrt miliardy za chytré semafory, které situaci zásadně zhoršily). Funkční okruh naopak umožní zklidnění/zneprůjezdnění centra.
Jenže zvýšením kapacity Milety se vůbec nic nevyřeší, jen se ten kapacitní problém posune dále po okruhu. Obě výjezdové větve jsou ve špičkách plné skoro až k Miletě. Co by naopak pomohlo je přemostění Labe mezi Vysokou a I/37 u Březhradu, to by částěčně odsálo proud z Vysoké, který na Miletě výrazně přispívá ke kongescím.
Zvýšení kapacity Milety je důležíté proto, že křižovatka napojuje nejlidnatější část města na městský okruh (a ten nemá žádnou alternativu) a zaroveň přiléhá FN, což je největší zaměstnavatel ve východních čechách s 5500 zaměstanci a dalšímí tisící, co tam dodjíždějí jako pacienti. Vysoká má 1700 obyvatel a velká část nových obyvatel stejně dělá ve špitále. Ta opravdu zácpy na Miletě netvoří. To přemostění by pomohlo hodně, ideálně v rámci jižní spojky, na to ale nikdy nedojde. I to propojení z MUK Březhrad hodně pomůže, ale zcela jinak. Poslouží k tomu, že odvede dopravu z JV sídlišť (kde žije polovina města)… Číst vice »
V jaké monstrózní podobě? Vždyť jen přibude pár odbočovacích pruhů a pěšky nebo na kole se nebude muset tvrdnout dlouhé minuty na světlech, takže jaké zhoršení pro pěší a cyklo? Tohle není ta původní mimoúrovňová varianta s kruhákem.
Mimoúrovňové křižovatky do centra prostě nepatří. Ušetřenou <1 min čekání jistě plně vyváží získaný diskomfort: klesání+stoupání, bypassy vytlačené podjezdy mimo přímou osu, kolizní situace cyklo/chodci v nepřehledných ústích podchodů, ztráta přímého směru v původní ose Hradecké a – wait for it – čekání na semaforech na sjezdu z Benešovky a od Kauflandu!
Pro cyklisty a pěší obrovské zlepšení, konečně odpadne čekání na semaforech. A to by platilo pro obě variatny, jak tuhle , co jen přidává podchody a kratké bypassy pro prav odbočení, tak v té variantě s MUK.
A hlavně většinu dopravy s HK tvoří sám, tranzit přes město má v dopravním proudu na okruhu malý podíl a to platilo i před zprovozněním D35.
Tahle jednodušší varianta přestavby křižovatky může být naopak do budoucna kapacitně nedostatečná.
Dnes na této křižovatce zahájili výměnu semaforů, takže veškerá kabelizace, která se tam bude v následujících dnech instalovat, se příští rok zase bude vykopávat… Dosud jsem si myslel, že Mileta dostane inteligentní semafory až po rekonstrukci.
k čemu to bude? když se veškerá tranzitní doprava skrz otevřené dálnice dá vyvést mimo město? Pak se téhle oblasti uleví a není potřeba dávat takové peníze do téhle stavby. Ale to by si nesměly politici namastit kapsy. že
Řešit po dostavbě D11 a D35 dopravu na Gočárově okruhu mimoúrovňově je typický případ vyhazování peněz. Proč se staví dálnice kolem města a zároveň se zkapacitňuje uvnitř města? Ty dálnice musely odvést řádově tisíce aut transitu z centra, tak by se měla ihned snižovat kapacita na ulicích, kde ten tranzit jezdil původně.
Osobně bych ihned zbořil přemostění Pospíšilovy ulice a řešil ho úrovňově.
Dávat pěší a cyklisty do podchodu je nesmysl. Doufám, že tam alespoň nechají obě možnosti. Tj. jak přechody, tak podchod.
Ty dálnice odvedly cca 15% dopravy u špitálu a na Hradubické+Brněnské. Ale aspoň zmizela velká část návěsů. Na okruhu přes Pospíšilovku se otevřením dálnic prakticky nic nezměnilo. To jaká by byla úrovňová křižovatka blbost ukazuje situace hned vedle na křížení Okružní x Víta Nejedlého, kde se ve špičce tvoří běžně 0,5km kolony a to jde jen o stykovou, nikoli průsečnou křižovatku. Jediné, co tahle přestavba přináší, je mimoúrovňové křížení pro pěší/cyklisty. To uvolní nějaký čas v signálním plánu, kdyby je nechali i na povrchu, propustnost křižovatky by se prakticky nezvedla. Původní řešení s MUK by bylo daleko vhodnější a kapacitně… Číst vice »
Nesmysl, v signálním plánu vymístnění chodců neuvolní prakticky nic, volno mají jen když odpovídající proud musí stejně stát kvůli kolizním směrům.
Samozřejmě, že to bude jen pár vteřin. Ale aspoň něco. Taky ty krátke bypassy trochu pomůžou. Proto je taky ta přestavba nedostatečná s ohledem na budoucí rozvoj v okolí. A co rozhodně chybí je propojení výjezdu ze špitálu na okruh s pravým odbočovákem na Zborovskou.
Zase na druhou stranu, když tam nebudete muset mít v řadícím plánu semaforu prostor pro chodce, tak vás netrápí rozdělení přechodu napůl, kdy je to pro chodce opruz takhle přecházet (stane se, že přecházíte na dvě fáze – dvě zelený pro každý směr zvlášť), ale pro auta je to vhodné.
S Pospíšilovou ulicí naprosto souhlasím!
Hromada lidí bohužel bude argumentovat chybějící severovýchodní tangentou I/11, ale myslím, že by to šlo už nyní.
Jakožto člověk bydlící u tohoto mostu s vámi naprosto nesouhlasím. Ze silnice by byl obrovský hluk, přecházení silnice by bylo zdlouhavější a těžší, celou lokalitu by to rozdělilo.
Je to sice hnusné, ale je to funkční.
Doporučuju projít křižovatky od Kauflandu přes Pospíšilovu k Tesle a vyzkoušet si přecházení a životní prostor.
Velmi vítám, že se nakonec nerealizuje ten veliký mimoúrovňový kruháč, přesto jsem doufal, že křižovatka bude více městská a méně dopravní. (Nad- a Pod-chody dle mého názoru patří na odlehlé periférie a na dálnice).
Navíc mě zaráží, že v době, kdy stojí D35 a D11, připravuje se jižní tangenta a snad se dočkáme i přeložky I/11, vlastní Gočárův okruh stále ŘSD. Myslím, že vlastnictví města, případně kraje by bylo vhodnější.
Ta MUK byla paradoxně daleko více městotvorná než to současné řešení. Pěši a cyklisté by totiž nemuseli tak hluboko pod zem. A ani nebyla nijak výrazně rozhlehlejší.
Jižní spojka nic neřeší, protože nepovede přes Labe. Resp. pouze zhorší výjezd z HK, protože na Hradubické nebude MUK jako u marketů, ale okružka. Severni tangenta je nejduležitější dopravní stavba pro HK? ale její realizace je ze všech staveb nejvzdálenější.
ŘSD a město už dávno mají smlouvu, co město převezme s dostavbou jižní spojky a severni tangenty. Ale to se musí něco z toho postavit.
I/35 již vede mimo město, I/11 brzy také povede mimo město (snad). Tak bych spíš očekával, že se město bude snažit vnitřní okruh zklidnit než ho zkapacitnit.
Minimálně podchod uleví pěším a cyklistům, které semafory zbytečně zdržují v minutách na semaforech
Některým to moc nepomůže. Jestli jsem dobře pochopil výkres tak podchod bude jen pod třemi rameny křižovatky takže při cestě z benešovky do centra pokud chcete jít na straně co je speciální škola, tak musíte použít tři podchody a prodloužit si cestu o 200 až 250m oproti dnešnímu stavu. Trendem by mělo být spíš usnadnění pohybu pěšky, nikoli prodloužen cest na úkor aut. Nicméně pod zem patří auta, ne lidi. https://video.tvvest.no/slik-kan-den-nye-bussveien-gjennom
Došlo k úpravě a podchody budou na všech čtyřech ramenech.
Úrovňová křižovatka v tunelu. Skvělý nápad. Asi jako přístup na perony na nádraží výhradně nadchodem, aby chodci nemuseli pod zem.
Jenomže vnitřní okruh vede v Hradci hned pod náměstím kolem hradeb. Aktuálně se na něm staví kruhák a lze tam čekat i další zklidňování dopravy. Na Gočárův okruh naopak nic podobného nepatří, je to obdoba městského okruhu v Praze, ten naopak stahuje dopravu z centra (tedy stahoval, než vyhodili čtvrt miliardy za chytré semafory, které situaci zásadně zhoršily). Funkční okruh naopak umožní zklidnění/zneprůjezdnění centra.
Jenže zvýšením kapacity Milety se vůbec nic nevyřeší, jen se ten kapacitní problém posune dále po okruhu. Obě výjezdové větve jsou ve špičkách plné skoro až k Miletě. Co by naopak pomohlo je přemostění Labe mezi Vysokou a I/37 u Březhradu, to by částěčně odsálo proud z Vysoké, který na Miletě výrazně přispívá ke kongescím.
Zvýšení kapacity Milety je důležíté proto, že křižovatka napojuje nejlidnatější část města na městský okruh (a ten nemá žádnou alternativu) a zaroveň přiléhá FN, což je největší zaměstnavatel ve východních čechách s 5500 zaměstanci a dalšímí tisící, co tam dodjíždějí jako pacienti. Vysoká má 1700 obyvatel a velká část nových obyvatel stejně dělá ve špitále. Ta opravdu zácpy na Miletě netvoří. To přemostění by pomohlo hodně, ideálně v rámci jižní spojky, na to ale nikdy nedojde. I to propojení z MUK Březhrad hodně pomůže, ale zcela jinak. Poslouží k tomu, že odvede dopravu z JV sídlišť (kde žije polovina města)… Číst vice »
Ty inteligentní semafory musel vymyslet blb, štvou mě jako chodce i řidiče, ale jako chodce víc.
Tak když už tu nebude nadjezd, tak by tu mohl být dvouproudý kruhák se samostatnými odbočovacími pruhy, místo na to je.
Akorát, že už to v téhle monstrózní podobě po zprovoznění D35 není vůbec potřeba. Zhoršení stavu pro pěší a cyklo included – jak jinak v HK…
V jaké monstrózní podobě? Vždyť jen přibude pár odbočovacích pruhů a pěšky nebo na kole se nebude muset tvrdnout dlouhé minuty na světlech, takže jaké zhoršení pro pěší a cyklo? Tohle není ta původní mimoúrovňová varianta s kruhákem.
Mimoúrovňové křižovatky do centra prostě nepatří. Ušetřenou <1 min čekání jistě plně vyváží získaný diskomfort: klesání+stoupání, bypassy vytlačené podjezdy mimo přímou osu, kolizní situace cyklo/chodci v nepřehledných ústích podchodů, ztráta přímého směru v původní ose Hradecké a – wait for it – čekání na semaforech na sjezdu z Benešovky a od Kauflandu!
Pro cyklisty a pěší obrovské zlepšení, konečně odpadne čekání na semaforech. A to by platilo pro obě variatny, jak tuhle , co jen přidává podchody a kratké bypassy pro prav odbočení, tak v té variantě s MUK.
A hlavně většinu dopravy s HK tvoří sám, tranzit přes město má v dopravním proudu na okruhu malý podíl a to platilo i před zprovozněním D35.
Tahle jednodušší varianta přestavby křižovatky může být naopak do budoucna kapacitně nedostatečná.
Asi jste po HK dlouho nejel. Fakt úžasný názor odborníka z gauče.
S touhle stavbou se to táhne jak dostavba dálnic v ČR. Uložme si tento odhad a potom se v roce 2024 nad ním společně zasmějme
Co se dotáhne až k pravomocnému SP, to už pak obvykle jde rychle.