Přesnost ČSA a Smartwings v srpnu dál spadla, téměř každý druhý let měl zpoždění

Airbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSAAirbus A330-300 v barvách Českých aerolinií. Foto: ČSA

Letecké společnosti České aerolinie a Smartwings měly v srpnu více zpožděných letů než ve stejném období loňského roku. ČSA dosáhly

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Thomas

Ano, je potreba si tady uvedomit par skutecnosti: Lety CSA jsou operovany letadly Smartwings (CSA sama o sobe takovou kapacitu nema dostupnou). Soucasne se ted pres leto Smartwings soustredi na vsechny z nas – koupaky. Proste charterove lety. Nutne je taky vedet, ze vzdusny prostor nad Evropou je v techto mesicich znacne pretizen (obzvlast ten dulezity – madarsky), do toho prijdou bourkove oblasti nad balkanem, na druhe strane stavkujici ridici ve Francii a misto nahore uz neni vubec. Proto Brusel vydava CTOT – neboli sloty. A v nich je urcita prioritizace: 1) lety pro zdravotni pomoc 2) cargo lety ….… Číst vice »

Bob S.

Co požíváš že jsi tak správný? Myslíš že jen ty jsi pozřel Šalamounovo lejno a ostatní jsou nevzdělaní?? Na to je ten český letecký rybníček dost malý. Když zde má SW zajištěn „monopol“ u cestovek, tak je imbecilní rada „leťte s někým jiným když se vám to nelíbí“ nad zlato. Jsem zvědavý jak ten poslední malér SW již lehce mediálně vyčpělý regulátor vyřídí. Ostatně i dnes si „koupáci“ udělali okružní let se SW (s kanadskými brigádníky) okolo Brna a zase sedli v Brně, údajně jim u zataženého podvozku nesvítily „správné barvy“.

Mindrej Zebis

Ona ta rada vubec neni blba, ale je na to potreba, aby si obcan dokazal zorganizovat dovolenou bez cestovky, coz delam uz 20 let k naproste apokojenosti svoji, rodiny a pratel, ale je mozne, ze pro klasickejo koupaka je to nad jeho schopnosti.

Bob S.

Kazdemu se nechce prozit cast dovolene v aute cestou do Chorvatska ci Italie.Taky jsme to zkouseli pres Turecko do Egypta, vcetne potreby zajisteni si viza v CR u indiv.turistiky.A kazdy neumi tak dobre anglicky. Pristi rok jsme to zavrhli .Neresim evropske destinace a precpane plaze, o ty nestojim.

Nekdo

tak snad pro inspiraci muzu uvest, ze letos jsme leteli z Vidne do pobalti, stravili par dnu v Rize a Tallinnu a pak nekolik dnu na Saaremaa. Krasna cista voda, more neuveritelne klidne, plaz temer liduprazdna, a kdybychom poposli o kousek z centra mestecka, tak absolutne prazdna. ani jsme nepotrebovali si pujcovat auto. vsude se zlo domluvit jak anglicky, tak i rusky (byt je citit, jak se z jazyka techto invaznich kobylek domorodcum jezi chlupy, tak vzdy zachovaji dekorum), lide velmi vstricni a napomocni, v Estonsku dokonce misty zdarma MHD nebo mezimestske autobusy. jo, viza samozrejme zadna, je to EU.… Číst vice »

Bob S.

Díky za info, ale já mám raději teplé moře.

Xerigordon

Já bych se dnes tak chladného Baltu už nestrachoval. Doporučuji letovisko Leba v PL během prázdnin.

Y.K.

Mě by docela zajímalo jaký vliv v tom má letiště PRG, má-li. Protože poslední dobou se mi nepodařil žýádný odlet z Prahy na čas a to jsme vždy boardovali úplně v pohodě a přesně na čas. A pak po boarding completed +- hodina sezení v letadle a čekání na slot, šup a bylo to tam, i když dopravce byl perfektně ready.

Jen tak

samotné ruzynske letiste má negativní vliv minimální …

problém u smartwings/čsa je jinde – nedostatek letadel z toho vyplývající napresované časy na průletech, následná velká improvizace, letadla přechází z charterů na linky čsa, a zpátky, a zpoždění se pak kupí celou sítí…

Y.K.

Tak, že letos hraje zásadní roli nedostatek letadel v jejich flotile je mi úplně jasné.

Janina

Pokud nebyly v okolí letiště bouřky nebo tak, tak v tomhle bylo pražské letiště asi nevinně. Zpětně se dá špatně odhadnout co/kdo ten slot způsobil. Ale pokud se to stane znova, tak doporučuju mrknout na stránku https://www.public.nm.eurocontrol.int/PUBPORTAL/gateway/spec/

Y.K.

Dík

Janina

V rámci objektivity bych u takového článku čekala uvedení procenta zpožděných letů u jiných aerolinek, které létají v přeplněném prostoru střední Evropy, ať už síťových (Lufthansa, LOT, Austrian) tak i lowcostů jako Easyjet nebo Wizzair – většina se teď drží jen okolo 60-65% příletů na čas. Protože zpoždění je z velké části způsobeno CTOTy, ať už kvůli kapacitě letišť (typicky Řecko v sezóně, Amsterdam, Gatwick..) tak i přeplněností na trati, třeba nad Německem, Rakouskem, Maďarskem, ČR, Chorvatskem nebo Francií.

Janina

Děkuji za odkaz, při prvotním čtení článku jsem si ho nevšimla.

Jen tak

vsak si najdete, kde je AF a KL … jsounuplnd jinde.

na sloty a pretizeny evropsky prostor to csa fakt nesvede.

Jen tak

jinymi slovy … KLM pres 80% … AFR lehce pod 80% … austrian lehounce pod 80% …

z lowcostu easyjet 63, wizzair neco pres sedmdesat a ryanair pres 80%

takze jakou dalsi vymluvu najde PR oddeleni CsA?

Janina

Netuším, co myslíte tím PR oddělením ČSA, já profesně (bohužel) s letectvím nic do činění nemám. To je jen hobby po večerech (poslouchání ATC). Když jsem psala první komentář, tak jsem neměla přesná čísla za srpen. jen jsem si je dovodila z jiných článků, třeba letiště Frankfurt měl za první pololetí letoška 25% zpožděných odletů, Zürich 30%, Vídeň 24%, a to nebyla plná sezóna. KLM a AFR mají hodně dálkovek mimo Evropu, takže nejsou tak porovnatelný. Lufthansa s 73% je realističtější, ale pořád nic moc výsledek, když navíc zdvojnásobili počet rezervních letadel před letošní letní sezónou. Austrian s 80% je… Číst vice »

Jan

Já s ČSA letos letěl 3x a všechny 3 lety byly zpožděné… Už nikdy více. Od teď si raději připlatím za KLM nebo Lufthansu.

Mám takový pocit, že problém nebude zapříčiněn uzemněním Maxů… Spíš bych řekl, že to je tak nějak to jediné, co QS do ČSA přenesl. Dříve jsem s QS létal hodně, ale málo kdy byl let na čas…

Marek Turnovec

Zrovna dnes jsem potřeboval být kouzek od Schipholu před desátou. Člověk by čekal, že s příletem asi v půl deváté by to mohl stihnout…

Jenže bohužel, v době odletu z Prahy naše letadlo teprve přistávalo z cesty odněkud z Bejrútu. A tohle zpoždění si pak určitě ponese celý den i na všech dalších plánovaných letech… Žádné rezervy… A zpožděný už první ranní let…

Jan

No já si koupil i lístek na vlak z Prahy do Děčína, abych nemusel šoustákem s příjezdem do Děčína kolem půlnoci… Chybělo 15 minut (ve chvíli, kdy jsme dosedli na RWY odjížděl AE na hlavák), takže jsem tím šoustákem stejně musel

Ondřej

Možná, že to bylo tím, že linky ČSA operuje Smrtwings, zatímco ČSA létá místo Brussels airlines, takže jste neletěl s ČSA, ale s travelem. Kvůli Smartwings stejně do konce 2020 žádné ČSA nebude…

Jan

Však já vím, že ty lety jsou operovány QS. Nejlepší byl let do Stockholmu a z Birminghamu = letenka koupená u ČSA, let operuje QS a letadlo a flight crew patří Swift Air…

Bart

velmi častá zpoždění není jediné, co SW do ČSA přenesl. přenesl také velice nevyhovující časy letů. viz článek ,,ČSA bude létat na island celoročně“. odlet z keflavíku ve 4.25.

jirka

ČSA ? ono ještě existuje?

Bart

Ano, bohužel ještě existuje.

Nekdo

je to smutne, ale tak nejak bych se domnival, ze aktualnim koupackym zakaznikum to nevadi a Ti, kteri potrebuji byt skutecne nekdo vcas to uz davno pochopili a zacali letat s jinymi aeroliniemi.

Bob S.

A jak jsi na to prisel ze to koupakum nevadi!I kdyz ty spise k mori prepravuji vychc…kridla nez ta skorapka z CSA.Je to super cekat nekolik hodin na letisti po odbaveni v precpane hale.Z poslednich 9 letu do Severni Afriky jsem jich mel 7 zpodenych!

Nekdo

diky za konstruktivni prispevek. vychazel jsem z toho, ze kdyz z QS nadale letaji, tak ze jim to asi nevadi. nebo kdyz si opetovne kupuji zajezdy u agentur, ktere si pak kupuji letenky od QS. ja bych se treba v pripade nakupu zajezdu od agentury (uz jsem to parkrat delal) zajimal o to, s kym se poleti… a pri dalsim nakupu pak i o tehle veci hlasoval zrovna svoji peneznkou. o OK tak uz nekolik let hlasuju 😀

Ivan

Problém je, že není alternativy, cestovkam je to jedno. A když neleti se SW, tak s příšerami typu tunisair, nebo jak se to jmenuje.
Koupakum to taky vadí, ono čekat dalsi 4 hodiny v precpanem letišti s malymi dětmi je lahůdka.
Takze po loňské zkušenosti s cestou na Sardinii jsem letos radeji naložil rodinku do auta a spokojil se se spinavym mořem severní itálie prckovi to bylo stejně jedno. A já nemusel podporovat zlodeje, kteří chtějí za dvouhodinový let tolik co jiní za PRG_Newyork.

Xerigordon

Hlasuji pro, nicméně pokud máte v dosahu Balt pak doporučuji během prázdnin letovisko Leba v PL 🙂

Bob S.

Tak to bych ještě požádál o „konstruktivní“ nápad i které české cestovky ( kde mám trochu jistoty že neskončím o dovolené v suterénu hotelu si mám koupit zájezd, abych nemusel letět s hladoletem SW.

Nekdo

a proc by museli byt ceske? ja to nejak nechapu? my jsme nejaky izolovany ostrov? nebo jeste porad bolsevikem zadratovane vezeni? a mimochodem, kdyz jsme naposled leteli (pred peti lety) z cestovkou na dovolenou, tak jsme z PRG leteli El Al.

Bob S.

Fakt nejsme izolovaný ostrov zadrátovaný bolševikem (jen lehce EU). Ale abych si mohl koupit u cizí cestovky zájezd někam k moři, tak to asi budu muset v mém případě použít pravděpodobě letiště Mnichov nebo Drážďany, kde snad nenarazím na SW ( i když dnes nikdo neví).

Nekdo

v mem pripade je to VIE, ktera je asi o tretinu (jak kilometrove, tak i casove) blize nez PRG, a pripadne BUD (ta je o chloupek dale), nebo jihopolska letiste (KRK a KTW, to ma mimochodem tusim jeste porad slevu pro auta z ceskou SPZ na parkovani ve vysi 90%)…

Bob S.

No díky za radu. Letěl jsem i z Mnichova ( od Cooka). Kurňa ale to parkovné :-(!

Xerigordon

Však ako Vihorľát z Prešpurka je Wienna riešenie…..

Codyx

Přesně tak, Létám Praha Moskva a zpět, koupil jsem si letenky s ČSA a stejně jsem byl nacpanej v tom prasečáku Smart wings, takže raději aeroflot a pohoda i se servisem