Přesmyk domažlické trati v Plzni podraží, například i kvůli arsenu, vlaky pojedou jen desítkou
Nově vybudovaný most přesmyku domažlické trati přes trať do Chebu. Foto: Jan Sůra
Aktuálně největší železniční stavba v Plzeňském kraji prodraží o 88 milionů korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se dohodla se
DS SŽDC ani tentokrát nezklamala. Ta chuť po prémiích z vyčerpaných peněz je obrovská. O arsenu (a azbestu) se samozřejmě vědělo už v rámci předstihové stavby na demolice objektů v předmětném území, akorát to nějak „nestihli“ zapracovat do zadávací dokumentace této stavby. Škoda, že na NKÚ, policii a státním zastupitelství nejsou k dispozici odborně zdatní lidé, kteří by tuto specifickou problematiku dokázali rozklíčovat a dotáhnout to do trestního řízení. Tato stavba je specifická ještě jednou nezvyklostí – zmanipulovanými znaleckými posudku na výkupy pozemků. Pokud se dobře pamatuji, tak náklady na výkupy pozemků a nemovitostí se vyšplhaly na cca 600 mil.… Číst vice »
A kdy, v jaké fázi dokumentace se na arsen přišlo? Jestli to bylo někdy v pozdní fázi, tak se to tam možná nedalo s tím že to půjde takto aby se stíhalo, protože pak by třeba zase nějaký jiný „lokodepo“ křičel že se to opožďuje. A to nepočítám s tím že se mohlo uvažovat že Arsen je jen v nějaké vrstvě a ta mrcha je až ve vrstvách kolektoru.
Tušilo se to už před demolicemi, u demolic se to prokázalo. Výběrové řízení na demolice bylo vypsáno bylo 5. 5. 2016 a ukončeno v září 2016 (mám podezření, že tou dobou už bylo rozhodnuto a demolovalo se, hrozně se na to spěchalo). Výběrové řízení na hlavní stavbu bylo vypsáno v dubnu 2017. Dopolnit soupisy prací o položku skládkovného není takový problém, vyhnulo by se tak vícepracím.
Doufám, že jako lokodepo jsem jediný.
A kdyby na ten arsen přišli už v roce 2001, tak by se nemusela jeho likvidace do nákladu počítat. Nebo jo a cena by byla tak jako tak o to vyšší?
Jde hlavně o to, aby zakázka byla dobře popsána a uchazeči tedy věděli, co se po nich chce. Není nic horšího, když uchazeč z dokumentace netuší, která z rozporuplných informací platí a co tedy má nacenit. Pak buď zakázku nacení na víc anebo ji nenacení a vymáhá ji na vícepracích.
Přejezd funguje normálně, ale protože je papírově zrušený, bude u něj nesmyslné značení. To je jeden z drobných střípků mozaiky – cesty jak se dobrat toho, aby lidi nebrali předpisy a značení už vůbec vážně. O něco později se to na jiném přejezdu někomu vymstí.
Přitom by stačilo jedno. Oficiálně jej zrušit a zároveň oficiálně zavést nový, dočasný, přidělit mu nové číslování X00000 a vybavit jej jako normální přejezd (resp. nezrušit stávající PZS). Nebo to snad nejde? Tak v tom případě se nemělo tolik chvátat a o zrušení požádat až v době, kdy se bude jezdit po novém mostě. Stejně bude nějakou dobu trvat, než se zruší silnice a vše související… Problém toho přejezdu je, že je velmi frekventovaný. Pustit tam vlaky jen s Op (nebo jen na přenosný přejezdník), to je pro strojvedoucího poukázka k nehodě. Proto se také při výměně zabzař na Jižním… Číst vice »
Dřív by se to nestalo, protože dřív se to nedělalo. Spíš se při elekrizaci zrušil nevyhovující nadjezd a zřídil přejezd. A jinak ano, musí se to nějak vypapírovat, jinak by se nějaký aktivní blbec ozval a nejen že by stála stavba, ale i všechen provoz, neb jízda vlaku by byla nelegální a řidič by nelegálně vjel do kolejiště.
Snad jedině městká kasa by byla spokojená – těch pokut! Těch pokut, co by se vybralo! Konečně by nachytali všecky ty silniční piráty! Jožina s traktorem a tetku Lipovou na kole taky!
Jsou tři ráno a už jsem trošku unavený, ale nemáte tam chybu?
„Kvůli tomu, že nadjezd ale není zrušený, musí být dál v provozu“ (přejezd).
Proč by měl být nadjezd zrušený, když ještě není v provozu?
Třeba je jen chyba na mé straně. Děkuji předem za vysvětlení.
Díky za upozornění