Přesmyk domažlické trati v Plzni podraží, například i kvůli arsenu, vlaky pojedou jen desítkou

Nově vybudovaný most přesmyku domažlické trati přes trať do Chebu. Foto: Jan SůraNově vybudovaný most přesmyku domažlické trati přes trať do Chebu. Foto: Jan Sůra

Aktuálně největší železniční stavba v Plzeňském kraji prodraží o 88 milionů korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se dohodla se

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

DS SŽDC ani tentokrát nezklamala. Ta chuť po prémiích z vyčerpaných peněz je obrovská. O arsenu (a azbestu) se samozřejmě vědělo už v rámci předstihové stavby na demolice objektů v předmětném území, akorát to nějak „nestihli“ zapracovat do zadávací dokumentace této stavby. Škoda, že na NKÚ, policii a státním zastupitelství nejsou k dispozici odborně zdatní lidé, kteří by tuto specifickou problematiku dokázali rozklíčovat a dotáhnout to do trestního řízení. Tato stavba je specifická ještě jednou nezvyklostí – zmanipulovanými znaleckými posudku na výkupy pozemků. Pokud se dobře pamatuji, tak náklady na výkupy pozemků a nemovitostí se vyšplhaly na cca 600 mil.… Číst vice »

K.S.

A kdy, v jaké fázi dokumentace se na arsen přišlo? Jestli to bylo někdy v pozdní fázi, tak se to tam možná nedalo s tím že to půjde takto aby se stíhalo, protože pak by třeba zase nějaký jiný „lokodepo“ křičel že se to opožďuje. A to nepočítám s tím že se mohlo uvažovat že Arsen je jen v nějaké vrstvě a ta mrcha je až ve vrstvách kolektoru.

lokodepo

Tušilo se to už před demolicemi, u demolic se to prokázalo. Výběrové řízení na demolice bylo vypsáno bylo 5. 5. 2016 a ukončeno v září 2016 (mám podezření, že tou dobou už bylo rozhodnuto a demolovalo se, hrozně se na to spěchalo). Výběrové řízení na hlavní stavbu bylo vypsáno v dubnu 2017. Dopolnit soupisy prací o položku skládkovného není takový problém, vyhnulo by se tak vícepracím.
Doufám, že jako lokodepo jsem jediný.

Jiří Kocurek

A kdyby na ten arsen přišli už v roce 2001, tak by se nemusela jeho likvidace do nákladu počítat. Nebo jo a cena by byla tak jako tak o to vyšší?

lokodepo

Jde hlavně o to, aby zakázka byla dobře popsána a uchazeči tedy věděli, co se po nich chce. Není nic horšího, když uchazeč z dokumentace netuší, která z rozporuplných informací platí a co tedy má nacenit. Pak buď zakázku nacení na víc anebo ji nenacení a vymáhá ji na vícepracích.

kolkol

Přejezd funguje normálně, ale protože je papírově zrušený, bude u něj nesmyslné značení. To je jeden z drobných střípků mozaiky – cesty jak se dobrat toho, aby lidi nebrali předpisy a značení už vůbec vážně. O něco později se to na jiném přejezdu někomu vymstí.

Jiří 2

Přitom by stačilo jedno. Oficiálně jej zrušit a zároveň oficiálně zavést nový, dočasný, přidělit mu nové číslování X00000 a vybavit jej jako normální přejezd (resp. nezrušit stávající PZS). Nebo to snad nejde? Tak v tom případě se nemělo tolik chvátat a o zrušení požádat až v době, kdy se bude jezdit po novém mostě. Stejně bude nějakou dobu trvat, než se zruší silnice a vše související… Problém toho přejezdu je, že je velmi frekventovaný. Pustit tam vlaky jen s Op (nebo jen na přenosný přejezdník), to je pro strojvedoucího poukázka k nehodě. Proto se také při výměně zabzař na Jižním… Číst vice »

Jiří Kocurek

Dřív by se to nestalo, protože dřív se to nedělalo. Spíš se při elekrizaci zrušil nevyhovující nadjezd a zřídil přejezd. A jinak ano, musí se to nějak vypapírovat, jinak by se nějaký aktivní blbec ozval a nejen že by stála stavba, ale i všechen provoz, neb jízda vlaku by byla nelegální a řidič by nelegálně vjel do kolejiště.
Snad jedině městká kasa by byla spokojená – těch pokut! Těch pokut, co by se vybralo! Konečně by nachytali všecky ty silniční piráty! Jožina s traktorem a tetku Lipovou na kole taky!

Alex

Jsou tři ráno a už jsem trošku unavený, ale nemáte tam chybu?
„Kvůli tomu, že nadjezd ale není zrušený, musí být dál v provozu“ (přejezd).
Proč by měl být nadjezd zrušený, když ještě není v provozu?
Třeba je jen chyba na mé straně. Děkuji předem za vysvětlení.