Přeshraniční dopravu do Polska na Trutnovsku a Náchodsku zajistí nadále GW Train Regio
Jednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train Regio
Jde o poslední smlouvu na železniční výkony v Královéhradeckém kraji.
Má jediná zkušenost s cestou tudy byla ta že po Polsku byla 810ka plná študáků (pátek odpoledne) a do Trutnova na expres směr Praha jsem dojel úplně sám. Jízdenka že Sedzislawy stala 9 zlatých.
Já tam občas jezdím a z mé zkušenosti v Polsku plno, v Česku mimo sezónu téměř prázdno (což dává smysl, když to projede jen brzo ráno od Trutnova a večer zpátky). Ale u letních spojů přes den tam vídám i Poláky jedoucí k nám/od nás a pár Čechů směřujících na výlet nebo do některé z přilehlých obcí. K těm ostatně taky patřím. Jen škoda, že už se nejezdí do Žacléře :). Ale chápu, proč to tak dopadlo. Každopádně co by mě třeba zajímalo, je jestli by to dopadlo stejně, kdyby nebyla úvrať v Královci, případně i v Poříčí.
Náchod-Kudowa-Zdrój??
No přesně tohle napadlo i mě. A ještě Otovice – Ścinawka Średnia – Tlumaczów. V Polsku je teď rukapáně otevřená, tak proč se nepřidat? Snad to nebude takový porod jako Kořenov – Szklarska Poręba.
Marně přemýšlím, jak bez použití vulgarismů okomentovat smlouvu na šukafony do roku 2032.
Buďme rádi, že tam i nadále bude jezdit vlak. Bohužel tento hraniční přechod nevyužívají tak velké počty cestujících jako přes Meziměstí, a tudíž je provozování vlaku zde malým zázrakem. Pro turistické účely je 810 jakž takž přijatelným vozidlem, pro pravidelný provoz už samozřejmě nikoliv.
Má váš komentář o vozech 810 spojitost s dopravou přes Meziměstí?
Pro pravidelný provoz stačí krátký autobus. Ale jo, ony tam vedou koleje, tak se bude pálit 2x víc nafty v 60 let starém motoru.
tak koukej pořádně cestovat
Lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše?
Chcíplá sova v komíně…
Si pomatuji, jak se říkalo, že se do Meziměstí bude jezdit několikrát denně (bylo v plánu až 7 páru spojů), mnoho spojů i přes celý rok apod. A co z toho je, 3 spoje, které jsou vlastně ideální jen pro Poláky.
Si pamatuji, že nejezdili ani ty.
Máte nějaký zdroj Vašeho tvrzení, že mělo jezdit až 7 párů spojů?
Zřejmě má namysli Sp Wroclaw – Meziměstí – HK. Ale těch tedy taky nemá být 7 párů…
jezdilo to do skalního města Poláci
Mělo jezdit 4 pary Jelenia Gora – Adršpach a 3 páry Miero – Adršpach, kdy mělo být vybudované parkoviště na Polsko české hranici
Toto ale nikdy nebylo v plánu (uvažovala o tom jen agentura JPP 🙂).
Díky těmto vlakům se dostaneme v létě velice snadno z Meziměstí až k Baltu na dovolenou do Gdyně s jedním přestupem ve Wrocławi-luxus.
Kolik obyvatel má Meziměstí a kolik z nich plánuje dovolenou u Baltu?
To netuším,kolik lidí z Meziměstí se tam chystá ale já jo.😀Navíc každej nemá samochód…
Fajn. Tak jednoho cestujícího pro ty vlaky bychom měli.
napewno tak Sopot
Jednou jsem toho využil a je to paráda. Nejlevnější cesta k moři.
Gdansk Sopot Hel
🚂To je dobrá zpráva. Trať 027 s pokračováním do Polska je pěkná na výletování. Trať 043 Trutnov-Sędzisław také, navíc protíná rozestavěnou dálnici S3.
Rychlé to není, ale ta panorámata stojí za to.🌳