Přeshraniční dopravu do Polska na Trutnovsku a Náchodsku zajistí nadále GW Train Regio

Jednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train RegioJednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train Regio

Jde o poslední smlouvu na železniční výkony v Královéhradeckém kraji.

Veřejnou železniční dopravu v česko-polském pohraničí na Trutnovsku a Náchodsku bude dalších deset let zajišťovat společnost GW Train Regio. Královéhradecký kraj s ní uzavřel smlouvu na zajištění vlakové dopravy na dvou tratích v poslední chybějící části jeho území. ČTK o tom dnes informovali zástupci hejtmanství. Kraj loni v září s Českými drahami (ČD) uzavřel smlouvu na veřejnou vlakovou dopravu na většině území regionu.

„Chybělo nám ale smluvně zajistit poslední část v rámci příhraniční dopravy na Trutnovsku a Náchodsku. To se nám teď podařilo a mezi Teplicemi nad Metují, Trutnovem a státními hranicemi budou v dalších deseti letech jezdit vlaky GW Train Regio,“ uvedl hejtman Martin Červíček (ODS).

Tyto služby bude kraj objednávat po dohodě s Úřadem maršálka Dolnoslezského vojvodství s cílem zajistit přeshraniční železniční spojení pro občany ČR a Polska, uvedlo hejtmanství.

Nový kontrakt je do roku 2031, je zveřejněn v registru smluv. Základní cena za jeden kilometr je 148,35 Kč. V případě spojení z Trutnova půjde o vozy 810, z Teplice nad Metují polské jednotky SA 134 od dopravce Koleje Dolnośląskie.

Sezónní spoje

Drážní dopravce GW Train Regio bude od soboty 16. dubna 2022 zajišťovat dopravu na trati 027 Teplice nad Metují – Meziměstí – Mieroszow – Walbrzych – Wroclaw a na trati 043 Trutnov – Královec – Lubawka – Kamienna Gora – Sedzislaw. „Krajem objednávané spoje jsou pouze sezonní, společnost GW Train Regio je zajišťovala i dříve,“ řekl ČTK mluvčí kraje Dan Lechmann. GW Train Regio v prosinci 2021 skončila na trati mezi Trutnovem a Svobodou nad Úpou.

Hejtmanství uvedlo, že podle propočtů by vlaky GW Train Regio měly za desetileté období najezdit více než 273 000 kilometrů, za které kraj dopravci zaplatí 44 milionů korun.

„Skutečně vyplacená celková výše kompenzace bude ale závislá na řadě faktorů, jako je rozsah objednaného dopravního výkonu, skutečné výnosy, výše státního příspěvku, indexace nákladových položek,“ uvedl radní pro dopravu Václav Řehoř (ODS).

Královéhradecký kraj hlavní část železničního tendru dokončil v září roku 2021. V regionu díky tomu od prosince 2021 zajišťují na objednávaných tratích veřejnou drážní dopravu ČD. Jejich vlaky za deset let v regionu najedou 58 milionů kilometrů, za které kraj zaplatí 9,3 miliardy korun. Podle nové smlouvy dopravce nasadí čtyři desítky nových nízkopodlažních vlaků. Modernizace tak čeká až 70 procent všech vlaků nasazených v Královéhradeckém kraji.

ČTK

Tagy GW Train Regio Koleje Dolnośląskie Královéhradecký kraj trať 043 Trutnov - Lubawka Trať 047 Trutnov - Teplice nad Metují
26 komentářů