Přes přejezd se zvednutou hydraulickou rukou. Řidič zablokoval na celý den vlaky u Golčova Jeníkova
Nákladní auto, které poškodilo trakční vedení u Golčova Jeníkova. Foto: Správa železnic
Poškozeny jsou stovky metrů vedení.
Tak at provozovatel vozidla zacaluje skodu a je vyreseno. Brany proti prujezdu podobnych umelcu by byly dobre, jen nechci vedet cenu a to admin peklo s jejich povolovanim….
Ta brána proti průjezdu, to je zajímavý nápad. A protože troleje nejsou jen na železnici, ale i ve městech všude tam, kde jezdí tramvaje a trolejbusy, bylo by dobré zavést bránu u každé z těch tisíců vedlejších ulic v Praze, Plzni atd., zkrátka všude, kde jezdí tramvaje a trolejbusy. Ještě máte nějaké další podobné dětské nápady?
Proč u každého z tisíců takových míst? Ono by stačilo jen někde – důležité a hlavní tratě… Nebo někde by do toho mohl vstoupit i ten faktor, kde je takové riziko větší podle toho, co po dané silnici často jezdí, nebo že se tam třeba podobné nehody už staly…
Náklaďák se zvednutým ramenem se může objevit kdekoliv na zatrolejované trati. Tam, kde nejde o hlavní trať, stržení troleje nevadí? Jak už tu kdosi napsal, dopravní vyhláška mluví jasně o povinnostech řidiče před jízdou, tak nenavrhujte nesmysly
Čo také si predstavujetě pod pojmom dopravní vyhláška?
A on je třeba KAŽDÝ přejezd pozemní komunikace s dráhou zabezpečen PZZ? (nehledě na to, že traverza – i kdyby byla žluto-modrá, a nemyslím tím teď, že by měla být z Ukrajiny 🙂 – je tak 100x lacinější než to PZZ).
Dokonce i v Rumunsku je pořádná brána se silnou traverzou „kontrolující“ průjezdný profil běžná před každým křížením s významnou železniční tratí – i na polňačkách !
Ale to by nemohli dovézt do Prahe vánoční stromeček. Cestou nadzvedávají troleje, aby podjeli.
Kamionteroristi opět v akci.
To nebyl řidič ale nemehlo za volantem. Jeho fatální selhání odskákala cestující veřejnost .
Se nedivím, berou na to kdo má ruce nohy. Nejhorší jsou ti namachrovaní mladíci, připadají si jak králové silnic, ale do těch jim chybí ještě asi tak 500 tis. km.
No co, zapomněl stáhnout sběrač.
Tak tohle mne hodně rozesmálo. :-):-) To pobavilo.
A pak měl stažený svěrač…
Vidím, že část diskutujících zrovna chyběla, když se ve škole probíraly svaly v lidském těle 🙂
Tak měl kliku že to z té kovové konstrukce nehodilo oblouček do koleje. To by to asi ten svěrač neudržel.
Tak měl kliku že to z té kovové konstrukce nehodilo oblouček do koleje. To by to asi ten svěrač neudržel.
Zkouška na IQ taky negativní.
Ten řidič by měl dostat cenu traktoristy Milana Curdy.
Nejlepší přejezd je zrušený přejezd.
Je to drahé. I když nejbezpečnější.
A tento expert by místo stržených drátů narušil statiku mostu 😀
Nebo ještě lépe zbořil strop podjezdu.
Zase jeden expertní řidič, který se zařadil do vedení hvězdné pěchoty.
Vy jste v životě neudělal botu?
Na počest toho řidiče si pustím písničku „Svět je plnej bláznů“.
Jestli by nestalo za to mit na těch hlavních tratích na přejezdech i branu pro maximální výšku, aby nedošlo k poškození troleje … uhadnu, nikdy se to tak nedělalo a na těch hlavních tratích jsou pořad rádi, že tam neni jen značka?
Ano, takto je to v Rumunsku….a jelikož inteligenca kluků od kulaté lopaty je tak asi stejná, jako dlažební kostky….bylo by to potřeba.
Řidič měl smůlu. Nikdo není bezchybný. Nikdy jste např. neodjel od pumpy s nezavíčkovanou nádrží? Tím se řidičů kamionů apod. nezastávám ohledně techniky jízdy.
Ne. Odjet s víčkem od nádrže se stát může. Ale řidič náklaďáku musí zkontrolovat své vozidlo a náklad před každou jízdou. Je to jeho náplň práce. Pokud to neudělá může způsobit obrovské škody a ohrozit někoho na životě. Nulová tolerance!
kulova tolerance, mile Pako
Takže i nulovou toleranci fírovi co něco posere?
Právě, že zastáváte.
Přesně, všichni píšou, že je vůl, ale komu se nestalo, že za volantem si ničeho nevšiml. Znám lidi, co vezli kolo na střeše a skončilo někde jinde….
Ano, komu se nestalo, že si něčeho nevšiml. Najížděl jsem do garáže s kolem na střeše. Jenže to nestálo miliony na nápravu škody, v tom je ten zásadní rozdíl.
Kolik trolejí jste strhnul díky nezavíčkované nádrži?
Nechtěl jsem už reagovat. Nejsem ani kamioňák ani železničář. Podnikám úplně v jiném oboru a taky se nám vždy vše nepovede na 100%. Ten řidič nejel na červenou a prostě udělal chybu, tak jako mnoho jiných. Je tu podle mě hodně spravedlivých a zcela bezchybných. Lepší než kdyby někoho zranil nebo usmrtil. To se bohužel stává denně. Jen to není taková atrakce jako stržená trolej
Bývá u víčka nádrže spínač, který zabrání nastartování motoru, pokud je víčko otevřené. Je to, abyste neodjel s hadicí. Lidi prostě dělají chyby.
Ačkoliv se zde v žádném případě nejedná o chybu na straně provozovatele dráhy, záminka pro rýpnutí do SŽ jste si našel, že? Nechci se SŽ zastávat, ale tohle už musí být nemoc…
Přejezdy jsou jejich, pokud je to dulezita trať, tak se to da zabezpečit i jinak než předpisem, nemyslíte?
Energetická vedení jsou zabezpečená jen tabulkami.
Vím že na dráze se to obecně moc nepraktikuje ale předcházet předvídatelným problémům i když je nezpůsobím je minimálně dobrou praxí ve většině činností.
Programátoři ošetřují nesprávné vstupy od uživatele, na silnici se v kritických místech počítá s vozidlem které je vyšší než může atd. Jenom železnice tak pořád věří že člověk je neomylný a to nejen řidiči ale třeba i strojvedoucí kteří stále jezdí bez zabezpečovače.
Jestli to měl být povzdech, že by s tím SŽDC mělo obdobně jako na silnici počítat, tedy že dráty troleje by měli být výše, aby o ně rameno neškrtlo, tak upozorňuji, že normovanou výšku troleje od paty kolejnice řeší mezinárodní železniční unie UIC ve svých předpisech. A pokud by měla být trolej výše, musely by se přestavět kvůli výšce všechny dosavadní existující tunely v Evropě i jinde. A mimochodem, se zdviženým ramenem neprojedete ani silničním tunelem. Ale jinak se cítíte být zdráv?
Názor podobný, jako že přejezdy mají být zabezpečeny výsuvnou betonovou deskou s pěnovou tlumicí vrstvou pro zachycení aut řidičů, kteří zrovna neměli čas sledovat provoz a sirénami, aby každý nesvéprávný řidič poznal, že jede vlak.
Ty zavěšené brány (2 sloupy a převěs podobný řetězovce) před přejezdy s el. trakčním vedením jsou běžné prakticky ve všech balkánských zemích, někde snad i na polňačkách. Asi ví, proč to dělají.
A nejen Balkánských, i u nás na severu jsou.
Docela neuvěřitelný názor. To myslíte opravdu vážně, postavit brány s max. výškou před všechny přejezdy? A co dopravní vyhláška, kde je něco napsáno o kontrole vozidla řidičem? Evidentně jste ji nikdy nečetl.
Ta brána, to je zajímavý nápad. A protože troleje nejsou jen na železnici, ale i ve městech všude tam, kde jezdí tramvaje a trolejbusy, bylo by dobré zavést bránu u každé z těch tisíců vedlejších ulic v Praze, Plzni atd., zkrátka všude, kde jezdí tramvaje a trolejbusy. Ještě máte nějaké další dětské nápady?
Např. před podjezdem v pražském Zahradním městě i jinde, kde docházívalo ke stržení tramvajových kolejí, bývala umístěna jednoduchá zařízení, do kterých vyšší vozidla narazila ještě před vjetím do podjezdu … takže o nic absurdního a neslýchaného nejde.
„ro cestování mezi Prahou a Brnem je velkým štěstím, že hlavní dálkové vlaky jsou už zpět na koridorové trase přes Českou Třebovou. Dva roky musely jezdit pouze přes Havlíčkův Brod.“
Pouze přes H. Brod musely dálkové vlaky jen 1 rok (při nickolejném provozu Brno – Blansko).
Zbylý 1 rok a 3 měsíce v nouzové situaci byla možná jízda přes Bezpráví + Adamov, stalo se tak přinejmenším 13. 5. t. r. odpoledne, kdy nastal nějaký renonc (a mám dojem, že taky porucha trakčního vedení) u Leštiny.
Snad měl dost dobrou pojistku na blbost…
Povinné ručení to nekryje? Nevím, ptám se.
Jestli těch 35 milionů bude stačit.
Jelikož je to pojištění za škody způsobené provozem vozidla po pozemní komunikaci, tak asi ano…. 35 milonů už má málokdo, standard bývá krytí do 100 milionů.
…na pozemni komunikaci. v tomto případě asi ano , ale např kolega byl sl autem na kontrolním dnu na stavbě a naboural bagr. ohnul nějakou hydrauliku a povinne ruceni mu bylo na prd s vysvetlenim ze neni na pozemni komunikaci( budouci parkoviste) . no logiku to asi ma , ale prijde mi to jako typicky pojistovacka levarna
to mi připomíná zprávu, že na D35 východně od Opatovic se střetla dvě vozidla stavby ještě před její kolaudací – nebyla tedy oficiálně pozemní komunikací = daná údálost nemohla být řešena jako dopravní nehoda, tak PČR za ní nemohla ani jednoho z řidičů potrestat.
Tedy ani za překročení rychlosti v brněnském tunelu Dobrovského nelze pokutovat, neb není zkolaudovaný. Jest tak?
Komunikace se stává veřejnou okamžikem, kdy je na ní povolen provoz, nesouvisející se stavbou. A to může být dávno před kolaudací. I v nezkolaudovaném rodinném době se smí bydlet.
Na to je pojistka na blbost. Nejdůležitější jsou základní pojmy.
To možná soukromá auta. Firemní auta mají kvůli optimalizaci nákladů vždy tu nejlevnější možnou pojistku s minimálním plněním. Bez vyjímek.
Technická poznámka – „optimalizace nákladů“ u podnikatelů naopak znamená umělé navýšení nákladů tak, aby vykázaný čistý zisk byl pokud možno co nejmenší (resp. spíše mi je znám právě pojem „optimalizace zisku“).
Tzn. naopak z hlediska (dle obvyklého pejorativního nádechu toho pojmu) „optimalizace nákladů“ by si podnikatelé spíše dovolili zaplatit dražší povinné ručení, s vyšším limitem pojistného krytí.
To jsou daňové optimalizace.
Pak ale je nepejorativní hospodárné chování, kdy prostě z více nabídek vezmu tu výhodnější.
A je fakt nejvýhodnější ta nabídka, kdy ušetřím pár korun, ale když se něco pos…apomene dát dolů hydraulika, tak musím ze svého platit miliony?
Úmyslně říkám „nejvýhodnější“ a ne „nejlevnější“ 😉 ano je lepší být pojištěný.
Nesmysl. Mám služebního supa a PR na 100 mega. Ona i pojišťovna je schopna pojistku hodně zlevnit, když pojišťuje klientovi řádově stovky aut. V případě leasingovky i tisíce.
No, když takhle fíra srhzne sbgěrač, tak po něm budete chtít zacálovat škodu vzniknou na stojíécích vlacích?
Jo aha, řidičovi jiným metrem, jak nácek žida.
tzv. pojistka na blbost v zaměstnání kryje škodu způsobenou zaměstnavateli – v případě řidiče to je pouze na jím řízeném vozidle, ale nikoliv na těch na věcech okolo něj, které nejsou majetkem jeho zaměstnavatele.