Přes Moldavu po kolejích do Německa? Sasové zadali studii proveditelnosti
Stanice Moldava v Krušných horách. Foto: Wikimedia Commons
Někdejší moldavsko-freiberská dráha přes hřebeny Krušných hor by se mohla v budoucnu opět spojit. Němci vážně uvažují o obnovení osmi
Tento nápad a úsilí o obnovení trati je tu od roku 1990, takže nezačnu věřit, dokud se nekopne.
A ono to tam do teď někomu chybělo?
Žádné negativa, proč nespojit? Já myslím, že dobrý nápad.
No, žádná negativa… jen to bude něco stát a je otázka, zdy by tyto spotřebované finanční a lidské zdroje nenašly na DB Netz efektivnější, přínosnější, užitečnější uplatnění. Nejsem znalec německých železnic, ale troufám si tvrdit, že se tam najdou potřebnější místa, kam sypat.
Další potenciální možnost pro Ústecký kaj rozšířit portfolio dopraců na mosteckém nádraží? 😀
Není pravda, že se na (celé) té trati nejezdilo už od konce 2. světové války – minimálně do cca 70. let minulého století jezdila osobní doprava až do Hermsdorfu, tedy asi 3 km od státní hranice. Když ten provoz DR zrušily, koupil tamní nádraží údajně tamní přednosta a udělal z něj hotel a malé „muzeum“ té dráhy, ale jak je v Německu zvykem, začali tam svatebčané, kteří tam pořádali svatební oslavy, vysazovat „svatební stromky“ opatřené příslušnými tabulkami jako syymboly pevnosti svých svazků, a to (z pohledu možnosti obnovy dráhy) přímo do tělesa zrušené dráhy směrem k Moldavě, resp. minimálně do… Číst vice »
Chlap to převzal až po totáči, předtím to bylo školící středisko. Nejaké zásadní zásahy kolize s jednokolejným profilem tam nevidím, stromky na fotografii vypadají do 10 let: https://www.swf-sporthotel.de/de/aussenansichten.html
A přesadit se dá leccos: https://www.covenant.cz/sluzby/presazovani-stromu/
Problémů bude určitě, podle historie trati např. v Teichhausu vyhodili do vzduchu most filmaři při natáčení koprodukční normalizační slátaniny „Výstřely v Mariánských Lázních“.
Já myslím, že není potřeba se touto zprávou jakkoliv vzrušovat, šance, že by tenhle šotonápad vodkleplo BMWI je IMO prakticky nulová, páč tohle je zhruba to nejposlednější přeshraniční spojení s Německem, který je potřeba. Ale prosim vobnovit se klidně může, jestli to Němci chcou, ale až v případě, že:
a) bude kompletně hotovej Bahnausbau Nordostbayern (tj. Hof-Regensburg, Nürnberg-Schwandorf-Furth, Nürnberg-Marktredwitz-Schirnding)
b) bude kompletně hotovej Erzgebirgstunnel
A co se týče lokálních spojení, možná by bylo lepší vykašlat se na Moldavu a radši se vopřít do vybudování spojky Varnsdorf – Rumburk přes Seifhennersdorf.
Prosím Vás, kdo by jezdil vlakem z Varnsdorfu do Rumburka (vedenému oklikou mimo německá města), když už tam jezdí autobus, který v Německu snad ještě nikdy nenabral pasažéra ? Vyhozené miliony, navíc ty vlaky už jezdit můžpu (s úvratí v Ebersbachu)
Asi byste se divil, kolik lidí by spojení Varnsdorf – Rumburk využilo, kdyby takové existovalo. A především by se zlepšilo spojení Rumburka (a celého Šluknovského výběžku) s Libercem a jeho okolím.
https://mapy.cz/s/3uOei
Pan Šrámek má pravdu. Jedná se zjm. o zlepšení spojení na trase Liberec – Varnsdorf – Rumburk – Šluknov – Děčín. To by pro tak problematickej region jakym Šluknovsko je, byl přímo dar z nebe.
Prý o obnovení tratě Sasové uvažují hlavně kvůli těžbě a zpracování lithia…
Vida, já myslel, že kauza lithium umřela 21.10.2017 ve 14 hodin se zavřením volebních místností. To už se zase blíží nějaké volby, že je třeba resuscitovat sudeťáky a drancování národního bohatství cizím kapitálem? Jen ve stručnosti – „české“ lithium je, na rozdíl od 96% světových zásob tohot prvku, vázáno v lithné slídě. Dominantní a nyní ve světě těžená ložiska jsou solná. Kdo měl ve škole chemii, si umí představit rozdíl v komplikovanosti – ergo nákladech na kg produktu – těžby a izolace Li2CO3 ze solného ložiska a z hornicky těžené slídy. Získávání Li ze slídy se stane ekonomicky zajímavé, až… Číst vice »
Hodnotny prispevek, dik za nej!
Skvělé, další přeshraniční lokálka, co bude za všemožné dotace přivážet „turistický ruch“. Akorát, že „turistický ruch“ tady znamená vzduch – stejně jako na spoustě podobných přeshraničních i jiných lokálek.
Např. na kterých mezinárodních ? Kde je ta spousta ?
Nuž turistický potenciál by to mělo a nemalý – jen to prodat. Kéž bychom měli ostatní problémy v síti vyřešené a tohle byla jen taková třešnička na dortu. Jenže stále máme Bezpráví křivé jak paragraf.
Pardon, jak přesně souvisí české Bezpráví s německou tratí na Moldavu? Tam je na území ČR potřeba jestli vůbec něco, tak vyměnit asi 10 metrů.
Tak nevím jestli to neohrozí Podkrušnohorský tunel(◔‿◔)(◔‿◔)
Tak ona je to sice hodně delší, ale zato o několik hodin pomalejší cesta z Prahy do Drážďan (Berlína a dál). Navíc ještě s úvratí v Louce u Litvínova, v Dubí, ve Freibergu a v Drážďanech. Pět hodin cestování navíc! To už je něco. Jako další bonus je nutno počítat jízdu se přes Hrob, taková unikátní příležitost natáhne spoustu lidí. Kdo může říct, že byl v Hrobě a dokonce 2x?! Teda pro šotododopravu. Nákladní dopravci by asi odmítli dělit vlak na čtyči kusy a převážet ho přes hory s desetinásobnou spotřebou, takže trať kolem Labe má stále budoucnost.
Ano, tato trať, na rozdíl od minulosti, už nemá pro nákladní dopravu žádný význam.
Asi jsem udělal těch smajlíků málo.
Že by obnovili, byť i mezinárodní, lokálku? To se tady asi VRT uvrtá blahem…
No, zklamu vás. Lokálka na Moldavu by tímto konečně dostala smysl. Takže by byla míň na zrušení… Ale než to Němci udělají… Hezký den.
O jakém federálním ministerstvu dopravy je v článku řeč
Tak ČR federace není, tak by se na to dalo přijít i vylučovací metodou, ne?
https://www.bmvi.de/EN/Home/home.html
Pokud je mi známo, tak Německo není federální, ale spolková země.
https://youtu.be/FbpG6lIkFno?t=120
Tohle asi Václav nepochopí. Takže Německo je federativní republikou tvořenou spolkovými zeměmi.
Děkuji za poučení. Doposud jsem nikdy nezaznamenal použití slova federace ve spojitosti s Německem. V češtině se vždy se používá český překlad slova bundes- spolkový. Bundesliga, Bundeswehr, bundesrepublik, bundesbahn, Bundestag, bundespost…
Já jsem „federální“ ve smyslu „spolkový“ už několikrát zaznamenal, ale vždy se mi z toho protočí panenky…
No vidíte, a ono to ve skutečnosti je „spolkový“ ve smyslu „federální“.
Ostatně anglickou verzi odkazu na ministerstvo dopravy jsem sem nedával náhodou, v levém horním rohu se dozvíte, jak to překládají sami Němci.
Protože z němčiny do angličtiny je ustálený překlad bundes- federální. Do češtiny se to zase překládá spolkový. A tento článek je napsán v českém jazyce, proto by měly být názvy německých úřadů buď napsány v originálním pojmenování, nebo správně přeloženy do češtiny.
Je to citace mluvčí ministerstva dopravy. Opravdu máme opravovat citace? Takhle to řekla, takhle je to napsáno.
Asi máte pravdu, ale z článku není úplně jasné, jestli jde o mluvčí ministerstva českého, nebo německého. I když jméno zní česky, v Německu to nemusí nic znamenat.
A víte že spolek a federace je synonymem?
A víte něco o ustálených překladech?
Docela „odezdikezdismus“ v situaci, kdy neexistuje ani přeshraniční autobusové spojení z Moldavy dál např. právě do Holzhau s přípoji na vlak. Přičemž v jiných částech Ústeckého kraje takové spojení existuje (např. prodloužení linky z obce Brandov do nadalekého městečka Olbernhau).
Spíš zbytečné tříštění sil. Až se rozjede EGBT a elektrizace+DOZ FiW-Schwandorf, tak má smysl jít somrovat peníze na podobné šotonápady…
Olbernhau ma cca. 10 tisic obyvatel a ma vyssi pocet obyvatel nez napr. Lovosice, takze mesteckem bych ho nenazyval. Prodlouzeni linky 521 bylo vyvolano faktem, ze lide z Litvinova, ale predevsim lide z Nove Vsi v Horach, z Hory sv. Kateriny a Brandova jezdi na nakupy prave do Olbernhau. Druhym a podstanym faktem pak je, ze ani linka 521 nema navaznosti na vlaky z Olbernhau smer Chemnitz (30 – 50 minut v zavislosti na casovem obdobi behem dne v pracovni dny), o vikendech pak ve smeru od Litvinova do Chemnitz je navaznost cca. 30 minut, v opacnem smeru se pak… Číst vice »
U Vás je 10 tisíc obyvatel co? Megapole? Se probuďte, v Číně mají vesnice víc obyvatel.
Mě už stačí Vaše agresivní forma komunikace, tím jste mi řekl na Vás docela dost. Mimochodem já už vstal, srovnávat evropské země s těmi asijskými, je opravdu mimo mísu, zejména že počet obyvatel Číny a Německa, zejména na kilometr čtvrteční. A já to beru budu brát z evropského úhlu pohledu, protože v Evropě žiju a Olbernhau je bude v Evropě. A pro Vaši radost Vám sdělím, že v Evropě se za velkoměsto považuje město od 100 tisíc obyvatel. Přeji Vám hezký den.
Odezdikezdismus nevadí – před zavedením veřejné drážní osobní dopravy mezi Harrachovem a Szklarskou Porębou jel v této relaci jeden pár busů asi třikrát týdně a dnes mnohdy nestačí ani třívozová souprava složená z 840.
To jsem nikdy netušil, že Krušné hory jsou druhé Jizerky a Krkonoše a jezdí tam tolik lidí, kteří by dokázali podobný vlak zaplnit.
Navíc vtip JHŽ je že vás vyveze na hřeben, což už dnes v Moldavě je… Leda by tam masově vyjížděli Němci?